Røsler vil gi talentene sjansen(VG)

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • hoyt
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 2850

    Røsler vil gi talentene sjansen(VG)

    VALLHALL (VG Nett) (Lillestrøm Start 4-2) Lillestrøm-trener Uwe Rösler vil gi unge spillere mulighet til å spille seg inn på laget. Men i Vallhall var det landslagsuttatte Espen Søgård som tok ansvar.


    Rösler vil gi talentene sjansen

    VALLHALL (VG Nett) (Lillestrøm – Start 4-2) Lillestrøm-trener Uwe Rösler vil gi unge spillere mulighet til å spille seg inn på laget. Men i Vallhall var det landslagsuttatte Espen Søgård som tok ansvar.

    Av CHRISTIAN F. BRÆNDSHØI



    FERSK TRENER: Lillestrøms ferske trener Uwe Rösler gir talentene muligheten i treningskampene før sesongstart.


    RESULTATER
    Ham-Kam – Stabæk 2-2
    Fredrikstad – IFK Göteborg 1-1
    Lyn – Vålerenga 0-2
    Aalesund – Hødd 5-1
    Lillestrøm – Start 4-2


    Scoringsvarsel på din mobil!

    Klikk her - scoringsvarsel for 448 lag!
    Start holdt godt følge med Lillestrøm i starten av dagens treningskamp i Vallhall. Anført av en teknisk god Kristoffer Hæstad dominerte Start spillet i begynnelsen av kampen. Etter hvert raknet det imidlertid mer og mer for sørlendingene.

    - I dag møter vi et lag vi absolutt bør matche, men vi leverer dessverre en forestilling langt under pari, sier en skuffet Tom Nordlie til VG Nett.

    27 minutter ut i første omgang ble Start snytt for et soleklart straffespark da Bård Borgersen ble holdt inne i Lillestrøm-feltet. Lillestrøm kontret, og Eirik Soltvedt satte ballen iskaldt i mål.

    - Vi ønsker å være gode på kontringer, og spilte veldig godt kontringsspill gjennom hele kampen. Men vi har mye å gå på, sier Lillestrøm-trener Uwe Rösler.

    Gir talentene sjansen

    Rösler slapp innpå unggutten Andreas Castilla i andre omgang, og signaliserer allerede nå at han vil gi unge spillere muligheten til å spille seg inn på laget.

    - Jeg vil ikke si noe om andre treneres filosofi på dette området. For min egen del vil jeg si at vi ønsker å skape spillere, sier Rösler på spørsmål om han er forskjellig fra forgjengeren Arne Erlandsen på dette området.

    - Jeg er åpen for å teste unge spillere, men jeg kan bare åpne døra, de må selv gå over terskelen, sier tyskeren som er i oppkjøringen til sin første sesong som trener.

    Lillestrøm tok etter hvert helt over, og i andre omgang var det bare ett lag på banen - til det gjensto ti minutter. Midtstopper Pål Steffen Andresen satte inn 2-0 før landslagsaktuelle Espen Søgård banket inn 3-0 via en Start-spiller. 4-0 kom ved samme mann på et nydelig langskudd.

    - Espen viste hvorfor han er tatt ut på landslaget, sier Rösler, som legger til at han er skuffet over at laget ikke holdt konsentrasjonen helt inn.

    Start reduserte

    Starts Marius Johnsen slapp nemlig meget lett til inne i Lillestrøm-feltet da han satte inn 1-4 fra kort hold omtrent litt pver midtveis i 2. omgang.

    Den samme Johnsen headet inn 2-4 få minutter før slutt etter at Start på ny hadde overtatt initiativet i kampen.

    - Vi taper kampen på midten, selv om Kristoffer Hæstad bet bra fra seg, sier Nordlie. Overraskende nok kunne han konstatere at sørlendingene var farlige på dødballer mot vanligvis svært luftsterke Lillestrøm.
    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
    - Nosa
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #2
    Morsomt å se at Kasey spilte en kjempekamp...hvis han får sitt endelige gjennombrudd i 2005 vil det bety mye for laget.

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #3
      Uwe vil altså gi de uetablerte sjansen fremover. Kjempemoro å se Harald Hauge spille høyreback i går, en oppgave han klarte med bravur, nå ble jeg ikke bekymret for den plassen i år heller.
      Soltvedt gjør en grei jobb, han truer ihvertfall målet mye mere enn Pål Strand, og kan være en grei mann å ha dersom Pål får en av sine vanlige formnedganger.

      Petter

      Kommentar

      • general
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2004
        • 1150

        #4
        fint å se castilla !!
        Seriegull 2016!!!

        Kommentar

        • ON
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3639

          #5
          Faen var ikke der jeg..hehe har gått på skole med han, men regner med at han får spille flere kamper etter vært.

          Så noe om Kanon redninger av Mueller? Var han god?

          Kommentar

          • ON
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3639

            #6
            Castilla, har et veldig bra skuddbein, bra på dribling, og veldig bra teknisk. Kanskje ikke blandt de aller raskeste men han er ikke treig. Han er såpass god på det andre, at det holder foreløpig på det nivået han er på nå, jeg blir ikke overrasket om Castilla om et par år, spiller for a-laget. Han er 17 år, tror jeg, fyller 18 engang i 2005, vis jeg ikke tar feil.

            Kommentar

            • general
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 1150

              #7
              han blir 18 i 2005 ja...Han er født i 1987 !!

              Syns Røsler virker som positiv trener som jan løfte vårt LSK. Positivt at unggutta får prøve seg. Kasey får nok en kjempe sesong
              Seriegull 2016!!!

              Kommentar

              • _Jonern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 4377

                #8
                Opprinnelig skrevet av Nordby
                Kanskje ikke blandt de aller raskeste men han er ikke treig. .
                Døh, nå får du roe ned her. Har spilt mot han mange ganger og han løp til og med ifra meg! :roll: så hurtigheten er det ikke noe å si på :lol:
                ..................

                Kommentar

                • Fugla- patriot83
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2005
                  • 1241

                  #9
                  Må støtte frem talenter som Andreas Castilla!En erkeekte Lillestrømling!! Meget bra av Uwe å gi sjansen!!

                  Lenge Leve Lillestrøm!!
                  -- Lenge Leve Lillestrøm!! --
                  Galskap er bare begynnelsen når du blir med...

                  En god latter forlenger livet. Værsågod - her er noen minutter ekstra til livet ditt.

                  Kommentar

                  • ON
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3639

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av _Jonern
                    Opprinnelig skrevet av Nordby
                    Kanskje ikke blandt de aller raskeste men han er ikke treig. .
                    Døh, nå får du roe ned her. Har spilt mot han mange ganger og han løp til og med ifra meg! :roll: så hurtigheten er det ikke noe å si på :lol:
                    Og du er jo som kjent mifsud nummer 2. :lol:

                    Han er rask i "vendinger" men vdet han er svaktest på er farta, og hodet tror jeg, men jeg sier ikke at han er dårlig der. Han er god til det meste, en glimrende fotball spiller!

                    *leiter etter en snegle smiley for å beskrive jonern* :lol:

                    Kommentar

                    • Hertis
                      I karantene
                      Forumonanist
                      • May 2004
                      • 173

                      #11
                      Bra tiltak av Uwe, dette var noe jeg savna under Arne E

                      Kommentar

                      • Eirik
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Oct 2004
                        • 154

                        #12
                        En eller annen skrev: "Må støtte frem talenter som Andreas Castilla! En erkeekte Lillestrømling!!" En liten feil der gitt.. Han er skedsmokorset-gutt, og har spilt for Skedsmo FK.

                        Kommentar

                        Working...