Sesongen 2020
Collapse
X
-
Jeg gruer meg til høsten. Klubben luller seg inn i at alle lagene vi møter føler det som en cupfinale å møte oss fordi vi liksom er så gode og er en stor klubb. Vi er nå allerede avslørt som den pillråtne klubben vi er. Mange av lagene vet dette allerede som Tromsø, Ranheim og vinger. Når alle de andre har møtt oss en gang skjønner de med en gang hvor rævva vi er og vil gå rett i strupen på oss neste gang. Det tipper jeg ikke spillerne er klare for. Tipper bunnen nås med tap hjemme mot Strømmen.I år så tar vi alt👍 2Kommentar
-
Pussig at man ikke har tatt ordentlig grep ennå. Mental kollaps i kamp etter kamp som toppet seg med Start. Ny sesong og de samme spillerne er mer opptatt av resultatet enn kampen og har stålfokus påalt som kan gå galt, ringmuskulaturen er så stram at de ikke klarer å flytte beina eller løfte blikket. På ny er eneste grepet å dra inn "motivatorer" ala Fjeldstad med brevkurs i trolldeigterapi og ett verktøy i sekken som får noen dager/uker og så løper avgårde med sjekken. Sier seg selv at dersom man får et engasjement uten ansvar så blir det ikke noe resultat. Kunne like gjerne hentet inn en av disse powerpointapene man hanker inn når man skal lage "teamstemning" i næringslivet.👍 4Kommentar
-
Pussig at man ikke har tatt ordentlig grep ennå. Mental kollaps i kamp etter kamp som toppet seg med Start. Ny sesong og de samme spillerne er mer opptatt av resultatet enn kampen og har stålfokus påalt som kan gå galt, ringmuskulaturen er så stram at de ikke klarer å flytte beina eller løfte blikket. På ny er eneste grepet å dra inn "motivatorer" ala Fjeldstad med brevkurs i trolldeigterapi og ett verktøy i sekken som får noen dager/uker og så løper avgårde med sjekken. Sier seg selv at dersom man får et engasjement uten ansvar så blir det ikke noe resultat. Kunne like gjerne hentet inn en av disse powerpointapene man hanker inn når man skal lage "teamstemning" i næringslivet.👍 1Kommentar
-
Har du noen forslag, gode ideer, som faktisk er realiserbare? Mulig du har kommet med noe som jeg ikke har fått med meg, men det er lett å etterlyse grep. Vanskeligere å finne formelen som virker. Sier ikke at vi ikke skal stille krav til alle involverte, bare påpeker hvor lett det er å sitte på sidelinja og kritisere. Vi kan mene ting, men vi vil aldri bli holdt ansvarlige for utfallet. Konstruktive forslag er uansett bedre enn å bare kritisere.
Se på Kjetil Knutsen i Glimt, han har en helt annen holdning: "– Det er ikke noe farlig å si «ja, vi kan ta gull». Det aller verste som kan skje er at vi ikke tar gull, sier Knutsen." https://www.vg.no/sport/fotball/i/Op...-om-selvtillit Ingen har noengang vunnet en kamp på å håpe. Tro derimot, kan som kjent flytte fjell👍 6Kommentar
-
Pussig at man ikke har tatt ordentlig grep ennå. Mental kollaps i kamp etter kamp som toppet seg med Start. Ny sesong og de samme spillerne er mer opptatt av resultatet enn kampen og har stålfokus påalt som kan gå galt, ringmuskulaturen er så stram at de ikke klarer å flytte beina eller løfte blikket. På ny er eneste grepet å dra inn "motivatorer" ala Fjeldstad med brevkurs i trolldeigterapi og ett verktøy i sekken som får noen dager/uker og så løper avgårde med sjekken. Sier seg selv at dersom man får et engasjement uten ansvar så blir det ikke noe resultat. Kunne like gjerne hentet inn en av disse powerpointapene man hanker inn når man skal lage "teamstemning" i næringslivet.Kommentar
-
Har du noen forslag, gode ideer, som faktisk er realiserbare? Mulig du har kommet med noe som jeg ikke har fått med meg, men det er lett å etterlyse grep. Vanskeligere å finne formelen som virker. Sier ikke at vi ikke skal stille krav til alle involverte, bare påpeker hvor lett det er å sitte på sidelinja og kritisere. Vi kan mene ting, men vi vil aldri bli holdt ansvarlige for utfallet. Konstruktive forslag er uansett bedre enn å bare kritisere.
Kommentar
-
Bruk penger og tid på å finne og utvikle spillere som har (eller har talent for å utvikle) gode basisferdigheter og som kler spesifikke posisjoner på banen.
Slutt med alle meta opplegg, psykologer og annet vås. Disse heksedoktorone kan fortsette sin inntjening på 82x.
Det er ikke slik at med litt koseprat så får alle realisere seg selv, også blant fotballspillere. Enten så er man god (nok), eller så er man det ikke.
Vi har en stall bestående av stort sett spillere som ligger et sted mellom nederste ES nivå og topp 6 OBOS nivå. Det er de harde fakta. Ingen shaman vil klare
å endre på det.
Ok, nok rufsete rant.Kommentar
-
Bruk penger og tid på å finne og utvikle spillere som har (eller har talent for å utvikle) gode basisferdigheter og som kler spesifikke posisjoner på banen.
Slutt med alle meta opplegg, psykologer og annet vås. Disse heksedoktorone kan fortsette sin inntjening på 82x.
Det er ikke slik at med litt koseprat så får alle realisere seg selv, også blant fotballspillere. Enten så er man god (nok), eller så er man det ikke.
Vi har en stall bestående av stort sett spillere som ligger et sted mellom nederste ES nivå og topp 6 OBOS nivå. Det er de harde fakta. Ingen shaman vil klare
å endre på det.
Ok, nok rufsete rant.👍 3Kommentar
-
Finner det underlig og nesten absurd at noen mener mental trening og mentale forberedeleser ikke har betydning ift. prestasjoner.Kommentar
-
Klubben kunne valgt å skifte ut en større del av laget som rykket ned. Det ville sikkert vært mulig å kvitte seg med store deler av stallen i løper av vinteren. De er fortsatt preget av det, som vi så mot Stjørdal. Nye hoder med offensiv tankegang må til.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 1Kommentar
-
Det sauses sammen begreper her. Det er selvfølgelig himmelstor forskjell på det en idrettspsykolog driver med, og det inntrykket som er skapt av at LSK har opprettet en direktelinje til Durek og PsykoMartha.Kommentar
-
Hvordan tenker du klubben skulle kvitte seg med spillere? Hadde de hatt penger, så kunne de sikkert kjøpt noen spillere ut av kontrakten, men så god råd hadde de ikke. Det er flere kontrakter som går ut etter denne sesongen,og det er nok flere som forsvinner da. De spillerne klubben kunne kvittet seg med er mest sannsynligvis de man helst vil beholde.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Edit: Nok en ny mental kollaps. Etter kamp vil både spillere og trenere intervjues hvor dette vil fremstå like uforståelig som et lynnedslag og uten at noen å klare å sette ord på hva som skjedde eller hvorfor. Deretter er det å bite tenna sammen, sparke i veggen mm. forut for neste kamp. Ingen kan hjelpe dem med å forstå eller sette ord på det som skjer i hodet når det rakner, ingen som kan hjelp dem med å ha riktig fokus og stenge andre ting ute under kamp.Last edited by reka; 27.07.2020, 18:58.👍 2Kommentar
-
Det verste er ikke at vi har fått en svak åpning på sesongen. Det verste for meg er at dette er et lag bestående av spillere det er vanskelig å bli glad i og ha trua på. Savner spillere man kan likeKommentar
-
Så langt har vi sett ganske bra ut de første 15 minuttene av kampene før motstanderne gradvis kommer inn i kampen. Jeg tror det mye skyldes at lagene vi møter har litt for mye respekt for det de innbiller seg er et godt lag og en storklubb som skal feie gjennom OBOS.
Nå som de andre lagene ser at vi er skrekkelige, så vil de kanskje begynne å feie over oss med en gang. Dette kan bli enda styggere framover.👍 2Kommentar
-
Jeg har jo sett på noen treninger i år, og det er jo dårlig der også. Masse dårlige valg i kampsituasjoner hvor ingen går inn og forteller hva de skal gjøre. Elendige avslutninger og pasninger man må klype seg i armen for å tro. Jeg har selvfølgelig ikke sett alle men alt dette henger jo sammen. Aldri har et trenerteam hatt lenger oppkjøring med et lag ,men jeg ser ikke en positiv forbedring, utrolig nok motsatt👍 1Kommentar
-
Ser at Bakke i rb har lansert en alternativ løsning på de mentale utfordringene i klubben, heretter vil han overvåke hvilke spillere som tåler trøkket og finne de som tør å sette frem brystkassa. Sammen med tankefeltspesialisten de allerede har blir det sikkert braKommentar
Kommentar