Sesongen 2020
Collapse
X
-
-
Er tre ting som jeg var overbevist om før kampen, og jeg er enda mer sikker på etter kampen:
1: Bør ikke være noe tvil om at angrepsrekka bør bestå av denne gjengen framover: DG - BBS - TLO
BBS er uendelig mye bedre som midtspiss enn TLO. Og Thomas slo gjennom hos Tromsø på venstrekanten. Er ganske sikker på at vi får se en enda bedre halvdel av sesongen med Thomas på venstrekanten enn hva vi har sett av han så langt som midtspiss.
2: Magnus Knudsen er best sentralt i banen, og har en veldig stor karriere foran seg.
3: Ranger er den beste høyrebacken i laget og kommer til å vise enda høyere nivå i andre delen av sesongen.
Så er det nydelig at vi endelig har to veldig gode midtstoppere. Som i tillegg utfyller hverandre perfekt.
👍 8Kommentar
-
Er tre ting som jeg var overbevist om før kampen, og jeg er enda mer sikker på etter kampen:
1: Bør ikke være noe tvil om at angrepsrekka bør bestå av denne gjengen framover: DG - BBS - TLO
BBS er uendelig mye bedre som midtspiss enn TLO. Og Thomas slo gjennom hos Tromsø på venstrekanten. Er ganske sikker på at vi får se en enda bedre halvdel av sesongen med Thomas på venstrekanten enn hva vi har sett av han så langt som midtspiss.Ruben Gabrielsen - vår Stefan Strandberg.👍 2Kommentar
-
Er det i det hele tatt en sjanse for å beholde Kairinen utover denne sesongen? Jeg har ikke hørt noe om noen opsjon på kjøp, så går ut fra at den ikke finnes.Kommentar
-
Da vi signerte ham på lån ble det sagt at kontrakta hans med Midtylland går ut samtidig som låneoppholdet hos oss, og at det sånn sett var en mulighet for å få ham på free transfer, har ikke hørt noe om hvorvidt han har signert ny kontrakt med FCMKommentar
-
Lenke som viser at kontrakten med Midtjylland går ut 2021:
Kaan Kairinen, 26, from Finland ? AC Sparta Prague, since 2022 ? Central Midfield ? Market value: €6.50m ? * Dec 22, 1998 in Kaarina, Finland
gilbert👍 1Kommentar
-
Dessverre er muligheten for å beholde Kairinen meget liten. Midtjyllands forretningsmodell består delvis i å holde seg med en stall på 40-50 spillere, svært mange utleide, som kjøpes billig og selges dyrere; likner litt på et bemanningsbyrå. Kairinen har kontrakt ut 2021, og skal de få realisert gevinst på investeringa må de selge i løpet av neste år. Tyrkiske klubber, mange med penger til dyre spillerkjøp, sikler etter Kaan, med sin halvt tyrkiske bakgrunn. Vårt beste håp kan kanskje være et fortsatt låneopphold, der han viser seg fram med spilletid hos oss, særlig når/hvis vi rykker opp, men med vissheten om at han kan bli solgt og forsvinne fra Åråsen nærmest på dagen. Men heller ikke dette er nok særlig sannsynlig. Vi må nok finne en annen "midtbanegeneral" når både Mathew og Kairinen blir borte neste år.
Lenke som viser at kontrakten med Midtjylland går ut 2021:
Kaan Kairinen, 26, from Finland ? AC Sparta Prague, since 2022 ? Central Midfield ? Market value: €6.50m ? * Dec 22, 1998 in Kaarina, Finland
gilbertHvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Jeg mener vi trenger en god venstrekant nå som både Moses og Ødemarksbakken forsvinner. Per nå har vi ingen naturlige venstrekanter - både Knudsen og Kallevåg er bedre som indreløpere og er ikke drible-og-innleggs-vingen jeg ønsker meg.Kommentar
-
Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Fortsatt bare unggutten - håper han kan få ut potensialet sitt hos oss.
Kommentar
-
Kjempespennende signering hvis det stemmer. Forhåpentligvis også noen vi kan knytte til oss for mer enn ut sesongen - drittlei av at halvparten av nøkkelspillerne har korttidskontrakter.👍 1Kommentar
-
Enig i at vi må ha en langsiktig løsning på midtbanen, pr i dag har vi strengt tatt bare Knudsen som vi kan regne med fra kommende sesong. Backplass ser jeg ikke helt. Her har vi Baccay i bakhånd, så vi burde være godt dekket på både kort og lang sikt.👍 1Kommentar
-
Avisa fra Hamar rapporterer at han skal selges, så da er sansynligheten høy for at han knyttes til klubben over lenger tid. Ikke veldig interessant for han å bytte OBOS-klubb ut sesongen heller.
👍 1Kommentar
Kommentar