Du leser nå forumet som en gjest. Dette gir kun begrenset adgang til forumet og dets funksjonaliteter. Ved å registrere deg gratis, får du tilgang til å delta i diskusjonen, sende private meldinger (PM) til andre brukere, svare på avstemninger, se på vedlegg, tilgang til kalenderen, samt mange andre ting. Ved å registrere deg, får du også tilgang på mange andre nyttige funksjoner, som for eksempel at forumet gir deg beskjed om nye innlegg siden ditt forrige besøk - uansett hvor i verden du logger deg på!
Registrering er raskt, enkelt og helt gratis, så bli med i dag!
Dersom du har problemer med registreringen eller brukerkontoen din, kan du kontakte oss.
Hei, Gjest! Vi trenger flere moderatorer til forumet vårt. Har du lyst til å bli med i moderatorteamet, så ta kontakt med rEPPA.
Kvalifisering: Lillestrøm SK - Start, 7. og 11. desember
Lennartsson ut (endelig), kortstokken legges på nytt. Hvordan og med hvem vi skal spille med mot Stoart blir interessant å se.
Ingen sikra å starte mot Start, utenom Maric og TLO.
Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
*Brasseberget*
Skeid har i det minste spilt mye morsommere og angrepsvillig fotball enn oss i år, med et lag som er mye dårligere enn det vi har nå som Jørgen slutter å fucke med hodene deres.
Ref uttalelser fra Nordlie rundt tidligere redningsaksjoner så kommer han etter kort tid til å peke ut de elleve som skal starte. Hvis Brenden viser sterkere psyke enn Ødemarksbakken og Smarason ikke blir vurdert som smal ving i 4-3-3 skal du ikke se bort fra Brenden gitt.
Tipper disse spillerne på banen om vi må jage mål mot slutten:
Maric
Rafn - Tamm - Salquist - SKM
Matthew - Sheriff - Krogstad
TLO - Kippe - Brenden/Ødemarksbakken
Ref uttalelser fra Nordlie rundt tidligere redningsaksjoner så kommer han etter kort tid til å peke ut de elleve som skal starte. Hvis Brenden viser sterkere psyke enn Ødemarksbakken og Smarason ikke blir vurdert som smal ving i 4-3-3 skal du ikke se bort fra Brenden gitt.
Tipper disse spillerne på banen om vi må jage mål mot slutten:
Maric
Rafn - Tamm - Salquist - SKM
Matthew - Sheriff - Krogstad
TLO - Kippe - Brenden/Ødemarksbakken
Melgalvis på venstrevingen burde også være en mulighet. Han har det mentale og målpoengene på plass, selv om farta ikke er optimal. Ellers kan DG true bakrom og strekke Starts forsvar være en mulighet. Tom kan fort få hodet hans på plass og gi det riktige instruksene slik at vi spiller på hans styrker.
DG er en av de jeg virkelig tror kan blomstre under Nordlie. Han er godt vant til å spille ving i 433 og det passer nok han bedre. Så får vi se om to kamper gjør noe forskjell.
Melgalvis på venstrevingen burde også være en mulighet. Han har det mentale og målpoengene på plass, selv om farta ikke er optimal. Ellers kan DG true bakrom og strekke Starts forsvar være en mulighet. Tom kan fort få hodet hans på plass og gi det riktige instruksene slik at vi spiller på hans styrker.
Absolutt ja til begge deler. Jeg tenkte utelukkende siste 10-15. Regner med at DG og DP starter, men vil ha løpt seg tomme før slutt. Smarason enten fra start eller innhopp, heller vel kanskje mest mot innhopp
Blir spennende å se laget i en 4-3-3 med vinger og indreløpere som jager både opp og ned som strikkballer.
Tror spesielt Krogstad, Ødemarksbakken og DG, i den rekkefølgen, trives vesentlig bedre i 4-3-3.
Om Pedersen eller Matthew bør være ankeret på midten er jeg usikker på. Men tror jeg går for DAP. Han er litt mer en hovmester, og Matthew har større motor og passer derfor bedre som indreløper.
Synes i tillegg at Rafn har vært direkte svak i de siste kampene og at Haakenstad kanskje fortjener sjansen. Men det er veldig jevnt mellom de to. Resten av laget synes jeg sier seg selv. Bortsett fra at Melgalvis banker på døren i både den ene og den andre posisjonen.
Maric
Haakenstad - Tamm - Salquist - SKM
Krogstad - Pedersen - Matthew
DG - TLO - Ødemarksbakken
Blir spennende å se laget i en 4-3-3 med vinger og indreløpere som jager både opp og ned som strikkballer.
Tror spesielt Krogstad, Ødemarksbakken og DG, i den rekkefølgen, trives vesentlig bedre i 4-3-3.
Om Pedersen eller Matthew bør være ankeret på midten er jeg usikker på. Men tror jeg går for DAP. Han er litt mer en hovmester, og Matthew har større motor og passer derfor bedre som indreløper.
Synes i tillegg at Rafn har vært direkte svak i de siste kampene og at Haakenstad kanskje fortjener sjansen. Men det er veldig jevnt mellom de to. Resten av laget synes jeg sier seg selv. Bortsett fra at Melgalvis banker på døren i både den ene og den andre posisjonen.
Maric
Haakenstad - Tamm - Salquist - SKM
Krogstad - Pedersen - Matthew
Haakenstad er nok ikke en back, selv om Rafn har vært svak. Håper Tom klarer å fikse hodet hans denne uka. Faen så glad jeg ikke er forballtrener. Nå begynner jeg å lene mot ny lagoppstilling.
Bytte i andre omgang når Start begynner å bli litt sure i beina:
Smarason-TLO-DG, ikke nødvendigvis i en ren 3er med to vinger, men Smarason som møtende, DG stikkende i bakrom, og TLO som utnytter rommene som oppstår.
Utifra hva jeg kunne se på rbs sending fra trening var lag uten keeper:
Rafn - Tamm - Sheriff - SKM
Mathew - DAP - Krogstad
mot
Har gjort et lite dykk ned i Start på jakt etter noen halmstrå.
De to siste seriekampene deres var ikke overbevisende. De slo Ull/Kisa (uten en suspendert Lars Ranger) hjemme 2-1 hvor seiersmålet kom på overtid. 0-2 borte mot Notodden i siste runde. Notodden var allerede før kampen klar for kvalik mot Åsane (som de tapte). De møtte med andre ord ikke all verdens motstand, og imponerte ikke veldig mye. Spesielt Ull/Kisa kampen fremstår ikke veldig overbevisende. Notodden kan ha vært et hvileskjær, men vi bør være en betydelig vanskeligere motstander enn Åsane.
Ser man bort fra 1-7 seieren mot Jerv, så har Martin Ramsland scoret alle 7 målene i de siste tre kampene (Notodden, Ull/Kisa og Sandnes Ulf). Han kan vel beskrives som en kraftspiss på 183 som ble hentet fra Sogndal i sommer. Burde være en spisstype som passer Tamm og Salquist bra. Aron Sigurdarson er lagets toppscorer med 13 mål (noe som ikke nødvendigvis er altfor imponerende i Obos) beskrives som en tekniker som nok er verre for vårt forsvar å forholde seg til. Han virker å slite med formen og har kun ett mål (mot Jerv) med forrige mot Nest-Sotra i midten av September. Han hadde to assist mot Jerv, men ellers har han siden Sandnes Ulf i slutten av September. Han virker med andre ord å være inne i en dårlig formkurve. De to andre målfarlige har syv mål totalt hvor Mathias Bringsaker har ikke scoret siden overnevnte Jervkamp og Kasper Skånes som ikke har scoret siden Nest Sotra. Av de fire mestscorende på laget er det kun Ramsland som virker å være i form, og han er nok den som passer vårt forsvar best. Midtstopper Damion Lowe scoret målet mot KFUM, men med kun ett mål og en assist i løpet av hele den regulære sesongen så er det ikke den Jamaikanske Kippe vi snakker om.
Vi kan ikke se tilbake på noen god periode denne høsten, men Start har heller ikke overbevist stort mot presumptivt dårligere motstand. Dersom TN klarer å skape litt entusiasme i laget og gi spillerne tro på egne ferdigheter, så burde vi ha en brukbar sjanse. Det er utvilsomt at høsten under Jørgen har ført til høye skuldre og total mangel på selvtillit. Det er hverken Liverpool eller Barcelona vi skal møte. Start er fortsatt en liten favoritt, men de er ikke bedre enn at de kan slås.
Det vi må være forberedt på er midstopperen Lowe. Han er kanskje den største grisen i de to øverste divisjonene, og jeg har flere ganger sett at han har gått bevisst ut for å skade eller skremme motstanderlagets antatte bestemann /playmaker.
Vi snakker om alt fra spytting til to-fots taklinger med strake bein.
Det har blitt mye gult og rødt av det, men altfor ofte kommer han unna med det også.
Det vi må være forberedt på er midstopperen Lowe. Han er kanskje den største grisen i de to øverste divisjonene, og jeg har flere ganger sett at han har gått bevisst ut for å skade eller skremme motstanderlagets antatte bestemann /playmaker.
Vi snakker om alt fra spytting til to-fots taklinger med strake bein.
Det har blitt mye gult og rødt av det, men altfor ofte kommer han unna med det også.
Ai ai ai for en viktig kamp i nedrykksgjørma. Krise med tap. Kan leve med uavgjort, men bør gå for seier. For å sitere Dagbla " Utrolig hvordan en klubb
Elendige Kjensli, som nå mer eller mindre har prestert å bli skvist ut av dommerkarriéren pga dårlige prestasjoner, får altså sin svanesang i morgen fordi resten av dommerstanden er utilgjengelig – de er nemlig opptatt med NFF-julebord på Kiel-ferga...
Parodien vil ingen ende ta. Snakk om å pisse på en av de viktigste kampene i norsk fotball. Det bunnløse hatet for NFF vil ingen ende ta for undertegnede.
Kjensli som dommer kan like godt slå positivt ut for LSK. Situasjonen er dessverre sånn at LSK kan trenge noen dårlige dommeravgjørelser for å unngå nedrykk.
Kommentar