Lehne Olsen får en klokkeklar albue i hodet som han ligger nede etter og som dommeren ser uten engang å blåse. Men sånn er dømminga blitt, mye blåsing på bakgrunn av publikumsreaksjoner.
Sarpsborg 08 - Lillestrøm SK
Collapse
X
-
Kommentar
-
Var en situasjon i forkant jeg sikta til der han rota det til ved å bruke for mye tid med ballen i beina.👍 1Kommentar
-
Bare å glemme denne kampen. Kippe ødela alle sjanser for oss. En del av meg skulle ønske at han fikk direkte rødt sånn at Anton eller Sandberg kunne fått to-tre kamper på å overbevise Lennart om at Kippe er ferdig på dette nivået og i beste fall må fases ut.
For øvrig ble det en totalt umulig oppgave for vår nye danske å vise seg fram her. Defensiv midt er ikke en posisjon man valser rett inn i et nytt lag og dominerer fra første spark. Spesielt ikke når man ikke har spilt kamp på månedsvis og spiller 10 mot 11.
Jeg tror fortsatt dette blir bra på sikt.👍 2Kommentar
-
Melgalvis langt bedre enn dansken i dag selv om det selvsagt er for tidlig å trekke konklusjoner. Kippe fullstendig hodeløst og Rafn må virkelig skjerpe seg. Anton håpløs på 1 - 0 målet. Alt er ved det gamle og hvem som trener LSK spiller ingen rolle....Kommentar
-
Bare å glemme denne kampen. Kippe ødela alle sjanser for oss. En del av meg skulle ønske at han fikk direkte rødt sånn at Anton eller Sandberg kunne fått to-tre kamper på å overbevise Lennart om at Kippe er ferdig på dette nivået og i beste fall må fases ut.
For øvrig ble det en totalt umulig oppgave for vår nye danske å vise seg fram her. Defensiv midt er ikke en posisjon man valser rett inn i et nytt lag og dominerer fra første spark. Spesielt ikke når man ikke har spilt kamp på månedsvis og spiller 10 mot 11.
Jeg tror fortsatt dette blir bra på sikt.👍 2Kommentar
-
I dag blir det også ekstra tydelig hvor mye vi preges av å ha et høyrebein på venstreback, også defensivt ettersom Rafn også fikk baller fra Maric i forsøk på oppbygging bakfra. Rota ekstra mye med å få ballen over på riktig fot idag, hjemmelaget pressa frem gjentatte feil.👍 1Kommentar
-
Er det bare jeg som er 100 % uenig i at det første målet som ble scoret ikke var offside?? Lehne Olsen ble blåst av, men var jo så onside som man kan komme uten å være keeper.
På den andre side var jo Mortensen soleklart i offside på målet til Sarpsborg. To horrible feilbedømmelser som begge overgår Kippes hodeløse takling. Dommerne skulle gitt seg selv røde kort og blitt med Kippe ut av banen! Forventer karantener på flere enn Kippe etter denne kampen.👍 6Kommentar
-
Tre klare svakheter jeg mener lett kan fikses og styrke laget ytterligere:
Keeperplassen: Maric gjør sin beste kamp idag, men inngir ikke tillit. En løs kanon, og like dårlig som Origi med ballen i beina. Jeg skjønner ikke hvorfor man ikke satser på landslagsspilleren man har kontrakt med og som har en stil som gjør oss bedre i stand til å stå høyere i lengre perioder.
Backplassene: Rett og slett en skandale hvordan vi prioriterer her.
Erling: Notorisk strøm i skoa nå, kortpasningsspillet hans er en spesiell svakhet i vårt offensive spill i likhet med den manglende effektive støtten fra backene. Er ikke med 100%.Last edited by GIFKanari; 12.08.2018, 20:10.👍 3Kommentar
-
Er det bare jeg som er 100 % uenig i at det første målet som ble scoret ikke var offside?? Lehne Olsen ble blåst av, men var jo så onside som man kan komme uten å være keeper.
På den andre side var jo Mortensen soleklart i offside på målet til Sarpsborg. To horrible feilbedømmelser som begge overgår Kippes hodeløse takling. Dommerne skulle gitt seg selv røde kort og blitt med Kippe ut av banen! Forventer karantener på flere enn Kippe etter denne kampen.👍 1Kommentar
-
Forferdelig skuffende etter den lille spillemessige oppturen sist helg. Starten av kampen var omtrent som forventa. Vi hang greit med, men så kommer årets mest hodeløse takling. Er faen ikke lov av eliteseriens mest rutinerte spiller å gjøre noe sånt. Hadde det ennå vært et uhell eller et mål han prøver å forhindre så. Men på 40 meter da. Faens idioti! Kippe gjorde kvelden umulig for oss rett og slett. Når vi spiller med 10 mann så lenge så er det bare å glemme denne kampen. Men vi er nødt til å vinne nå før det brgynner å brenne ordentlig på dass!..................👍 5Kommentar
-
På den andre side var jo Mortensen soleklart i offside på målet til Sarpsborg. To horrible feilbedømmelser som begge overgår Kippes hodeløse takling. Dommerne skulle gitt seg selv røde kort og blitt med Kippe ut av banen! Forventer karantener på flere enn Kippe etter denne kampen.
Keepern dems er ute av streken og det må være to spillere mellom for å unngå offside.
Gjennomspillet til Mortensen går rett gjennom, uten at den er borti spilleren som er i duell med Amundsen. Dermed er nok pysa - Mortensen i onside da ballen går.
Og Kippe fortjente 2 gule, selv om dansken overspilte på den første.Last edited by vermu; 12.08.2018, 22:36.👍 1Kommentar
-
De grove personlige feilene må minimeres.
Kommentar
-
Kommentar
-
Synes vi står greit i det frem til 0-1 med det utgangspunktet vi har og motstanden vi møter. Man kunne kanskje argumentert for at vi skulle lagt oss dypere og forsøkt å forsvare oss til et poeng, men da tror jeg uansett målet hadde kommet til slutt allikevel, og at det var fint vi forsøkte å angripe i perioder og få en scoring.
Blir ikke så mye positivt å ta med seg på en dag som dette, men Maric gjør definitivt sin beste kamp for oss, og Smarason viser igjen at han blir en viktig mann.👍 2Kommentar
-
Et lite spørsmål til dere mer taktisk kyndige her inne: Irriterte meg grønn i går over at også Lennart ser ut til å trekke ned alle mann på dødball imot. Selv på lange innkast valgte han å ligge med alle elleve i egen 16-meter. Hva ønsker man å oppnå her? For det første vil overbefolkning av feltet lettere føre til klabb, babb og tilfeldigheter som gjør at ballen fort kan ende opp på en S08-fot. Vi er ikke akkurat bortskjemt med gode klareringer fra før... For det andre dreper dette kontringsmulighetene våre. Hva er poenget med å trekke ned en hodesvak spiller som Erling? For det tredje inviterer vi til trøkk fra motstanderen. Dersom vi skulle få klarert, ligger det S08-spillere på midtbanen som upresset kan plukke ned ballen og sette i gang en ny bølge.
Det eneste man kan oppnå her er at ballen ender på foten til Mathew som setter i gang Knudtzon på et 90-metersløp fra egen boks. Totalt tullete taktikk spør du meg. Motbevis meg gjerne👍 1Kommentar
-
Ikke for å krangle her, men det er ingenting som sier at spilleren må være borti ballen for å være med i spillet. Amundsen hadde jo bare klarert ballen om ikke særpingen hindra ham, altså bidrar han aktivt i spillet. Spørsmålet er heller om Mortensen faktisk står i offside. Elendig produksjon gjør at vi aldri får vite hvor Rafn befant seg idet pasningen gikkLast edited by vermu; 13.08.2018, 15:23.Kommentar
Kommentar