Robert Lauritsen - daglig leder
Collapse
X
-
Det er åpenbart at RL og SM har vist seg udugelige og må ut.
Selvom en eller flere av disse skulle settes inn i andre roller vil de fortsatt påvirke viktige sportslige prosesser og avgjørelser.
Det prates i gangene.
For å rense lufta skikkelig og fjerne alle spøkelser må det reelle utskiftninger til.
👎 5👍 1Kommentar
-
Skal LSK bli som staten at man sparker folk rundt i andre stillinger?
Det er åpenbart at RL og SM har vist seg udugelige og må ut.
Selvom en eller flere av disse skulle settes inn i andre roller vil de fortsatt påvirke viktige sportslige prosesser og avgjørelser.
Det prates i gangene.
For å rense lufta skikkelig og fjerne alle spøkelser må det reelle utskiftninger til.👍 5Kommentar
-
Om du er udugelig i en stilling, kan du likevel være dyktig i en annen. Lauritsen har feilet fullstendig som daglig leder, men er dokumentert dyktig på marked. Å sparke han ut vil være like meningsløst som det vil være å la han fortsette som daglig leder. Frykten for at han skal påvirke sportslige prosesser er fullstendig ubegrunnet, all den tid en av funnene i havarirapporten var at Lauritsen var (altfor) lite involvert i den sportslige delen av klubben.
Dessuten er det viktig å fjerne alle spøkelser av udugelig- og middelmodighet.
Når person viser en så sinnsyk likegyldighet i en såpass viktig og inspirerende stiling HVIS man har hjerte for klubben, så aspirerer ikke det for å gjøre en god jobb nedover i systemet.
Det er ingenting som tilsier at fyren har gjort seg fortjent med videre engasjement i klubben.
At folk støtter dette viser bare at LSK er en nedadgående spiral mot undergangen (PostNord eller verre).
Stopp foråtnelsen mens det enda er noe å redde!👎 7Kommentar
-
Kan være ... Man bør/skal beviselig VÆRE dyktig for ansettes i en stilling. Ikke bruke stillingen som en prøvekanin.
Dessuten er det viktig å fjerne alle spøkelser av udugelig- og middelmodighet.
Når person viser en så sinnsyk likegyldighet i en såpass viktig og inspirerende stiling HVIS man har hjerte for klubben, så aspirerer ikke det for å gjøre en god jobb nedover i systemet.
Det er ingenting som tilsier at fyren har gjort seg fortjent med videre engasjement i klubben.
At folk støtter dette viser bare at LSK er en nedadgående spiral mot undergangen (PostNord eller verre).
Stopp foråtnelsen mens det enda er noe å redde!
Det anbefales å ha flere tanker (vinkler) i hodet samtidig..
Når rapporten visstnok understreker at han ikke har gjort det som burde vært gjort som daglig leder, er det ikke sammenfallende med at han ikke har hjerte for klubben, eller at han ikke har tilført klubben verdi som ansatt!
Skal vi komme noen vei må det evnes å ikke skyte med hagle..men treffe de funksjoner som må endres, OG bygge videre på det som er bra.
Det kan medføre at noen må gå, og/eller det kan medføre en omorganisering, tenker jeg. Det kan være både ig..Jeg skal ikke forskuddtere..
Det fforegår en prosess, den må få lov å ta form.
F eks er vel støtten fra bedriftsmarkedet noe klubben MÅ ha for å komme seg fram og opp?! Hvor mye bidro det med i 2024? Og hvordan ta vare på det i en omorganisering/endring? Kanskje er Lauritsen en verdifull brikke i det??
👍 9Kommentar
-
Det var da voldsomt....
Det anbefales å ha flere tanker (vinkler) i hodet samtidig..
Når rapporten visstnok understreker at han ikke har gjort det som burde vært gjort som daglig leder, er det ikke sammenfallende med at han ikke har hjerte for klubben, eller at han ikke har tilført klubben verdi som ansatt!
Skal vi komme noen vei må det evnes å ikke skyte med hagle..men treffe de funksjoner som må endres, OG bygge videre på det som er bra.
Det kan medføre at noen må gå, og/eller det kan medføre en omorganisering, tenker jeg. Det kan være både ig..Jeg skal ikke forskuddtere..
Det fforegår en prosess, den må få lov å ta form.
F eks er vel støtten fra bedriftsmarkedet noe klubben MÅ ha for å komme seg fram og opp?! Hvor mye bidro det med i 2024? Og hvordan ta vare på det i en omorganisering/endring? Kanskje er Lauritsen en verdifull brikke i det??I år så tar vi alt👎 3🥰 1👍 1Kommentar
-
Fyren var ansatt som daglig leder. Ikke som markedssjef. Om du er ansatt i en jobb må du faktisk gjøre den jobben som kreves i den stillingen. Ikke holde på med alt mulig annet som ikke er i stillingsbeskrivelsen fordi det er det man syns er gøy. Da må man melde inn at stillingen som øverste leder kan jeg faktisk ikke ha. Dette må han ta konsekvensene for og selvfølgelig tre av. Det kan fort hende at det fins bedre markedssjefer der ute også. Hvorfor skal vi alltid se i egne rekker? Vi trenger nye kluter og de øverst ansvarlige for dette skipsvraket må selvfølgelig gå!
Ja, mannen ble ansatt som daglig leder. Det har ikke fungert -så det bør han ikke fortsette med. Vi trenger en ny daglig leder - og den bør hentes utenfra.
Han var tidligere ansatt som markedssjef. Det har han i praksis fortsatt å være, selv om visittkortet sa noe annet. I den jobben har han levert, og i den stillingen bør han fortsette.
"Alle må gå" tilnærmingen er lett å rope etter når ting butter, men like fullt ikke gjennomførbar i praksis (ja noen må gå, og noen må omplasseres - men det er noe helt annet).
Hvorfor er det slik at halve forumet går i harnisk hvis vi sportslig sett eksperimenterer eller endrer det aller minste, samtidig som de nå åpenbart synes det er helt på sin plass å eksperimentere vilt og uhemmet med alt av administrasjon og støttefunksjoner?👍 8Kommentar
-
Det virker som flertallet her inne, stort sett de samme som latterliggjorde oss som advarte mot nedrykk før sesongen, mener at det å rokkere på kabalen, er medisinen som skal til for å føre LSK tilbake til toppen.
Kan ikke en eller flere av dere forklare meg hvorfor dere tror Robert og Simon vil føre oss tilbake i toppen - når de gode resultatene 2021 og 2022 åpenbart var bakkes fortjeneste.
Og hvorfor er dere så jævlig redde for å prøve noe nytt. Hvorfor denne nesegruse beundringen og hyllesten av middelmodigheter?
👎 3👍 2Kommentar
-
Slutt med sånne tøvete hersketikkklisjeer
Har vi kommet noe videre? Vi er i OBOS. Pila peker nedover pdd.
Det virker som flertallet her inne, stort sett de samme som latterliggjorde oss som advarte mot nedrykk før sesongen, mener at det å rokkere på kabalen, er medisinen som skal til for å føre LSK tilbake til toppen.
Kan ikke en eller flere av dere forklare meg hvorfor dere tror Robert og Simon vil føre oss tilbake i toppen - når de gode resultatene 2021 og 2022 åpenbart var bakkes fortjeneste.
Og hvorfor er dere så jævlig redde for å prøve noe nytt. Hvorfor denne nesegruse beundringen og hyllesten av middelmodigheter?
Nei, det skal mer til enn interne rokkeringer, jeg sier jo at det bør hentes en ny daglig leder utenfra. Vi har hentet en ny trener utenfra, og vi kommer til å hente en ny assistent utenfra. Simon bør også erstattes, eller som minimum få en assistent - som da også hentes utenfra. Vi får en ny styreleder, og jeg regner med at det blir ytterligere endringer i styret. Er det det du kaller interne rokkeringer?
Og hvis alle som har ansvar for nedrykket skal fjernes, da bør vel spillerne gå også da? De fleste er jo enige om at de har underprestert.
Nytt styre, ny administrasjon og nye spillere alt på en gang - høres det ut som en suksessformel?
👍 3Kommentar
-
Herregud da.
Ja, mannen ble ansatt som daglig leder. Det har ikke fungert -så det bør han ikke fortsette med. Vi trenger en ny daglig leder - og den bør hentes utenfra.
Han var tidligere ansatt som markedssjef. Det har han i praksis fortsatt å være, selv om visittkortet sa noe annet. I den jobben har han levert, og i den stillingen bør han fortsette.
"Alle må gå" tilnærmingen er lett å rope etter når ting butter, men like fullt ikke gjennomførbar i praksis (ja noen må gå, og noen må omplasseres - men det er noe helt annet).
Hvorfor er det slik at halve forumet går i harnisk hvis vi sportslig sett eksperimenterer eller endrer det aller minste, samtidig som de nå åpenbart synes det er helt på sin plass å eksperimentere vilt og uhemmet med alt av administrasjon og støttefunksjoner?I år så tar vi altKommentar
-
Kommentar
-
Folk driver å dikter sin egen sannhet om at LSK er helt overlegne på marked og spons nå, fordi daglig leder foretrekker det som virke?
Vann For Livet meg midt i rævva og hashtag vierlsk meg også midt i rævva.👍 2Kommentar
-
Vi har rykka ned med alle forutsetningerfor å være en topp 5 kubb. Vi er klubben i Norge alle ler av. Det er et flykræsj av en klubb og du tror markedsverdien til klubben er like god nå og neste år som for ett år siden? Mulig daglig leder gjorde en god jobb på markedsdrift men det var ikke det han hovedsaklig skulle drive med. Resultatet er bortekamp mot Åsane neste år. Han er selvfølgelig ikke aleine med ansvaret for det, men han har automatisk et stort ansvar som øverste leder i klubben! Jeg har derfor ikke tillit til han i noen andre verv i klubben hellerI år så tar vi alt👍 1👎 1Kommentar
-
Hei, tror ikke det var Robert som fant på å slå sammen daglig leder og markedssjef. Noen må jo ha tenkt at her sparer vi fort en halv mill som kan brukes på halvskadet veteran eller ny nigerianer. Sikkert greit nok tenkt, men det ble et dårlig valg totalsett. Ansvar styrebesluttningen.👍 2Kommentar
-
Vi har rykka ned med alle forutsetningerfor å være en topp 5 kubb. Vi er klubben i Norge alle ler av. Det er et flykræsj av en klubb og du tror markedsverdien til klubben er like god nå og neste år som for ett år siden? Mulig daglig leder gjorde en god jobb på markedsdrift men det var ikke det han hovedsaklig skulle drive med. Resultatet er bortekamp mot Åsane neste år. Han er selvfølgelig ikke aleine med ansvaret for det, men han har automatisk et stort ansvar som øverste leder i klubben! Jeg har derfor ikke tillit til han i noen andre verv i klubben heller
Hva som egentlig er daglig leder sin jobb i klubben og hva som er ansvarsfordelinga mellom sportssjefen, styret og ham har jeg fortsatt ikke helt skjønt - og evalueringa kunne jo tyde på at de involverte ikke hadde full kontroll på det sjæl heller.Kommentar
-
Slutt med sånne tøvete hersketikkklisjeer
Har vi kommet noe videre? Vi er i OBOS. Pila peker nedover pdd.
Hva som skyldes at han ikke har levert godt nok i jobben som daglig leder, får andre vurdere.. personlig tillater jeg meg å tvile på at det ee hans holdninger som har sviktet.
Hele mitt poeng er at bedriftsmarkedet er svært viktig..og jeg har stilt spørsmål om hva det har innbrakt i 2024.
(noen som vet??)
Jeg har ikke sagt at vi er "overlegne på marked"..men jeg har et inntrykk av at den jobben har fungert rimelig bra.
Og om så... er klubben da faktisk tjent med at Lauritsen kan ha en rolle videre i den delen av klubbens virksomhet?
Og isåfall hvordan?
Det er hva klubben er best tjent med, som nå er det viktigste.
Og da trenger vi å sope sammen alt som er bra, og forsterke det som har vært for dårlig.
Når ikke "alle skal gå"..hvordan da få brukt ressursene best?👍 3Kommentar
-
Lauritsen har sikkert gjort en knall jobb med bedriftsmarkedet han, men kan det være at det blir "opphauset" da hele fotballnorge opplever økonomisk oppgang?
Føles også som at suksessen (om det er det) blir vektlagt tyngre siden det er så og si null initiativ mot privatmarkedet utover det samme gamle.
Uten tall og sammenlignbare klubber å se til er det for meg vanskelig å si om han har gjort en så bra jobb eller ei, men det jeg finner veldig graverende er at en jobb som Daglig Leder, som er ganske klar ift roller ellers i arbeidslivet kan plutselig være helt fraværende i LSK. Hvem skal ha ansvaret for at Dalig Leder ikke gjør det han i hovedsak skal må jo deles mellom styret som er over han og han selv.
Om jeg i min jobb er jævlig god til å vaske dassen og ikke gjør mine egentlige oppgaver så burde noen korrigere meg før eller siden.
Stadionopplevelsen ift fasiliteter og gjennomføring av arrangement på Åråsen er faktisk begredelig og har ikke hatt utvikling siden jeg startet å gå fast på Åråsen i 2007.
Det at Harde Mottak må være en pådriver for å få nye pølsekokere slik at yngres avdeling kan gjøre en ålreit dugnadsjobb er jo helt absurd. Det er ikke nødvendigvis hans jobb å gå og anskaffe de pølsekokerne, men det er hans jobb å finne ut at dette trenger vi og sette igang tiltak for gjennomføring.
🥰 5👍 5Kommentar
-
Denne tråden vingler mellom ytterpunktene at Lauritsen er en fullstendig håpløs fyr uten hjerte for klubben til at han er helt uunnværlig. Sannheten ligger vel - som den ofte gjør - et sted midt i mellom. Jeg skal forsøke - så saklig jeg kan - å oppsummere hva jeg mener.
1) "Alle må gå" tilnærmingen er forståelig, men vil -i det minste på kort sikt - virke kontraproduktivt.
2) Havarirapporten beskriver tydelig at Lauritsen på flere punkter har sviktet totalt som daglig leder.
3) Når daglig leder svikter, er det styrets ansvar å korrigere situasjonen - det har de i svært liten grad gjort.
4) Lauritsen bør etter min mening avgå snarest som daglig leder.
5) En ny daglig leder bør absolutt ikke rekrutteres internt.
6) Om Lauritsen kan/vil/bør fortsette som markedsansvarlig er opp til det nye styret og ny daglig leder å bestemme.
7) Mitt inntrykk er at Lauritsen har gjort en bra jobb i forhold til nettverksbygging, men det vil ikke være unaturlig at en ny leder ønsker en ny markedssjef hentet fra sitt eget nettverk.👍 9Kommentar
-
Det faktum at klubben må annonsere i RB om hvor bra nettverket Lauritsen har bygget gjør meg litt betenkt. Jeg undrer også om Kokkims aktivitet med å fronte klubben utad er et resultat av Lauritsens mangler på det pressetekke.
Det amerikanske forsvaret har en beskrivelse som sier at offiserer ofte blir forfremmet til deres ‘level of incompetance’, dvs at et nivå de ikke mestrer. Jeg undrer derfor om stillingen som daglig leder var et hakk for høyt for han.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 4Kommentar
-
Hersketeknikk...??.. kunne sikker formulert annerledes..poenget mitt er at jeg synes det du skrev mangler nyanser..og gir en personbeskrivelse av Lauritsen sitt manglende hjerteforhold til klubben..og engasjement for klubben..som jeg oppfatter som skivebom.
Hva som skyldes at han ikke har levert godt nok i jobben som daglig leder, får andre vurdere.. personlig tillater jeg meg å tvile på at det ee hans holdninger som har sviktet.
Ikke verdens undergang om han får luske rundt i gangene, men det sender en del signaler når folk som ikke gjør en skikkelig jobb får fortsette uten konsekvenser.
Får nå bare håpe at det nye trener teamet vårt som virker nesten for godt til å være sant ikke blir bakbundet av nevnte herrer og at de kan sette et skikkelig preg på lag og spillerstil.
Jeg antar vi ikke har satt en presedens på hvordan vi skal spille selvom det selvsagt hadde vært en fordel og ansatt og handlet inn trenere og spillere deretterKommentar
Kommentar