LSK - Aalesund, søndag 26. august kl. 1800, Åråsen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lillestrøm Kirke
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2004
    • 1470

LSK - Aalesund, søndag 26. august kl. 1800, Åråsen

Fugla på topp?
    • Vi er nr 2 og Ålesund nr 3 på formtabellen (siste 5)
    • Simen Brenne ute pga sykdom ?
    • Karim fra start (BHR soner) ?
    • osv
    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie
  • JhnY
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 975

Satser på 3 nye poeng.
    Ålesund har blitt et helt annet lag etter sommern, så det er ikke noe walkover.

Brann møter forøvrig Start på sør arena.

2kamper som er topp mot bunn. Satser på 3-0 i lsk (otto holder nullen ut sesongen) og 2-1 til start (fugla på topp)

Kommentar

• Rubinho
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2005
      • 1501

Godt å få igang en tråd på denne kampen..nå legger vi til side cupen og konsentrerer oss om å få mobilisert 10000 til denne kampen som for engangsskyld går til folkelig tid og som ikke er tv sendt!

ALLE MANN TIL ÅRÅSEN!!

Både håper og har trua på lsk i denne kampen..tidligere år har LSK starta bra og hatt tåpelige tap når det gjelder som mest på høsten..men i år har det virket litt motsatt..jeg begynner å få trua på noe i år!!

Kommentar

• Lars
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6156

Om Brenne ikke blir frisk lurer jeg fælt på hva vi gjør med midtbanen. Uten Brenne, Riise og Kiesenebner, og med en Bjarki ute av form, er det ikke mange alternativer igjen. Da ligger det vel an til Sundgot eller Rambekk på midtbanen, noe som på sett og vis kan bli interessant. Spørsmålene blir isåfall om man helst vil ha Karim eller Danton på banen, om man vil ha 1 eller 2 store på topp og om man vil ha Sundgot eller Rambekk på midtbanen:

Med Karim (og 1 stor på topp, med Sundgot på midten):

Mykle - Occean - Karim

Sundgot - Kiko - Søgård

Shane - Kippe - PSA - Rambekk

Otto

Med Danton (og 2 store på topp, med Rambekk på midten):

Occean - Sundgot - Mykle

Rambekk - Kiko - Søgård

Shane - Kippe - PSA - Danton

Otto

Kort oppsummert: La oss håpe Brenne blir klar.

PS: Karim er valgt som vingbackup fordi han virker nærmere laget enn Påsan. Om Påsan er på gang kan han settes inn i oppsettet som venstreving med Mykle på høyre.

Kommentar

• JhnY
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 975

Påsan, hvordan er det med han? Tore Andreas Gundersen? Er dette noe å satse på? Personlig vil jeg se påsan på banen igjen.

Kommentar

• Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

Påsan er vel ikke akkurat i toppform. Men kanskje han vurderes sammen med Rambekk, Bjarki og Sundgot som aktuelle indreløpere dersom Brenne ikke blir frisk. Han har jo spilt en del matcher der for LSK 2.

Når jeg først er igang med spekulasjoner på høyt nivå kan jeg jo lansere Danton som anker (som på LSK 2) og flytte Kiko ut som indreløper. Men jeg må si jeg synes det høres ut som en svært usikker løsning. De andre alternativene er nok bedre.

Kommentar

• Canário
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1471

På tide å riste av oss cupen og gi full pinne mot tangotrøyene.
              Hvis Brenne ikke blir klar er jeg for denne elleveren (forbehold om at Karim får en bra treningsuke):

Opprinnelig skrevet av Lars
              Mykle - Occean - Karim

Sundgot - Kiko - Søgård

Otto
              Dét fordi jeg er redd Occean og Sundgot på topp blir for forutsigbart og "stakato" mot et Aalesund som kommer til å legge seg lavt. Mot Start så vi at de klumpet seg sammen og "drepte" rommene, såvel som Occean ble trukket alt for langt ned i banen. Aalesund har spilt bedre borte enn hjemme fordi de går ut defensivt og kynisk, og mot en så defensiv motstander er ikke en skjev treer etter min mening det mest hensiktsmessige. Sundgot tror jeg vil gjøre en god jobb som indreløper. Han er en "klartenkt" spiller og får muligheten til å komme inn å duellere i feltet bakfra, i tillegg som han har litt tidligere erfaring med nesten tilsvarende rollen under Uwe. (Strand som indreløper er jeg imot og mener han kommer mye mer til sin rett høyt i banen der han får best mulighet til å benytte venstrefoten.)

Offensivt må vi sørge for å spille bredt og strekke ut Aalesunds backlinje, og det gjør vi best med denne oppstillinga, eventuelt med Strand inn og Mykle over. Myklebust har vel sågar spilt sine beste kamper på høyresida.
              Last edited by Canário; 21.08.2007, 15:25. Begrunnelse: leif

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 3006

Opprinnelig skrevet av Lars
                Påsan er vel ikke akkurat i toppform. Men kanskje han vurderes sammen med Rambekk, Bjarki og Sundgot som aktuelle indreløpere dersom Brenne ikke blir frisk. Han har jo spilt en del matcher der for LSK 2.

Når jeg først er igang med spekulasjoner på høyt nivå kan jeg jo lansere Danton som anker (som på LSK 2) og flytte Kiko ut som indreløper. Men jeg må si jeg synes det høres ut som en svært usikker løsning. De andre alternativene er nok bedre.
                Kiko trives nok best på midten. Dette er vel en kamp der vi kommer til å prøve Essediri fra start. Satser på hjemmeseire denne helgen :-)
                LSK Norges beste lag

Kommentar

• mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

Dette er en skummel affære. Som andre her nevner vil jeg tippe at AaFK vil ligge lavt, det er ikke bra for vår 'nye' 4-3-3 sånn i utgangspunktet.

Det skal sies at AaFK vel ikke har de sterkeste kontrings spillerne. Tipper at Lasse Olsen starter til fordel for Tor Høgne Aarøy, eller kanskje begge.

Det er mulig vi skaper mere trøkk med både OO og Sundgot på banen om det det blir mye lange baller pga. lavtliggende motstander (siktepunkt). Indreløpere må i så fall komme etter sånn at de finnes noen å heade ballen til, offensivt aktive beck'er er også en fordel.
                  Mouehli er ingen 'løp i rom' mann, så jeg syns han bør nok ta ankerplassen igjen. Essediri vil vel helst ha ballen i beina før han beveger seg, derfor bør dette være en kamp han ikke starter.

Derfor;

Otto
                  Rambekk-Kippe-PSA-Shane
                  Riise-Mouehli-Søgård
                  Sundgot-OO-Mykle
                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

Siden de fleste synes å utelukke Brenne, er det noen som vet om sykdommen hans er av en sånn karakter at Aalesund-kampen er i fare? Han har jo noen dager å bli frisk på.

Kommentar

• Guling
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jun 2004
                      • 484

Kan jeg få være først ute med å skrive at det er disse kampene vi bare vinne for å henge med Brann?

Takk.

Har ikke store troen på Start-seier, men en U i Start-Brann hadde vært deilig uansett. Samtidig kan Stabæk alltids gå på en smell mot et hardtkjempende Sandefjord. Ellers har Viking Odd borte (igjen). Bortekamper mot i-ferd-med-å-bli-desperate bunnlag er dermed melodien for våre konkurrenter, i tillegg til at RBK har VIF i Bart, så vi har en gyllen mulighet til å stjele litt i forhold til 1-2 andre lag.

Kan aldri tenke meg at Nordlie kjører 4-4-2, men med indreløpere ute kan det være en løsning. Har tro på en sliteseier, 2-1.

Kommentar

• KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

Opprinnelig skrevet av mooph
                        Derfor;

Otto
                        Rambekk-Kippe-PSA-Shane
                        Riise-Mouehli-Søgård
                        Sundgot-OO-Mykle

Er ikke Riise ute med for mange gule kort da?

Uansett bør ikke forsvarsrekka endres noe særlig, med mindre det er absolutt nødvendig.

Men hvis Riise (karantene) og Brenne (sykdom) er ute, blir det nok ikke lett å komponere en start 11'er. Men er det egentlig noen grunn for at Kiesenebner ikke kan spiller? Han er vel sentral, men kan vel like gjerne spille venstre indreløper...

Otto
                        Rambekk-PSA-Kippe-Shane
                        Søgård-Kiko-Kiesen
                        Karim-Occean-Myklebust

KimFL

Kommentar

• Vicarious
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 391

Er vel drøyt å foreslå Kiesenebner og Karim fra start, og Sundgodt på benken...
                          Dessuten er vel også Kisen skada.
                          Hvis Riise og Brenne ikke spiller så tipper jeg at Nordlie velger følgende lag:
                          Otto
                          Rambekk-PSA-Kippe-Shane
                          Søgård-Kiko-Sundgodt
                          Karim-Occean-Myklebust

Eventuelt Sundgodt på Karims plass og vår godeste islending som indreløper. Skeptisk til Karim. Vi blir vel uansett rimelig svekket om både Riise og Brenne skal måtte stå over. Frykter at vi går på en smell i denne kampen, og nå er det utrolig viktig å fortsette med å sanke poeng før kampene mot topplagene.

Kommentar

• mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

Opprinnelig skrevet av KimFL
                            Er ikke Riise ute med for mange gule kort da?
                            Det var da som... Dersom dette stemmer har Brenne venligst å ta en "bli frisk pille" omgående.

Otto
                            Rambekk-PSA-Kippe-Shane
                            Søgård-Kiko-Brenne
                            Sundgot-Occean-Mykle

Skulle Brenne også være ute så er jeg glad jeg ikke er Tom, det blir å søke etter det minste av flere onder.

Otto
                            Rambekk-PSA-Kippe-Shane
                            Søgård-Kiko-Mykle
                            X-Sundgot-Occean

Kan X fylles av Gundersen eller fortsatt skada? Ikke ideelt, men det gir tre oppspillpunker. Disse kan finne hverandre samt indreløpere.

Ellers må det bli Essediri som X, hvilket ikke er noen god løsning. Som sagt har jeg inntrykk av at Karimn er en 'ballen-i-beina' type, mens her kreves en hel haug med løping (og finne rom) for å motta baller. Mannen egner seg vel ikke som oppspillpunkt.

Hva med Marius Johnsen, klar snart? (Sundgot-Occean-Johnsen)
                            Fugla mot nye høyder

Kommentar

• aaleby
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Aug 2007
                              • 11

Dette er en skummel affære. Som andre her nevner vil jeg tippe at AaFK vil ligge lavt, det er ikke bra for vår 'nye' 4-3-3 sånn i utgangspunktet.

Det skal sies at AaFK vel ikke har de sterkeste kontrings spillerne. Tipper at Lasse Olsen starter til fordel for Tor Høgne Aarøy, eller kanskje begge.
                              Skal garantere deg en ting; Olsen kommer ikke til å spille fra start

Laget til AaFK blir 95% sikkert følgende:

Brown
                              Jääger - Kibebe - Halli - Bahoken
                              ------------Skiri---------------
                              Kihlberg-----------------Austnes
                              ------------Fjørtoft-------------
                              ----------Silva----Aarøy--------

Tror nok heller ikke at AaFK vil satse ekstremt defensivt. Ligge dypt og avventende vil man nok, men likefullt satse på eget spill og ta sjanser i forhold til å kjøre på når mulighetene åpner seg.

Grunnen til at AaFK tidligere var bedre borte enn hjemme (AaFK står med 3 strake hjemmeseire), var at spillet i vårsesongen rett og slett ikke hang på greip. Dermed kom resultatene oftest kun i kamper hvor AaFK tilfeldighetene i stor grad regjerte. Dagens AaFK derimot har i stor grad funnet seg selv og har til tider stor variasjon i spillet (langpasninger vs spill gjennom midtbanen).

Nøkkelen i kampen (sett med AaFK-øyner) er duellen Kippe vs Aarøy. Tidligere har Kippe vunnet denne duellen irriterende enkelt. Forhåpentligvis vil Aarøy bevise at den fysiske formen er bedre enn noensinne ved å matche Kippe i duellspillet.

Et siste insidetips til slutt; merk dere Diego Silva. Knallsignering av AaFK og en spiller som har det aller meste (sett i norsk målestokk). Kan fort bli tungen på vektskålen kommende søndag.

Kommentar

• Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

Opprinnelig skrevet av Torolf
                                Siden de fleste synes å utelukke Brenne, er det noen som vet om sykdommen hans er av en sånn karakter at Aalesund-kampen er i fare? Han har jo noen dager å bli frisk på.
                                Aner ikke. Men dersom Brenne blir klar skal det veldig mye til for at vi starter med noe annet enn

Occean - Sundgot - Mykle

Brenne - Kiko - Søgård

Otto

Den eneste tenkelige endringen er Karim inn for Sundgot, men på mange måter er vel den endringen også utenkelig.

Vi burde ha fått vite om det dersom sykdommen var alvorlig. Jeg regner med at han trakk seg fra landslaget for sikkerhets skyld. Klokt valg, antagelig.

Kommentar

• mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

Opprinnelig skrevet av aaleby
                                  Skal garantere deg en ting; Olsen kommer ikke til å spille fra start
                                  Greit nok. Jeg skal ikke påberope meg noe som helst slags kunnskap om AaFK.
                                  Nøkkelen i kampen (sett med AaFK-øyner) er duellen Kippe vs Aarøy
                                  Denne vinner Kippe. Dersom to spillere er relativt like fysisk og med relativ lik spenst (noe de to er) vil den forsvarende spilleren vinne 90% av duellene. Dette ganske enkelt fordi det er lettere å vinne defensive hodedueller i og med forvareren som regel er rettvendt mot ballen samtidig som angriperen må treffe mer nøyaktig.
                                  Tror nok heller ikke at AaFK vil satse ekstremt defensivt
                                  Dette utgjør spenningen. Jeg ville tippe at de starter veldig lavt for så å se an kampbildet. Men, jeg vet ikke nok om AaFK
                                  Et siste insidetips til slutt; merk dere Diego Silva.
                                  Vi ønsker ham velkommen til å teste Norges beste forsvar.

Uansett, jeg tror ikke LSK's problem er det defensive i denne kampen. Med de skadene vi har nå så er det et større problem å scåre mål, i allefall mot et lag som (jeg antar her) vil ligge veldig lavt.
                                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• aaleby
                                    Juniormedlem
                                    Bøffelpromp
                                    • Aug 2007
                                    • 11

Denne vinner Kippe. Dersom to spillere er relativt like fysisk og med relativ lik spenst (noe de to er) vil den forsvarende spilleren vinne 90% av duellene. Dette ganske enkelt fordi det er lettere å vinne defensive hodedueller i og med forvareren som regel er rettvendt mot ballen samtidig som angriperen må treffe mer nøyaktig.
                                    Fullstendig enig i observasjonen om at forsvareren har en naturlig stor fordel i forhold til å vinne defensive hodedueller. Likefullt.. Kippe er 1.94, Aarøy 2.04. 10 cm i favør Aarøy kan fort bli forskjellen på seier eller tap, i begge ender av banen.

Dette utgjør spenningen. Jeg ville tippe at de starter veldig lavt for så å se an kampbildet. Men, jeg vet ikke nok om AaFK
                                    Håper for alt i verden at Perry unngår fristelsen i forhold til å legge seg ultrakynisk lavt på banen. Et slikt scenario vil garantert ende med at LSK trykker de orange langt inn i eget mål, med påfølgende dueller som til slutt kun har en utvei; mål i mot og et hjelpeløst tap. Mot til å satse på egne ferdigheter, defensiv klokskap og fullt kjør offensivt ved overgangsmuligheter bør kunne skape en høyst interessant kamp

Kommentar

• Kanarifugl84
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2007
                                      • 2319

Skal vi bli seriemestere er dette en såkalt må-vinne-kamp for vårt vedkommende, så her må gutta virkelig bevise at de VIL vinne gull i år. Alt annet enn 3 poeng vil være en abnorm skuffelse, samme hvor mye formlag AAFK er. Nøkkelen ligger i å gjenskape samme agressivitet og intensitet i spillet som mot Godset og Lyn i seriekampene, henholdsis 2-0 og 4-0. Defensivt har de 5 gutta som spiller stor selvtillitt om dagen, våre utfordringer kommer til å ligge i det offensive spillet.

Laget:

Otto
                                      Rambukk-PSA-Kippe-Shane
                                      Søgård-Mouelhi-Brenne
                                      Mykle-Gilbert-OO

Hvorfor?
                                      Otto er det jo ikke noe tvil om, vår soleklare 1'er bakerst. Dessuten bør den velbrukte klisjeen "never change a winning team" benyttes i stor grad, forsvaret vårt er for tiden et vinnende lag bakover og det vil kun medføre problemer å splitte opp noe her for å eventuelt flytte frem Rambekk eller noe. Regner med at Brenne blir friskere og friskere utover i uka, og at han hvertfall kommer til å starte matchen på søndag. Det betyr at også vår tidvis velfungerende "kriger-midtbane" vil fortsette å spille sammen, noe som gjør at vi får våre to bakerste ledd inntakt med slik det har vært den siste tiden. Defensivt har det fungert enormt bra! Helt fremme i angrepet tror jeg nok, desverre, at vi blir nødt til å bruke både Sundgot og OO grunnet Riises karantene. Da ligger det også ann til at OO blir skjøvet ut på kanten, da denne rollen er noe mer familiær for ham enn hva den er for Sundgots vedkommende. Jeg synes ikke det er optimalt, men jeg ser rett og slett ingen løsninger som vil funke noe bedre. Tror Sundgot er mer sugen på å spille og ofre seg enn hva Karim er, og Påsan er nok ikke spesielt aktuell er jeg redd. Resten er vel skadet.

For meg lukter dette et litt "kjedelig" oppgjør hvor vi styrer mesteparten av spillet, men sliter med å komme oss til de virkelig store og mange mulighetene. Men allikevel kjører jeg i vei et stalltips på en relativt komfortabel 2-0 seier på søndag, Mykle og Sundgot scorer!

Kommentar

• ON
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3639

Sier meg enig med deg KanariFugl1984. Dog tipper jeg 2-1, Otto må vel tilslutt slippe inn et mål han også, uansett hvor godt han har stått i det siste. (Noe jeg tror han vil fortsette med mot AAFK).

Kommentar

Working...