Er vi ... Tottenham??

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2128

    Er vi ... Tottenham??

    Hva skjedde?? For et snaut år siden ble vi hausa opp sammen med lin som rbk sin største utfordrer i kampen om seriegullet av de fleste norske aviser ( verdt å merke seg uten at avisene skrev at Gylfi skulle score 12 mål...) Med akkurat det samme laget, har vi plutselig bare blitt en middelhavsfarer?? I en norsk serie som er dårligere enn på mange år... Selvfølgelig, alt bråket rundt Arne må ha forstyrra noe, men hva gikk egentlig galt?? I fjorårets nummer av bladet Fotball sa Påsan at vi skulle ta minst fjerdeplass, det skjedde ikke, men vi kan jo ikke gi opp! Jeg hadde håpa at Fjøra skulle klare å skape blest om klubben, så har ikke skjedd (jfr. oppslag i media) Men det som irriterer meg grenseløst, er den tafattheten og oppgittheten som preger laget om dagen. Med det samme laget som ifjor (da alle forventet medalje), skal plutselig ambisjonene senkes ned til en ny 7-plass. Jeg vet ikke hvordan Uwe sine evner som trener er, men om han bare kunne få alle til å vise den samme fandenivoldskheten og blø for drakta på samme måte som han, er jeg sikker på medalje (og gull er innenfor rekkevidde), og det er med de spillerne vi har pr dags dato. Istedet blir det kun snakk om at vi ikke er gode nok til å ta medalje! Hvor er ambisjonene? Hvor er killerinstinktet? Ivar Hoff ville vridd seg i grava hadde han hørt dette!!! Vi er Lillestrøm, vi er et topplag, har alltid vært et topplag og skal alltid være et topplag!! Da må vi jo tørre å stå for det også! Eller skal vi slå oss til ro med å være et lag midt på tabellen, og danse hemningsløst i Storgata når vi engang i fremtiden tar medalje!! Er målet å bli et mediokert lag? Er målet å bli Tottenham???
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.
  • sniper
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 5254

    #2
    Re: Er vi ... Tottenham??

    Opprinnelig skrevet av heidar
    Hva skjedde?? For et snaut år siden ble vi hausa opp sammen med lin som rbk sin største utfordrer i kampen om seriegullet av de fleste norske aviser ( verdt å merke seg uten at avisene skrev at Gylfi skulle score 12 mål...) Med akkurat det samme laget, har vi plutselig bare blitt en middelhavsfarer?? I en norsk serie som er dårligere enn på mange år... Selvfølgelig, alt bråket rundt Arne må ha forstyrra noe, men hva gikk egentlig galt?? I fjorårets nummer av bladet Fotball sa Påsan at vi skulle ta minst fjerdeplass, det skjedde ikke, men vi kan jo ikke gi opp! Jeg hadde håpa at Fjøra skulle klare å skape blest om klubben, så har ikke skjedd (jfr. oppslag i media) Men det som irriterer meg grenseløst, er den tafattheten og oppgittheten som preger laget om dagen. Med det samme laget som ifjor (da alle forventet medalje), skal plutselig ambisjonene senkes ned til en ny 7-plass. Jeg vet ikke hvordan Uwe sine evner som trener er, men om han bare kunne få alle til å vise den samme fandenivoldskheten og blø for drakta på samme måte som han, er jeg sikker på medalje (og gull er innenfor rekkevidde), og det er med de spillerne vi har pr dags dato. Istedet blir det kun snakk om at vi ikke er gode nok til å ta medalje! Hvor er ambisjonene? Hvor er killerinstinktet? Ivar Hoff ville vridd seg i grava hadde han hørt dette!!! Vi er Lillestrøm, vi er et topplag, har alltid vært et topplag og skal alltid være et topplag!! Da må vi jo tørre å stå for det også! Eller skal vi slå oss til ro med å være et lag midt på tabellen, og danse hemningsløst i Storgata når vi engang i fremtiden tar medalje!! Er målet å bli et mediokert lag? Er målet å bli Tottenham???
    Vi er Everton ->
    -Selger de beste spillerne
    -Lever i skyggen av naboklubben (hatklubben)
    - Vinner aldri noe
    -Har vært lengst i den øverste serien uten å rykke ned

    Petter

    Kommentar

    • Ola
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 1651

      #3
      Tottenham og Lillestrøm, to sovende kjemper...

      Eneste som kan vekke media og fans hva gjelder LSK er at de signerer et "navn". F.eks. Eirik Bakke, Håvard Flo, Tommy Svindal Larsen etc.

      Kommentar

      • Ted Nugent
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 851

        #4
        Re: Er vi ... Tottenham??

        Opprinnelig skrevet av heidar
        Ivar Hoff ville vridd seg i grava hadde han hørt dette!!!
        Dette var nytt for meg.

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #5
          Meg også!...?

          Bortsett fra akkurat dét, så er det mye i innlegget ditt som pr i dag kan virke plausibelt. Ihvertfall i utgangspunktet.
          Men jeg tror ærlig talt at så ikke kommer til å skje. Klubben er inne i en fase hvor en ny trener skal sette sitt preg på laget, og få det til å spille på den måten han vil. Det vil muligens ta noe tid, og jeg tror at det er dét Uwe har tatt høyde for.

          Personlig tror jeg at dette kommer til å bli et godt år for LSK. Laget kommer til å være godt trent når serien starter, og vil ha fordelen av å IKKE være blant favorittene når serien starter, en posisjon LSK ikke har hatt siden 2001...
          Men så er jo jeg også kronisk optimist når det gjelder LSK, og det kommer jeg aldri til å slutte med.....
          Knurr...

          Kommentar

          • Bolsen3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2004
            • 1061

            #6
            Vi har hatt høye forventninger foran hver sesong de siste årene nå... Hver gang har det gått på trynet. Jeg tror det kan være positivt å være litt i skyggen nå, for så å overaske positivt istedet for å skuffe alle.. Akkurat som i 2001.. Da så alt mye værre ut enn i dag, husker at "ekspertene" tippet at vi skulle kjempe for å unngå nedrykk... Så tror på en bra sesong i år!

            Hoffern lever vel i beste velgående han? Eller er det noe jeg har gått glipp av?

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7098

              #7
              Taktikk fra Uwe. Han ønsker ikke å stå igjen som en klovn i november dersom han lover medaljer og vi ender på 8. plass.

              Selv har jeg tro på fjerdeplass, hvis vi får flyt og unngår skader. I motsatt fall er sjuendeplassen innen rekkevidde. Vi er ikke bedre per dags dato.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Do'h
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 1891

                #8
                Alt vi trenger er Lillestrøms svar på Tottenhams Defoe...
                LSK FOR GULL 2006

                Kommentar

                • bøllefrø
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2004
                  • 462

                  #9
                  Neida, vi er nok ikke Tottenham.. heldigvis.. vi er nok mer LIVERPOOL!

                  Bare sjekk hjemme- og bortedraktene - bytt de om så er de like! Og så er vi også 70- og 80-tallets store lag, men sliter litt med å hevde oss helt i toppen for tiden.

                  Tror nok Uwe har høyere ambisjoner, men som tidligere sagt så er det vel ikke helt riktig å gå ut med super-ambisjoner før gutta har bevist noe.

                  Kommentar

                  • Kimito
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 2601

                    #10
                    Kan jo forsåvidt si meg enig i det...selv om Liverpool strengt tatt har ligget litt lengre opp på tabellen...men begge hadde forrykende 2001 sesonger uten å leve opp til dem i etterkant. Jeg holder med begge lag og har med det blitt straffet ganske hardt av fotballgudene resultatmessig.
                    Ferdigskåra

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #11
                      Den store forskjellen er vel at Tottenham er en fordømt drittklubb. Vennligst frastå fra å sammenligne klubben min med slikt søppel igjen.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • general
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 1150

                        #12
                        grunnen til vi ikke "hauser" oss selv opp så mye i år, er at mye rundt LSK er nytt i år...Trener team, noen spillere har forsvunnet osv uten at (per dags dato 21.01) vi har hentet inn forsterkninge (Muller er ingen forsterkning :cry: )....
                        Uwe må få tid på seg. Slik som hora "I" har fått i møkkby.
                        Han må få sette sitt preg på LSK. Det er hans første sesong som trener og alt dette tar tid. Er ikke sikkert vi ser resultater før slutten av 2006- 2007 sesongen
                        Seriegull 2016!!!

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4384

                          #13
                          Til åpningsinnlegget: Hvor i allverden har du det ifra at den norske serien er dårligere enn på lenge? Spør du meg så er den bedre enn på mange, mange år. Mye av grunnen er at flere utenlandsproffer har vendt hjem (Iversen, Aarason, Rudi, Sæternes++) og hevet nivået betrakelig. Man ser jo også på Royal League at de norske lagene feier all motstand av banen. Kanskje ikke Sverige og Danmark legger så mye vekt på cupen som Norge, men de stiller fortsatt med første laget i hver kamp.
                          ..................

                          Kommentar

                          • Koren
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Feb 2004
                            • 43

                            #14
                            sitat general: Muller er ingen forsterkning. ????

                            Er totalt uenig med deg. riktignok var baron guden(nei ikke ståle) på streken og rekkevidden var utrolig. men fy faen så mange dyre tabber. jeg sier ikke at muller ikke kommer til å gjøre tabber, men jeg syns han er mye bedre i feltet enn baron og med baron var det alltid en uvisshet om hvem som skulle stå. med muller i buret slipper vi å måtte kaste inn en rusten misund i flere kamper, så kommende sesong sett under ett, er jeg overbevist om at muller vil forsterke oss.

                            i tilegg tar han garantert med seg skikken om å invitere hele laget på grilling av pølser og lyst øl til måltidet og det får garantert opp lagkohesjonen!(viktig å trykke inn fagbegreper der man kan..)

                            Pga at jeg maila fjøra og tipsa om at muller var bosman i begynnelsen av september, må jeg forsvare han også!

                            Kommentar

                            • LSK-supp.
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 1023

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Koren
                              sitat general: Muller er ingen forsterkning. ????

                              Er totalt uenig med deg. riktignok var baron guden(nei ikke ståle) på streken og rekkevidden var utrolig. men fy faen så mange dyre tabber. jeg sier ikke at muller ikke kommer til å gjøre tabber, men jeg syns han er mye bedre i feltet enn baron og med baron var det alltid en uvisshet om hvem som skulle stå. med muller i buret slipper vi å måtte kaste inn en rusten misund i flere kamper, så kommende sesong sett under ett, er jeg overbevist om at muller vil forsterke oss.

                              i tilegg tar han garantert med seg skikken om å invitere hele laget på grilling av pølser og lyst øl til måltidet og det får garantert opp lagkohesjonen!(viktig å trykke inn fagbegreper der man kan..)

                              Pga at jeg maila fjøra og tipsa om at muller var bosman i begynnelsen av september, må jeg forsvare han også!
                              Vel ,deg om det at Muller er en bedre keeper en Baron.

                              Frode Grodås gjorde i sin tid en haug med tabber i sin LSK-tid, han var alikevel en klasse-keeper, det samme kan sies om Baron.

                              Kan jo tenkes at LSK-ledelsen ikke besitter de egenskapene som skal til for å motivere en person som Baron, alle er som kjent ikke A-4.

                              Muller er etter min mening hvertfall ikke en FORSTERKNING.
                              I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

                              Kommentar

                              • _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4384

                                #16
                                Müller har en trygghet, stabilitet og ikke minst en holdning baron kan se langt etter!

                                Mulig at baron på sitt beste er bedre, men hva hjelper det når han er på sitt beste maks en tredjedel av året? Og resten er han enten skadet, flyr på by'n eller har motivasjonsproblemer. All over er Müller en bedre keeper etter min mening. Baron kunne blitt god, men klarte aldri i ta det siste steget i LSK
                                ..................

                                Kommentar

                                • RuneK
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2003
                                  • 861

                                  #17
                                  :twisted: Ironisk nok så holder jeg med Lillestrøm og Tottenham.

                                  :evil:

                                  RK
                                  Støtt FuglaTifo
                                  Kontonr: 6201 05 41919

                                  Kommentar

                                  • Ola
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2003
                                    • 1651

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av No1sqwip
                                    :twisted: Ironisk nok så holder jeg med Lillestrøm og Tottenham.

                                    :evil:

                                    RK
                                    Hehe, samme her.

                                    Kommentar

                                    • Do'h
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 1891

                                      #19
                                      Jeg også... jeg ville sagt at vi langt nær er Tottenham... For hadde vi vært tottenham trur jeg ikke vi hadde havnet på 7. plass i Tippeligaen... Da hadde vi havnet på Plass Nr. 1 hvert år
                                      LSK FOR GULL 2006

                                      Kommentar

                                      • heidar
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2004
                                        • 2128

                                        #20
                                        Basert på norske resultater i E-cupen de siste åra, blant annet med tanke på rbks innsats i CL, vil jeg si at den norske serien er dårligere enn på lenge. I tillegg til at lag som sliter i bunnstriden ett år, plutselig kan være med å kjempe i toppen ett annet år, man ser jo også på FFK og Hamkam sine resultater i år at det ikke virker til å være et uoverkommelig sprang mellom 1. divisjon og Tippeligaen. Noe av dette skyldes nok at 1. divisjon har blitt bedre, men jeg tror også det er på grunn av at TL er dårligere. Når det gjelder RL, er det vel stort sett norske lag som virkelig bryr seg om de treningskampene, og jeg tror også at Tippeligaen er bedre enn både den svenske og den danske ligaen. Men grunnen til at andre lag nærmer seg rbk, er fordi rbk har blitt dårligere og derfor har også det generelle nivået på serien blitt dårligere.
                                        En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                        Endelig er mørketida over.

                                        Kommentar

                                        Working...