Kristiansund BK - LSK 2, mandag 27/8 kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Franken
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1036

Kristiansund BK - LSK 2, mandag 27/8 kl. 18.00

Kristiansund Ballklubb er Kristiansunds nye storhet på fotballbanen. De slo LSK 2 borte, og de har planer om å gjøre det samme på eget (kunst)gress. Jeg er normalt på alle KBKs hjemmekamper, men selvfølgelig måtte det komme et møte i veien nettopp når LSK kommer på besøk. Og jeg som hadde gledet meg til å ha på drakten og ta med skjerf og flagg.

KBK stiller noe redusert, men mønstrer likevel et bra mannskap. De har enda ikke sluppet inn mål etter at de flyttet fra gress til kunstgress. 8 -0 er målforskjellen deres på hjemmebane de siste fire kampene. De har forsterket laget med en Sør-Afrikaner og en fra New Zealand fra sist oppgjør mellom de to lagene.

Noen som har peiling på hvem som drar med tolaget oppover? Erland Johnsen uttalte til lokalavisen at Riise ikke ble med, da de ikke tok sjansen på skader på de beste spillerne.
    Fra Baillsund
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5102

Til pause står det 2-0 til KBK.

Vi stiller med et sterkt lag, og kampen kan følges hos RB.

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 1470

Opprinnelig skrevet av McGuffy
      Vi stiller med et sterkt lag, og kampen kan følges hos RB.
      12 - Superveteranen Tom Gulbrandsen prøver skuddfoten på frispark fra 30 meter, men skyter rett i muren.
      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• 007

Det ble tap 3-0, i følge RB-live...

Kommentar

• semper fi
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2005
          • 823

Ser dessverre ut som dette går rake veien til 3.div.....
          -After Dark Ultras-

Kommentar

• Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1632

Opprinnelig skrevet av semper fi
            Ser dessverre ut som dette går rake veien til 3.div.....
            Det ser også ut som vi taper samtlige kamper med flere mål uansett hvilket lag vi stiller med. Betenkelig at vi har så liten bredde på toppnivå.

Kommentar

• maxpayne
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2006
              • 1287

At LSK 2 taper har jeg absolutt ingen problem med å forstå når jeg ser på spillermateriale som befinner seg særlig bakover på banen. Bergan Foss, Vethe og Sparby er spillere som etter min mening knapt nok holder 3 div. standard. Bergan Foss i sine beste stunder er mulig i nærheten av 1. div standard, men noen etablert A-lags spiller blir han aldri.
              Om LSK 2 skulle rykke ned er det langt fra noen katastrofe. Man spiller på seg langt mere selvtillit av å vinne kamper i 3 div. enn å kjempe i bunnen av andre. At Tom Gulbrandsen spiller finner jeg bare tragisk. Hvis noen tror han kan redde laget fra nedrykk i 2. div så har det vært litt for mye mimring og drikke på siste grillfest.
              Last edited by maxpayne; 27.08.2007, 20:22.

Kommentar

• Franken
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2004
                • 1036

Siden jeg selv ikke fikk dratt på kampen, fikk jeg en kompis til å skrive en artikkel. Du kan finne den HER.
                Fra Baillsund

Kommentar

• Martin Olsen
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jan 2007
                  • 186

Litt av en kompis du har. I følge de som virkelig var der og hadde nogenlunde objektive briller, så hadde LSK hatt ballen i 75 % av tiden, mens KBK hadde ligget bakpå å kontret med de raske spillerne Råket og Røberg (begge tidligre Molde). Den 2. scoringen til KBK var visst 5-6 meter offside, Linjemannen var fra bygda og vinket når det passet seg.

Etter 1-0 til KBK hadde LSK mange fine sjanser blant annet traff Karim Stolpen og Mostafa Abdullaoue var flere ganger fint frempå.

de 25 første minuttene av 2. Omgang var ikke KBK over midtstreken, de spilte typisk Kjelsås fotball. Leser mobbingen av Danton, han var meget bra og Torske, kantspilleren kom ikke til så veldig mye. Spillemessig var det mye bra, men vi venter fortsatt på utelling.
                  Tom "Bukken" Gulbrandsen var meget bra, flink til å vende spillet og holde ro balnt de yngste i troppen. Viktig!

Så hvis du skal legge ut mer fra kompisen din, så be han om å få seg briller og ikke skylapper.

Kommentar

Working...