Når vi har to spisser og tre midtbanespillere som jukser med den defensive jobben, så blir det fort press på forsvarsfireren vår.
Kamptråd: Lillestrøm SK - Molde
Collapse
X
-
Nå må folk begynne å puste.
1.Baneforholdene er så dårlig at det ikke lar seg gjøre å spille "fin" fotball.
2. Dermed blir kampplanen å gjøre det enkelt. Ikke miste ballen i farlige posisjoner. Slå langt.
3. Vi spiller jevnt med seriefavoritten. Heller ikke Mole klarer å spille "fin" fotball.
4. Dyer lider spesielt under sånne forhold. Han er en ballspiller.
Jeg er helt enig med Lennartsson når det gjelder kampplanen under disse forholdene. Nei, det er ikke pent å se på. Men det er enda styggere med balltap etter baltap på egen halvdel.
Men det jeg setter et spørsmålstegn ved, er at skal du bruke denne taktikken, så må du ha spillere som passer i denne.
Synes derfor at Dyer må benkes i neste, til fordel for musklene til Sheriff. Gustafsson kan per idag ikke spille kant.Kommentar
-
Legger du opp til en om mulig enda mer primitiv stil i neste hjemmekamp kunne du knapt ønsket deg en verre motstander enn FKH. Løsningen er ikke å bli enda mer Arne, løsningen er å legge bedre til rette for spillerne som skal være tunga på vektskåla for oss, til tross for at underlaget ikke er optimalt...................Kommentar
-
Hvis banen gjør det håpløst å spille fotball, skal vi heller ikke prøve å gjøre det. Da må det spilles primitivt i de kampene det gjelder. Og skal det først spilles primitivt - skal det også gjøres mest mulig primitivt.
( Dette er dog ikke min mening ved gode baneforhold)Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Hvis banen gjør det håpløst å spille fotball, skal vi heller ikke prøve å gjøre det. Da må det spilles primitivt i de kampene det gjelder. Og skal det først spilles primitivt - skal det også gjøres mest mulig primitivt.
( Dette er dog ikke min mening ved gode baneforhold)
Lua i hånda mot et spillende lag, gud bedre da hva vi har i vente mot arbeidskollektivet FKH. Vår kanskje aller største arbeidshest finner ikke engang treneren plass til i laget.👍 1Kommentar
-
Voldsomt så mye fremsnakking om drittlaget FKH det var i denne tråden da. Nesegrus beundring av laget som får oss på vinnersporet iår. Eller ihvertfall en seier igjen.
Det er ingen som kommer til å utspille oss på Åråsen så lenge banen er i den tilstanden den er i nå, og for oss var det antagelig en fordel mot molde at den var i en slik forfatning.
Nå bør Lenny perfeksjonere kick og mæl taktikken frem imot arrabarrane og også sette inn de rette spillerene for maks utbytte av en slik stil.
Når det er sagt blir det en traurig sesong å se på oss hjemme, ikke få servert den sedvanlige tiki-taka fotballen vi er kjent for.
👍 1Kommentar
-
Denne Gustavsson er en pussig skrue. Ikke klarer han å få med seg ballen forbi en motspiller, etter hvert i går klarte han ikke engang å dempe den. Klarer heller ikke å gå i press, noe som er ganske forbløffende. Tror ikke han på noe tidspunkt var nærmere enn tre meter når en Molde-spiller hadde ball i går. Og han kostet penger. Det er ganske sykt. Heller Fredrik Krogstad sju dager i uka, det samme mht Sheriff og Dyer. Hvis dette er nivået til svenskene er det bare å sende dem rett hjem igjen.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 5Kommentar
-
DG må benkes snarest hvis ikke mister Lennartson fort troverdighet. Dyer ser jeg litt mer potensiale i men han er en utlånsspiller som snarest må styrke dette laget noe han foreløpig ikke gjør. Trenden etter kun 4 kamper er lett å kjenne igjen, Hengehoder,skuldertrekk og et kroppssråk som ikke oser av vinnervilje og offermentalitet. Kippe pustet og peset etter 10 minutter og så for første gang på lenge gammel ut. Maric utstråler ingen ting annet enn en hvilken som helst mann bakerst. Årets beste så langt. Mats HaakenstadLast edited by maxpayne; 23.04.2019, 07:39.Kommentar
-
Hva har skjedd med matta og banemanskapet egentlig? Vi har i mange år hatt landets beste matte. I år er den værre enn Nadderud. Pinlig. Har middelmådigheten nådd det eneste vi faktisk har vært best på? Tapermentaliteten gjennomsyrer klubben så til de graderI år så tar vi altKommentar
-
( Dette er dog ikke min mening ved gode baneforhold)Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 5Kommentar
-
Jeg tror det er fordi det var altfor kaldt i siste serierunde i fjor (5-10 minus), og man fikk ikke tatt det vedlikeholdet som kreves når man "pakker bort" banen på grunn av kulda. Nå har det også vært minusgrader om nettene inntil påskeuka, og det hjelper ikke på. Tror og håper den kommer seg kjapt. Mot Haugesund vil den sikkert være dårlig fortsatt men til Rosenborg hjemme bør det være bedring...................Kommentar
-
Hunter S. Thompson:
There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.Kommentar
-
Samme som Hveding blir sitert på i RB i dag, i tillegg til at man ikke fikk sprøyta, slik at det enkelte steder har utviklet seg sopp. Litt flaut, i tillegg til at dette nå skal brukes til å legge press på LSK for å bytte dekke. "Jammen, sparer penger også, jo!".. F... off, wankers!
En lærdom til neste gang gresset er dårlig er jo å male det slik som de gjorde på Nadderud. Jeg syns Åråsen har fått mer kritikk enn Nadderud selv om "gresset" der (det var vel egentlig mest sand) var mye verre.Kommentar
-
Samme som Hveding blir sitert på i RB i dag, i tillegg til at man ikke fikk sprøyta, slik at det enkelte steder har utviklet seg sopp. Litt flaut, i tillegg til at dette nå skal brukes til å legge press på LSK for å bytte dekke. "Jammen, sparer penger også, jo!".. F... off, wankers!
Sist gang NFF uttalte noe offentlig om dette var det vel Semb som sa at målet var en 50/50-fordeling, det sier jo sitt om fraværet av debatt.Kommentar
-
Denne Gustavsson er en pussig skrue. Ikke klarer han å få med seg ballen forbi en motspiller, etter hvert i går klarte han ikke engang å dempe den. Klarer heller ikke å gå i press, noe som er ganske forbløffende. Tror ikke han på noe tidspunkt var nærmere enn tre meter når en Molde-spiller hadde ball i går. Og han kostet penger. Det er ganske sykt. Heller Fredrik Krogstad sju dager i uka, det samme mht Sheriff og Dyer. Hvis dette er nivået til svenskene er det bare å sende dem rett hjem igjen.
Virker som han er helt uten selvtillit og hver gang det kom ett innlegg så var han altfor lagt over på feil side.
Men han har nå fått 4 kamper fra start og man ser ingen forbedring og han skulle vel være ett "ferdig" produkt.
Han burde etter min mening benkes mot Haugesund.
Alex Dyer skuffer meg også.
Mot Molde ble båd Dyer og Pedersen løpende rundt og fikk aldri noe tak i kampen synes jeg.
Ingen av spillerne tar ned ballen men sparker den på første touch uten mål og mening. Var mye tennis frem og tilbake."Det er de gule som spiller spillet"
Sitat : Kong HaakonKommentar
Kommentar