Kan ikke Fotball-Norge holde kjeft?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MedlemNR35
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2004
    • 905

    Kan ikke Fotball-Norge holde kjeft?

    Jeg tar denne artikkelen som eksempel på hva jeg mener. Her snakker Per Joar Hansen og Magnus Kihlberg til mediene som at LSK er en stor stygg ulv som dommerene ikke straffer hardt nok. De som andre er også ute å mer enn ymter bortpå at LSK ikke er noe veldig bra lag.

    Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.


    - Ja, absolutt. Lillestrøm er veldig tøffe, ligger helt på grensen og drar mye i trøyene. Spesielt Frode Kippe drar mye i trøyer.

    - Her prøver de utvilsomt å få dommeren til å være ekstra oppmerksom mot LSK spillerene. Som alle vet så pleier det å få fattale konsekvenser når dommerene før kampen allerede har bestemt seg å slå ned på LSK`s spillere. Jeg sier ikke at dommeren nødvendigvis gjør det på Søndag men det er et forsøk fra Kihlberg på å påvirke dommeren.

    - Ta for eksempel på Kippes scoring på hodet i cupen mot Lyn. Jeg tror ikke kameraet fanget det opp, men jeg vet hva som skjedde. Før Kippe header, står Espen Søgård og sperrer Lyn-spiller Christian Brink. Slik gjør de alltid, sier Kihlberg.

    -Hva i alle dager er det Kihlberg driver med her. Kommenterer enkeltsituasjoner i en kamp hvor han sannsynligvis satt hjemme i godstolen med en cola og litt chips uten å ha noenting med kampen å gjøre i det hele tatt. Det er ikke samme dommer , Aafk er ikke med lengre i cupen , han sier også at kameraene ikke fanget det opp men at han vet. MAKAN!

    -Vi har møtt dem to ganger før i år, og de kommer ikke med mange overraskelser, sier han.

    -Per Joar Hansen sin tur å si det 13 Tippeligatrenere har sagt før han. Blir for dumt å høre på gang på gang. Rart vi ligger på 2. plass og er i semifinalen i cupen og alle lag vet 100% sikkert hva vi kommer med i hver kamp.

    - Lillestrøm er et maskinlag, stabile og solide, men ikke noe fantastisk lag. De slipper ikke inn mange mål, men produserer heller ikke så mye framover. De fleste lag i Norge har dessuten fått litt respekt for oss nå, sier han

    -Kihlberg fortsetter med det vi har hørt i kanskje 15 år. Maskinfotball ,stabile og solide men legger som regel trykk på at det langt i fra er det beste laget. Om dem (kihlberg her) ikke alltid sier det rett ut så mer enn ymter de bortpå at LSK ikke fortjener å ligge i toppen.


    Jeg bare lurer på hvorfor det er så utrolig populært å snakke om alle andre enn seg selv i Norge for tiden. Artikkelen er om to Aafk personligheter og stort sett det eneste de nevner Aafk med er at han to meters spissen deres kanskje må stå over. (Ja, det ville jo vært fælt siden han er det eneste angrepsvåpnet som Aafk kan score på)

    Tenker også på andre i løpet av sesongen som har kommet med samme tull og jeg er så utrolig lei å lese "nyheter" om klubben min som bare repeteres om-om og omigjen av forskjellige personer som ikke har noe med klubben å gjøre i det hele tatt.

    Henning Berg, can you hear me!?!?
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Meget bra innlegg av trådstarter. Selv reagerte jeg spesielt på uttalelsen til Kihlberg om at: "...jeg vet hva som skjedde." Makan til forutinntatthet!

    Kommentar

    • reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13277

      #3
      Irriterende at slik søppel får stå uimotsagt. Nok en gang får vi en byge av dritt i media som de aldri ville turt å publisere hvis det dreide seg om et annet lag. Greit å hetse noen skarve tusen kanaris når Bergen, Trøndera og de unevnelige står og applauderer på sidelinja. Slikt blir det lesere av.

      Kommentar

      • Vicarious
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2006
        • 391

        #4
        Støtter trådstarter noe så jævlig i denne saken her!
        Virker som om stort sett alle som fulgte med på fotball på 70-tallet har en slags iboende bitterhet mot Lillestrøm, som de ikke greier å gi slipp på. Og siden de samme folka sitter og lager møl i media, kommer det enkelt på trykk også. (og siden 95% av norges befolkning hater oss, blir det lesere av det også).
        Og når Fjøra og Nordlie åpner kjeften i protest, kommer Arild Stavrum med at "Sterke fotballpersonligheter som Fjørtoft og Nordlie gjør at NFF ikke tør å straffe fotballverstingene nok".

        Huff..

        Kommentar

        • lier_fugl
          Medlem
          Møteplager
          • Jun 2006
          • 98

          #5
          Som dere andre, forbanna lei dette tøvet fra media som klager på Lillestrøm SK, deres spillestil, deres spillere og ikke minst lager store saker hver gang det skjer noe "bråk" i KFL.

          Jævli kjedelig, for jeg orker ikke lenger lese sporten i VG eller se på oppsumering på tv2 etter LSK har vunnet kamper, for det eneste som står eller sies er noe drit om Frode Kippe's spillestil eller at vi fikk en billig straffe eller noe lignende!

          Forbanna tullball!
          Evig og for alltid.

          Kommentar

          • Dedy
            Medlem
            Bøffel
            • Aug 2007
            • 33

            #6
            Jeg er så lei av å høre at; Lillestrøm er Norges mest ufine lag osv.

            Har noen tatt en kikk på Vidar Riseth?
            Har du sett hvordan Iversen klager og syter, drar av sin egen trøye for at dommerne skulle se mer på LSK-spillerne?

            Mange andre lag som er mye verre enn Lillestrøm, for vi er faktisk et rettferdig lag.

            - Dedy

            Kommentar

            • Seb.R
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 4159

              #7
              Opprinnelig skrevet av Dedy
              Jeg er så lei av å høre at; Lillestrøm er Norges mest ufine lag osv.

              Har noen tatt en kikk på Vidar Riseth?
              Har du sett hvordan Iversen klager og syter, drar av sin egen trøye for at dommerne skulle se mer på LSK-spillerne?

              Mange andre lag som er mye verre enn Lillestrøm, for vi er faktisk et rettferdig lag.

              - Dedy
              For å ikke snakke om Judas sitt ekle, usmakelige, kvalme og ufyselige forsøk på å sparke opp straffemerket i kampen mot Stabæk. Hvilke følger fikk det? Ingen verdens ting.
              www.sebastianramsland.com
              www.twitter.com/sebramsland

              Kommentar

              • CocaJerry
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 2532

                #8
                Helt enig med trådstarter, men jeg vil påstå at det har vært slik i mange år.
                De siste åra har det blitt verre, og i år har det vært helt drøyt.

                Har ikke peiling på hva som kan gjøres for å få stoppet dette eller om det er mulig i det hele tatt, men jeg har ihvertfall notert meg en del av disse personenes navn, og skal behandle dem og det de er glad i som møkk hvis jeg får sjansen til det. Her snakker jeg ikke om vold eller hærverk, for det er ulovlig, men det er mange måter å være rasshøl på .

                Kommentar

                • Dedy
                  Medlem
                  Bøffel
                  • Aug 2007
                  • 33

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Seb.R
                  For å ikke snakke om Judas sitt ekle, usmakelige, kvalme og ufyselige forsøk på å sparke opp straffemerket i kampen mot Stabæk. Hvilke følger fikk det? Ingen verdens ting.
                  Nettopp!

                  Hadde det vært en Lillestrømspiller hadde han vel fått en bot og 2-3 kampers karantene..
                  Det er til å le av..

                  - Dedy

                  Kommentar

                  • Fæssundrånern
                    Medlem
                    Hoffnarr
                    • Aug 2007
                    • 53

                    #10
                    Problem generelt

                    Er så lei av dette fokuset på at LSK og særlig Kippe spiller så stygt og holder mye.
                    Dette er jo et problem som gjelder generelt og ikke noe som gjelder enkelt lag. Det har blitt holdt i drakta i alle år og kommer helt sikkert alltid til å bli gjort det.
                    Men vi begynner jo å bli ganske vandt til at fotballnorge hater oss...

                    Måtte legge ved dette bilde fra galleriet fra kampen mot liiin.. synes det bekrefter litt av min påstand....



                    Kommentar

                    • Kristiansen
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2007
                      • 1332

                      #11
                      ALLE andre møkka lag og møkka sportskomentarere og andre møkka supportere:RYK OG REIS DERE SOM KLAGER PÅ STOLTE FUGLA!! alle er ute etter oss. fugla spiller like rein fotball som de andre laga. Men fugla spillere er ikke sånne som syter og grriner og filmer etter en takling. Forza fugla!!

                      Kommentar

                      • Torolf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2004
                        • 9574

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Fæssundrånern

                        Måtte legge ved dette bilde fra galleriet fra kampen mot liiin.. synes det bekrefter litt av min påstand....



                        Gammel vane er vond å vende.

                        Kommentar

                        • lier_fugl
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Jun 2006
                          • 98

                          #13
                          Hah, ja Torolf, det er helt klart LSK som har lært han dette skitne trikset! (Hører forøvrig at Henning Berg har Powell på kurs hver dag for få av han denne "LSK-uvanen")
                          Evig og for alltid.

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            #14
                            Det er både usportslig og viser tegn på dårlig selvtillit når en bruker tid til å rakke ned på andre isteden for å fremheve egne evner. Frykten for tap må begrunnes på forhånd.

                            Det at AaFK spillere gruer seg er en bekreftelse på våre kvaliteter. Jeg er stolt av at vi er kommet til det punktet hvor andre kommer med stadig flere usakligheter; vi er fryktet, vi er på vei frem.

                            Bare klag mer Norge, det gleder meg virkelig.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • Juven
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • May 2006
                              • 212

                              #15
                              Sannheten er vel at alle driter i buksa ved tanken på LSK og hjemmebane. Et lag som ikke imponerer noen, men mange taper for, Hva sier det da om hvor dårlige alle andre lag er da?
                              Last edited by Juven; 25.08.2007, 13:24.
                              Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av mooph
                                Det er både usportslig og viser tegn på dårlig selvtillit når en bruker tid til å rakke ned på andre isteden for å fremheve egne evner. Frykten for tap må begrunnes på forhånd.

                                Det at AaFK spillere gruer seg er en bekreftelse på våre kvaliteter. Jeg er stolt av at vi er kommet til det punktet hvor andre kommer med stadig flere usakligheter; vi er fryktet, vi er på vei frem.

                                Bare klag mer Norge, det gleder meg virkelig.
                                Veldig enig her, moop. Måten å møte alt dette dritet på er å prestere sportslig og på tribunen, samt å le av beskyldningene. Jeg tror neppe det går an å endre mediebildet -til det er vi nok for upopulære i landets avisredaksjoner. Men rart at TN og JÅF ikke velger å bruke humoren som sitt våpen mot drittbygene? Begger har jo medietekke og sans for humor så det holder. La JÅF og Nordlie gå ut på banen og rollespille "Kippe og Edu" i pausen med teatralske fall fra Nordlie. Så kan vi alle få oss en god latter og litt positiv dekning fra åråsen som TV2 ikke kan la være å sende....

                                Kommentar

                                • KanariGulFugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 454

                                  #17
                                  Er det ikke noe vi kan gjøre for å få slutt på all den drittsleivinga? Event fått en jævli god grunn til at alle skal være i mot LSK, både i nff og kommentatorer og andre mediafolk. hadde LSK holdt på sånn i media og snakket om andre klubber hadde det garantert blitt sett på som en slags "mobbing" eller uthenging.. syns ikke det er noe alright at de heeeele tiden skal være "ute etter" LSK..

                                  Kommentar

                                  • reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13277

                                    #18
                                    Personlig mener jeg det bare er å telle opp og presentere fakta. Man kommer ikke noen vei uten å ha et beviselig grunnlag for sine påstander (hører dere tv2?). En naturlig statistikk ville vært å telle alle nedsettende kommentarer (om feks albuebruk) om LSK spillere versus andre lags spillere i ti tilfeldig valgte kamper. Dette kunne så justeres opp mot antall frispark/kort. Tipper på 10-0 til LSK her.

                                    Kommentar

                                    • KanariGulFugl
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2005
                                      • 454

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Personlig mener jeg det bare er å telle opp og presentere fakta. Man kommer ikke noen vei uten å ha et beviselig grunnlag for sine påstander (hører dere tv2?). En naturlig statistikk ville vært å telle alle nedsettende kommentarer (om feks albuebruk) om LSK spillere versus andre lags spillere i ti tilfeldig valgte kamper. Dette kunne så justeres opp mot antall frispark/kort. Tipper på 10-0 til LSK her.
                                      kan jo starte nå med artikkelen i denne tråden

                                      Kommentar

                                      • CLAYTONZANE
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Jul 2005
                                        • 74

                                        #20
                                        Denne debatten kommer ene og alene pga at de frykter oss. De er redde for lsk spilerne. Magnus k. hva har han gjort av prestasjoner etter at han dro fra oss. Nei la folk sutre om oss og hvor slemme vi er. Syne det er deilig og høre på dem. Drit i andre lag og prøv og gjør det bedre selv dere andre. Magnus k har sikkert fått hjernen skadet etter all hårfargen og blondevæska han benytter.


                                        I morgen er vi på toppen for og bli
                                        nei og nei

                                        Kommentar

                                        Working...