Planlegging av 2021 bør utsettes til man veit divisjonen man spiller. Spesielt siden alt foreslått her nå ser tynt ut om det skulle bli opprykk.
Sesongen 2020
Collapse
X
-
For så vidt enig i det, men Haraldsson er et alternativ både på høyre og i midten også. Så om vi skal fortsette med 4-3-3 trenger vi nok såpass med spillere. I tillegg til de tre nevnte er det vel bare DG og TLO vi har kontrakt med neste år?
edit: og Sannes, men jeg er i tvil om han vil spille en viktig rolle på laget til neste år, særlig hvis vi er i ES.
Ellers har vi jo flere spennende unge spillere som vi ikke skal glemme. Tenker først og fremst på Eskil Edh som er en spennende spiller som ikke bør graves alt for dypt ned i bunken, men Rakneberg og Bakken kan også ta en plass i troppen.
Men vi kan godt ha både Svendsen og Haraldsson i laget, men da synes jeg Svendsen burde bli brukt som indreløper på trening.Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Synes det er litt vel tidlig å betrakte Haraldsson som ett godt alternativ for oss neste sesong om vi skulle rykke opp denne sesongen ?Selv ser jeg også litt potensiale, men tidlig ennå selv med 2 mål på 2 kamper.
Vi må Evt være sikre på å handle kvalitet enn mere kvantitet , på plasser vi allerede har ‘grei’ dekning/kvantitet. Bedre med eks 3-4 spillere som
som kan gå rett inn å styrke 1-elleveren , enn eks 5-6 brukbare spillere.👍 2Kommentar
-
👍 3Kommentar
-
klubben og BBS er allerede enige om betingelsene for forlengelse. Rykker vi opp er det kun tilbud fra utlandet som kan gjøre at BBS ikke er LSK-spiller i 2021. Kan ikke se for meg at interessen er all verden nå som han har vært halvskada og scora ett mål i OBOS. Han blir gull neste år med en full oppkjøring!Kommentar
-
Synes det lukter litt Rafn til Fredrikstad. Håper klubben gir Baccay muligheten neste år. Vanskelig å finne gode backer – men nå har vi altså en egenutvikla venstreback som var på prøvespill hos Chelsea og en egenutvikla høyreback som den suverene serielederen i ES lå langflate etter. Synes fortsatt det er veldig merkelig at disse ikke har fått flere sjanser.👍 7Kommentar
-
Synes det lukter litt Rafn til Fredrikstad. Håper klubben gir Baccay muligheten neste år. Vanskelig å finne gode backer – men nå har vi altså en egenutvikla venstreback som var på prøvespill hos Chelsea og en egenutvikla høyreback som den suverene serielederen i ES lå langflate etter. Synes fortsatt det er veldig merkelig at disse ikke har fått flere sjanser.👍 3Kommentar
-
Helt enig. Gir vi Baccay et par kamper i OBOS så er han trolig rett inn på u21-landslaget. En av de best Norske venstrebackene født i dette årtusenet. Skjønner ikke hvorfor vi har vært så redd for å fi han muligheten. Hadde venta at vi skulle satse på Ranger og Baccay i år.👍 1Kommentar
-
Han holdt jo nivået i tippeligaen i fjor. Og han har ikke gjort seg bort på det som trolig er et av tidenes beste norske u-landslag. Var med å vinne prøve-EM før selve mesterskapet ble kanselert pga covid bl.a. Jeg har sett han mest på u-landslagene.👍 1Kommentar
-
Fiasko er vel å ta hardt i:
* Mads har fått debut, etablert seg som første valg, og har hatt god utvikling gjennom sesongen.
* Knudsen har fått brukbart med spilletid.
* I de (dessverre altfor få) kampene vi har avgjort tidlig, har det jevnt over blitt byttet inn mange unge som har fått brukbart med minutter.
* Hentet inn flere spennende unggutter i siste vindu med tanke på neste sesong.
* Svendsen, Mathisen, Edh, Sannes har fått innhopp. Bakken også, eller husker jeg feil?
Mest skuffende er nok at ikke Ranger har etablert seg slik det så ut rundt påsketider. Samtidig synes jeg ikke han har tatt kjempegodt vare på de sjansene han har fått. Og at Sandberg får nok en sesong ødelagt av skade.
Vil også tro avlyst sesong for LSK2 var en stor strek i regningen.👍 5Kommentar
-
Satsingen har på ingen måte vært noen fiasko, tvert i mot mener jeg at vi ikke kunne ha forsert dette noe mer uten at det ville gått seriøst utover de sportslige resultatene.
Nå må vi ikke bli så aldersblinde at vi kvitter oss med spillere som pr i dag er de beste alternativene. Jeg mener f.eks at Rafn absolutt bør være med videre. Han har vært god på venstre back, men ville ha vært enda en god del bedre på høyre. Pr i dag er han den beste høyrebacken vi har, skal han da kippes ut bare fordi Ranger er yngre? (Misforstå meg rett, jeg har både sansen for og trua på Ranger som et førstevalg litt lenger frem i tid).👍 2Kommentar
-
Fiasko er vel å ta hardt i:
* Mads har fått debut, etablert seg som første valg, og har hatt god utvikling gjennom sesongen.
* Knudsen har fått brukbart med spilletid.
* I de (dessverre altfor få) kampene vi har avgjort tidlig, har det jevnt over blitt byttet inn mange unge som har fått brukbart med minutter.
* Hentet inn flere spennende unggutter i siste vindu med tanke på neste sesong.
* Svendsen, Mathisen, Edh, Sannes har fått innhopp. Bakken også, eller husker jeg feil?
Mest skuffende er nok at ikke Ranger har etablert seg slik det så ut rundt påsketider. Samtidig synes jeg ikke han har tatt kjempegodt vare på de sjansene han har fått. Og at Sandberg får nok en sesong ødelagt av skade.
Vil også tro avlyst sesong for LSK2 var en stor strek i regningen.
gilbert👍 3Kommentar
-
Å kalle det fiasko er rimelig strengt, syns jeg. Mads, Slørdahl, Ranger, Knudsen og Ulrik Mathisen som kom har alle fått en god del spilletid. Spillere som Eskil Edh har fått muligheter og flere er på vei opp, håper jeg. Laget er både yngre og mer fremoverrettet enn det har vært på ganske mange år. Jeg håper backene våre skiftes ut slik at kun Ranger står igjen der i 2021 av de som er i klubben nå, siden de andre har bevist at de ikke er gode nok for Eliteserien (SKM kan bli med videre, under tvil), og at vi klarer å signere Krogstad og Kairinen + en til (gjerne Mathew, han er vel ikke attraktiv nok til at han får en lukrativ utenlandskontrakt, så det kan nok være mulig). Da har vi et ok utgangspunkt for Eliteserien 2021.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 2Kommentar
-
I OBOS? Helt enig. Men Melgalvis (og Rafn på den andre siden) har hatt ganske enkle arbeidsvilkår i år, det er få lag som har prøvd å angripe mot oss. Senest mot Raufoss møtte vi plutselig et lag som sto høyt, presset aggressivt og ville styre kampen. Da ble begge avkledd. Jeg vil ikke ha med noen av dem videre hvis vi rykker opp. De er flotte fyrer, helt sikkert, men de er ikke gode nok til å spille i Eliteserien. Det har de bevist i tidligere sesonger, og det er harde fakta, i mine øyne.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 4Kommentar
-
Rafn og Melgalvis er gode OBOS-spillere, men det stopper der. Det er påtide å stikke fingeren i jorda. Det er stor forskjell på øverste nivå og nest øverste. Begge to har vist over tid i ES at de ikke er gode nok for et lag som har større ambisjoner enn å holde seg på øverste nivå.👍 2Kommentar
-
I OBOS? Helt enig. Men Melgalvis (og Rafn på den andre siden) har hatt ganske enkle arbeidsvilkår i år, det er få lag som har prøvd å angripe mot oss. Senest mot Raufoss møtte vi plutselig et lag som sto høyt, presset aggressivt og ville styre kampen. Da ble begge avkledd. Jeg vil ikke ha med noen av dem videre hvis vi rykker opp. De er flotte fyrer, helt sikkert, men de er ikke gode nok til å spille i Eliteserien. Det har de bevist i tidligere sesonger, og det er harde fakta, i mine øyne.👍 1Kommentar
Kommentar