Supporter via TV(2 sukk)

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torsi
    Medlem
    Møteplager
    • Apr 2007
    • 80

ekspertkommentator?

Kommer ikke det digitale bakkenettet snart a? Da skal jo alt bli så bra med spoling og pause i direktesendte programmer og sånn.. får bare satse på at det skjer ett eller annet med lyden også, sånn at vi kan velge hva vi vil høre og ikke høre.. og med ikke høre, mener jeg da den altfor dårlige og sippete eks-landslagstreneren Nils Johan Semb. Tv2 synker enda dypere i fotball-gjørma når de kaller han for en ekspertkommentator.. fæl fyr!
    Aldri alene til Åråsen (eller ullevaal??) :D

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Jeg tror trygt du kan dempe alle forventinger til det digitale bakkenettet. Alle som deltar fra både offentlig og privat side har alt å tjene på å hype dette teknologiskiftet. HD sendinger vil imidlertid ikke begynne før 2010. Hele opplegget er en gigantisk melkeku, det meste blir sendt kryptert og vi vil bli avhengige av div abonnementskort for å se tv. Til på begynne med er mye gratis, men dette vil raskt endre seg når tilbyderne begynner med "kortspillet" sitt (Dvs sette sammen "pakker" hvor du må abonnere på en haug med drit for å få TV3 eks.) Tv2s nåværende konsesjon utgår i 09 og da vil de nok også ta betalt (de må sende gratis i dag). Tilbyderne er de samme som er aktive (enerådende) i parabol og kabelmarkedet, så du er essensielt stuck uten fri konkurranse. Mitt råd er å se analogt til det slukkes, evnt skaffe seg parabol med en gang hvis du ønsker bedre billedkvalitet- da kan du jo i motsetning til det giske hevder se fotball i HD fra dag én.

Så noen endring vil det nok ikke bli dessverre - sembo og halvsikker vil sitte i bua til de blir grå.
      Last edited by reka; 26.08.2007, 13:44.

Kommentar

• Robiwan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2006
        • 603

Hva med å fa en lokal radio, som sender på FM og streamer på internett, til å kommentere fra kampene, så kan man skru av lyden på TV og på med radio'n?

Slipper man dette pisset fra TV2!
        Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

Kommentar

• KristofferØ
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2005
          • 587

Opprinnelig skrevet av krisruds
          Er det uoffisielt NM i storebokstaver nå eller??

Men hadde egentlig vært konge hvis noen kunne tatt lydopptak av en kamp.
          Du er riktig person til å skrive det. Dessuten var innlegget hans iallefall bedre enn ditt. Unødvendig.

Uansett så vil jeg si at om man gjør det man faktisk KAN for laget så er man supporter. Det finnes jo flere grader av "supportere", det er igrunn et ganske vidt begrep.

Ta f.eks. Rovfugl og Frank. De bor langt faen unna. Har sett Frank på match et par ganger i år, og Irving kom nedover en ukes tid i sommer på fugletur. Synes de er supportere fordi de enkelt å greit bidrar med det de KAN bidra med. Å betale 150 000 pr. år i reiseutgifter for å se Lillestrøm på Åråsen er enkelt og greit umulig.

Synes det blir feil å bestemme hvilke engasjerte mennesker som er supportere og hvilke som er tilhengere. Skal vi unnlate å kalle forlk supportere fordi ryggen har svikta så de må sitte? Eller fordi de er uføre og pengene ikke akkurat strekker til? 170x13 blir ganske mye penger hvis man skal fø flere enn seg selv på trygdepenger osv osv. Det er litt mer enn "å sammenligne med seg selv" som bestemmer hvem som er supportere og ikke.
          I år så tar vi ostepop
          Vi elsker Lillestrøm
          HEI!

Kommentar

• CocaJerry
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 2532

Dette med grader av supportere er bare tull. Holder man med Lillestrøm så kjenner man det langt inni hjerterota hver gang det er kamp eller når skjer noe negativt eller positivt rundt klubben. Som feks når en av de mange "fotballkommentatorene" til TV2 sitter å rakker ned på Lillestrøm.

Kommentar

• reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13278

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Er ikke dere jeg sikter til ,men det sitter faktisk helt friske mennesker hjemme i LILLESTRØM og skriver live på debattforumet mens Lsk spiller på Åråsen og dette irriterer meg grenseløst.:???:
              Må huske på å logge meg av i dag før jeg tusler avgårde om ca 5 minutter. Vil jo ikke bli sett på som en sviker fordi PC'n dolka meg i ryggen.

Kommentar

• Tvilling
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2006
                • 1493

Dette var bedre !

Når jeg har startet denne tråden som følge av mange dårlige opplevelser med TV2's dekning - så må jeg i dag få si:
                Dette var noe annet, TV2!! Her var dere postive, hadde orden på statestikk og kunnskap om begge lags spillere. Intervjuene var saklige..
                Selvsagt skulle det godt gjøres å være negative til LSK med et slikt resultat.. men grunntone var en helt annen!
                Takk for respekt! Takk for kunnskap! Og takk for formidlingen! og måtte dere igjen kunne få konkludere med "Champagnefotball fra Åråsen"
                (Noen som vet hva TV2's radarpar i denne kampen het?)
                ------------------
                Utvandret LSK hjerte

Kommentar

• KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

Hovedkommentator var Kjell Roar Kaasa

Kommentar

• P0P_Corn
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Apr 2004
                    • 182

Morro å høre Alsaker under Brann kampen.

* Forsvarer Winters som slår, han er jo fra skottland.

* Hadde Helstad spilt hadde Brann hatt 2-3 mål i første omgang

Hører tidvis at Semb blir flau over de komiske/partiske utspillene til Alsaker. Da skal heller Kjell Roar Kaasa ha skryt. Han var NØYTRAL og kom med gode fotball faglige begrunnelser når spillere feiler, han ga ros og ris der det passet og hadde passe med humor.

Synd det ikke ble en hel gul kveld, satt å håpa på at BERNT HULSKER skulle avgjøre :???:, da er det ille.

Men uansett klarer jeg ikke å klage i kveld. Stavanger neste!

Kommentar

• Hexaphim
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 2830

Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
                      Da skal heller Kjell Roar Kaasa ha skryt. Han var NØYTRAL og kom med gode fotball faglige begrunnelser når spillere feiler, han ga ros og ris der det passet og hadde passe med humor.
                      Jeg ble positivt overrasket over Kaasa. Ved flere anledninger når han har kommentert Fugla før har han vært fryktelig negativ, men denne gangen må jeg si han bidro positivt til stemningen for oss stakkarer som måtte prioritere familietilstelninger (for øvrig latterlig å legge denslags til søndager og Tranby...)

Kommentar

• Canário
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2005
                        • 1471

Synes det blir feil å bestemme hvilke engasjerte mennesker som er supportere og hvilke som er tilhengere.
                        Å kalles supporter er et definisjonsspørsmål, og det er jo veldig subjektivt. Uansett mener jeg å kalles supporter forplikter og er noe man gjør seg verdig til; det kreves et minstemål av oppofrelse på tribunen. Iallfall lage en positiv stemning på tribunen når klubben trenger det. Personlig mener jeg det går et klart skille mellom det å være supporter og tilhenger/fan/tilskuer.
                        Last edited by Canário; 26.08.2007, 22:21.

Kommentar

• Fjeller'n
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 905

De som ikke skal til Stavanger må begynne å stålsette seg. Kampen vil bli kommentert av Harald Bredli og FRODE OLSEN. Gled dere.

Stian
                          "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

Kommentar

• KFL41
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2004
                            • 3648

Opprinnelig skrevet av Hexaphim
                            Jeg ble positivt overrasket over Kaasa. Ved flere anledninger når han har kommentert Fugla før har han vært fryktelig negativ, men denne gangen må jeg si han bidro positivt til stemningen for oss stakkarer som måtte prioritere familietilstelninger (for øvrig latterlig å legge denslags til søndager og Tranby...)

Jeg synes at Kaasa faktisk er blant de beste i Tv2. Men nok om det.

Selv om det finnes ulike definisjoner for folk som holder med LSK, så blir det feil å rangere disse. Synes man skal la folk få gjøre det de vil. All ære til de som drar på alle kamper. Men de som ikke velger å gjøre det, må få lov til det med respekt i behold.

Kommentar

• VallerudKanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2004
                              • 308

Opprinnelig skrevet av KFL41
                              Jeg synes at Kaasa faktisk er blant de beste i Tv2. Men nok om det.
                              Positivt overraskende. Erindrer svakt å ha lest i et "dybdeintervju" i en papirutgave av VG med Kaasa at han hata LSK og elska å vinne over Sportsklubben. Dermed viser han nå profesjonalitet som kommentator på riksdekkende TV.
                              Mangeårig sesongkortinnehaver- TO kort fra 2013!

Kommentar

• reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13278

Kaasa er 100 % søpla ja. Han må ha skjerpet seg kraftig, for han har ikke alltid vært like positiv til lsk i sine kommentarer. Tenker det er en kombinasjon av at i går var vi hevet over enhver kritikk samt at kaasa har lyst til å få sparken.

Kommentar

• MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3576

Vi hadde en diskusjon her for et par uker siden hvor det ble nevnt et par radiokanaler som hvis jeg husker rett skal sende ifra kampene (fant ikke tråden, ellers skulle jeg ha linket den, sorry). Det er absolutt et alternativ til TV2 og deres utvalgte.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• reka
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Aug 2005
                                    • 13278

De fleste er sikkert lei kommentatormaset, men Fjørtofts utspill i Vg gjør at vi må leve med dette litt lenger. Ser i nyhetstråden nå at Alsaker går hardt ut og kalller dette føleri, samt at han ber Fjøra bevise påstandene. Samtidig synker sjefen i Tv2 redaksjonen ned til et nytt bunnivå med personkarakteristikker.
                                    Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden. Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Idéen er at lettvekts-brukere skal kunne få med seg det meste som er viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste

Håper for guds skyld at Fjøra er villig til å sette noen på denne jobben. Her må man samle sammen uttalelsene til Alsaker, som f.eks. under cupkampen referert i artikkelen hvor alsaker faktisk sa at Occean hadde for vane å gå opp med albuen. Deretter må man ganske enkelte spørre ham om hvorfor han mener det. Kommer han med generaliseringer eller "alle vet jo det" type utsagn så har vi ham på tynn is. Ryktene går også på VG's debattforum (:??? at det diskuteres internt i Tv 2 at LSK ikke ville fått særlig dekning om vi hadde gjort en interessant sesong men ikke kommet så høyt på tabellen.

Dette er nok prisen vi må betale for alle de årene vi ydmyket brann på eget gress. Forhåpentligvis kan vi komme med dokumentasjon på dette. Morsommere ville det vært om NRK kunne gjøre en "undercover"-type reportasje på TV2s fotballdekning, men det vil nok neppe skje. Ville vært gøy få få Alsaker til å snakke litt om sitt forhold til LSK på en pub for skjult kamera.

Kommentar

• rælingen kanaris
                                      Kaptein Reketråler
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2005
                                      • 1446

Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                                      De som ikke skal til Stavanger må begynne å stålsette seg. Kampen vil bli kommentert av Harald Bredli og FRODE OLSEN. Gled dere.

Stian
                                      Frode olsen er ille ja, og haraldur er jo håndball kommentator, men jeg synes de t er hakket bedre en allsaker og semb
                                      Custodes
                                      I med og motgang

Kommentar

• mr.Jordbakke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3845

Jeg fant denne på forumet til FFK. Innlegget ble skrevet 3.okt.2006:

PHP kode:
                                        Det er et par ting med fotball "ekspertene" på tv2 som begynner å irritere meg. Det ene er at fotballklubben Brann blir favorisert av alle de såkalte "ekspertene", og det andre er at FFK alltid kommer ut med negativ omtale etter en serierunde.

Først favoriseringen av Brann. Ved forrige serieavbrekk (landskampene mot Ungarn og Moldova) ledet Brann serien. Etter serieavbrekket, buttet det litt i mot for Brann, og de gikk på et par smeller. Dette resulterte i at Rosenborg og Lillestrøm kortet inn på avstanden. Så plutselig vant Brann igjen og det stod f.eks på tekst-tv "Endelig Brann-seier igjen". Kommentatorene Davy Watne og Øyvind Alsaker er de som favoriserer mest etter min mening. Så fort det dreier seg om andre lag enn Brann får de krupp og begynner å snakke om at gullkampen ikke er over ennå, og at Brann har det sterkeste laget osv. Dette er jo naturlig i og for seg med tanke på at Brann er med i gullklampen. Problemet er bare at de begge er fra Bergen og at de begge er ihugga Brann-supportere. Hadde de klart å være nøytrale hadde det vært greit,men det klarer de ikke.

Rosenborg vant kampen mot Tromsø 2-1 etter en scoring av Steffen Iversen ca 5min på overtid. Rosenborg kjørte over Tromsø hele 2.omgang men etter kampen var fokuset av Davy Watne fokuserte kun på at dommeren i kampen la til for mye tilleggsminutter og på at Per Mathias Høgmo skulle komme tilbake og at det ville bli krise for Rosenborg. Etter min mening en forsvarsmekanisme for å forsvare sitt eget lag Brann, som nå har blitt frarøvet 1.plassen i tippeligaen. Hvorfor klarer ikke TV2 å sette inn andre kommentatorer enn to patriotiske bergensere til å kommentere Brann og deres sjanser til å vinne serien. Dette er for meg latterlig!!!

Når det gjelder FFK er listen lang over "ekspert" tips om at Fredrikstad er for dårlige for tippeligaen. HVert år de siste årene er laget tippet direkte ned, men de har hittil tatt feil. Et godt eksempel er kampen i cupen i år mot Vålerenga på Ullevål stadion. Fredrikstad kjørte over Enga og vant veldig fortjent 3-0. I stedet for å skryte av FFK ble fokuset satt på at Enga spilte dårlig og at Rekdal trakk seg. 
                                        Også i de andre rundene har det vært slik. F.eks på tv2 fotball runde hver søndag vises det etter sammendrag av samtlige tippeliga kamper. Kommentatorene tar seg god tid til å reflektere over samtlige kamper, men så kommer kampen hvor Fredrikstad har spilt og det blir fokusert på hvor dårlige Start var (FFK-Start 4-0)
                                        Dette er skammelig og diskrimerende. Jeg har hørt supportere fra andre klubber har nevnt akkurat det samme. Så det legges merke til fra flere hold og handler ikke om sjalusi og missunnelse. '
                                        Det handler om å være profesjonell i yrket man har, å være objektiv og nøytral. 
                                        Nrk er en kjip kanal på mange måter,men TV2 har mye å lære når det gjelder sportsnyheter der i fra..

Eller hva synes dere? 

NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

Mvh
                                        Mr.Jordbakke

Kommentar

• Øyvind
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2006
                                          • 292

Opprinnelig skrevet av LSK-jenta
                                          Man er jo ikke supporter hvis man ikke er på kampene? Man gir jo ikke support til laget hvis man sitter i sofaen og ser på TV2. Det sier seg jo selv.
                                          Man kan kalle seg tilhenger, fan osv. Men noen supporter er man vel ikke?
                                          Må tillate meg å komme med noen kommentarer til diskusjonen.

Har selv bodd tre år i Bergen. På disse tre åra har jeg sett så og si alle kampene. Vi har vært en gjeng med eksilSUPPORTERE som har møttes, hatt det hyggelig, skriki oss hese i sofaen, gått rundt i Bergens gater i gule drakter, fått kommentarer slengt etter oss etc. Diskutert fotball med bergensere og andre medstudenter. Alt for å fortelle om vårt engasjement for klubben, og hvorfor vi mener klubben er spesiell i våre hjerter. Hva det betyr å komme fra Lillestrøm. Og jeg skal love deg at mange har fått større innsikt i dette på grunn av meg/oss.

Når vi/jeg er hjemme går vi selvsagt på hjemmekampene, og prøver å få med oss bortekampene i ferien. På bortekampene står vi alltid med fansen og skriker av full hals.

På Åråsen sitter jeg på langsiden. Sammen med kompiser er engasjementet høyt, stemmen hes også her. I tillegg forsøker vi å dra i gang en eller to "Lillestrøm! klapp-klapp.klapp" i løpet av matchene.

Så med denne noe lange kommentaren. Kan jeg kalle med supporter, eller er jeg bare en liten tilhenger, eller kanskje maks en fan?

Jeg bare lurer...

Kommentar

Working...