Vierlsk-spilleren 2018

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

Vierlsk-spilleren 2018

Vierlsk-spilleren er i gang.

Nå kan DU bidra til å styrke spillerstallen vår.
  • Tvilling
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 1480

pr d.d. kr 77.500

ref: http://gialt.no/

Kommentar

• Grankanari
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Jun 2018
      • 125

Siden det er fansen som skal være med på å spleise på spillerkjøp hadde det vært moro om vi hadde fått en finger med i spille angående valg av spiller.

Kommentar

• Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3501

Opprinnelig skrevet av Grankanari
        Siden det er fansen som skal være med på å spleise på spillerkjøp hadde det vært moro om vi hadde fått en finger med i spille angående valg av spiller.
        Markus Solbakken må jo være bra. Er man sønnen til Gud bør man kunne frelse LSK i det minste.

Kommentar

• vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

Per Mathisen med et betydelig beløp.

I snart 20 år har Per Mathisen bidratt med store summer til LSK. Nå gir han et betydelig sekssifret beløp slik at klubben får råd til å forsterke laget ytterligere i sommer.

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Hadde det ikke skapt enda mer interesse og potensiell giverglede hvis klubben var mer konkrete på hvilken type spiller de var ute etter? Posisjon, ønskede ferdigheter etc? Ikke navn, men ledetråder som kan gi pekepinn på at man akter tette hull i troppen som diskuteres både her inne og sosiale medier generelt. Er ledelsen på bølgelende?

Kommentar

• brune stakkeland
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2012
              • 895

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Hadde det ikke skapt enda mer interesse og potensiell giverglede hvis klubben var mer konkrete på hvilken type spiller de var ute etter? Posisjon, ønskede ferdigheter etc? Ikke navn, men ledetråder som kan gi pekepinn på at man akter tette hull i troppen som diskuteres både her inne og sosiale medier generelt. Er ledelsen på bølgelende?
              For giverne ville det nok ha skapt mer interesse ja. Mye mulig at det ville hatt negativ innvirkning på spilleren som da indirekte får beskjed om at han ikke er god nok og at man ønsker en annen spiller isteden

Kommentar

• Oldtimer
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2011
                • 316

Har tenkt å bidra, men har et lite spørsmål

Hvis man bruker den "morsomme" varianten m spilleren, skal da firmaet som drifter denne ha provisjon? I såfall bruker jeg kontoen, da kommer alt frem

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

For giverne ville det nok ha skapt mer interesse ja. Mye mulig at det ville hatt negativ innvirkning på spilleren som da indirekte får beskjed om at han ikke er god nok og at man ønsker en annen spiller isteden
                  Skjønner ærlig talt ikke hva du mener. Giverne gis et incentiv om å bidra på bakgrunn av ferdigheter, ikke kvalitet og navn. Rykter på spillerkjøpsfronten har også i praksis forsvunnet fra forumet og er det eneste som kan bidra til at folk ikke vil bidra. For meg hadde dette vært en ypperlig måte for den sportslige ledelsen å vise at de faktisk er kompetente. Jeg vil ikke lenger høre fra Mesfin at vi f.eks. kanskje har hentet en spillertype vi ikke har i troppen og at det er helt opp til treneren å bruke ham der han mener spilleren kan levere best. Nei, Mesfin som sportsdirektør skal si at klubben vet nøyaktig hva de har hentet inn og hvilken posisjon og rolle han skal ha i laget. Hva han bidrar med offensivt/defensivt. Det viser selvtillit og tro på det man driver med, og gir et tydelig signal til egne omgivelser. For meg er det uangripelig.

Og det er en åpenhetskultur tilpasset 2018.

Kommentar

• Sailor Man
                    Moderator
                    • Jun 2007
                    • 1429

Det kan nok være kjipt for spillerne som føler seg truffet av beskrivelsen av hva man ønsker seg, for eksempel er det ikke noen tillitserklæring til SKM hvis klubben går åpent ut og leter etter en «hodesterk venstreback»..

Men med en litt mer diplomatisk tone synes jeg spillerne bør tåle det, pluss at de som bidrar med pengene føler seg mer inkludert i prosjektet.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                      Det kan nok være kjipt for spillerne som føler seg truffet av beskrivelsen av hva man ønsker seg, for eksempel er det ikke noen tillitserklæring til SKM hvis klubben går åpent ut og leter etter en «hodesterk venstreback».
                      Ironien her er at det er Rafn og ikke SKM som er vår prioriterte venstreback og det underbygger på en måte det jeg vil frem til. Jeg ser at det er begrensninger på hvor detaljerte man kan være, men klubben er nødt til å ta et oppgjør med en innkjøpspolitikk som preges av misser. Det er et paradoks at det er det som er ment som et utviklingsprosjekt, importen av afrikanere, som er årsaken til at vi fortsatt er et elitelag. Hadde ikke det ikke vært afrikanere i hvert eneste kull som kom inn og presterte umiddelbart så hadde vi i beste fall vært et OBOS-lag nå, vi er helt avhengig av dem. Men siden innkjøpspolitikken ellers er preget av så mange feil så vokser også utålmodigheten med de som trenger mer tid i utviklingsprosjektet. De som kommer kommer hit og ikke nødvendigvis engang har sett en oppvaskmaskin før. Vi så tendensene her med Friday, og de har virkelig kommet frem med Moses. Noen er så frustrert med Moses at de mener det første klubben bør gjøre for å snu trenden er å kvitte seg med ham, før man tar tak i noe som ikke presterer/fungerer på førstelaget.

For meg er det et utmerket eksempel på hvorfor klubben befinner seg i en slags evig krise og hvorfor lederne har fått holde på som de har fått gjøre. Man mangler holdepunkter og klare kriterier som man kan holde styre og stell ansvarlige for, ergo skudd i mørket fra supporterne som frustrasjonen over Moses. Men hva kan Lennartsson komme inn med? Vierlsk-spilleren er jo egentlig en utmerket mulighet for en ny trener å vise hva han akter å tilføre og skape entusiasme rundt det. Jeg er veldig positiv til Smarason, og ser en sammenheng mellom hans ferdigheter og hva han kan tilføre spillemesig utifra de små tendensene vi så, og som Totti poengterte, mot Lask. Og det man trener på, som Wanker har poengtert i treningstråden. Hvordan tenker klubben nå rundt neste signering?

Det jeg vil frem til: jeg bidrar gjerne, men ikke lenger hodeløst. Synes ikke det er urimelig.

Kommentar

• Wanker
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 637

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        De som kommer kommer hit og ikke nødvendigvis engang har sett en oppvaskmaskin før. Vi så tendensene her med Friday, og de har virkelig kommet frem med Moses. Noen er så frustrert med Moses at de mener det første klubben bør gjøre for å snu trenden er å kvitte seg med ham, før man tar tak i noe som ikke presterer/fungerer på førstelaget.
                        Dattera til søster'n leide ut til TIL, som plasserte noen senegalesere der. Kan bekrefte at det var utfordringer med dette, selv om det var snille gutter.
                        Men vi har jo Simon the fixer, har vi ikke? Hva er problemet med Moses, forresten - om det ikke er for personlig? [Edit: For hvis det er så ille at det er første pri, så har støtteapparat og/eller agent bæsja på leggen?]
                        Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

Hvis vi har penger til kun en spiller, hvilken posisjon er mest kritisk?

Keeper: Vi får gamble på at Igonen unngår tabbene. Maric kan vi ikke ha i mål. Skulle gjerne hatt ny keeper, men kan ikke prioritere dette.
                          Back: Vi har nok backer. (Bare de får spille der de er best. Mikalsen,Rafn).
                          Stopper: 4 stoppere, ingen nye behov.

Kant: Behovet er stort. Melgalvis og SKM er for tynt. Brenden/Ødemarksbakken kan brukes i perioder, men vi trenger sårt en rask og dribesterk spiller.
                          Sentralt. Behovet er meget stort. Krogstad må benkes, og vi trenger er "defensiv drittsekk", så Matthew kan være den offensive.

Angrep: Lehne spiller. Smarason spiller. Knudtzon blir vel dessverre kant. Martin kan settes ytterst på benk, eventuelt tribune. Moses sendes på dør. Hvis Smarason er tiltenkt plass sammen med Lehne, må vi nok satse på disse.

Konklusjon: Behovet er stort på flere plasser, men jeg mener det brenner på dass etter en ny sentral midtbanespiller.
                          Last edited by vermu; 02.08.2018, 20:39.

Kommentar

• Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4665

Enig i vurderingene. Må da være mulig å hente Bonke tilbake på lån? Helt ute i kulda i Malmö hvor en LSK-vennlig Der Uwe er trener. Vi MÅ ha forsterkninger på sentral midt. Er så tynt atte hjelp. På lang sikt bør Sheriff stables på beina, men vi trenger folk inn i går
                            Last edited by Kanarivogel89; 02.08.2018, 21:55.

Kommentar

• banan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2018
                              • 440

Så lenge ikke Ødemarksbakken er god nok for dette nivået, så er det helt klart venstre kant og venstre back som er posisjonene vi er desidert svakest på. De siste to årene så har vel SKM hatt en god kamp og Knudtzon det samme, ellers har det vært særdeles tynn suppe.
                              Hadde det vært så enkelt som å sette SKM ned på venstre back, og få inn en ny venstre kant så hadde det vært fint. Problemet er at SKM heller ikke har fungert på venstre back de gangene han har fått sjansen det siste året. Så jeg er redd at laget ikke vil ha noen god venstre side før vi har fått inn både en ny venstre back og en ny venstre kant.

Kommentar

• vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

130 800,- inne. I tillegg til bidraget fra Mathisen.

Kommentar

• ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

Tror egentlig en ny keeper kanskje er det aller viktigste. Til nå har ingen av keeperene vunnet et poeng for oss ,bare tapt. Kanskje er det derfor Forsvaret ser ekstra svakt ut

Kommentar

• forzafugla!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 461

Merkelig at en klubb som har råd til å bruke så mye penger på sluttpakker til trenere og å gi bort spillere trenger penger.

Kommentar

• Joha
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2003
                                      • 314

Du sier noe der slutt pakker på trenere og gi bort spillere en burde gitt f i og hjelpe klubben da de gir bort spillere i stedet for og få inn noen penger selv da hadde vært bedre og la dem rykke ned i obosligan kan hende styret hadde lært da
                                      Last edited by Joha; 06.08.2018, 22:46.

Kommentar

• Grankanari
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Jun 2018
                                        • 125

Under tosifra antall dager igjen til vinduet stenger. Nå vil jeg se hvertfall én godgod signering til asap.

Kommentar

Working...