Nordlie har rett om "jakten" på Kippe

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • techern
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2007
    • 327

Er det som er problemet, Kippe er en svær kar, og pga posisjonen han spiller så mottar han mer kort enn julenissen på nordpolen.

Synes det er litt sært, ser jo at dommerne vanligvis alltid er i hæla på'n om han er involvert i noen taklinger eller lignende. Er jo ikke hans skyld at han er en stor kar, han kan liksom ikke "gjøre seg" mer puslete heller
    Shut up and focus on the good things

Kommentar

• erlando
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 858

Ikke bare dommerne som er på hæla i forhold til Kippe. Sist ut er Tore Strand i BT (kommer ikke som noe sjokk at det kommer dritt derfra...):
      FRODE KIPPE SITTER på benken mot Moldova, men Lillestrøm-sluggerens syv gule og to røde kort i sesongen forteller alt om hva han sliter med. Kippe har ikke tempoet som er nødvendig internasjonalt. Det har hindret ham fra å få flere landskamper, og jeg kan ikke på sikt se at han vil spille noen vesentlig rolle på det norske landslaget.

I artikkelen snakker han også varmt om Wæhlers hurtighet og hvordan hans 'kompromissløse' stil komplimenterer Hangeland. ...det er bare så utrolig synd for argumentet til Tore Strand om at mange kort er et tegn på tempoproblemer at Kippe karrieremessig har fått færre kort enn "raske" Wæhler - enda Kippe har spilt flere kamper.
      Last edited by erlando; 07.09.2007, 11:28. Begrunnelse: La på at Wæhler beskrives som kompromissløs der Kippe beskrives som brutal
      Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Hamburg & Kanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 3006

Opprinnelig skrevet av erlando
        Ikke bare dommerne som er på hæla i forhold til Kippe. Sist ut er Tore Strand i BT (kommer ikke som noe sjokk at det kommer dritt derfra...):

Tidligere i artikkelen snakker han også varmt om Wæhlers hurtighet. ...det er bare så utrolig synd for argumentet til Tore Strand om at mange kort er et tegn på tempoproblemer at Kippe karrieremessig har fått færre kort enn "raske" Wæhler - enda Kippe har spilt flere kamper.
        Det siste der tyder bare på en journalist som sitter på NULL FAKTISK KUNNSKAP om fotball. Og derfor heier han vel sikkert også med laget som aldri vinner serien i Norge, Brann SkitKlubb
        LSK Norges beste lag

Kommentar

• kimmern
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2005
          • 1174

enig, legg også merke til hvor mye han hauser opp azar karadass... Kippe kompenserer uansett mangelen på fart med andre kvaliteter som jeg setter stor pris på, også har han psa bak der som har tatt et steg opp i år og han har fart..

Kommentar

• mooph
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 1496

Frode Kippe har lav akselerasjon men har rimelig høy maksfart. Stor kropp er vanskelig å sette igang fort. Jeg tror ikke Kippe har særlig lavere maksfart enn PSA.

Forsvarere generelt vil bli sett på sitt litt treige i og med at de møter spillere på vei mot seg, det skal litt til å ta igjen en noen som kommer forbi i motsatt retning. Folk flest vil, dersom forsvarer ikke greier å ta igjen motspiller, oppfatte forsvareren som treig.
            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Vi må vel nesten gi opp bergenserne og Brann-supporterne. Denne gjengen har gått i 44 år og ventet på et seriegull. Ikke et seriegull de har håpet på å få, men et seriegull de mener de har fortjent å få.

Når det er så stor avstand mellom oppfatning hos folk og faktisk realitet medfører det oftest to ting:

1) Enormt mye tankevirksomhet går med til å forme det vedkommende oppfatter av verden slik at det passer inn i forestillingen om et gullag i bergen. Den informasjon som ikke passer med denne forestillingen blir ignorert, fortrengt eller feiltolket.

2) Veldig lite mental kapasitet er derfor til overs, noe som gjør at de ikke evner å sette seg inn i andres situasjon eller se seg selv utenfra. De blir rett og slett 100 % selvopptatte.

Vi skal forsåvidt prise oss lykkelige for at bergenserne har det sånn. Da slipper vi å ha et stabilt topplag i vest. Slik det er i dag klarer ikke klubben å innse egne svakheter og forbedre dem, men turer frem med Mons ved roret og spillerkjøp som ville fått Chelski anno 2005 til å rødme. Brann har sluppet inn 30 mål i år uten å gjøre noe som helst - hadde dette skjedd i lillestrøm hadde det blitt offentlig pisking, oppsigelser og nattrening 7 dager i uka.

Så får heller bergenske sportsjournalister bidra til selvbedraget, og rakke ned på andre. Det er en grunn til at den gjengen ikke får jobb noe annet sted enn i hallusinasjonenes hjemby.

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

jeg svarte likeså godt denne journalisten (som sikkert aldri har opplevd å vinne serien:-) med dette:

Hei

Det må være litt pinlig for deg, som 'ansvarlig' sportsjournalist å beskrive Frode Kippe på en nedsettende måte som en "slugger" og Kjetil Wæhler rosende som "kompromissløs", når fakta viser at Kippe i snitt over mange år (og det er det som teller) får færre kort enn nettopp Wæhler. Vil du da forklare det med et tempoproblem hos Wæhler, slik du gjorde med Kippe?

Her et forslag: sjekk fakta, istedetfor å la pinlig kunnskapsløse Brann-fans som Alsaker & Co farge dine meninger. Og meninger er heller ikke så interessante, når man man motbevise de med FAKTA.

Videre, å synse om hvilke spillere som kan ha, eller ikke kan ha en landslagsfortid, basert på dine klubbpreferanser, blir verdiløst.

Jeg personlig er nokså sikker på at VIF hadde byttet Wæhler med Kippe, hvis de hadde fått sjansen. Og Brann ville drømme om å ha en slik spiller ved siden av islandske Ørn. Han ville gått inn som fast inventar på ENHVER tippeliga-førsteelver og eneste grunn til at han ikke får spille på landslaget er: Åge Hareide.

Hverken Kjetil Wæhler eller Brede Hangeland eller Panser Hagen har vært en så stor sukksesss at de "eier" sine plasser på laget. Et lag trenger dessuten mer enn 2 midtstoppere i stallen, noe du kanskje også burde tenkt på før du svartet landslagsspilleren Kippe.
                LSK Norges beste lag

Kommentar

• WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 972

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                  jeg svarte likeså godt denne journalisten (som sikkert aldri har opplevd å vinne serien:-) med dette:

Hei

Det må være litt pinlig for deg, som 'ansvarlig' sportsjournalist å beskrive Frode Kippe på en nedsettende måte som en "slugger" og Kjetil Wæhler rosende som "kompromissløs", når fakta viser at Kippe i snitt over mange år (og det er det som teller) får færre kort enn nettopp Wæhler. Vil du da forklare det med et tempoproblem hos Wæhler, slik du gjorde med Kippe?

Her et forslag: sjekk fakta, istedetfor å la pinlig kunnskapsløse Brann-fans som Alsaker & Co farge dine meninger. Og meninger er heller ikke så interessante, når man man motbevise de med FAKTA.

Videre, å synse om hvilke spillere som kan ha, eller ikke kan ha en landslagsfortid, basert på dine klubbpreferanser, blir verdiløst.

Jeg personlig er nokså sikker på at VIF hadde byttet Wæhler med Kippe, hvis de hadde fått sjansen. Og Brann ville drømme om å ha en slik spiller ved siden av islandske Ørn. Han ville gått inn som fast inventar på ENHVER tippeliga-førsteelver og eneste grunn til at han ikke får spille på landslaget er: Åge Hareide.

Hverken Kjetil Wæhler eller Brede Hangeland eller Panser Hagen har vært en så stor sukksesss at de "eier" sine plasser på laget. Et lag trenger dessuten mer enn 2 midtstoppere i stallen, noe du kanskje også burde tenkt på før du svartet landslagsspilleren Kippe.
                  Kjempe bra skrevet men synd du ikke nevnte at LSK bare har sluppet inn 14 mål i serien i år. Fortsetter de i samme stil vil det bli rekord.

Og mye av den æren har vel kanskje den treige sluggeren Kippe.

Kommentar

• dalen
                    Brannsupporter
                    Myklebust Light
                    • Jun 2007
                    • 391

Opprinnelig skrevet av reka
                    Vi må vel nesten gi opp bergenserne og Brann-supporterne. Denne gjengen har gått i 44 år og ventet på et seriegull. Ikke et seriegull de har håpet på å få, men et seriegull de mener de har fortjent å få.
                    Kjære rekEN
                    Påstanden din om at vi mener vi har fortjent seriegullet henger ikke på grep. Når og hvordan klarte å finne på det vet jeg ikke. Brann har ambisjoner ja, har aldri hevdet å fortjene noe som helst. Joda, 44 år er lenge å vente, vesentlig lenger enn 18 år.
                    Bergensere flest håper og tror på seriegull, men som kjent avgjøres ikke seriegullet av verken håp eller tro.
                    Noe som alltid er like morsomt er "mobbingen" Brann alltid gjennomgår i april. "Seriemester i april" - at de aldri lærer. Vel, la oss snu på det. Har ikke de andre lagene, f.eks Lillestrøm, ambisjoner om seriegull? Mener du at det er "flaut" å snakke om gullambisjonene før serien har begynt? Hvis laget er godt nok, hvorfor skal det da være tabu å ha disse ambisjonene. Tror alle disse årene med rosenborgsk dominans har gjort det til tabu å "ha planer om" eller "å gå for gull".

Når det er så stor avstand mellom oppfatning hos folk og faktisk realitet medfører det oftest to ting:

1) Enormt mye tankevirksomhet går med til å forme det vedkommende oppfatter av verden slik at det passer inn i forestillingen om et gullag i bergen. Den informasjon som ikke passer med denne forestillingen blir ignorert, fortrengt eller feiltolket.

2) Veldig lite mental kapasitet er derfor til overs, noe som gjør at de ikke evner å sette seg inn i andres situasjon eller se seg selv utenfra. De blir rett og slett 100 % selvopptatte.
                    Nå er vi to vidt forskjellige personer med to vidt forskjellige klubber vi brenner for, så jeg skal ikke snakke så mye som LSK vs SKB.
                    Men når du snakker om "mental kapasitet til å sette seg inn i andres situasjon eller se seg selv utenfra" så hadde jeg gjerne satt pris på eksempler (helst saklige sådan).
                    Et spørsmål som slår meg er: hvorfor skal jeg som Brannsupporter sette meg inn i andre lags situasjon? Jeg har et lag jeg holder med, utover det så bryr jeg meg særdeles lite om hva som skjer i andre klubber. Joda, takket være media er jeg delvis frivillig og ufrivillig klar over status i klubbene i både eliteserien og 1.div., men skjønner ikke hvilke situasjoner jeg evt. skal sette meg inn i... Er jeg da selvopptatt? Hvis jeg tar turen til Lillestrøm - vil jeg da møte en genuin interesse for en diskusjon om RBK eller situasjonen Viking?
                    Alle fotballfans i Norge er opptatt av sitt lag og bare sitt lag. Det er bare tull å hevde at Brannfans er mer selvopptatt enn andre fans.

Når det gjelder å se seg selv utenfra så har vel alle klubber sine "svin på skogen". Man blir farget av klubben - helt klart.
                    Alle supporterklubber har mennesker som dessverre mangler både evne til refleksjon og mye annet, men det betyr ikke at samtlige i s.klubben står for det samme. Kjenner mange hyggelige rbk, vif og ffk-supportere som jeg kan diskutere fotballkamper saklig med. Dessverre slipper mange av disse lettere usaklige personene til på diverse forum og dummer seg ut.

Vi skal forsåvidt prise oss lykkelige for at bergenserne har det sånn. Da slipper vi å ha et stabilt topplag i vest. Slik det er i dag klarer ikke klubben å innse egne svakheter og forbedre dem, men turer frem med Mons ved roret og spillerkjøp som ville fått Chelski anno 2005 til å rødme. Brann har sluppet inn 30 mål i år uten å gjøre noe som helst - hadde dette skjedd i lillestrøm hadde det blitt offentlig pisking, oppsigelser og nattrening 7 dager i uka.

Så får heller bergenske sportsjournalister bidra til selvbedraget, og rakke ned på andre. Det er en grunn til at den gjengen ikke får jobb noe annet sted enn i hallusinasjonenes hjemby.
                    Vi i Bergen er så heldige at vi har den meget tabloide avisen BA og den lettere tabliode versjonen BT. Tro meg - hvis du noen gang hadde lest inne på Bataljonens forum så hadde du oppdaget at de fleste er ganske irritert på den tidligere nevnte Tore Strand. De fleste blir lettere oppgitt over de til tider tabloide tendensene hvor man "skaper" saker man tror vil selge bra.

Når det gjelder svakheter i laget så vet nok Brann best hvor skoen trykker. Litt tåpelig å slenge ut at dette ikke er tilfelle. Ser du igjennom spillerkjøpene til Brann så ser du jo hvor problemene ligger. Om alle spillerkjøpene var gode kan nok diskuteres. Joda, penger inn i kassen gir mulighet til flere spillerkjøp. Det er jo en utopi å tro at LSK ikke hadde gjort det samme. Som Liverpool-supporter kan jeg synge meg hes over hvor historieløs eller hvilket kjøpelag Chelsea er, men jeg kan likevel ikke komme ifra at laget har hatt stor suksess de senere år. Men når det gjelder Brann så håper jeg at vi på sikt skal klarer å få opp flere talenter, og ikke bare kjøpe spillere. RBK har de to siste årene vært gode på dette (Tettey, Per Ciljan.. osv)
                    Last edited by Torolf; 08.09.2007, 06:01.
                    If heartaches brought fame in love's crazy game,
                    I'd be a legend in my time.
                    If they gave gold statuettes for tears and regrets,

Johnny Cash - A Legend In My Time

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Oioioi! Nå er jeg flau her! Dette er som å være guttunge igjen, og skulle tøffe seg for de andre i gata med det nye luftgeværet ved å brenne av inn i skogen, og så høre et smerteskrik etterfulgt av et dunk. Beklager folkens for at jeg drar inn dette kadaveret hit. Personlig tror jeg Torolf lot liket ligge her i håp om at jeg skal tøffe meg litt mer, men jeg tror jeg lar være:

Sorry dalen, men denne sluggerfesten synes jeg hører hjemme på vgd eller noe sånt. Selv om jeg henger her på forumet lettkledd med kort skjørt og puppene ute så betyr ikke det at jeg blir med den første lasaronen hjem bare fordi han skarrer og sier han er verdensmester i senga. De fleste som leser disse to innleggene ser vel også at du på en måte ikke diskuterer mine påstander, og derigjennom til en viss grad bekrefter dem. Jeg diskuterer ikke fotballaget brann eller spillerkjøp, men bergensernes iboende mentalitet.

Apropos så må jeg jammen si at det er med en viss engstelse jeg henger ut kanariflagget om dagen. Det er nesten som om man risikerer at det plutselig står en rødkledd madam fellatio midt i stua og proklamerer at Brann æ best og at kippe spiller stygt. Senest i går ble Blusset fra bergen profilert på norge rundt(!) istedet for de vanlige sauene de viser bilde av der. tror snart hele norge er gått i metning.

Kommentar

• dalen
                        Brannsupporter
                        Myklebust Light
                        • Jun 2007
                        • 391

Nei for all del. Du får svare som du vil. Hvis dette seriøst var det eneste du hadde så blir jeg litt skuffet. Leser du innlegget mitt så er det på ingen måte den tøffeste gutten i gaten. Jeg prøver på ett vis å forklare noe av det du slenger ut, og på ett annet vis å få en forklaring på hva du mente med de forskjellige utsagnene dine .

Dette er et LSK-forum, så jeg forventer ingen varm velkomst eller folk som er enig i det jeg sier. Men jeg hadde håpet du kunne utdype noen av de påstandene dine litt mer - hvis du klarer det altså.

Helt til slutt: Du nevner Frode Kippe - joda, at han får mye kort er ikke til å stikke under en stol. Mannen er sikkert meget hyggelig både på og utenfor banen, men det hjelper liksom lite når du drar på deg kort i nesten samtlige kamper du spiller. Kanskje LSK burde ordnet opp i det, ta en samtale med mannen i stedenfor å dumme seg ut i media med: "alle er ute etter Kippe", "tv2 er brannsupportere" uten dekning for hva de slenger ut. Hva skal vi på Vestlandet si - at Nrk er TVOslo? At de i studio kan være LSK-supportere som ikke unner oss seriegull?
                        For en utenforstående supporter (sikkert farget rød) så virker det hele litt desperat, som et ledd i en stor norsk konspirasjon mot LSK.

OBS! Brann e best, ikke "æ". Skal du først forsøke deg på dialekt, så får du gjøre en skikkelig jobb.
                        If heartaches brought fame in love's crazy game,
                        If they gave gold statuettes for tears and regrets,

Johnny Cash - A Legend In My Time

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Griseth inn for Mæhler. Jeg er stum.

Kommentar

• Hexaphim
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 2830

66 Bytte Norge: Vidar Riseth kommer inn for skadede Kjetil Wæhler.
                            65 Kjetil Wæhler blir skadet og bæres av banen på båre.

Bra det, Hareide.

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Hareide viser nok en gang at LSK ikke er hans favorittklubb.... Hvormange uttak har Riseth siste året? Hvor mange har Kippe. Spark Hareide tilbake til Molde!

Kommentar

• UFM1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 2008

Opprinnelig skrevet av Paddis
                                Hareide viser nok en gang at LSK ikke er hans favorittklubb.... Hvormange uttak har Riseth siste året? Hvor mange har Kippe. Spark Hareide tilbake til Molde!

hareide gir faen meg aldri kippe muligheten å det er jævlig dårlig!
                                ta hensyn hareide! hvis norge noen gang skal bli gode må man jo bruke de gode spillerne!
                                Lillestrøm

Kommentar

• erlando
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2006
                                  • 858

Håper virkelig Kippe forteller Hareide at han kan spare seg for å ta ham ut hvis han ikke vurderes til å kunne spille på begge midtstopperplassene.

Det er helt LATTERLIG at da Wæhler måtte ut så blir Kippe, som har vært i omtrent hver eneste landslagstropp og er en del av Norges desidert beste klubbforsvar, forbigått av en som knapt har spilt i år, som vanskelig kan kalles bedre og som har null framtid foran seg.
                                  Ja til pause i pausen!

Kommentar

• Går_på_vannet
                                    Juniormedlem
                                    Bøffel
                                    • Dec 2006
                                    • 26

Kippe er angelands erstatter sier Hareide.

Kyss meg i ****!

Kippe er bedre enn Wæhler, Riseth, Panzer Hagen og hele sulamitten. Helt utrolig at Hareide og co ikke ser det.

VI visste det ville bli mange dueller i gårsdagens kamp men å ha Norges mest duellsterke spiller på laget ville vært dumt.

Jeg gremmes!!
                                    Fugla til vi dør!!!

Kommentar

• 10.09.50
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2005
                                      • 1410

Fra nyhetstråden (Nettavisen):

Åge Hareide kan forstå at LSK-spilleren føler seg oversett.

...

- Blir for lik
                                      - Frode er en dyktig fotballspiller, men litt for lik Brede, fastslår han.
                                      Kippe kommer uansett ikke til å klage.
                                      - Vi har gjort en bra kvalifisering til nå, og da er det min oppgave å støtte de andre. Jeg har uansett veldig lyst til å få med meg et EM-sluttspill før jeg er ferdig som fotballspiller, sier han.
                                      Dersom Frode Kippe føler seg forfulgt av NFF i år, er det ingenting å utsette på det. Dersom Frode Kippe føler seg snytt over behandlingen han får av landslagssjefen, er det ingenting å utsette på det. Dersom det er noen som fortsatt skulle mene at Frode Kippe er noe annet enn en bauta, en lagspiller og en fantastisk holdningssterk fyr, er det all verdens å utsette på det. Bare svære menn - de aller største - reagerer sånn etter å ha tatt så mye dritt som Frode har gjort i år. Hyll.

Kommentar

• FUGlinho
                                        KFL styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 2454

tv2 kunne fint valgt et annet bilde i saken om kippe på fxt nå også... men "tøffe kippe" profileringa dems fortsetter...

Last edited by FUGlinho; 09.09.2007, 21:54. Begrunnelse: lagt til url
                                        Kim
                                        Styremedlem KFL

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

Opprinnelig skrevet av Går_på_vannet
                                          Kippe er angelands erstatter sier Hareide.

Kyss meg i ****!

Kippe er bedre enn Wæhler, Riseth, Panzer Hagen og hele sulamitten. Helt utrolig at Hareide og co ikke ser det.

VI visste det ville bli mange dueller i gårsdagens kamp men å ha Norges mest duellsterke spiller på laget ville vært dumt.

Jeg gremmes!!
                                          Dette minner om mange år ignorering av en av de aller beste midtsopperne landet har sett: Torgeir Bjarmann. UItrolig at han ikke ble brukt på landslaget heller!!
                                          LSK Norges beste lag

Kommentar

Working...