Og da sikter Mesfin til samme budsjett som regner med en førsteplass i Obos for klubben som ikke har hastverk med å rykke opp?
Sesongen 2020
Collapse
X
-
Tokstad ville gjort en god jobb som indreløper. Han og Krogstad hadde løpt alle mostandere i Obos i senk. Det var ikke avgjørende for vår del å få han, men det hadde vært en grei spiller å ha. Kjenner jeg ikke har de store følelsene noen veier.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Ser ut til at det kan bli oppstart i midten av juli
Regjeringen har gitt grønt lys for gjenåpning av toppfotballen - seriespill (elite) kan starte opp fra 16. juni.
- Vi vurderer om det er hensiktsmessig å dele piloten i flere faser, hvor Eliteserien er først ut, og hvor Toppserien og OBOS-ligalagene følger på fire uker senere. Nå må vi vurdere om smittevernsprotokollene slik de er foreslått skal justeres på noen måte i lys av det som har kommet frem under dagens pressekonferanse. Den konkrete innfasingen av treningen i toppfotballen må vi komme tilbake til, sier Klaveness.
https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter/2020/toppfotballen/?fbclid=IwAR3lWmVZ7myvOgJjS-U9-JIaJfr6tuK3VhE5mRv2I0Cfp5-hE_g34dPDnUU
Kommentar
-
Terminlista klar, mange TV-kamper på Eurosport Norge for oss på de første rundene.
https://www.fotball.no/turneringer/o...lan-obos-2020/Kommentar
-
It's on! Fredag 3/7 Grorud-Fugla. 7/7 Fugla-Kamma
Kommentar
-
Dplay er TVNorge sin player.
Get kunder har Eurosports fotballkanaler. Eller hadde. Har ikke sjekka i det siste
Antar at den første tiden går for tomme tribuner? I OBOS er det vel flere lag med stadioner som gjør at man kan stå på utsiden
Hvis det da ikke henges opp skjerming.
Ser for meg at bortekampen mot Jerv fredag 31/7 kan bli en fin tur. Litt kjipt å måtte se den på tv i Grimstad hvis det ikke er mulig å stå på inn--eller utsiaKommentar
-
Om 3 dager er vi igang med serien.
Selv må jeg si at jeg er veldig usikker på både vårt nivå og motstandernes nivå.
En ting er iallefall sikkert , dette blir ingen ‘walk in the park’. Tror ikke vi plutselig forvandles til ett vinner lag .
men Top 4 bør vel være realistisk å tro på...
Men om vi rykker opp ? Det er jeg veldig usikker på , pr d.dKommentar
-
https://www.nettavisen.no/sport/oppl...423989287.html
Hårreisende. Har veldig liten tillit til at Mesfin er i stand til å bygge opp et nytt lag.
Kjenner tilliten til Mesfin er på bristepunktet nå.👍 1Kommentar
-
https://www.nettavisen.no/sport/oppl...423989287.html
Hårreisende. Har veldig liten tillit til at Mesfin er i stand til å bygge opp et nytt lag.
Simon har forøvrig noe motvillig sluppet Sheriff for noen millioner, signert Marius Amundsen og vår ekstra spiss..
Ny midtstopper om kort (?) tid ?
Konklusjonene om det vil kunne trekkes om noen måneder (uker?)
Kommentar
-
Oj hva det scores i elitserien. Blir det tidenes mest målrike sesong på de 2 øverste ligaene i fotball Norge? Ihvertfall en skikkelig scoringsbonanza så langt. For et målsnitt på 3,23 per kamp er ekstremt høyt. Har sett endel kamper og det som slår meg er at forsvarspillet jevnt over er svakt. Urovekkende svakt. Så å si over hele fjøla. Foreløpig virker som om mye mer av spillet foregår nærmere målene så forsvarsbelastningen blir naturlig nok ekstem stor.
Vil vel tro at det er store muligheter for at denne målorgien også smitter over på Obos. Og håper Bakke velger å satse veldig offensivt fra første spark på ball. Innstillingen i år må være at vi skal score mange mål. Greier man å ha dette som en hjelpestrategi som gjennomsyrer spillestil og etterhvert går inn i beinmargen til hele teamet, tror jeg muligheten for direkte opprykk er veldig stor. Sånn sett kan det dermed bli en sesong hvor det er moro å være spiss i LSK.
Min største bekymring er fortsatt om midtbanen er god nok til å spille intitativrik sprudlende temporask offensiv fotball. På dette nivået skal LSK være det dominerende laget som er best til å utnytte initativet og skape terrengfordel. Ifjor synes jeg balltempo og pasningspresisjon var lite koordinert, men det blir nok endel letterere å tilpasse disse faktorene til hverandre på Obosnivå. En fordel med årets stall er at jeg anser den for å være ganske robust med tanke på risiko for skade på systembærende spillere, da få om noen av spillerne kan sies å være i kategorien nødvendige for at spillesystemet skal fungere. Plutselige forandringer like før seriestart bør derfor ikke bekymre Bakke alt for mye. Han har jo god erfaringer med hyppige endringer i spillerstall fra tiden i Sarp, og må vel sies å være veldig tilpasningsdyktig.
👍 1Kommentar
-
👍 3Kommentar
-
👍 4Kommentar
Kommentar