Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Søndag er det klart for årets tredje treningskamp når russiske Rostov er motstander klokka 16.30 i Marbella. Kristoffer Ødemarksbakken (bildet) er blant Jörgen Lennartssons utvalgte.
Søndag er det klart for årets tredje treningskamp når russiske Rostov er motstander klokka 16.30 i Marbella. Kristoffer Ødemarksbakken (bildet) er blant Jörgen Lennartssons utvalgte.
Meget interessant - blir spennende!
gilbert
Pedersen inn for Ayagwa, så tror jeg vi har startelleveren mot Stabæk til seriestart.
Rb sliter med overføringen, og LSK er forhåpentligvis i "ferie-modus".. Jeg synes dette er ganske svakt.
Svesengen påpeker at midtbanen ikke fungerer, og at Pedersen savnes. Vi vet at han er på vei tilbake, men vi er m.a.o. sårbare pr d.d. Mulig mindre sårbare om innsatsen ikke kjøres på 65%..?
Langt bedre i andre omgang med Krogstad for Ayagwa på sentral midt med Sinyan. Fuglas klart beste Ødemarksbakken, først på venstre, så på høyre. Lehne Olsen god, Brenden positiv. Andre som venta, Salquist, Gustavsson meget lovende. Mikalsen svak i starten, men spilte seg klart opp, og direkte god offensivt.
Vi skapte mest, men 1-1 er ok. Ødemark best. Lehne Olsen så pigg ut. Brenden inn etter pause og var god. Ayagwa og Krogstad svake på midten. Haakenstad sliter. Salquist dårligere enn man kunne forvente etter to gode kamper. Tidlig ennå, men det kan se ut til at vi må satse på Sheriff sammen med Pedersen sentralt.
Synes egentlig det er mye positivt å ta med seg fra denne. Samhandlingen spesielt er flere hakk opp fra sist sesong. Slik jeg ser det er komponeringen av midtbanen det største spørsmålstegnet. Sheriff så solid ut, mens Ayagwa (skal lete litt etter riktig ord for at det ikke skal fremstå som slakt...) ikke var god. Det ble veldig mye bedre med Krogstad.
Regner Pedersen som selvskreven, og så er spørsmålet hvem han skal ha med seg.
Bare virker det sånnn, eller er det absolutt ingenting i Ayagwas spill som tyder bra? Åssen kan en supporterskare som gikk fra nullsumsfotballen til Erlandsen blottet for kreativitet og pasningsspill, nå kreve krempasninger på en snor attpåtil helt i starten av en tung oppkjøringsperiode? Har man helt mistet tålmodigheten og perspektivene? Bare på høydepunktene fra Nettavisen ser man f,eks. en dypleddspasning fra Ayagwa rett på foten til DG på løp inn i motstanders seksenmeter, som svensken også makter ta ned å slå inn foran kassa. Bare det er en aldri så liten åpenbaring kontra hva vi har måttet tåle de siste åra.
Bare virker det sånnn, eller er det absolutt ingenting i Ayagwas spill som tyder bra? Åssen kan en supporterskare som gikk fra nullsumsfotballen til Erlandsen blottet for kreativitet og pasningsspill, nå kreve krempasninger på en snor attpåtil helt i starten av en tung oppkjøringsperiode? Har man helt mistet tålmodigheten og perspektivene?
Jo, med litt godvilje så er det ting i Ayagwa spill som tyder bra. Denne kampen var et knepp opp fra forrige gang, og jeg er absolutt åpen for at han på sikt kan forsvare en plass på midtbanen vår, men pr i dag er han den klart svakeste av alternativene vi har. Det er ikke akkurat krempasninger vi forlanger, mer at det er mulig å treffe en medspiller en gang i blant. Hvis vi skal sette karakteren etter den ene pasningen som traff i løpet av kampen, så er Ayagwa klar for PSG, men da er også Sheriff og Krogstad fotballguder.
Jeg vet ikke om du er på trening iblant, eller ser treningskampene, men det anbefales varmt, da er det lettere å danne seg et helhetsbilde.
Har sett første omgang i opptak. Ayagwa hadde flere gode involveringer, i tillegg til mange feilpasninger og svake valg - et blanda bilde. Foruten pasningen til DG etter 43 min, som førte til Lehne Olsens stolpeskudd, hadde han en like god pasning etter 37 min, som Mikalsen utnytta til LSKs første corner.
Det er ikke tilfeldig at begge disse, og et par andre gode bidrag, kom i andre halvdel av omgangen. Flere av våre spillere sleit litt med underlaget, men den eneste som bytta sko var Ayagwa, etter ca 21 minutter. Han ble minst et hakk bedre etter skobyttet.
Men fortsatt var han nok en av våre mest usikre spillere. Han har opplagt potensiale, men forsvarer foreløpig ikke en startplass, særlig ikke når Pedersen ganske snart er kampklar.
Bare virker det sånnn, eller er det absolutt ingenting i Ayagwas spill som tyder bra? Åssen kan en supporterskare som gikk fra nullsumsfotballen til Erlandsen blottet for kreativitet og pasningsspill, nå kreve krempasninger på en snor attpåtil helt i starten av en tung oppkjøringsperiode? Har man helt mistet tålmodigheten og perspektivene? Bare på høydepunktene fra Nettavisen ser man f,eks. en dypleddspasning fra Ayagwa rett på foten til DG på løp inn i motstanders seksenmeter, som svensken også makter ta ned å slå inn foran kassa. Bare det er en aldri så liten åpenbaring kontra hva vi har måttet tåle de siste åra.
Altså, det kan tyde på at Ayagwa har kvalitet i høyrefoten. Men det hjelper lite å slå et par krempasninger, hvis over halvparten av innvolveringene med ball er svake. Etter at han kom, har han vist stort sett ingenting, hverken på A-lag eller 2.lag. Derfor er mange skpetiske. Selv lurer jeg mest på hvilke ferdigheter han har, som gjør at han "måtte" hentes i fjor sommer.
Men afrikanere trenger mer tid til tilpasning enn andre. Han må få tid. Han kom ute av form, og kanskje må han får et år i klubben før "dommen felles". Derfor er det viktig å la han spille mye i treningskampene, så får vi se om han har et potensiale eller ei.
Kommentar