Lillestrøm SK - Stabæk, 30.09.18, kl 1800

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    #61
    Eneste dommeren man kan klage på på Stabæks første mål var den andre linjemannen. første linjemann gjør alt riktig og hoveddommer gjør alt riktig. SKM gjør en elendig jobb som linjedommer nr 2.

    Kommentar

    • yeh_boiii
      Medlem
      Hoffnarr
      • Feb 2018
      • 44

      #62
      Kan faktisk ikke huske sist jeg var på Åråsen og opplevde seier

      Kommentar

      • Stray Cat
        Moderator
        • Aug 2008
        • 5916

        #63
        Opprinnelig skrevet av yeh_boiii
        Kan faktisk ikke huske sist jeg var på Åråsen og opplevde seier
        Hvor var du de to forrige kampene?
        For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

        Kommentar

        • yeh_boiii
          Medlem
          Hoffnarr
          • Feb 2018
          • 44

          #64
          Opprinnelig skrevet av Stray Cat

          Hvor var du de to forrige kampene?
          Har bosatt meg i Trondheim, så da var jeg der, noe jeg angrer bittert på nå

          Kommentar

          • Møkkamannen
            Medlem
            Hoffnarr
            • Aug 2014
            • 61

            #65
            Kritisert Haakestad i lang tid inne på forumet her, men den kampen Rafn gjør på høyreback i dag det er under enhver kritikk.

            Kommentar

            • maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1252

              #66
              Det er deilig å se at to langballer etter frispark og godt ettertrykk gir resultater. Perfekt Arne ball. To fine Stabæk angrep som flere enn LSK forsvaret hadde slitt med...
              Last edited by maxpayne; 01.10.2018, 00:25.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6079

                #67
                Man skal ikke slite med de der om man spiller profesjonell fotball. Kollektiv hjerneblødning bak på begge.

                På den første så glemmer SKM offsideregelen og tar to raske steg for å komme på riktig side av en spiss som egentlig er offside samtidig som proffen er fryktelig dristig og ikke faller av, men holder linja høy.

                På den andre er proffen dristig igjen og Rafn trekker ut bredt for å passe på vingen mens stopperen pusher ut. Minner meg om en eller annen serie jeg så der de skulle lære noen afrikanske løkkebarn om forsvar ved å binde dem sammen, slik at de ble tvunget til å trekke innover i banen når en stopper pusha ut. Kanskje må vi begynne å spille med tau.

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5099

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  På den andre er proffen dristig igjen og Rafn trekker ut bredt for å passe på vingen mens stopperen pusher ut. Minner meg om en eller annen serie jeg så der de skulle lære noen afrikanske løkkebarn om forsvar ved å binde dem sammen, slik at de ble tvunget til å trekke innover i banen når en stopper pusha ut. Kanskje må vi begynne å spille med tau.
                  Problemet er jo at Marius ikke pusher ut. Han tar to steg fram, stopper, og står plutselig totalt på halvdistanse uten mulighet til å nå mannen foran seg, eller mannen bak seg.

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #69
                    Herregud dette var deilig!!
                    En kamp der vi virker å ha full kontroll frem til straffesparket, men som ender i kaos og en kamp som bølget frem og tilbake. Allikevel en veldig fortjent seier til slutt, og ikke minst ekstremt viktig med tanke på nedrykk og at vi går inn i et par veldig tøffe kamper nå. 1-2 scoringen er helt krise, men heldigvis viser laget både karakter og vilje ved å snu dette til seier.

                    TLO er enorm kampen igjennom og innhoppet til Haakenstad er noe som vil huskes til evig tid hvis dette ender i fornyet eliteseriekontrakt.

                    Nå kan gutta spille med litt lavere skuldre i kampene mot Brann og Rosenborg, som forhåpentligvis kan gi oss noen "bonuspoeng" i kamper der forventningene er på motstanderen.

                    Kommentar

                    • LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3373

                      #70
                      Fin mandagsunderholdning å lese kamptråden til STB

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6079

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av McGuffy

                        Problemet er jo at Marius ikke pusher ut. Han tar to steg fram, stopper, og står plutselig totalt på halvdistanse uten mulighet til å nå mannen foran seg, eller mannen bak seg.
                        Ingen i forsvaret som gjør en god jobb her. Men Marius har et dilemma, pushe ut på en ballfører som ikke har press og slippe mannen sin, eller rygge inn i 16m. Han prøver vel å pushe, men stopper når han ser at passningen blir slått.

                        Rafn har ikek noe voldsomt dilemma. Holde avstanden til stopperen og dekke rommene som blir trua sentralt, eller trekke ut mot en ving som kanskje får ballen i neste trekk. Helt bak mål å konsentrere seg om vingen der når det er en fri mann sentralt. Hadde Amundsen kommet ut på ballfører så hadde jo sikringen mangla og han kunne blitt dribla bort. Rafn konsentrerer seg om 3. forsvarsjobben mot vingen og glemmer å være 2. forsvarer og demme rom bak og rundt Amundsen. Hadde han tatt et steg inn i banen istedenfor et par steg ut, så hadde det ikke vært noe rom å slå den passningen i. Da hadde kanskje venstrevingen fått ballen, men det hadde vært mye mindre skummelt.

                        Kommentar

                        • G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3201

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av Møkkamannen
                          Kritisert Haakestad i lang tid inne på forumet her, men den kampen Rafn gjør på høyreback i dag det er under enhver kritikk.
                          Er du seriøs nå???? Knallkamp av Simen. God fremover, og ikke i nærheten av å ha skyld i noen av baklengsmåla. Elsker Haakenstad for måla i dag, men som total pakke når han Rafn et lite stykke over kneet.

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4072

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av LS89
                            Fin mandagsunderholdning å lese kamptråden til STB
                            Herlig lesning å la seg underholde av kamptråden til pappaguttene! Takk for tipset,LS89!

                            Etter at de har klaget på og forbannet alt fra Henning Berg, sine egne forsvarsspillere, dommeren og linjemennene til Eurosportkommentatoren, synes jeg denne fra brukeren med det klingende navnet ”skravlekjærring” tar kaka:

                            ”Jeg klarer ikke å si noe om kampen. Det blir bare tull.
                            Men de hævla ballguttene til venstre for oss bør få en eller annen form for irettesettelse. Jeg tenker utestengelse fra idrett i tre-fire år. De oppførte seg som benken til Sandefjord hver gang LSK ledet. Sånn kan vi ikke ha det.”

                            Det er godt å se at Stabækfansen har det rette fokuset!

                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av G-Man

                              Er du seriøs nå???? Knallkamp av Simen. God fremover, og ikke i nærheten av å ha skyld i noen av baklengsmåla. Elsker Haakenstad for måla i dag, men som total pakke når han Rafn et lite stykke over kneet.
                              Jeg er også enig i at Rafn gjør en ganske bra kamp. Han burde blant annet hatt 2 fine assist (Brenden og Pedersen med svake avslutninger). Men han var kanskje den som var mest feilplassert av alle, på det andre målet til Stabæk. Alt for langt ut på siden i stedet for å sikre for Amundsen. Amundsen på sin side burde nok ikke gått ut fra linja, men alt gikk veldig fort.

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5



                                Etter at de har klaget på og forbannet alt fra Henning Berg, sine egne forsvarsspillere, dommeren og linjemennene til Eurosportkommentatoren, synes jeg denne fra brukeren med det klingende navnet ”skravlekjærring” tar kaka:

                                ”Jeg klarer ikke å si noe om kampen. Det blir bare tull.
                                Men de hævla ballguttene til venstre for oss bør få en eller annen form for irettesettelse. Jeg tenker utestengelse fra idrett i tre-fire år. De oppførte seg som benken til Sandefjord hver gang LSK ledet. Sånn kan vi ikke ha det.”

                                Jeg la merke til Smarason som dirigerte ballguttene til å ta det rolig og la ballen ligge når vi ledet. Da er du sjef! Forøvrig synes jeg Smarason var dagens Kanarifugl. Står bak nesten alt av våre gode angrep.

                                Kommentar

                                • OlaG
                                  Oversetterdrone
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 910

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av vermu
                                  Jeg la merke til Smarason som dirigerte ballguttene til å ta det rolig og la ballen ligge når vi ledet. Da er du sjef! Forøvrig synes jeg Smarason var dagens Kanarifugl. Står bak nesten alt av våre gode angrep.
                                  Haha, ja. Det var veldig bra

                                  Med de to målene (og ellers grei innsats) syns jeg Haakenstad fortjener den.

                                  Men hvis vi skal se på dem som var på banen hele kampen så synes jeg at Kippe spilte sin beste kamp denne sesongen. Smarason jobba og dirigerte det offensive spillet vår, kanskje særlig i første omgang da høyresiden med Rafn, Krogstad og Smarason var dominerende.
                                  TLO jobba og sleit så godt han kunne, selv om han sjelden ble satt opp sånn at han fikk avslutte fra gode posisjoner. Matthew hadde håpløse skudd, men ellers en bra kamp på midtbanen.

                                  Er behagelig mange "honorable mentions" å trekke frem etter en kamp med så mye nerve og så mye på spill, sånn alt i alt

                                  Kommentar

                                  • e.d
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2005
                                    • 688

                                    #77
                                    For en bra uke med 3 seiere og bra mentalitet og innsats hos spillerne i en kamp som var så viktig.
                                    synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                    Kommentar

                                    • Stray Cat
                                      Moderator
                                      • Aug 2008
                                      • 5916

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av LS89
                                      Fin mandagsunderholdning å lese kamptråden til STB
                                      Der morsomste er nesten å lese diskusjonen om hvor farlige LSK er på dødball. "Og sånn har det vært siden før du ble født". Hvis spillers deres jevnt over er like godt oppdatert som SS, så skal jeg slutte å være bekymret for plassen - helt til bussturen til Bergen.
                                      For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                      Kommentar

                                      Working...