Sarpsborg 08 - Lillestrøm SK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Lehne Olsen får en klokkeklar albue i hodet som han ligger nede etter og som dommeren ser uten engang å blåse. Men sånn er dømminga blitt, mye blåsing på bakgrunn av publikumsreaksjoner.

Kommentar

• vermu
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2008
      • 1729

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Amundsen kobler ut igjen.
      1-0 scoringen må Anton ta på sin kappe. Flyr over i Amundsens sone som en småguttespiller. Idiotisk forsvarspill. Nesten like idiotisk som den andre tacklinga til Kippe. Skulle tro de var 14 år begge to.

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Opprinnelig skrevet av vermu

1-0 scoringen må Anton ta på sin kappe. Flyr over i Amundsen sone som en småguttespiller. Idiotisk forsvarspill. Nesten like idiotisk som den andre tacklinga til Kippe. Skulle tro de var 14 år begge to.
        Var en situasjon i forkant jeg sikta til der han rota det til ved å bruke for mye tid med ballen i beina.

Kommentar

• Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4666

Bare å glemme denne kampen. Kippe ødela alle sjanser for oss. En del av meg skulle ønske at han fikk direkte rødt sånn at Anton eller Sandberg kunne fått to-tre kamper på å overbevise Lennart om at Kippe er ferdig på dette nivået og i beste fall må fases ut.

For øvrig ble det en totalt umulig oppgave for vår nye danske å vise seg fram her. Defensiv midt er ikke en posisjon man valser rett inn i et nytt lag og dominerer fra første spark. Spesielt ikke når man ikke har spilt kamp på månedsvis og spiller 10 mot 11.

Jeg tror fortsatt dette blir bra på sikt.

Kommentar

• banan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jun 2018
            • 440

Greit at Sarpsborg fortjente seieren, men er to ting jeg stusser veldig på:
            1. Hvorfor ble det første målet annullert?
            2. Var ikke Mortensen milevis i offside på Sarpsborgs første mål?

Kommentar

• maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1289

Melgalvis langt bedre enn dansken i dag selv om det selvsagt er for tidlig å trekke konklusjoner. Kippe fullstendig hodeløst og Rafn må virkelig skjerpe seg. Anton håpløs på 1 - 0 målet. Alt er ved det gamle og hvem som trener LSK spiller ingen rolle....

Kommentar

• Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1431

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Bare å glemme denne kampen. Kippe ødela alle sjanser for oss. En del av meg skulle ønske at han fikk direkte rødt sånn at Anton eller Sandberg kunne fått to-tre kamper på å overbevise Lennart om at Kippe er ferdig på dette nivået og i beste fall må fases ut.

For øvrig ble det en totalt umulig oppgave for vår nye danske å vise seg fram her. Defensiv midt er ikke en posisjon man valser rett inn i et nytt lag og dominerer fra første spark. Spesielt ikke når man ikke har spilt kamp på månedsvis og spiller 10 mot 11.

Jeg tror fortsatt dette blir bra på sikt.
                Kippe har blitt avskrevet mange ganger før, og jeg skal se flere dårlige kamper av ham før jeg går med på det denne gangen. Men det er ikke til å stikke under en stol at Arnes spillestill passet Frode veldig godt, med den ekstremt lave presset. Når vi skal presse høyere, vil vi nok se at han blir avslørt på farta flere ganger.

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

I dag blir det også ekstra tydelig hvor mye vi preges av å ha et høyrebein på venstreback, også defensivt ettersom Rafn også fikk baller fra Maric i forsøk på oppbygging bakfra. Rota ekstra mye med å få ballen over på riktig fot idag, hjemmelaget pressa frem gjentatte feil.

Kommentar

• woodford
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2004
                    • 164

KAN det være så jæ.... vanskelig å få Rafn på høyre back og Kind på venstre ? FAA..... det er så elementært.

Kommentar

• banan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2018
                      • 440

Er det bare jeg som er 100 % uenig i at det første målet som ble scoret ikke var offside?? Lehne Olsen ble blåst av, men var jo så onside som man kan komme uten å være keeper.
                      På den andre side var jo Mortensen soleklart i offside på målet til Sarpsborg. To horrible feilbedømmelser som begge overgår Kippes hodeløse takling. Dommerne skulle gitt seg selv røde kort og blitt med Kippe ut av banen! Forventer karantener på flere enn Kippe etter denne kampen.

Kommentar

• maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1289

De neste 6 kampene avgjør obos eller ikke. Vi har 4 hjemmekamper. Haugesund, Vif, Tromsø og Stabæk, mens Sandefjord og Start venter borte. 11 poeng tror jeg er ett must for å klare oss...

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Tre klare svakheter jeg mener lett kan fikses og styrke laget ytterligere:

Keeperplassen: Maric gjør sin beste kamp idag, men inngir ikke tillit. En løs kanon, og like dårlig som Origi med ballen i beina. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke satser på landslagsspilleren man har kontrakt med og som har en stil som gjør oss bedre i stand til å stå høyere i lengre perioder.

Backplassene: Rett og slett en skandale hvordan vi prioriterer her.

Erling: Notorisk strøm i skoa nå, kortpasningsspillet hans er en spesiell svakhet i vårt offensive spill i likhet med den manglende effektive støtten fra backene. Er ikke med 100%.
                          Last edited by GIFKanari; 12.08.2018, 20:10.

Kommentar

• Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4666

Opprinnelig skrevet av banan
                            Er det bare jeg som er 100 % uenig i at det første målet som ble scoret ikke var offside?? Lehne Olsen ble blåst av, men var jo så onside som man kan komme uten å være keeper.
                            På den andre side var jo Mortensen soleklart i offside på målet til Sarpsborg. To horrible feilbedømmelser som begge overgår Kippes hodeløse takling. Dommerne skulle gitt seg selv røde kort og blitt med Kippe ut av banen! Forventer karantener på flere enn Kippe etter denne kampen.
                            Jeg er helt enig med deg, men har gitt opp å forvente noe som helst fra dommerne. Foruten disse to situasjonene var frisparklinja helt på jordet kampen gjennom. Tom Harald Hagen er komplett bingo

Kommentar

• _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4397

Forferdelig skuffende etter den lille spillemessige oppturen sist helg. Starten av kampen var omtrent som forventa. Vi hang greit med, men så kommer årets mest hodeløse takling. Er faen ikke lov av eliteseriens mest rutinerte spiller å gjøre noe sånt. Hadde det ennå vært et uhell eller et mål han prøver å forhindre så. Men på 40 meter da. Faens idioti! Kippe gjorde kvelden umulig for oss rett og slett. Når vi spiller med 10 mann så lenge så er det bare å glemme denne kampen. Men vi er nødt til å vinne nå før det brgynner å brenne ordentlig på dass!
                              ..................

Kommentar

• vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

Opprinnelig skrevet av banan
                                Alle disse dommeravgjørelsene er sannsynligvis riktige.
                                Keepern dems er ute av streken og det må være to spillere mellom for å unngå offside.

Gjennomspillet til Mortensen går rett gjennom, uten at den er borti spilleren som er i duell med Amundsen. Dermed er nok pysa - Mortensen i onside da ballen går.

Og Kippe fortjente 2 gule, selv om dansken overspilte på den første.
                                Last edited by vermu; 12.08.2018, 22:36.

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  Melgalvis langt bedre enn dansken i dag selv om det selvsagt er for tidlig å trekke konklusjoner..
                                  Melgalvis bidro jo selv til å bli bytta ut ved å pådra seg gult etter 6 minutter, to klare feil i løpet av sekunder som gjorde sitt til at Sarp kom inn i kampen med sin dødballkraft som vi hadde dominert frem til da. Og som andre har vært inne på, svært tynn suppe å bedømme dansken på noe i en kamp med en mann mindre, men positivt at han fikk såpass matchtrening. Han bør starte allerede neste helg, selv om han er litt rusten er vi nødt til å prioritere spillere som gjør bedre valg med ball og som har bedre oversikt. Han skal bidra at vi kan styre mer av vår egen skjebne, da må vi i det minste være elleve mot elleve.

De grove personlige feilene må minimeres.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4666

Opprinnelig skrevet av vermu

Gjennomspillet til Mortensen går rett gjennom, uten at den er borti spilleren som er i duell med Amundsen. Dermed er nok pysa - Mortensen i onside da ballen går.
                                    Ikke for å krangle her, men det er ingenting som sier at spilleren må være borti ballen for å være med i spillet. Amundsen hadde jo bare klarert ballen om ikke særpingen hindra ham, altså bidrar han aktivt i spillet. Spørsmålet er heller om Mortensen faktisk står i offside. Elendig produksjon gjør at vi aldri får vite hvor Rafn befant seg idet pasningen gikk

Kommentar

• Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3501

Synes vi står greit i det frem til 0-1 med det utgangspunktet vi har og motstanden vi møter. Man kunne kanskje argumentert for at vi skulle lagt oss dypere og forsøkt å forsvare oss til et poeng, men da tror jeg uansett målet hadde kommet til slutt allikevel, og at det var fint vi forsøkte å angripe i perioder og få en scoring.

Blir ikke så mye positivt å ta med seg på en dag som dette, men Maric gjør definitivt sin beste kamp for oss, og Smarason viser igjen at han blir en viktig mann.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4666

Et lite spørsmål til dere mer taktisk kyndige her inne: Irriterte meg grønn i går over at også Lennart ser ut til å trekke ned alle mann på dødball imot. Selv på lange innkast valgte han å ligge med alle elleve i egen 16-meter. Hva ønsker man å oppnå her? For det første vil overbefolkning av feltet lettere føre til klabb, babb og tilfeldigheter som gjør at ballen fort kan ende opp på en S08-fot. Vi er ikke akkurat bortskjemt med gode klareringer fra før... For det andre dreper dette kontringsmulighetene våre. Hva er poenget med å trekke ned en hodesvak spiller som Erling? For det tredje inviterer vi til trøkk fra motstanderen. Dersom vi skulle få klarert, ligger det S08-spillere på midtbanen som upresset kan plukke ned ballen og sette i gang en ny bølge.

Det eneste man kan oppnå her er at ballen ender på foten til Mathew som setter i gang Knudtzon på et 90-metersløp fra egen boks. Totalt tullete taktikk spør du meg. Motbevis meg gjerne

Kommentar

• vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Ikke for å krangle her, men det er ingenting som sier at spilleren må være borti ballen for å være med i spillet. Amundsen hadde jo bare klarert ballen om ikke særpingen hindra ham, altså bidrar han aktivt i spillet. Spørsmålet er heller om Mortensen faktisk står i offside. Elendig produksjon gjør at vi aldri får vite hvor Rafn befant seg idet pasningen gikk
                                          Hvis spilleren (Mohammed) i duell med Amundsen, hadde vært borti ballen, ville det blitt vurdert som en ny pasning og dermed hadde nok Mortensen vært i offside med løpet sitt. Men siden han ikke var nær ballen, var sannsynligvis Mortensen i onside i det ballen ble spilt. Men du mener kanskje Mohammed var i offside?
                                          Last edited by vermu; 13.08.2018, 15:23.

Kommentar

Working...