Hva er det som skjer med LSK? Dette henger igjen fra de var i eliteserien. De ledet 4-0 i kvaliken og så klarte de å rote det til. Det samme skjer nå om og om igjen i kampene. Det virker som spillerne ikke orker mer en 15 minutter.
Mentale styrken
Collapse
X
-
Vi har kun tre spillere i stallen som tidligere har bevist at de holder bra tippeliganivå; TLO, Salquist og Mathew. Betenkelig nok er de pr. i dag kun skygger av seg selv. Utviklingen deres peker i bratt nedoverbakke. Andre spillere som Ødemarksbakken har utviklet seg fra å være en god OBOS-spiller til å ligne mer på en 4. divisjonsspiller. Hvordan er det mulig at en klubb kan lage så mye gråstein av gull?
På 70- og 80-tallet fantes det en vinnerkultur på Åråsen. Den er for lengst siden byttet ut med en taper- og likegyldighetskultur.
Sheriff og andre som velger å spille for vinnerlag har min fulle forståelse.
👍 1 -
Jeg tror mye bunner ut i mangelen på en leder utpå banen. En som kan dirigere medspillere og pushe de til å yte det lille ekstra. Det nærmeste vi kommer er Smarason, men han ser ikke ut til å komme tilbake etter skaden sin. Resten av spillerne virker å være for forsiktige og tause på banen.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 2Kommentar
-
Jeg tror det bunner i at man ikke forbereder seg godt nok mentalt før hver kamp og at man ikke trener på mentale ferdigheter. Det man ikke trener på blir man ikke bedre i. Men det er mine antakelser.Kommentar
-
Åpenbart at ingen i klubben var forberedt på hverdagen i Obos, spillerne virker ikke klare for å "sette frem kuglerne" i hver duell når det "bare er oboskamp". Det må også sies at det har vært en helvettes mental påkjenning spillerne har vært gjennom med nedrykkskamp i flere år nå, veldig merkelig at vi ikke har bytta ut større deler av laget for å få inn flere folk med et nytt blikk på foppalen, der alt ikke er fulll krise 24/7, en helt gjennomsnittslig OK spiller som Kalllevåg har virkelig briljert for oss, det må fortelle flere enn oss fans at det meste sitter mellom øra.
Jeg er også skeptisk til mangelen på eget spill, det kan virkelig ikke være lett å få beskjed om å vinne 30 kamper uten å engang ha en plan for hvordan måla skal komme, eller hvem som skal løpe hvor i faste situasjoner, Bakke var jo veldig tut-og-kjør i Sarp og, måk ballen opp på han kjappe bakromsspissen, men Sarp hadde fordelen av en elendig plastmatte der motstanderne brukte nesten 60min på å finne ut av spretten i kula.👍 4Kommentar
-
Jeg mener vårt største problem er å reetablere oss når første angrepsbølge avverges av motstander. Det er null bevegelse å invitasjon til runde 2.. God jul👍 2Kommentar
-
Tenkte på 1-0 målet at Jerv egentlig var i ganske ok balanse, hadde 4 stk på rett side. Det var vårt angrepsspill som var ute av balanse. Vi hadde ikke rukket å få størst mulig avstand mellom spillerne våre og finne statiske posisjoner å stå i.👍 1Kommentar
-
LSK kvinner snudde 0-2 til 3-2 nettopp. Der har du et lag med mental styrke. Håper Bakke tar seg tida til å snakke med trenerkollegaene sine for å få noen verdifulle tips.👍 8Kommentar
-
Kanskje de bør hente inn en av de som assistent istedet, aldri skjønt hvorfor Myhre er der uansett👍 2Kommentar
-
Håper virkelig TLO må starte på benken i dag, like greit. Han trenger jo utrolig nok, ennå flere 100% sjanser for å få den i mål enn noengang. Har vel snart tatt igjen Knudzon på misbrukte feite sjanser som ikke skal være annet enn mål...i likhet med resten av det ultra-offensive angrepet vi harKommentar
-
Det hadde ikke vært dumt. Ser veldig gjerne at kvinnetrenere får sjansen i herrefotballen, men de må ta et mellomsteg. Man kan ikke gå fra å trene et lag som får juling av LSK G16 til å trene et eliteserielag. Men en periode som assistent eller juniortrener er fort det som skal til for å ta steget opp.Kommentar
-
Det hadde ikke vært dumt. Ser veldig gjerne at kvinnetrenere får sjansen i herrefotballen, men de må ta et mellomsteg. Man kan ikke gå fra å trene et lag som får juling av LSK G16 til å trene et eliteserielag. Men en periode som assistent eller juniortrener er fort det som skal til for å ta steget opp.
Jeg tror ikke det kommer til å gi noen revolusjonerende effekt dog. Vinnerkulturen i LSK Kvinner kommer ikke til å følge med treneren over, det er noe hele teamet (spillergruppe og trenere) har bygget over flere år. Akkurat som taperkulturen for herrene har bygget seg opp over flere år. Å få inn en tilfeldig person med annen bakgrunn kommer ikke til å gjøre noe over natta.
Kommentar
-
Det hadde ikke vært dumt. Ser veldig gjerne at kvinnetrenere får sjansen i herrefotballen, men de må ta et mellomsteg. Man kan ikke gå fra å trene et lag som får juling av LSK G16 til å trene et eliteserielag. Men en periode som assistent eller juniortrener er fort det som skal til for å ta steget opp.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 1Kommentar
Kommentar