Tipper Ayagwa blir tidenes LSK-spiller i nyere tid!
Treningskamper 2019
Collapse
X
-
-
Jo, med litt godvilje så er det ting i Ayagwa spill som tyder bra. Denne kampen var et knepp opp fra forrige gang, og jeg er absolutt åpen for at han på sikt kan forsvare en plass på midtbanen vår, men pr i dag er han den klart svakeste av alternativene vi har. Det er ikke akkurat krempasninger vi forlanger, mer at det er mulig å treffe en medspiller en gang i blant. Hvis vi skal sette karakteren etter den ene pasningen som traff i løpet av kampen, så er Ayagwa klar for PSG, men da er også Sheriff og Krogstad fotballguder.
Jeg vet ikke om du er på trening iblant, eller ser treningskampene, men det anbefales varmt, da er det lettere å danne seg et helhetsbilde.
Kommentar
-
Poenget er at det nettopp er den type pasning som laget dypt savnet da vi prøvde oss på utprega kontringsfotball. Du må gjerne harselere med det, men kan du argumentere for noe annet? Alle som vil se direkte LSK-fotball burde jo få ståpels av en slik spillsekvens. Tanken på ikke bare å ha en god pasningsfot sentralt på midten som kan åpne motstanderforsvar for spesielt våre kanter burde være en kime til stor optimisme. Relasjonene vil bare bli bedre med tida og treningskamper er til for å prøve og feile. Det har også Lennartson vært klar på.
Det eneste som har vært hevdet fra flere er at Ayagwa PR I DAG ligger et godt stykke bak alternativene på midten. og personlig synes jeg avstanden er overraskende stor. Mulig det var optimistisk, men jeg hadde forventet at en spiller flere hevdet var "ferdig vare" skulle være på nivå med Sheriff / Krogstad pr februar 2019, hvilket han ikke er.
Så når da Lennartson lanserte han som Matthews erstatter på midten ringte alarmklokkene. Når så Lennartson senere går ut og sier at Ayagwa ikke er klar, så senket skuldrene seg. Har tatt opp dette direkte med Jørgen, og ble veldig beroliget over å høre at han tenker i de samme baner som meg.👍 5Kommentar
-
[OT] Omtrent her pleier treningskampdiskusjonene å skli ut, derfor: Ayagwas spill i treningskampen tas fortsatt i denne tråden. Ayagwas fremtid, kvaliteter eller manglende sådanne, tilpasning, hårsveis etc. diskuteres i spillertråden [/OT]
Stray Cat
maktmisbrukerLast edited by Stray Cat; 19.02.2019, 20:44.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!👍 5Kommentar
-
Kommentar
-
LSK leder 1-0 etter scoring av Knudsen. Nydelig kontring, assist av Moses. Moses forøvrig sett meget frisk ut synes jeg og tatt klare steg i høst/vinter.
Ayagwa et stykke unna nivået, fortsatt mye slurv, og da spesielt på de enkle valgene som pasninger og distribusjon. Charles viser tendenser, men også han synes jeg gjør for mye feil, lager en del frispark.
Jeg mener det er prekært at det prioriteres å hente inn en sentral midtbanespiller ved siden av DAP, såfremt klubben har økonomi til det.👍 1Kommentar
-
Kommentar
-
Smarason med en skikkelig boksåpner hvor han trer gjennom til Haakenstad på løp. Slår flatt inn. Brenden lurer seg foran KIL-forsvarer på første stolpe og setter trygt inn 2-0. Lynende godt angrep!👍 3Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Så må man ikke glemme Smarason, som leverte en god kamp. Men han forventer man liksom at leverer. Deilig boksåpner til Haakenstad i forkant av 2-0👍 6Kommentar
-
Ifølge Transfermarkt hadde han en kneskade som satte ham ut av spill i tre uker i 2012, men det er det hele. Krysser fingrene for at dette går bra!👍 3Kommentar
Kommentar