Fikk sin debut på U-20 landslaget som venstre midtstopper med skryt i høst. Er vel egentlig høyre back beskrevet med god fart. Nå har ikke jeg sett han i aksjon på 2.laget, så jeg vet ikke hvor bra han har gjort det der. Uansett, er det for tidlig å håpe på et gjennombrudd i løpet av 2019?
Lars Mogstad Ranger
Collapse
X
-
Var ganske så fresk allerede under oppkjøringa i fjor, men fikk sesongen ødelagt av skader. Er vel foruten Sandberg den junioren som er lengst fram i køen. Holder han seg skadefri og får et godt treningsgrunnlag i vinter tror jeg han kan kapre en backplass. Spennende spiller!👍 3 -
lsk.no: Ranger ut 2020, lånes til Ull/Kisa i 2019
https://www.lsk.no/nyheter/ranger-fo...t-til-ull-kisa
Dette er akkurat som bestilt. Lars Ranger viste veldig lovende takter i treningskampene i fjor, før skader ødela mye av 2018-sesongen. I år har han gjort det bra på treningene, men mest spilt midtstopper i treningskampene. På favorittposisjon høyreback er han tredjevalget bak Rafn og Haakenstad. Utlån til Ull/Kisa er helt perfekt for hans videre utvikling.
Samtidig signaliserer klubben, som de gjorde med Emil Ødegaard, på utlån til Grorud, at LSK satser på og vil ha Ranger tilbake, ved å forlenge kontrakten ut 2020. LSK har også sikret seg muligheten til å hente Lars tilbake i sommer.
gilbert👍 12Kommentar
-
Spennende å se hvor mye spilletid han får, men treneren ser ut til å legge opp til mye rullering. Og alt i treningskampen borte mot Stabæk lørdag 16. mars (endte 2-2) spilte Lars Ranger i følge RB (papir) hele kampen som høyreback.
gilbert👍 4Kommentar
-
Det blir vel fort mye rulleringer i treningskamper hvor trenerne vil teste og se hva som fungerer? Regner med at lag setter seg når serien starter, men håper på spilletid og ytterligere fremgang. Det er liten hensikt med utlån hvor mulighetene for spilletid er små.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Lars blir bare mer og mer spennende dess mer jeg leser om han. Fart er veldig undervurdert, og desverre mangelvare hos oss. Nå har Lars ikke fått så mye spilletid hos Ull/Kisa som ønsket, men håper dette endrer seg. U-20 deltakelsen, selv uten spilletid vitner om at talentet er der, så får man håpe at Lars tar det neste steget. Dersom det skjer er vi skremmende sterkt forspent på midtstopperplassen for fremtiden med Lars, Sheriff, Erik Tobias og Tobias.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 6Kommentar
-
Nå går det rykter om at B/G ønsker å kjøpe Lars, men jeg håper vi klarer å la være. Har ikke sett noe særlig, men har fortsatt klokketro på at Lars kan bli veldig god. Utfordringen er dersom han ikke ønsker å signere ny kontrakt utover 2020, og hvorvidt vi skal ta penga nå i stedet for å la han bli bosman. En annen ufordring er at både Haakenstad og Rafn har kontrakter som går ut etter neste sesong, så man kan ikke love mer spilletid fremover.
Jeg innrømmer glatt at jeg liker spillere med fart. Defensiv posisjonering kan til en viss grad veie opp, men dersom den glipper er det kun fart som kan rette opp ‘feilen’. Derfor føler jeg det er viktig å beholde disse spillerne, også med tanke på at vi ikke har mange spillere med denne styrken. Ingen av våre defensive spillere er spesielt raske. Det er flere som har bra fart, men ingen med toppfart, og det gjør at vi er sårbare.
Mitt drømmescenario er at Lars kommer tilbake neste sesong og tar høyrebacken hos oss. Skrekkscenariet er at han selges nå, og slår igjennom neste sesong for B/G.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 2Kommentar
-
Det RB skriver virker tynt. Lars forlenget allerede i mars, og virket da interessert i å bli i klubben. Regner med at Simon har hatt en dialog med Lars slik at Ull/Kisa ikke kom som et sjokk. Virker mer som synsing enn noe annet fra RBs side. At Bjarmann som agent ikke ønsker å uttale seg om en mulig overgang er ikke ensbetydende med at Lars ønsker seg vekk.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Det RB skriver virker tynt. Lars forlenget allerede i mars, og virket da interessert i å bli i klubben. Regner med at Simon har hatt en dialog med Lars slik at Ull/Kisa ikke kom som et sjokk. Virker mer som synsing enn noe annet fra RBs side. At Bjarmann som agent ikke ønsker å uttale seg om en mulig overgang er ikke ensbetydende med at Lars ønsker seg vekk.
Jeg tolka den siste forlengelsen som en forsikring fra LSK sin side, Ranger har ikke klart å spille seg inn på laget, selv om han er talentfull, og ble ikke sett på som et reellt alternativ i år. På tross av at backplassene har ganske tynn dekning. Han har heller ikke spilt fast for Kisa denne våren.
Det er veldig forståelig at Glimt ønsker seg ham, men at Ranger skal true med å gå gratis om halvannet år hvis han ikke får dra til Bodø, gir liten mening. Det er fint med spillere som har ambisjoner, men de bør være større enn å gå til en klubb med verken lønninger eller supportere. Han burde heller konsentrere seg om å spille seg til fast plass i OBOS i første omgang.
Verre er det hvis dette betyr at økonomien i klubben er kjørt igjen, og at vi er avhengige av de 900 000 i år. Det er jo budsjettert med spillersalg, kanskje vi sliter med p få solgt Mathew?
Kommentar
-
Alltid trist å miste ett talent, og jeg tror ikke LSK ønsker å miste han, men hvis det medfører riktighet at han har signalisert at han ikke ønsker å forlenge utover 2020 så er det bænkers å selge han.
I mitt hode er han uaktuell som stopper, og vil stille langt bak i køen der neste år. På HB er der han burde spille, og bør kunne få mange start muligheter på den plassen neste sesong.
Jeg forstår at Ranger ønsker spilletid på så høyest mulig nivå, og B/G holder ett veldig bra nivå nå. Utviklingsmessig kan det bety mye for han få muligheten til å spille der. Og de har nok en plan når de ønsker å betale i underkant av 1MNOK for ett talent.
Personlig tenker jeg at det er lite LSK kan gjøre her, utover å tilrettelegge for ønskene til spilleren. Vi trenger penger.
Forøvrig tenker jeg at Ranger burde se litt hva LSK har gjort for han, og kjempe for en start plass her neste sesong. Men sånn er ikke verden lenger gitt.Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*Kommentar
Kommentar