Veldig skuffende at vi ikke har testa Ranger og Baccay skikkelig i år. Nå har vi et sett med backer som aldri blir bra tippeligakvaliter og et sett med backer som er helt utesta og som vi ikke kan satse på neste sesong uten å ta stor risiko. Risiko som vi burde ha tatt i år.
Sesongen 2020
Collapse
X
-
Bakke er veldig klar på at vi trenger en tropp med en miks av unge og etablerte. De unge vokser da mye fortere. Undres på sist vi hadde en stall med så mange unge? - Er det bare ett inntrykk, eller er det faktisk et taktskifte?
Og angående "fiasko"-tanken.. den kan da heller ikke inkludere det som skjer på akademi-fronten?Kommentar
-
Veldig skuffende at vi ikke har testa Ranger og Baccay skikkelig i år. Nå har vi et sett med backer som aldri blir bra tippeligakvaliter og et sett med backer som er helt utesta og som vi ikke kan satse på neste sesong uten å ta stor risiko. Risiko som vi burde ha tatt i år.👍 2Kommentar
-
47 mål i fjor gir et snitt på ca 1,5 mål i mot per kamp. Det var kun Godset og Mjøndalen over Lillestrøm på tabellen som slapp inn flere mål. Skal sies at det bare ble scoret 32 mål, men det var for dårlig i begge ender.Kommentar
-
47 er litt for mye selvsagt men jeg vil understreke at det er temmelig marginalt i forhold til lagene på plassene fra 2 til 6 som slapp inn 44, 41, 40, 42 og 41. Det er ikke Melgavis og Rafn og forsvaret som ikke vil holde mål i Eliteserien.👍 1Kommentar
-
Personlig mener jeg Rafn er god nok på startplass i ES, men da som høyreback. Det er definitivt der han er best og jeg synes det er synd vi ikke har en god nok spiller på VB, så han kunne spilt seg varm på HB. Synes Rafn/Ranger på HB holder neste år, hvis Rafn holder denne formen fremover.👍 1Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Så du hevder at Raufoss var ute etter å styre spillet? De var aggresive og presset høyt til tider men å hevde at de ville styre spillet er en enorm overdrivelse. Det var vi som gikk fem på og ikke justerte vår egen spillestil til å ligge lavt og la Raufoss ha mere ball. Alle er enig om at vi ikke er noe topplag i eliteserien med den stallen vi har men hvis vi kaster inn på Baccay, Ranger og flere unggutter hvis vi rykker opp så er det å be om nedrykk på første forsøk.Last edited by trigz; 02.11.2020, 15:03.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Litt sånn som vi har gjort iløpet av denne sesongen.
Sier absolutt ikke at forsvaret vårt idag evt er godt nok for Eliteserien . Men når vi fikk skikk på forsvarspillet , begynte vi å score flere mål også.👍 1Kommentar
-
Hælvettes Kjartansson har 7 mål på 7 kamper i Eliteserien. Pellegrino har totalt 20 mål. Bodø Glimt har 4 spillere som totalt har 53 mål seg i mellom.
Sportsklubben har en assistkonge til spydspiss. Da er du fin på det da. (Tar dog gjerne TLO i en 442)
Maxpayne har rett.
Kommentar
-
Nei, det var dårlig formulert av meg. Men de gikk i strupen på oss og la seg ikke bakpå og ventet, og de brukte alle muligheter de fikk til å ta oss i ubalanse. Presset deres var noe annet enn det vi har møtt i nesten samtlige kamper før i år, og backene våre ble avkledd i den kampen. Jeg minnes med gru bortekampen mot Jerv også, der de presset høyt i perioder og tvang frem grove feil av nevne Melgalvis, blant annet. Det eneste alternativet er naturligvis ikke Baccay. Vi trenger nye signeringer, spillere som er bedre enn dem. Så får Baccay og Ranger heller ta tiden til hjelp og få minutter og erfaring gradvis.
Baccay og Ranger burde satses på i klubben, ellers bør de komme seg videre. I hvert fall Baccay. Hadde jeg vært Baccay så hadde jeg sett meg om etter nye klubb nå.👍 5Kommentar
-
Hælvettes Kjartansson har 7 mål på 7 kamper i Eliteserien. Pellegrino har totalt 20 mål. Bodø Glimt har 4 spillere som totalt har 53 mål seg i mellom.
Sportsklubben har en assistkonge til spydspiss. Da er du fin på det da. (Tar dog gjerne TLO i en 442)
Maxpayne har rett.
Angående TLO så er vi fine på det ja, men det er også viktig å notere seg at han har har blitt en langt mer komplett spiss og lagspiller under Bakke. Han har aldri igjen kommet seg opp de 12 scoringene han hadde i 2018, men samtidig hadde han heller ingen målgivende den sesongen. At han nå sannsynligvis tegner seg for et tosifra antall målgivende betyr at motstanderne må ta flere hensyn enn å bare stoppe en TLO i avslutningsposisjon. En spiss er som regel all-round langt farligere som spiller hvis han både kan score og servere. Derfor blir hvem som scorer målene noe underordnet for meg så lenge spissen produserer flere målpoeng enn sesongen før.
Så er jeg også, som en liten NB, klar over at denne diskusjonen handlet om at forsvaret vårt ikke var så håpløst i 2018 som enkelte skal ha det til. Beklager digresjonen👍 1Kommentar
-
Jeg regner med at de har gjort en riktig vurdering her, hvis det stemmer at det kan bli trøbbel med skader blant forsvarsspillerne. Vi har potensielt bare Garnås og Slørdahl som stoppere. Kippe skal jo bare inn hvis det blir nødvendig. Edh og gjengen kan vel ikke vikariere som stopper?👍 2Kommentar
-
Er ikke så bekymra for ungguttenes fremtid, dette er en ren NØDløsning på svært kort sikt. Ingen av de nye unggutta våres er midtstoppere heller. Får håpe Ranger og Amundsen klarer å riste av seg dette snarlig, det begynner å bli tynt i forsvar da vi fra før av har Sandberg ute og en "halvskada" SKM. I tillegg er flere i forsvarsrekka kun ett kort unna karantene...👍 1Kommentar
-
Hvis vi skulle være under press med mange innlegg mot boksen, duger Frode fortsatt 100 prosent. Vil tippe han fortsatt holder meget høyt ES-nivå, så lenge han slipper å bruke teknikken eller farta...Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar
Kommentar