Jeg tviler på at klubben henter ham for å slite benk. Unge, talentfulle stoppere har vi allerede i de du nevner. Tobias har 50 kamper for Silkeborg og ble seinest i sommer vurdert som god nok for belgisk liga.. Her har vi erstatteren til Amundsen som førstelagsspiller, tror jeg. Så blir det opp til Sandberg og Sheriff å ta plassen fra ham eller Kippe.
Sesongen 2019
Collapse
X
-
-
Fikk rapport fra en danske som har sett han en del for Silkeborg. Han synes ikke han er sånn ekstremt god, ikke så god med ball og litt temposvak. Men veldig sterk hodespiller.
Har aldri sett eller hørt om han selv så jeg lar være å komme med noen spådom. Får håpe han blir en suksess!..................Kommentar
-
Vålerenga jakter Arnor. Jeg så den komme. Ville vært tjenesteforsømmelse hvis ikke søpla så på muligheten for å hente ham.
Da er det bare å håpe at Arnor er en like fornuftig mann som han har gitt inntrykk av å være.Kommentar
-
Ja, Arnor har hatt en fin tid i LSK, men det er naivt å tro at ting som trivsel eller klubbtilhørlighet betyr mer enn den neste lønnsslippen. Det er pengene som styrer i fotballen, og så får vi hylle desto høyere (de få) som velger klubb av andre grunner.👍 2Kommentar
-
Arnor går ikke til slummen. Når det gjelder dansken tar jeg det for gitt at man ikke henter en venstrebeint utlending for å slite benken. Dette bør bety at Kippe er inneforstått med at han "trapper ned" og i utgangspunktet er en back up. At dansken først og fremst skal være hodesterk bygger opp under dette. Og da betyr det også forhåpentligvis, hvis det stemmer at det kun jaktes en midtstopper, at man ser Sandberg som god nok til startoppstillinga og rollen som den mer tekniske midtstopperen.
Med alt som har skjedd på talent- og utviklingssiden mener jeg det er ganske logisk vi også får se konsekvensen av dette på førstelaget. Er du god nok er du gammel nok.👍 1Kommentar
-
-
👍 2Kommentar
-
Ikke glem at "ikke så god med ball" i dansk liga gjerne blir oversatt til "teknisk og spillende" i eliteserien.👍 6Kommentar
-
Det er jeg helt enig i, men betyr ikke dette heller at Amundsen ikke blir med videre? Og er ikke dansken også aktuell som venstre back?Kommentar
-
Får håpe du har rett. Men jeg skrev alt i fjor sommer at han sannsynligvis går til Molde eller til enga. Med OGS i alle fall midlertidig borte fra Molde og med kjæresten med jobb i Oslo, regner jeg det som ganske sannsynlig at han heller vil ha en lønn/sign on som sikkert er det dobbelte av hva vi kan tilby, heller enn å "vise lojalitet" til en klubb han ikke har opparbeidet seg noe langvarig forhold til.
LSK har, med sin økonomi, ingen muligheter til å kjempe om spillere på samme nivå som for eksempel enga.
Vi kan og skal hate at det er slik, men å ikke innse det vil være å fornekte fakta.
Elska þetta félag👍 2Kommentar
-
Kommentar
-
Arnor til søpla ville vært helt katastrofe. Dessverre tror jeg det vil skje. Han trenger ikke bytte treningssted engang. Men kan sikkert doble lønna.👍 1Kommentar
-
Ingen fare, dersom han ser hvordan søpla har forvaltet midtbanespillerne sine er det neppe stor fare for at de får en spillesugen Smárason, Dersom han vil slite benk og heve lønn mens trusetreneren bruker ham som hoggestabbe i dagspressen er nok Arnor tapt, men da er han heller ikke attraktiv her. Vinn-vinn. Søpla har heller ikke godt av å få inn fart i midtbaneleddet dersom de skal beholde sin posisjon som underpresterende heislag, Arnor et merkelig valg i så måte..Last edited by reka; 04.01.2019, 20:53.Kommentar
-
1. Skal vi ha to venstrebeinte stoppere med noen klare likheter, på banen samtidig?
2. Er han en direkte konkurent til Kippe?
3. Er han back-up for Kippe?
4. Skal Kippe være back-up for dansken?
5. Skal Sandberg være et førstevalg allerede i år?
Etter min mening burde alle svarene på disse spørsmålene være nei. Ergo vi bør vi hente en stopper som kan spille SAMMEN MED Kippe, så kan Sandberg være en klar førstereserve for begge. (Med Sheriff som 4.midtstopper).
Kommentar
-
Med pengemotivet tilsynelatende ute av verden sitter slummen igjen med et trumfkort i forhold til alle andre konkurrenter om underskriften, at Arnor & co ikke behøver flytte på seg. Jeg anser sjansene som ganske gode for at han blir, og jeg er sikker på at Lennartsson og Mesfin har en god plan b hvis han drar. Og jeg mener plan b allerede er i klubben, ihvertfall noe som sterkt bør vurderes, å gjøre en mer offensiv spiller ut av Charles. For i en foretrukket 442/4411 er han ikke engang i nærheten av å duge defensivt.Kommentar
-
Du har et godt poeng. Jeg kjenner ikke til spilleren i det hele tatt, bortsett i fra at spilleren er en relativt høyreist venstretrebeint stopper. Og da er det noe som skurrer.
1. Skal vi ha to venstrebeinte stoppere med noen klare likheter, på banen samtidig?
2. Er han en direkte konkurent til Kippe?
3. Er han back-up for Kippe?
4. Skal Kippe være back-up for dansken?
5. Skal Sandberg være et førstevalg allerede i år?
Etter min mening burde alle svarene på disse spørsmålene være nei. Ergo vi bør vi hente en stopper som kan spille SAMMEN MED Kippe, så kan Sandberg være en klar førstereserve for begge. (Med Sheriff som 4.midtstopper).
Hvis man mener Kippe skal være førstelagsspiller også i 2019 er det eneste alternativet å finne en norsk midtstopper med venstrefot som back up. At klubben selv har sagt at man ser etter en klar forsterkning både i midtforsvaret og på venstreback må etter min mening bety at Kind Mikalsens dager i klubben er talte. En spiller med hans lønn kan ikke være back up for en 40-åring. Og hvorfor kan man ikke satse på en kaptein for ungdomslandslaget? Som kapteinemne er han sterk mentalt og en som man med rimelig sikkerhet kan si at tåler press bedre og sannsynligvis vil vokse stort på det. Kippe/Sandberg fremstår for meg som en duo som vil utfylle hverandre mye bedre enn Kippe/Amundsen noen gang gjorde. Det som har slått meg med Sandberg er hans spilleforståelse og plasseringsevne, som vil stå godt mot Kippes råskap og duellkraft.
Jeg vet heller ikke en skit om Salquist, men stemmer det at han kommer hit som en uttalt forsterkning mener jeg det er tyder på at Lennartsson vet akkurat hva han trenger for å få sin stil til å klikke, og han fortjener tillit på dette etter hva han allerede har brakt til klubben og den forskjellen de tross alt har utgjort.👍 2Kommentar
Kommentar