Sesongen 2020
Collapse
X
-
Må kanskje moderere meg her ja. Bare å gripe taktstokken nå, gutter!Kommentar
-
Kommentar
-
6-2-0 i disse kampene, og det har vært en supermåned uansett hvem de uavgjorte kommer mot. Da er opprykket sikret i praksis - i hvert fall etter dagens resultaterKommentar
-
Hva tror folk om 2021? Vi har jo fått fart på kollektivet og har stø kurs mot tippeligaen. Men med 7 spillere på utgående kontrakt i elveren i dag, og lag som tas ut basert på hvem som er eldst, så lurer jeg litt på hvor klare vi er for første match i tippeligaen 2021...👍 1Kommentar
-
Hele midtbanen vår er Bosman, og det er lite trolig at vi kan beholde Mathew og Kairinen. Krogstad er jeg mer optimistisk i forhold til. Rafn har hevet seg etter en svak start, men ryktes til Fredrikstad. Melgalvis blir også sannsynligvis med videre. Amundsen er nok den mest sikre med videre. Tryggvi er nok med siden han ble hentet på lån, og med opptil tre alternativer på venstrevingen så er ikke det nødvendigvis krise til tross for en sterk debut i dag.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
De tre neste kampene vil sette føringer for innspurten. Raufoss-Tromsø-Sogndal. Alle kamper blir vanskelige fremover men å stå med 4 poeng etter disse kampene tror jeg kan være ganske reelt. De siste kampene har vist fremskritt i flere deler av spillet og jeg tror vi i større grad vil se hvor laget står etter de neste tre kampene.Dette er en ball👍 1Kommentar
-
NB!! Vi er IKKE rykket opp... enda.
8 kamper = inntil 24 - tjuefire - poeng
Mye ser herlig bra ut. Blir det derimot feilskjær, vil det fort bli helt avgjørende hvordan det takles.
Håper veldig at det ikke slakkes av,- det må kjempes for alle poeng, og vi skal og må uansett utvikle oss videre..
..bare sånn for å ha nevnt det👍 6Kommentar
-
Det ser betryggende ut dog. Sandnes/Ulf scorer etter en tabbe fra LSK, og etter at vi har byttet inn fire spillere grunnet fare for karantene. Ellers hadde Ulf ingenting å bidra med. At de fikk to mål er egentlig ganske flatterende.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Synes vi utviser en langt større stabilitet enn konkurrentene. Det var klasseforskjell mellom oss og Stjørdals/Blink, mens Tromsø gikk på et feilskjær. Ranheim ryker mot et usaklig svakt Kongsvinger. Sogndal, som jeg synes virka umulige å få has på for en måneds tid tilbake, har plutselig gått på to miner på rad og kun tatt ett poeng siste fire.
Virker som om luften er i ferd med å gå litt ut av ballongen for andre lag, mens vi bare blir sterkere for hver kamp. I dag var vi mesterlige fram til kvadruppelbyttet. har ikke følt meg så trygg på gutta på år og dag – ja, jeg kan faktisk ikke huske sist. Er så jævla deilig at vi til gangs er i ferd med å bevise at vi ikke har noe i denne amatørligaen å gjøre. Sportsklubben hører hjemme i eliten, ferdig snakka!
Det er fortsatt mange poeng igjen å spille om, så vi skal ikke selge skinnet helt ennå, men det må være lov å si at dette ser ekstremt lovende ut. Vi kan faktisk tillate oss å tape mot Sogndal om halvannen uke og fortsatt kontrollere vår egen skjebne. Det er en helt fantastisk følelse!
Og når det gjelder Raufoss på onsdag – den skal vi vinne! Har en jævla pinlig opptreden å revansjere. Sjelden vært så flau som da de gikk opp i 2-1 med en mann mindre. Kjør over dem, boys!👍 7Kommentar
-
Vi har nå kommet i førersetet, og vi har en kamp til gode. Begynte å se på gjenstående kamper. Tre seiere på tre neste, da har vi opprykket under full kontroll. Ranheim er allerede ute av dansen, men mindre 2 av 3 lag kollapser. Vinner vi mot Sogndal vil de maks kunne ende på 61 poeng med seier i alle øvrige kamper. De har igjen:Med unntak av kampen mot oss, som jeg anser som helt åpen, må vi forvente at de tar full pott på hjemmebane. Sogndal har igjen 5 hjemme og 3 bortekamper. Alle de tre bortekampene er ren bingo. Jeg tviler på at de vinner alle, men ingen av dem er isolert sett kamper hvor jeg forventer at de taper. Hvis vi tar med oss en uavgjort fra Fosshaugane (som jeg i utgangspunktet er helt fornøyd med) Har Sogndal maks 62. La oss tippe at de i tillegg avgir poeng i minst en av bortekampene og ender på maks 60.Jerv (H) Strømmen (B) Lillestrøm (H) KFUM (H) Sandnes Ulf (B) Grorud (H) Ull/Kisa (B) Åsane (H)
Tromsø har bortekampen mot oss som sin nøkkelkamp, og blir nok et av lagene som rykker direkte opp. I kampprogrammet for øvrig finnes det noen bananskall, men programmet ser ikke skremmende ut. De to kampene på romerike peker seg vel ut som de mest åpne, i alle de andre er TIL relativt klare favoritter. Tviler på at de vinner alle, de har ikke vært spesielt stabile i det siste, men får de med seg en uavgjort på Åråsen, tror jeg de har vunnet serien. De har igjen:
Vi har noen nøkkelkamper foran oss nå som setter standarden for resten av sesongen. Raufoss bør vi slå, men det er ingen walk-over. TIL og Sogndal er åpne kamper. Det kan bli alt fra 0 til 6 poeng. Resterende hjemmekamper bør vi vinne for å rykke opp. Bortekampene mot Kisa og Kamma kan bli tøffe. De kjemper begge mot nedrykk, bortekampen i nest siste serierunde kan bli en kamp hvor begge må vinne. Vi har igjen:HamKam (H) Lillestrøm (B) Kongsvinger (H) Øygarden (B) Jerv (H) Raufoss (B) Ranheim (H) Strømmen (B) Vi er nå akkurat i rute til 60 poeng, og har bedre form enn våre konkurrenter. Klarer vi å holde steamen helt inn, går dette greit. Vi må likevel holde full skjerpings resten av sesongen, og kan ikke forvente at konkurrentene fortsetter å gi bort poeng. Tromsøkampen handler for oss kun om 3 poeng, da jeg er overbevist om at det er Sogndal vi kommer til å kjempe mot. Sogndalkampen er derimot definisjonen på en 6 poengs kamp. Det positive er at selv hvis vi taper den, har vi pr. i dag skjebnen i egne hender.Raufoss (B) Tromsø (H) Sogndal (B) Åsane (H) UllKisa (B) Jerv (H) KFUM (H) HamKam (B) Grorud (H)
Det er verdt å merke seg at vi har et par jokere som går igjen. Jerv har bortekamper igjen mot alle tre. Jerv har vært i kanonform, men tipper at de får kjørt seg når de møter bedre motstand. Gjenstående kamper på Strømmen og Jessheim kan også bli avgjørende. Vi har fått uventet hjelp fra Kisa før. Det kan skje igjen, men vi kan også oppleve det motsatte. Grugleder meg til kampen vår på Jessheim, og nesten like mye til kampen på Hamar.
Vinner vi de tre neste, tåler vi å tape 2 av de 6 siste, evt. 1 tap og 2 uavgjort. Taper vi for Sogndal, må vi kanskje vinne alle de siste 6. Nervene vil nok være i helspenn foran den kampen, både på banen (begge lag) og foran skjermen. Hvem takler det best? Kan fort bli en kamp hvor begge er mer redde for å tape enn de har vilje til å vinne...
D-dag 4. november, og to kamper skal spilles før dette...
👍 7Kommentar
-
Laget er solid nå. Og den angrepsrekka er kruttsterk! Vi har altså Lehne Olsen, BBS, Gustafsson, Kallevåg, Svendsen og Haraldsson der fremme. Dobbel dekning der alle er fra svært gode til glimrende Obosspillere. Alle seks hadde trolig gått inn på omtrent hvilket som helst lag i obos. I tillegg har vi Knudsen, Braut og Mathisen, og til neste år meget spennende Uranik Seferi. Dette ser lovende ut!..................👍 7Kommentar
-
Kommentar
-
Tromsø og Sogndal må vi vel neste slå, uavhening av hvordan det endte her, så akuratt der er ingenting forandret. Men dette er så absolutt typisk, jaKommentar
-
Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Kommentar
Kommentar