Sesongen 2020

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BD
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2006
    • 1422

    Opprinnelig skrevet av G-Man

    Nei, Tommy er nok over høyden rent spillemessig. Kippe der i mot, han tar for seg, og passer helt utmerket inn i laget vårt i 2020. Tror ikke du tar inn over deg hvilket unikum denne mannen er.

    Og vi neglisjerer da på ingen måte ungdomssatsingen fordi om spillerutvikler Kippe også blir fotballspiller Kippe i en kort periode. Han er fortsatt på treningene, kommer fortsatt til å instruere spillerne o.s.v. Det er ikke så tette vegger mellom de ulike rollene at dette ikke kan kombineres.

    Jeg tenker dessuten at blest rundt klubben er bra, og der har Kippe gitt oss tonnevis i dag.

    Jeg mener forøvrig ikke å forenkle argumentene dine. Og hvis du reagerer på at jeg bruker begrepet "å ri prinsipper", så la meg heller si at argumentasjonen din for meg fremstår lite pragmatisk, om jeg oppfatter deg riktig. Det har ikke det aller minste med hersketeknikk å gjøre. Hersketeknikk ville være å latterliggjøre argumentene dine uten å begrunne hvorfor jeg er uenig, og det har jeg ikke gjort.

    Skal vi diskutere hersketeknikk har du selv et godt bidrag med denne uttalelsen: Men jeg misunner deg ikke problemet ditt, så skal la det ligge
    Vi får vel nesten bare være enige om å være uenige om selve saken. Vi har vel begge fått frem vår mening.

    Hersketeknikk kan i mine øyne ikke begrenses til kun din definisjon. Mitt bidrag var for øvrig bevisst og ikke tilfeldig plassert "Lite pragmatisk" er mer nyansert og adskillig mindre "hersketeknikkete" - sier meg fornøyd med det.

    Selv om jeg liker å diskutere og kverulere er det kanskje på tide å legge den her død. Begynner å bli lite fotballinnhold. Jeg nøyer meg derfor med å gratulere med tre viktige poeng

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3201

      Opprinnelig skrevet av BD

      1) Vi får vel nesten bare være enige om å være uenige om selve saken. Vi har vel begge fått frem vår mening.

      2) Jeg nøyer meg derfor med å gratulere med tre viktige poeng
      1) Enig
      2) Takk, og det samme til deg

      Kommentar

      • Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 855

        Nydelig å se samholdet og gleden hos samtlige spillere i stallen! Siste episode av Innsiden: https://youtu.be/WySqTxNERDI

        Kommentar

        • Holterkanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2009
          • 580

          Når alle vil det samme er toget på skinner
          ________________________
          TB

          Kommentar

          • LS89
            Kamptrådkongen
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2013
            • 3373

            Sogndal tilbake på vinnersporet. Ranheim med poengtap, og spørs om ikke løpet er kjørt for dem med tanke på direkte opprykk. Tromsø med u mot Øygarden, og slo såvist Kongsvinger hjemme sist. De halter, og vinner vi de to neste er vi på topp.

            Kommentar

            • fredpet76
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2004
              • 1250

              5 kamper igjen og vi trenger 11 poeng for direkte opprykk. 3 seier og to uavgjorte rekker. Mitt tips er at vi blir klare neste helg med sier mot KFUM

              Kommentar

              • Kanarivogel89
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 4558

                Opprinnelig skrevet av TomLundby

                Om dette virkelig egner seg i en tråd om Geir Bakke, så la meg si at alle lag LSK møter i serien i år bør tenkes på som møkkalag, muligens unntatt Tromsø. Når dette ikke er mentaliteten til klubben ender man opp med å forsvare 1-0 ledelser mot det som er lag som bør være i en annen divisjon og av en annen klasse enn LSK. At store mengder supportere og tydeligvis også LSKs trener, ikke skjønner at Raufoss, Åsane, Grorud, Øygarden, Kongsvinger, Ranheim osv er møkkalag gjør meg bekymra for LSKs framtid. Er LSK allerede blitt en klubb på nivå 2 i Norge i hue på folk?
                Flytter diskusjonen fra Geir Bakke-tråden over hit:

                "Bør være, skal være..."

                Dette er litt samme logikken som de som stadig maser om at landslaget er for dårlig til å delta i EM eller VM bruker. Resultatene de siste 20 årene viser at vi er for svake -- dette stemmer -- men dersom vi hadde slått Serbia og Skottland nå eller Ungarn i play-off noen år tilbake, så hadde vi vært gode nok til å delta. Vinner man de kampene man trenger for å kvalifisere seg, så er man per definisjon gode nok. Så enkelt er det.

                På en litt omvendt måte kan man omtale LSK per idag. Vi vant ikke nok kamper i fjor og tapte til slutt kvalikken mot Start med en hårsbredd. MEN, vi tapte likefullt og rykket derfor helt fortjent ned. Et tiår med kaving i bunnen av Norges øverste divisjon hadde sin pris, og vi befinner oss for tiden litt i jojo-land mellom OBOS og ES: Kanskje litt for gode for OBOS, men absolutt ett av de svakere lagene i ES. Uansett, vi er et OBOS-lag pdd. Dette er nivået vårt. Det finnes ingen vei rundt det. Vi må ha mer respekt for motstandere som utelukkende i kraft av sine resultater spiller på samme nivå som oss heller enn å avskrive dem som "møkkalag". Det skiller veldig, veldig lite mellom bunnen av ES og de fleste lagene i OBOS.

                Mange her inne lever fortsatt på prestasjoner fra fordums tider og innbiler seg at vi skal være der oppe og sparre med de største. Sånn er det ikke. Vi er ikke en maktfaktor i norsk fotball, utover på supporterfronten. Vi har ikke vært det siden landslaget sist kvalifiserte seg til et mesterskap (for å fortsette den parallellen). Vi prøvde oss, i likhet med mange andre klubber, på økonomisk doping i begynnelsen av 2010-årene, men hadde ikke musklene til å henge med i det lange løp. Lufta gikk ut av pengeballongen og Sportsklubben sto igjen med en brukket økonomi og en håpløst sammensatt spillerstall. Siden har alt dreid seg om å unngå nedrykk og konkurs. Vårt image som "storklubb" visnet på rot, uten at vi selv har klart å anerkjenne det.

                Det har vært utmattende å være LSK-supporter gjennom det som har føltes som en evig famlende ørkenvandring, men jeg føler langt flere her inne er nødt til å innse hvor vi befinner oss i hierarkiet. Jeg gir blaffen i at vi vant en drøss med seriemesterskap på 80-tallet. For tiden er vi ikke en større klubb enn Tromsø, Stabæk eller Haugesund. Jo fortere vi innser dette, jo fortere kan vi justere forventningene til et realistisk nivå og trekke i samme retning.

                Målsetningen nå er å kapre en av de to øverste plassene. Neste år må målsetningen være å unngå nedrykksstriden. Dette har vi ikke klart siden Haglund anno 2014 (som attpåtil bare var et blaff), og det vil således være et stort steg i riktig retning for klubben. Jeg synes det skjer veldig mye bra i klubben om dagen. Det bygges målrettet og stallen er i ferd med å fornyes. Mye av rasket som Erlandsen hentet inn er forsvunnet, og støtteapparatet er sterkere enn jeg kan huske å ha sett siden starten av årtusenet.

                Jeg tror Sportsklubben vil reise seg, men akkurat nå mener jeg vi må gå litt i oss sjæl her. Det kommer til å ta tid å bygge opp, men vi er nødt til å ta det stein for stein dersom vi ønsker å legge et godt fundament. Tålmodighet blir et nøkkelord i årene framover.
                Last edited by Kanarivogel89; 13.11.2020, 19:36.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4072

                  Opprinnelig skrevet av TomLundby
                  Er LSK allerede blitt en klubb på nivå 2 i Norge i hue på folk?
                  Ikke bare i hue på folk, men vi er jo nettopp det: en klubb på nivå 2 i Norge! Reality check?

                  En annen sak er at klubben selvfølgelig må ha som et klart mål å komme seg vekk fra det nivået vi nå er på!

                  Når det gjelder å benevne våre mer eller mindre likeverdige konkurrenter som møkkalag, står jo det fritt opp til enhver. Selv synes jeg det høres ut som man mener man er så mye bedre enn de laga man omtaler på denne nedsettende måten. Men det er mulig vi legger forskjellige betydninger i uttrykket? Jeg tror vi (les: klubben) må slutte å tro vi er bedre enn vi er.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    Skal ikke LSKsupportere engang lenger tru på at LSK er bedre enn Øygarden, Åsane og Grorud? Klubber som Tromsø, Stabæk og Haugesund ser på Åsane, Hamkam, Raufoss osv som lag de skal slå. LSK har nå mange supportere som tydeligvis ikke engang er der!

                    LSK, representert ved taktikken hjemme mot Åsane og mange supportere her nå tror ikke lenger LSK er i A-klassen i norsk fotball, Glimt, RBK, Molde osv. Nå skal jaggu supportere av LSK begynne å insistere på at LSK ikke engang er i B-klassen sammen med Stabæk og Haugesund. Istedet vil disse supporterne tydeligvis insistere på at LSK er i C-klassen med Åsane, 2010 og Ranheim. Jeg spør igjen, er LSK allerede blitt en klubb på nivå 2 i Norge i hue på disse folka? Eller er dette nedrykket bare et uheldig år som LSK nå legger bak seg og etterlater disse møkkalaga for godt i divisjonen under?

                    Opp fra sumpa i år, og slå disse laga som oppsatte slaktoffer i 3. runde i cupen neste år er eneste måten å tenke på etter min mening. Har vi mista trua på at vi er bedre enn Kongsvinger er det ikke lenge før vi blir som Kongsvinger, til tross for minst dobbelt så stort budsjett.

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2505

                      Det er fint med store ambisjoner eller «hårete mål», men jeg er mer på linje med Zappa: Virkeligheten er sånn den er, ikke sånn du vil den skal være.

                      Kommentar

                      • Kanarivogel89
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 4558

                        Opprinnelig skrevet av TomLundby
                        Nå skal jaggu supportere av LSK begynne å insistere på at LSK ikke engang er i B-klassen sammen med Stabæk og Haugesund.
                        Vennligst ikke tillegg meg meninger jeg aldri har kommet med. Jeg skrev at vi er en klubb i samme sijkte som disse. Som du sier, i B-sjiktet blant norske klubber. Dette betyr ikke at vi ikke skal ha respekt for C-klubber.

                        Opprinnelig skrevet av TomLundby
                        Jeg spør igjen, er LSK allerede blitt en klubb på nivå 2 i Norge i hue på disse folka? Eller er dette nedrykket bare et uheldig år som LSK nå legger bak seg og etterlater disse møkkalaga for godt i divisjonen under?
                        Jeg håper du har rett. Dette er muligens et uheldig år som forhåpentligvis ikke kommer til å gjenta seg, men det er så absolutt ikke tilfeldig at vi rykket ned. Vi kava i mange år før det gikk skeis. Det er her jeg mener virkelighetsoppfatningen vår skiller lag. Dagens Lillestrøm er et lag i vannskorpa mellom våre to øverste divisjoner. Alt annet er uvesentlig. Det viktigste nå framover blir å forhindre at vi ender opp som et heislag ala Sandefjord eller Aalesund. Så kan vi jobbe oss sakte men sikkert oppover tabellen i ES. Så lenge det spores resultatmessig framgang de neste årene, vil jeg ikke klage.

                        Opprinnelig skrevet av TomLundby
                        Opp fra sumpa i år, og slå disse laga som oppsatte slaktoffer i 3. runde i cupen neste år er eneste måten å tenke på etter min mening. Har vi mista trua på at vi er bedre enn Kongsvinger er det ikke lenge før vi blir som Kongsvinger, til tross for minst dobbelt så stort budsjett.
                        Jeg tror nok de aller fleste her inne vil mene at vi er bedre enn Kongsvinger, noe også resultatene i år støtter ganske greit. Det er ikke dette som er problemet. Problemet er holdningene. Man ryker rett på ræva om man ikke har respekt for motstanderen. Det er derfor vi ser cupbomber hvert bidige år. Man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å kalle motstandere som befinner seg i samme divisjon "møkkalag", spesielt når man, som i ditt opprinnelige tilfelle, retter en slik fornærmelse mot årets store overraskelse som har scoret nest flest mål av alle i divisjonen og har toppscoreren på laget. For meg gir ikke dette mening. Jeg mener man må se fotball i perspektiv av dagens situasjon, ikke en klubbs resultater over de siste tre tiårene. Se på nolduser som Salquist som gikk breialt ut og sa at vi skulle vinne alle 30 kampene i år. Var nok flere i stallen som var av samme oppfatning. Vi så alle hvordan det gikk. Ikke før spillerne fikk omstilt virkelighetsbildet sitt begynte vi å kontrollere kamper. Dette er nivået vårt i år, og det måtte vi innfinne oss med, såret stolthet eller ei.

                        Uansett. Kveste et skadeskutt Jessheim i helga nå, så er vi tilbake på sporet og får arbeidsro før hengekampen mot Jerv.
                        Last edited by Kanarivogel89; 13.11.2020, 21:30.

                        Kommentar

                        • TomLundby
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 616

                          Er det virkelig et "hårete mål" at det skal være klasseforskjell mellom LSK og Åsane?

                          Kommentar

                          • ulfpulf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 2505

                            Neida, det er et fint mål, men det er ikke sånn i dag.

                            Kommentar

                            • TomLundby
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 616

                              Da er vi jo alle enige da. LSK SKAL være bedre enn lag som Åsane. Det er tankegangen. LSK skal være like gode som de lagene som er bedre enn Åsane, midt på tabellen i nivå 1. Men hva er det da alle har klagd på i hele denne tråden? Åsane SKAL være minst en klasse dårligere enn LSK. Dette var ikke en tankegang som preget taktikken til Geir Bakke i 2. omgang mot Åsane nå nettopp. Forhåpentligvis var det en arbeidsulykke. Den kosta 2 poeng, men trolig ikke opprykket.

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4558

                                Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                Da er vi jo alle enige da. LSK SKAL være bedre enn lag som Åsane. Det er tankegangen. LSK skal være like gode som de lagene som er bedre enn Åsane, midt på tabellen i nivå 1. Men hva er det da alle har klagd på i hele denne tråden? Åsane SKAL være minst en klasse dårligere enn LSK. Dette var ikke en tankegang som preget taktikken til Geir Bakke i 2. omgang mot Åsane nå nettopp. Forhåpentligvis var det en arbeidsulykke. Den kosta 2 poeng, men trolig ikke opprykket.
                                Bunner nok bare ut i din noe manglende respekt for motstander. Janteloven står fortsatt sterkt her til lands

                                Totalt urelatert til dette ser jeg i RB at det skiller en million i inntekter mellom 2. og 1. plassen i OBOS. Jeg var ikke klar over at det var så stor forskjell. Blir jo jævla bitter nå om vi ikke klarer å kapre 1. plassen kjenner jeg!

                                Kommentar

                                • Lars Henrik Dahl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2020
                                  • 2285

                                  SNL: "Navigasjon er læren om hvordan man finner veien over havet, over land, gjennom luften og i rommet, samt kunsten å praktisere denne læren – det vil si det å navigere."

                                  De fleste er nok enige om hvor vi vil hen. Det pussige er at ikke alle er enige om hvor vi er. Første punkt i navigasjon er å vite hvor man er. Hvis definisjonen på møkkalag er "et lag som spiller i 1. divisjon", er LSK pr definisjon et møkkalag. Tror vi alle kan være enige om at de har levd opp til omtalen en del ganger i år, og minst like mye de senere årene. Vi skal selvfølgelig ha ambisjon om å være noe mer, og det innebærer at vi må vinne de fleste kampene mot de andre møkkalagene. Antar (håper) at Tom Lundby mener at vi ikke skal legge oss på rygg for disse lagene, og det tror jeg alle er enige om. Det han sier, er at de knapt er verdt å ta på alvor, og det er oppskriften på å gå på en smell.

                                  Ingen var fornøyde med måten vi framsto mot Åsane, men å beskrive dem som et møkkalag er neppe spesielt konstruktivt. Faktum er at laget har vært bedre enn LSK i mesteparten av 2*90 minutter i år. Mye av dette er vår egen feil, men i siste kampen var det ikke så overraskende. Jeg spådde på forhånd en vanskelig kamp. Vi kom fra to intense toppoppgjør i løpet av få dager, og omstillingen ble vanskelig. Uten tvil var det mange slitne bein og hoder utpå der.

                                  Håper på en bedre forestilling i dag, da har vi fått en ukes hvile. Kisa blir en tøff motstander, men jeg tror at det som skjedde i forrige kamp kan brukes positivt.

                                  Kommentar

                                  • TomLundby
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 616

                                    Det virker som alle, unntatt GB, er enige i at LSK aldri burde ligget så lavt mot Åsane i 2. omgang. Er det en vettig konklusjon er jeg godt fornøyd med utbyttet av debatten. Fotball er ferskvare. Med seier mot Kisa i dag er alle gamle synder glemt.

                                    Kommentar

                                    • Lars Henrik Dahl
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2020
                                      • 2285

                                      Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                      Det virker som alle, unntatt GB, er enige i at LSK aldri burde ligget så lavt mot Åsane i 2. omgang. Er det en vettig konklusjon er jeg godt fornøyd med utbyttet av debatten. Fotball er ferskvare. Med seier mot Kisa i dag er alle gamle synder glemt.
                                      Enige i alt bortsett fra innledningen. Geir Bakke ønsket garantert ikke at vi skulle ligge så lavt mot Åsane i 2. omgang. Tror neppe han var fornøyd med 1. omgang heller. Av og til blir bare ikke kamper slik man ønsker seg. At det skjedde i den kampen er forklarbart, men fortsatt ikke greit.

                                      Kommentar

                                      • brune stakkeland
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jan 2012
                                        • 893

                                        Jeg mener at vi til tider burde ligge så lavt, men at vi skulle bli liggende så lavt gjennom hele omgangen og aldri holde litt i ballen og flytte laget og presset høyere i perioder, det var skuffende og bekymringsverdig

                                        Kommentar

                                        • TomLundby
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 616

                                          Da er det klart at i verste fall holder 57 poeng til opprykk. LSK trenger 8 poeng på 5 kamper for å nå dit.

                                          Kommentar

                                          Working...