LSK-dvd...?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #21
    Opprinnelig skrevet av Torshovkanari
    Men skulle kanskje være mulig å samarbeide med Sportsklubben om det med rettighetene. Fjøra og co burde forstå potensialet i dette med en lsk-dvd. Vet ikke åssen alt dette fungerer, men bare slenger inn forslag..
    Vi kan ta det med LSK, og høre om dette kunne være interessant, ikke nødvendigvis for å tjene penger, men for å spre litt glede

    Petter

    Kommentar

    • Hertis
      I karantene
      Forumonanist
      • May 2004
      • 173

      #22
      mente ikke å si att jeg ikke har glede av kanari-tv i det hele tatt, syns det er ett morsomt konsept. :lol:

      Men skal mann lage en DVD burde mann jo ha scoringer o.l

      All ære til dere i Kanari-tv

      Kommentar

      • gj
        Seniormedlem
        • Nov 2003
        • 3360

        #23
        Hmm... Interessant, Tony.

        Klanen har altså gjort en kombinasjon av det som har vært oppe i tråden her tidligere. De har laget en DVD som inneholder både scoringer og tribuneliv, men også kombinert det med "Kanari TV" med intervjuer og reportasjer med folk rundt klubben.

        I så måte ville jo Kanari TV representere et bedre tilbud på en dvd, med mer enn bare scoringer.

        Kommentar

        • gj
          Seniormedlem
          • Nov 2003
          • 3360

          #24
          OK. Jeg har tillatt meg å undersøke litt rundt denne saken, og her kommer resultatet.

          TV2-produksjon
          DVDene som jeg linket til (Brann og Rosenborg) er produsert av TV 2. Dette kan de gjøre i henhold til medieavtalen som regulerer rettighetene til tv-bildene fra kampene. TV2 har også produsert DVD for VIF.
          Produksjonene kom i gang etter påtrykk fra supportergrupperingene i de tre klubbene.
          I tillegg har Klanen laget en egen video med bakgrunnsreportasjer og generelt tribuneliv. De har fulgt tifo-gruppa som en rød tråd gjennom sesongen, og laget en video om Klanen.
          Mens TV2/sfæren (medieavtalen regulerer dette) tar inntektene fra videoene de har produsert er det annerledes med Klanens egen video. Riktignok har de også scoringer på denne videoen. Hvordan det er ordnet i forhold til rettigheter må jeg komme tilbake til.
          Klanens egen video blir blant annet solgt gjennom Sjappa. Etter ønske fra initiativtakerne til videoen går overskuddet av denne Klans-produksjonen uavkortet til VIFs junioravdelinger.

          Viking har ikke en slik TV2-produsert video.

          Hva med LSK?
          Lillestrøm har tydeligvis ikke kjent sin besøkelsestid i fjor. Det var rundt en uke før sesongslutt i fjor at TV2 startet arbeidet med videoene etter at folk i RBK-, Brann- og VIF-kretsen ytret ønske om dette ovenfor TV2.
          RBK/Brann/VIF-videoene er produsert opp i cirka 5000 eksemplarer (med forbehold) på kommersiell basis. Prosjektet ble satt i gang ut fra å gå break even, eller tjene litt. Prosjektet endte i pluss, og supportergrupperingene skal også ha fått litt inntekter gjennom salg av videoene.

          Toget er sannsynligvis gått for en 2004-video for LSK sin del. Det skal være praktisk gjennomførbart å lage en slik video, men for at prosjektet ikke skal gå i underskudd kreves det et visst marked. Nå som jula er over og folk ser mot 2005, er det sannsynligvis ikke et marked for at prosjektet skal gå i pluss.
          Utgiften i forbindelse med en 2004-video er at TV2 må sette folk på å lete gjennom store arkiver etter bilder. De kunne, dersom en slik video skulle bli produsert, også stå for redigeringen.
          Men til akkurat det har vel Kanari-TV kompetente folk.

          Men i 2005!
          TV2 fikk smaken på slike DVDer etter salget i fjor. I fjor kom DVD-produksjonene i gang sent i sesongen. Nå er planen å ha dette som et prosjekt gjennom hele sesongen. Og TV2 ytrer at også Lillestrøm kan være interessant her. Men noen i KFL må pushe TV2 på dette!!!!!!

          Da føler jeg at jeg fikk avklart en god del saker og ting. Når det gjelder å pushe TV2 på å ha det som formål fra sesongstart å lage en LSK 2005-video, synes jeg det er KFLs oppgave. LSK som klubb har forøvrig ikke nødvendigvis så mye med dette å gjøre (selv om jeg ikke kan si det helt sikkert da det er ganske komplisert).

          Med bakgrunn i dette vil jeg også mene at Kanari-TV har et potensiale på å lage en tilsvarende DVD som det Klanen gjorde i fjor (vi snakker altså om to DVDer - TV2-produksjonen, og Klanens).
          Klanen har forøvrig en plan om å også gi ut en tilsvarende DVD etter årets sesong, men denne gang med en ny vinkling.

          Dersom noen i KFL vil pushe TV2 har jeg litt informasjon og en kontaktperson i TV2. Send meg en PM.

          Kilder:
          Redaksjonsjef i TV2-Sporten, Fin Gnatt
          Initiativtaker til Klanens DVD, Jørund Smedhus

          Kommentar

          • Tony
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 4737

            #25
            Den DVD'en som Klanen komemr med i år, blir en tifo dvd fra de årene Engatifo har eksistert. På Klanen sin dvd som kom i år er det også mye historie fra begynnelsen av Klanen og fram til i dag. De har i tillegg hatt et filmcrew som har filmet gjennom hele sesongen, og Kanari-Tv kunne fint klart å lage en års DVD fra kanari-fansen som handler om tribuneliv,kanari-tv og scoringer.

            Herved er utfordringen sendt Kanari-TV!

            Kommentar

            • Torshovkanari
              Seniormedlem
              Forumsadist
              • Jan 2005
              • 102

              #26
              Hadde jo vært rett og slett genialt hvis Kanari-TV kunne gjort no sånt. Skal tydeligvis ikke stå på kompetansen hvis man ser på hva de har produsert tidligere....smisk,smisk... :wink:

              Hvis man da hadde fått med TV2 på å lage det, sånn som de andre klubbene tydeligvis har gjort, så trur jeg det kunne blitt bra!

              Kommentar

              • Tony
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 4737

                #27
                Hvis man da hadde fått med TV2 på å lage det, sånn som de andre klubbene tydeligvis har gjort, så trur jeg det kunne blitt bra!
                Tv2 har laget en ren dvd uten hjelp fra noen andre. dette må de lage selv, men med rettigheter fra scoringer

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  • Nov 2003
                  • 3360

                  #28
                  Nettopp, Tony.

                  Når det kanskje ble litt mye TV2 i innlegget mitt var det med tanke på at dersom vi også skulle ønske en DVD med mål og lignede fra fotballbanen, så må TV2 vite at det er et marked for dette i Lillestrøm-leiren.

                  Kommentar

                  • kjellh
                    Juniormedlem
                    Ferskenpels
                    • Aug 2004
                    • 7

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Glenn
                    Produksjonene kom i gang etter påtrykk fra supportergrupperingene i de tre klubbene.
                    Klanen har ikke tatt initiativ til TV2s VIF-DVD. Jeg tror initiativet kom fra TV2, som kontaktet klubben og deretter VålerengaSjappa.

                    Opprinnelig skrevet av Glenn
                    ... Klanens egen video. Riktignok har de også scoringer på denne videoen. Hvordan det er ordnet i forhold til rettigheter må jeg komme tilbake til.
                    Klanen har kjøpt fri bildene fra TV-selskapene - husker ikke akkurat prisen, men en ganske stiv pris (tusenlapper per minutt)

                    Opprinnelig skrevet av Glenn
                    Supportergrupperingene skal også ha fått litt inntekter gjennom salg av [TV2-] videoene.
                    Dette stemmer ikke for Klanens del - og jeg klarer heller ikke å se hvorfor vi skulle fått det. Regner med at Sjappa har fått penger for de eksemplarene de har solgt, i tillegg har evt. klubben fått for bruken av logoen/navnet.

                    Opprinnelig skrevet av Glenn
                    vi snakker altså om to DVDer - TV2-produksjonen, og Klanens.
                    I tillegg hadde Vålerenga en tredje DVD med utgangspunkt i europacupkampene i 2003/2004. Her var fokus på Newcastle, men noe bilder fra andre ting.

                    Opprinnelig skrevet av Glenn
                    Klanen har forøvrig en plan om å også gi ut en tilsvarende DVD etter årets sesong, men denne gang med en ny vinkling.
                    Klanens 2004-produksjon er laget med mye innleid hjelp til filming og redigering, neste DVD vil ha et lavere budsjett - nesten bare redigeringen vil være betalt.
                    Og det stemmer som Tony sier: I 2005-DVD'en vår vil det være fokus på tifo 1997-2005 og borteturer. Trolig slippfest på Bohemen lørdag 4. desember 2005, men det er lenge til.

                    KjellH
                    Klanen

                    Kommentar

                    Working...