Nordlie har rett om "jakten" på Kippe

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #41
    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
    Dette minner om mange år ignorering av en av de aller beste midtsopperne landet har sett: Torgeir Bjarmann. UItrolig at han ikke ble brukt på landslaget heller!!
    Enig. LSK har to av de beste midtstopperne i eliteserien, Frode og Pål Steffen. Er overrasket over at Kippe ikke får spilletid på landslaget. Minst like overrasket over at Pål Steffen ikke engang er i landslagstroppen.

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7080

      #42
      Personlig er jeg mest glad for at BHR ikke ble skadd, og at Frode ikke risikerte å bli skadd for skit-Norge. Selv om jeg ble like illsint som alle andre da Hareide presterte å sette innpå RBK-INNBYTTEREN!! Vidar Riseth da Wæhler (halvskadd stopper på et middelmådig TL-lag) gikk av skadet.

      På den annen side har Hareide gitt BHR indreløperplassen på laget, så å si at han hater LSK over alt på jord faller jo på egen urimelighet. Nå skal vel panzer-Pung inn på laget igjen mot Hellas, tenker jeg. Da bør Kippe vurdere å droppe landslaget, og heller konsentrere seg om egen klubb, synes i hvert fall jeg. Bruke masse tid og krefter på å reise rundt for å sitte på en benk? Hvorfor?
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        #43
        Hyggelig at pantsie-hagen er tilbake da, tenk på alle de heldige tilskuerene som kan ta med seg en ball hjem når Bolla Pinnsvin mæler dem opp på tribunen.. Håper for guds skyld at vår bergenske sportsjournalist ser hagen i aksjon slik at han skjønner hva det vil si å ha tempoproblemer.

        Kommentar

        • Hexaphim
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 2776

          #44


          Her er hva landslagsguttene svarte da VG Nett spurte dem om de har stemt ved årets valg:

          Frode Kippe: Nei, det har jeg ikke fått gjort. Det har vært hektisk den siste tiden.

          ************************************************** **
          Jeg velger å skylde på Åge Hareide også her! Stakkars Kippe, si nei til landslaget nuh!

          Kommentar

          • Kanarifugl84
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2007
            • 2319

            #45
            Skulle da tro at Frode skulle hatt tid til å forhåndsstemme under landslagssamlingen. Da Hareide uansett ikke har tenkt til å la ham spille, hadde han helt sikkert fått noen timer fri til å komme seg i et valglokale for å gjøre sin borgerplikt.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #46
              Nordlie ute i NRK sporten i dag (19:25) og sier at Kippe er mer lik Wæhler og Johnsen enn hangeland i stilen og burde spilt. Videre sier han at utviklingen til Kippe kan stagnere som følge av å være evig reserve på landsen og at han bør vurdere å si ifra seg landslagsplassen. Hareide svarer nokså snurt og surt at han ikke liker å ta slike diskusjoner gjennom media.

              Dette er ikke ordrett dessverre - ps: Ser at dette ligger i nyhetstråden nå: http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...7&postcount=64

              (Vil påpeke overfor moderatorene for nyhetstråden at jeg kom med dette referatet FØR posten i nyhetstråden, og at jeg selvfølgelig sjekket nyhetstråden FØR jeg postet. Jeg dobbeltsjekket dertter nyhetstråden senere, så at saken DA var postet og gjorde da OMGÅENDE endringer i denne posten som reflekterte det. Her ber jeg imidlertid om omforlatelse uansett, da jeg har funnet ut at det er det klokeste over tid.)


              Er forøvrig helt enig med Nordlie, fint at han går ut og markerer seg. Ingen LSk spiller skal råtne på benken eller gå rundt og tro at Wræler og Griseth er bedre spillere.
              Last edited by reka; 10.09.2007, 20:11.

              Kommentar

              • Tam
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2005
                • 61

                #47
                Skjønner ikke hvorfor Kippe er villig til å la seg bli dyttet sånn ned som han blir på Landslaget.
                Det er ikke noen hensikt å holde på som han gjør. trekk deg !

                Kommentar

                • KanariGulFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 454

                  #48
                  BISLETT (VG Nett) John Carew (28) lager frispark som få andre i fotball-Europa. Landslagssjefen mener han blir straffet for sin store fysikk.


                  hvorfor kan ikke folk bare si noe lignende om Kippe, at grunnen til at det blir så mye frispark mot han er fordi han er så stor, istedenfor å si at han spiller stygt!!!!??

                  Kommentar

                  • wænk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 2244

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av KanariGulFugl
                    http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162370

                    hvorfor kan ikke folk bare si noe lignende om Kippe, at grunnen til at det blir så mye frispark mot han er fordi han er så stor, istedenfor å si at han spiller stygt!!!!??
                    Akkurat det samme tenkte jeg.. Etterlyste en debatt-del på slutten av artikkelen sånn at man kunne få frem at dette er AKKURAT det som skjer med Frode.. :evil:
                    Men hvem vet, kanskje det bare er spisser som har det vanskelig når de får frispark imot seg hele tiden...
                    If you're not living on the edge, you take up too much room!

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      #50
                      Nordlie gikk vel ut i media og "klagde" på akkurat dette etter kampen i tromsø, bare at da var det occean det gikk utover.
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • heidar
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2004
                        • 2127

                        #51
                        Personlig gleder jeg meg stort til Riseth eller Papp-Hagen tabber seg ut, og sørger for at landslaget taper i kveld. Så kan Hareide skylde på at vi sikkert hadde tapt med ti mål hvis Kippe hadde spilt i stedet!
                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                        Endelig er mørketida over.

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av heidar
                          Personlig gleder jeg meg stort til Riseth eller Papp-Hagen tabber seg ut, og sørger for at landslaget taper i kveld. Så kan Hareide skylde på at vi sikkert hadde tapt med ti mål hvis Kippe hadde spilt i stedet!
                          Papphagen var jo nærmest arbeidsløs i dag, men klarte allikevel å brenne en panikkklarering opp på tribunen - upressa. Må si kippe ville vært et langt bedre valg i dag.

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            #53
                            Håpløst av Hareide å vente til 3.30 på overtid for å sette innpå Kippe. fra 85.minutt og ut hadde vel Norge 3-4 cornere og noen frispark. Og der kunne Kippe gjort jobben.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6079

                              #54
                              Irriterende å se kampen bli avgjort på dødballer mens vi har 2m steinaldermann på benken. Rimelig sikker på at kippe hadde stanga en av de 20 cornerne om han hadde fått spille istedenfor hagen som vel er en mye dårligere spiller enn kippe. Kippe burde vaffal fått 45 min når man så hvordan kampen utvikla seg. Skjønner heller ikke at kippe er så lik hangeland. Begge er høye??

                              Kommentar

                              • Hamburg & Kanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 3006

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Irriterende å se kampen bli avgjort på dødballer mens vi har 2m steinaldermann på benken. Rimelig sikker på at kippe hadde stanga en av de 20 cornerne om han hadde fått spille istedenfor hagen som vel er en mye dårligere spiller enn kippe. Kippe burde vaffal fått 45 min når man så hvordan kampen utvikla seg. Skjønner heller ikke at kippe er så lik hangeland. Begge er høye??
                                Ja, det går jo ikke an å ha to høye midtstoppere på samme lag. Doh!
                                Sitter med en følelse at Norge hadde sittet igjen med tre poeng på kontoen med Klippe på banen istedenfor veikpingla Hangleland i dag.
                                Klippen hadde vært perfekt for den krigen som var der ute, både i defensivt og offensivt felt. Hva skulle Hellas gjort, mot Carew OG Kippe på cornere ? Markere de med 6 mann? Det hadde gitt god plass, og de kunne like fullt stanga inn hvert sitt mål. Klippe hadde trolig ikke holdt på med å dagdrømme på 1-2 målet heller, slik Hangleland var opptatt med.
                                LSK Norges beste lag

                                Kommentar

                                • reka
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Aug 2005
                                  • 13277

                                  #56
                                  Hangeland er bare en blaut skygge av sitt gamle jeg etter å ha vært alt for lenge i balltrillerligaen. Ble nok ikke signa i sommer fordi han ikke klarte å løfte pennen for å skrive navnet sitt. Papphagen er bare 110 % gått ut på dato, en ballmæler som er avhengig av å være først inn i duellene og tuppe kula ut av banen. Han skal være sjeleglad for at han ikke fikk mer å gjøre i dag.

                                  Kippe burde være selvskrevent førstevalg etter hva man så i dag. Dessverre kommer Hareide til å beskylde Tom for å lage bråk rundt forsvaret og dermed stresse Hanglemann og Pampers slik at de spilte dårlig.

                                  Kommentar

                                  • mooph
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 1496

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                    Klippe hadde trolig ikke holdt på med å dagdrømme på 1-2 målet heller, slik Hangleland var opptatt med.
                                    Hangeland's tap av dueller var vel årsak til begge mål i mot. Dersom Hareide er så bestemt på at Hangeland og Kippe ikke skal spille sammen så burde, iallefall sett ut i fra dagens kamp, Hangeland være erstatter for Kippe.

                                    Hangeland på sitt beste er nok bedre enn Kippe når det gjelder valg ved avleveringer (har større offensiv forståelse eller kreativitet), men det er en stund siden den mannen var i nærheten av sitt beste. Som nevnt før i tråden er Kippe en bedre avslutter enn Hangeland, noe Norge kunne hatt nytte av i denne kampen.

                                    Hareides bestemte oppfatning om at Hangeland er førstevalg fremfor Kippe er trist for Kippe og trist for Norge.
                                    Fugla mot nye høyder

                                    Kommentar

                                    Working...