Karakterbok, Åsane - LSK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3492

Karakterbok, Åsane - LSK

Hva skal man si etter en slik opptreden? Vi spiller fotball i 15 min. og etter det er det natta. Åsane løper fortere, løper mer, og vil mer. Kriger til seg tre velfortjente poeng. Vi er per nå utenfor kvalik-plass, og det virker ikke som om noen i klubben bryr seg.

Mads Christiansen: 4
    Har flere gode redninger, og reddes av stolpene i første omg. Minus for et par svake utspill. Vanskelig å si hvor mye sikten hans hindres på første målet. De to andre er det lite han kan gjøre med.

Aleksander Melgalvis: 3
    Lite synlig frem til han uheldigvis stusser ballen i eget nett. Har ett godt skudd og et par bra innlegg, men ellers er det lite å skrive hjem om.

Marius Amundsen: 4
    Er ikke involvert i noen av scoringene, men gjør lite av seg. Usikker på hvor han er på banen på siste scoringen. Hans fart burde kommet til nytte på den typen returløp.

Tobias Salquist: 3
    Lar seg lure tidlig i første omgang, og virker usikker. Hvor er det blitt av spilleren fra i fjor våres?

Simen Rafn: 4
    God i første omgang. Helt usynlig i andre.

Kaan Kairinen: 3
    God i starten av kampen, og viser tegn på talentet sitt, men blir usynlig inntil han blir byttet ut.

Ifeanyi Mathew: 4
    Klarer ikke å styre laget og sette tempoet. Jobber godt, men har fortsatt en par balltap som er uvanlig for han.

Fredrik Krogstad: 3
    Slik kampen utvikler seg burde alt ligge til rette for Fredrik, men han blir i likhet med Kairinen borte.

Daniel Gustafsson: 2
    Kommer til et par innlegg, men blir i det store og hele anonym.

Thomas Lehne Olsen: 2
    Eneste som redder han fra nok en stolpe er assisten i dag. Beveger seg minimalt, vinner de færreste duellene, og er aldri i nærheten når ballen kommer inn i boksen.

Torbjørn Kallevåg: 4
    Scoringen etter 2 min. er klasse. Bevegelig igjennom hele første omgang, men forsvinner helt i andre.

Ebiye Moses: 3
    Bevegelig på topp, men litt uvenn med ballen. Kommer ikke til noen sjanser, men forsøker å finne rommene.

Kristoffer Ødemarksbakken: 3
    Løper også mye i den halvtimen han får, men får ikke til så mye med ballen.

Simen Kind Mikalsen: -
    La ikke merke til at han ble byttet inn. Et kvarter er dog kort tid i et lag som ikke hanger sammen eller er villige til å kjempe.

Magnus Knudsen: -
    Forsøker å være kreativ med ballen og løper mye, men det blir bare nesten.

Alexander Sannes: -
    Får ti min. og kommer ikke til noen sjanser. Ikke hans feil.

Geir Bakke: 1
    Laget starter bra de første 15, men etter det slipper vi Åsane inn i kampen. Lurer veldig på hva som ble sagt i pausen for noen hårføner kan det umulig ha vært. Så fort laget gir opp det høye presset og slipper Åsane inn i kampen, så er resultatet på mange måter gitt. Har en formidabel jobb med å komponere et lag som kan vinne noe som helst fremover. Laget mangler fart og vilje til å ta krigen, og det er alfa og omega i Obos. De endringer som gjøres til neste kamp vil vise hvilken retning han ænsker å ta laget.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • Kristian
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 690

Går skalaen fra 1 til 100?

Kommentar

• LS89
      Kamptrådkongen
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2013
      • 3410

Er dette seriøst?

Kommentar

• ynnor
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 857

Kallevåg skal ha 3 , resten 2 og 1.

Kommentar

• Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2192

Etablerte Spillere Som Salquist , TLO , DG ,Matthew ,Megalsvis og Krogstad får alle 1 poeng for oppmöte , det er alt.
          Selv vet de vel knapt om de var tilstede ?
          Last edited by Playboy1; 27.07.2020, 20:52.

Kommentar

• G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3260

En ting skal du ha Morten A - du har vilje til å bruke hele skalaen, men generelt er du altfor raus. Å gi en spiller som "Vi skal vinne alle kampene"-Salquist mer enn 1 poeng for prestasjonen i dag er er fornærmelse mot alt vi skal være. Han var veik, giddalaus, upresis, uinteressert og generelt den aller, aller verste i et lag som er langt hinsides elendig.

Kommentar

• heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2131

Uvante balltap fra Mathew? Det skjer jo hver kamp
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

Endelig er mørketida over.

Kommentar

• HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6101

Masse balltap i utrolig farlig område i kritiske deler av spillet.

Kommentar

• HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6101

Det at det alltid er en mil til nærmeste spiller gjør det jo litt vanskeligere for han.

Kommentar

• trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7134

Kristiansen 5 - kunne tatt 1-1. Reddet to opplagte scoringer.
                    høyre"backen" 1 - en meningsløs spiller. Bidrar med null og niks. Selvmål. Gratulerer. Har ingenting i de tre øverste divisjonene å gjøre. Løs ut kontrakten hans og få ham vekk fra Åråsen.
                    Salquist 1 - spiller som om han må tenke seg om før hvert skritt. Den danske hybrisen hans passer uhyggelig dårlig til prestasjonene. Har et kroppsspråk som formidler at det er under hans verdighet å spille i OBOS. Helt i orden. Bli kvitt ham.
                    Amundsen 3 - ryddet faktisk opp etter Salquist flere ganger i dag. Gjorde sikkert en haug med feil selv. Har null kjemi med Salquist. De spiller som om de ikke forstår hva den andre sier.
                    Rafn 1 - null bidrag offensivt, som vanlig. Vidåpent defensivt flere ganger. Løs ut kontrakten hans. Det er nok nå.
                    Mathew 2 - hvorfor forlenget vi? Ubrukelig i motgang. Spiller som om han er en skadeplaget 38-åring. Upressede pasningsfeil. Alt går på tvers, selv på 1-2
                    Bommer på verdens enkleste heading før 1-3.
                    Krogstad 1 - ting og treg, negativt kroppsspråk. Hvis han ikke vil være her, bli kvitt ham.
                    Kallevåg 5 - nok en gang vår klart beste spiller. Den eneste med vinnerskalle og driv. Flott scoring
                    Gustavsson 1 - han kostet en million kroner. En hjelpeløs fotballspiller. Bli kvitt ham.
                    Lehne Olsen 1 - negativ, nølende og / eller fraværende. Blytung. Negativt kroppsspråk. Gjemmer seg og virker helt uinteressert. Bli kvitt ham.
                    Kariainen 1 - like blytung og treg som resten av laget. Meningsløst å håpe at han plutselig skal få fart i beina. Bli kvitt ham.

Ødemarksbakken - virker som en knekket spiller. Har mistet troa på at han skal få det til i LSK. Takler ikke forventningene.
                    Moses - var visst på banen. Så ham ikke.
                    Sannes - usynlig
                    Mikalsen - leste at han var på banen. Stemmer det?
                    Knudsen - HER har vi en spiller med x-faktor. Men får ikke spille, fordi en av de tre blyrævene øyensynlig er bedre. Jeg ser ikke det. La gutten spille. Det kan faktisk ikke bli verre.

Geir Bakke, hva trener dere på? Hvorfor ser det ut som om det går på lykke og fromme når vi spiller kamp, gang etter gang? Hvorfor bruker du en formasjon som opplagt ikke passer spillerne? Hvorfor gikk du hele vinteren uten å ta større grep om denne tafatte gjengen, evaluerte og skiftet ut de som ikke var mentalt rustet til å gjøre opp for seg etter nedrykket? Hvorfor hentet du ikke spillere med fart?

Vi har ikke møtt noen av topplagene. Alarmen må gå med det samme. Vi rykker aldri i verden opp med dette laget. Men vi kan utmerket godt rykke ned. Vi har slått to bånnlag. I dag tapte vi for et bånnlag. Fullt fortjent. Det kunne vært 6-3 med bedre uttelling for begge lag. Denne krisen er total. Det må tas affære allerede i kveld.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3260

Opprinnelig skrevet av trigz
                      Rafn 1 - null bidrag offensivt, som vanlig. Vidåpent defensivt flere ganger. Løs ut kontrakten hans. Det er nok nå.
                      Vil (som vanlig) stå opp for Rafn. Ja, han har fått en mental trøkk (men hvem har ikke det i dette laget), og ja - han valgte altfor ofte det trygge i angst for å feile. Men: Han prøvde, og han er en av veldig få som ser ut som om han vil noe i dette laget. Kan komme tilbake hvis han får en startplass over tid og blir massert litt i topplokket.

Resten av analysen din stemmer i større eller mindre grad. Aldri har jeg sett et mindre samspilt LSK-lag, og aldri har mangelen på en anfører - på og utenfor banen - vært mer åpenbar.

Kommentar

• HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6101

Om noen skal få startplass over tid for å finne formen så må det være g19-landslagsspilleren som var på vei til Chelsea.

Kommentar

• LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3410

Savnet etter Kippe er større enn vi aner.

Kommentar

• G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3260

Opprinnelig skrevet av trigz

Vi har ikke møtt noen av topplagene. Alarmen må gå med det samme. Vi rykker aldri i verden opp med dette laget. Men vi kan utmerket godt rykke ned. Vi har slått to bånnlag. I dag tapte vi for et bånnlag. Fullt fortjent. Det kunne vært 6-3 med bedre uttelling for begge lag. Denne krisen er total. Det må tas affære allerede i kveld.
                            Helt riktig. Men hvordan skal vi ta affære? Vi har ikke penger til å hente spillere som kan løfte oss her og nå. Vi har ikke tid til å la unggutta blomstre. Og vi har bundet oss til masta i 5 år med en styrmann som pr i dag ser ut til å styre skuta uten hverken kart eller kompass.

Eneste mulige redning på kort sikt er å erkjenne:

1) Vi er et bånnlag
                            2) Vi mestrer ikke å spille 4-3-3
                            3) Vi evner overhodet ikke å føre kamper

Basert på denne erkjennelsen må vi snarest over til 4-2-2, og spille fysisk tøff og helvetes kynisk fotball, med den eneste målsettingen at vi skal karre til oss nok poeng til å overleve i OBOS. Når (eller rettere sagt OM) vi kommer dit, kan vi begynne å planlegge for neste år ved å la spillere som ikke er mentalt sønderbomba få spille litt fremtidsrettet fotball.

Kommentar

• MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3492

Opprinnelig skrevet av LS89
                              Er dette seriøst?
                              Jeg prøver å være litt objektiv oppe i det hele. Jeg sitter også med lysten til å sette 1ere over hele linja, men det ville vært useriøst. Min tankegang er å se på spillernes prestasjoner individuelt, og så får treneren karakter for hvordan laget fremstår samlet.

Det er mulig jeg er litt raus, men det bunner nok i frykten for å bli litt for emosjonell i karaktersettingen rett etter kampslutt. Mine karakterer er ingen fasit, men heller et utgangspunkt for videre diskusjon. Kom gjerne med egne vurderinger slik trigz, eller kommentarer til enkeltspillere eller Bakke.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...