Sesongen 2020
Collapse
X
-
I morgen vil jeg se et lag som angriper, som tør og som viser helt klart at de bestemmer på eget gress. Hvis ikke det skjer, tolker jeg det som at klubben har bestemt seg for at obos er vårt fremtidige nivå.Elska þetta félag👍 1Kommentar
-
Baccay til Fredrikstad gjør meg uhyre pessimistisk på klubbens vegne. Radarparet Rafn og Melgalvis gjorde altså ikke nok i fjor og året før der for å få klubben til å skjønne at de må byttes ut. Jeg blir matt.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 2Kommentar
-
Herregud, maken til sutring. Rafn er mer enn god nok, og nå ekstra sulten på å vise seg frem etter formdupp og tid ute av laget. Å omtale han som "ræva" er ikke bare kunnskapsløst, å omtale egne hardtarbeidende spillere på den måten er en skam.👍 1Kommentar
-
Enig i at det er unødvendig med sånne karakteristikker.
Før sesongen uttalte blant annet Simon at vi skulle bruke årets sesong på å bygge et fundament som gjør at vi vil gjøre det bra i Eliteserien når vi rykker opp igjen. Inntrykket jeg sitter igjen med etter koronapausen er at vi gjør det motsatte.
Å bygge et sånt fundament må da innebære å tenke langsiktig med spillerne vi har og gi unge spillere mulighet til å utvikle seg på et lavere nivå enn ES?
Overgangene vi har gjort til nå i år er Kairinen, Amundsen, Kallevåg og Mauritz-Hansen - alle med ettårskontrakter. Jeg sliter med å forstå hvordan ord og handling henger sammen her og hvordan disse overgangene hjelper oss å bygge dette fundamentet..👍 2Kommentar
-
Rafn, Melgalvis og spillere på deres nivå er intet fundament å bygge et fremtidig Eliteserien-lag på. De har aldri holdt det nivået. Rafn er sikkert en bra Obos-spiller, men det er irrelevant. Vi rykket ned med den gjengen, det var ikke tilfeldig. De er på det rette nivået nå og burde vært skiftet ut i vinter.
Ellers i laget syns jeg vi har en god del bra spillere å bygge et greit Eliteserien-lag på, men forsvaret, spesielt backene som synes å være førstevalg, er tynn suppe. Selv mot Grorud fikk de kjørt seg de få gangene vi var på defensiven, både Mikaelsen og Melgalvis kunne kostet oss baklengs. Baccay og Ranger er fremtiden, Rafn, Melgalvis og Mikaelsen er det ikke.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum👍 5Kommentar
-
Ellers i laget syns jeg vi har en god del bra spillere å bygge et greit Eliteserien-lag på, men forsvaret, spesielt backene som synes å være førstevalg, er tynn suppe. Selv mot Grorud fikk de kjørt seg de få gangene vi var på defensiven, både Mikaelsen og Melgalvis kunne kostet oss baklengs. Baccay og Ranger er fremtiden, Rafn, Melgalvis og Mikaelsen er det ikke.
Tror mange dømmer Rafn ut på en svak høstsesong i fjor, men da var hele laget totalt ute å kjøre, ikke minst psykisk.
👍 1Kommentar
-
...og det så straks bedre ut etter at Rafn kom inn. Jeg er helt enig i prinsippet ditt. Det jeg er uenig i er at disse 3 spillerne nevnes i samme åndedrag. I min bok er Rafn flere klasser bedre enn Melgalvis og SKM, og den eneste av de 3 som er i stand til å føre ballen fremover og gjøre noe meningsfullt med den.
Tror mange dømmer Rafn ut på en svak høstsesong i fjor, men da var hele laget totalt ute å kjøre, ikke minst psykisk.
men mitt poeng er at nå har det ikke fungert for oss i flere sesonger med nevnte spillere( selvfølgelig flere om dette )
Så hvorfor ikke la unggutta få sjansen nå , skal mye til om det blir til det verre ?Kommentar
-
Flott start på sesongen med to solide seiere. Det har vært klasseforskjell både mot Grorud og HamKam. Forsvaret har sett nogenlunde solid ut men målene framover må kjempes inn. I det hele tatt ser mye ut som i fjor. Forskjellen er motstanden er dårligere og det forblir den ut året.👍 2Kommentar
-
Melga hadde 2-3 WTF!!! pasninger på egen halvdel, lagde et par unødvendige frispark, og solgte seg i et par dueller. Defensivt ville jeg valgt Rafn hver gang. I OBOS ligaen, håper jeg at vi kan fokusere såpass offensivt at vi heller tar et baklengs innimellom for å få de offensive bidragene. Melga kan skyte, Melga kan legge inn, Rafn verken kan eller prøver på noen av delene. Håper inderlig Ranger kommer raskt tilbake, så har vi en som er minst like god offensivt, og bedre defensivt enn Melga. Jeg strever enormt med Rafns offensive kvaliteter, eller mangelen på dem, og synes det alene gjør at han ikke forsvarer plassen med den stallen og spillestilen vi har i dag. Vet det er mange som er uenig med meg, men det er helt ok.👍 4Kommentar
-
Ranger er utvilsomt førstevalg når han er klar. Rafn er i utgangspunktet en bedre back enn Melgalvis, men han må få hodet på plass igjen. Det han viste før nedstengningen var dessverre svakt. Spørsmålet er om klubben har plass til både Rafn og Melgalvis neste sesong. Alder og tempo taler imot Melgalvis, men Rafn må gjenvinne selvtilliten.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Kaptein TLO burde nærme seg mindre spilletid sånn han leverer. Husker jeg riktig, så ble han hentet fordi han var den spissen som kom oftest til sjanser i boksen. Vel, det var (selvfølgelig) helt feil parameter å hente en spiss på når det skal skorte så jævli på omsetninga i OBOS og da.
Vi har 3 forskjellige målskårere. 1 midt, 1 back og 1 innbytter.
Hvis ikke TLO snart åpner konto'n og skal være førstemann på blokka uansett, så blir detta mye ansvar på forsvar og keeper.
👍 1Kommentar
-
Min mening er at Sannes burde få prøve seg på plassen til TLO. DG Sannes og TLO.
Sannes skåret 2 mål etter at han kom inn i 2 omgang mot Sandefjord i treningskampen i Spania. Han skapte stor sjanse mot Ham-Kam på de 3-4 minuttene han var utpå sammenligne med hva TLO skapte på 86 minutter. TLO er en fantastisk spiller men han har kommet inn i en måltørke periode. Når en spiller som TLO ikke klare å skåre mot Sandefjord, Grorud og Ham Kam da burde det ringe noen bjeller og gjøre noen endringer.Kommentar
-
Kaptein TLO burde nærme seg mindre spilletid sånn han leverer. Husker jeg riktig, så ble han hentet fordi han var den spissen som kom oftest til sjanser i boksen. Vel, det var (selvfølgelig) helt feil parameter å hente en spiss på når det skal skorte så jævli på omsetninga i OBOS og da.
Vi har 3 forskjellige målskårere. 1 midt, 1 back og 1 innbytter.
Hvis ikke TLO snart åpner konto'n og skal være førstemann på blokka uansett, så blir detta mye ansvar på forsvar og keeper.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
-
Min mening er at Sannes burde få prøve seg på plassen til TLO. DG Sannes og TLO.
Sannes skåret 2 mål etter at han kom inn i 2 omgang mot Sandefjord i treningskampen i Spania. Han skapte stor sjanse mot Ham-Kam på de 3-4 minuttene han var utpå sammenligne med hva TLO skapte på 86 minutter. TLO er en fantastisk spiller men han har kommet inn i en måltørke periode. Når en spiller som TLO ikke klare å skåre mot Sandefjord, Grorud og Ham Kam da burde det ringe noen bjeller og gjøre noen endringer.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
TLO har vel spilt en god del ving i karrieren, og kan vel fungere der også? Ikke at jeg ser noen grunn til å vrake ham som midtspiss etter de to første kampene, men det er i hvert fall en mulighet å bruke ham på kanten.
Jeg syns de første minuttene av kampen var veldig oppløftende med bra balltempo og godt spill. Det var mange gode kombinasjoner mellom indreløper, ving og back, særlig på høyresiden. Melgalvis skåret riktignok en perle på tirsdag, men jeg tror laget vil bli betraktelig bedre når Ranger kommer tilbake om han er på noenlunde samme nivå som i oppkjøringen. Han har såpass mye høyere tempo og framstod i vinter som et av våre sterkeste kort offensivt.👍 1Kommentar
-
Spisser kommer ikke ut av måltørken ved å bli satt på benken, heller ikke ved å bli flyttet rundt på. Litt tålmodighet, så kommer der, akkurat som scoringene i kampene👍 4Kommentar
-
Er i utgangspunktet enig, men de to høstsesongene med TLO har vært ganske magre. Han har en del å bevise i år.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
Kommentar