Eneste dommeren man kan klage på på Stabæks første mål var den andre linjemannen. første linjemann gjør alt riktig og hoveddommer gjør alt riktig. SKM gjør en elendig jobb som linjedommer nr 2.
Lillestrøm SK - Stabæk, 30.09.18, kl 1800
Collapse
X
-
Kritisert Haakestad i lang tid inne på forumet her, men den kampen Rafn gjør på høyreback i dag det er under enhver kritikk.Kommentar
-
Man skal ikke slite med de der om man spiller profesjonell fotball. Kollektiv hjerneblødning bak på begge.
På den første så glemmer SKM offsideregelen og tar to raske steg for å komme på riktig side av en spiss som egentlig er offside samtidig som proffen er fryktelig dristig og ikke faller av, men holder linja høy.
På den andre er proffen dristig igjen og Rafn trekker ut bredt for å passe på vingen mens stopperen pusher ut. Minner meg om en eller annen serie jeg så der de skulle lære noen afrikanske løkkebarn om forsvar ved å binde dem sammen, slik at de ble tvunget til å trekke innover i banen når en stopper pusha ut. Kanskje må vi begynne å spille med tau.Kommentar
-
På den andre er proffen dristig igjen og Rafn trekker ut bredt for å passe på vingen mens stopperen pusher ut. Minner meg om en eller annen serie jeg så der de skulle lære noen afrikanske løkkebarn om forsvar ved å binde dem sammen, slik at de ble tvunget til å trekke innover i banen når en stopper pusha ut. Kanskje må vi begynne å spille med tau.
Kommentar
-
Herregud dette var deilig!!
En kamp der vi virker å ha full kontroll frem til straffesparket, men som ender i kaos og en kamp som bølget frem og tilbake. Allikevel en veldig fortjent seier til slutt, og ikke minst ekstremt viktig med tanke på nedrykk og at vi går inn i et par veldig tøffe kamper nå. 1-2 scoringen er helt krise, men heldigvis viser laget både karakter og vilje ved å snu dette til seier.
TLO er enorm kampen igjennom og innhoppet til Haakenstad er noe som vil huskes til evig tid hvis dette ender i fornyet eliteseriekontrakt.
Nå kan gutta spille med litt lavere skuldre i kampene mot Brann og Rosenborg, som forhåpentligvis kan gi oss noen "bonuspoeng" i kamper der forventningene er på motstanderen.
👍 3Kommentar
-
Rafn har ikek noe voldsomt dilemma. Holde avstanden til stopperen og dekke rommene som blir trua sentralt, eller trekke ut mot en ving som kanskje får ballen i neste trekk. Helt bak mål å konsentrere seg om vingen der når det er en fri mann sentralt. Hadde Amundsen kommet ut på ballfører så hadde jo sikringen mangla og han kunne blitt dribla bort. Rafn konsentrerer seg om 3. forsvarsjobben mot vingen og glemmer å være 2. forsvarer og demme rom bak og rundt Amundsen. Hadde han tatt et steg inn i banen istedenfor et par steg ut, så hadde det ikke vært noe rom å slå den passningen i. Da hadde kanskje venstrevingen fått ballen, men det hadde vært mye mindre skummelt.
👍 1Kommentar
-
Er du seriøs nå???? Knallkamp av Simen. God fremover, og ikke i nærheten av å ha skyld i noen av baklengsmåla. Elsker Haakenstad for måla i dag, men som total pakke når han Rafn et lite stykke over kneet.Kommentar
-
Herlig lesning å la seg underholde av kamptråden til pappaguttene! Takk for tipset,LS89!
Etter at de har klaget på og forbannet alt fra Henning Berg, sine egne forsvarsspillere, dommeren og linjemennene til Eurosportkommentatoren, synes jeg denne fra brukeren med det klingende navnet ”skravlekjærring” tar kaka:
”Jeg klarer ikke å si noe om kampen. Det blir bare tull.
Men de hævla ballguttene til venstre for oss bør få en eller annen form for irettesettelse. Jeg tenker utestengelse fra idrett i tre-fire år. De oppførte seg som benken til Sandefjord hver gang LSK ledet. Sånn kan vi ikke ha det.”
Det er godt å se at Stabækfansen har det rette fokuset!
Elska þetta félagKommentar
-
Jeg er også enig i at Rafn gjør en ganske bra kamp. Han burde blant annet hatt 2 fine assist (Brenden og Pedersen med svake avslutninger). Men han var kanskje den som var mest feilplassert av alle, på det andre målet til Stabæk. Alt for langt ut på siden i stedet for å sikre for Amundsen. Amundsen på sin side burde nok ikke gått ut fra linja, men alt gikk veldig fort.👍 1Kommentar
-
Etter at de har klaget på og forbannet alt fra Henning Berg, sine egne forsvarsspillere, dommeren og linjemennene til Eurosportkommentatoren, synes jeg denne fra brukeren med det klingende navnet ”skravlekjærring” tar kaka:
”Jeg klarer ikke å si noe om kampen. Det blir bare tull.
Men de hævla ballguttene til venstre for oss bør få en eller annen form for irettesettelse. Jeg tenker utestengelse fra idrett i tre-fire år. De oppførte seg som benken til Sandefjord hver gang LSK ledet. Sånn kan vi ikke ha det.”
Kommentar
-
Med de to målene (og ellers grei innsats) syns jeg Haakenstad fortjener den.
Men hvis vi skal se på dem som var på banen hele kampen så synes jeg at Kippe spilte sin beste kamp denne sesongen. Smarason jobba og dirigerte det offensive spillet vår, kanskje særlig i første omgang da høyresiden med Rafn, Krogstad og Smarason var dominerende.
TLO jobba og sleit så godt han kunne, selv om han sjelden ble satt opp sånn at han fikk avslutte fra gode posisjoner. Matthew hadde håpløse skudd, men ellers en bra kamp på midtbanen.
Er behagelig mange "honorable mentions" å trekke frem etter en kamp med så mye nerve og så mye på spill, sånn alt i alt👍 2Kommentar
-
Der morsomste er nesten å lese diskusjonen om hvor farlige LSK er på dødball. "Og sånn har det vært siden før du ble født". Hvis spillers deres jevnt over er like godt oppdatert som SS, så skal jeg slutte å være bekymret for plassen - helt til bussturen til Bergen.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!👍 2Kommentar
Kommentar