LSK - Raufoss

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    #81
    Spilte Kallevåg i dag? Han er dårligere for hver kamp synes jeg. Fra ganske lovende i første kamp til helt usynlig i dag.

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1255

      #82
      Det er Kind Mikalsen som har full oversikt over situasjonen og må i aller høyeste grad dele skyld ved scoringen. Amundsen orienterer seg og ser at Kind Mikalsen følger Raufoss spilleren. Det er rett og slett for dårlig stopperspill men jeg mener at TS er ett større problem enn Amundsen. Varsellampene lyste lang vei før sesongen der han mente at 30 seiere kunne være mulig. Da er du veldig dansk med null forståelse av hva som venter i obos. Nå lyser det også lang vei av han at dette gidder jeg ikke. Amundsen har vært borte fra fotballen lenge så at hans prestasjoner varierer er ikke så rart men at det må en ny stopper på plass er innlysende.

      Kommentar

      • sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1822

        #83
        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov

        Ansvarsfraskrivelsen til/angående Mesfin vil ingen ende ta. Han overtok et lag som vant cupen og holdt plassen i Eliteserien. Pilen har pekt jevnt nedover helt siden han tok over.

        Spillerne har kontrakter? Noe av det første Mesfin gjorde var å forlenge med f. eks Rafn, Melgalvis og Haakenstad. Mesfin er vel også hovedansvarlig for forlengelsen med Erlandsen og de neste treneransettelsene. Godt i gang med å fornye stallen allikevel. Amundsen, Coppens, tankefeltterapeut og Mauritz er brikker på veien mot en ny storhetstid.
        Spot on! Dårlige valg fra tidligere år kommer og spiser oss i ræva nå. At Melgalvis fikk kontraktforlengelse er en skam. I tillegg peker du på buljongspillere som ble hentet i år, som knapt kan forsvare en plass på lsk2. Forstod ingenting da Mauritz ble hentet. Forstod det som at han var klar lenge, men salget av Sheriff var den nødvendige faktoren som sikret signeringen. Mannen var ikke klar for spill de første 7 kampene, og var neppe klar for 90-minutter hele sesongen. Pådrar seg en ny skade i dag, og jeg antar han er ferdigspilt for sesongen. Hvor er den langsiktige tankegangen med denne signeringen?

        Et annet, og mer faretruende aspekt, er mangelen på sammenheng mellom sportslig plan og spillerlogistikk. Nå fremstår den sportslige planen (som det ble kommunisert at det lå veldig mye arbeid i) som er verdiløst papir som kun ble laget for å skaffe seg legitimitet. En ting er de sportslige feilene, men dette stikker jo dypt inn i de strukturelle og organisatoriske delene av klubben. Jeg kan ikke fatte at verken styret, daglig leder eller media stiller spørsmål ved mangelen på sammenheng mellom en sportslig plan og praksis.
        Last edited by sigurdsen; 17.08.2020, 19:50.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6079

          #84
          Opprinnelig skrevet av maxpayne
          DVarsellampene lyste lang vei før sesongen der han mente at 30 seiere kunne være mulig. Da er du veldig dansk med null forståelse av hva som venter i obos. Nå lyser det også lang vei av han at dette gidder jeg ikke.
          At han uttaler at vi skal gå på banen for å vinne hver kamp og ikke være fornøyd med uavgjort kan vel ikke være feil? Han sier jo selv at vi ikke kommer til å vinne alle kamper, men at vi skal gå på banen for å vinne hver kamp og at vi ikke skal være fornøyd med ett poeng.

          Kommentar

          • Kjøttkaka
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2012
            • 310

            #85
            Opprinnelig skrevet av HSft
            Spilte Kallevåg i dag? Han er dårligere for hver kamp synes jeg. Fra ganske lovende i første kamp til helt usynlig i dag.
            Nå har han vært her lenge nok til at evnene forsvinner. Absolutt alle blir jo dårligere etter litt tid på Åråsen.

            Skal denne klubben her reise seg igjen, så er dette virkelig noe man må finne ut av. Det er en slags "Space Jam"-effekt ute og går der spillernes evner stort sett visner bort når de har vært en stund i LSK. Det er akkurat som om talentet suges vekk bit for bit hver gang de går gjennom den spillertunnelen. Se på en spiller som Salquist som til tider så strålende ut i fjor vår, men som nå ser helt talentløs ut. Se på spillere som Ødemarksbakken og SKM. Nå ser jeg at Ull/Kisa har en 16-åring på gang, og han må for sin egen del aldri finne på å dra til oss der talentet hans helt garantert vil visne bort.

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7089

              #86
              Opprinnelig skrevet av HSft
              Spilte Kallevåg i dag? Han er dårligere for hver kamp synes jeg. Fra ganske lovende i første kamp til helt usynlig i dag.
              Dette skjer jo med alle som kommer til LSK, uansett hvor fremoverlente de er i utgangspunktet forvandles de til grå masse etter noen uker. Eksemplene er mange.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • niko
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2008
                • 543

                #87
                Dette tror jeg er det aller største problemet klubben har: så å si samtlige spillere som har kommet hit de siste X sesongene (begynner nok å bli mange, mer enn 5 ihvertfall) og blitt lenger enn noen måneder har en pil som peker nedover. Og det er gode spillere, det har man enten sett i andre klubber eller første halvår eller så for fugla. Men så begynner det å rakne for samtlige.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3384

                  #88
                  Sett på 2-1 målet til Raufoss noen ganger nå, og jeg forstår ikke at det er mulig å slippe til det på dette nivået. Vi har to saltstøtter/kjegler som virker mer opptatt av kveldsmaten enn å gjøre jobben. Det er kanskje noe av det verste jeg har sett på dette nivået, uansett lag. Helt sjokkerende å se.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6079

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Sett på 2-1 målet til Raufoss noen ganger nå, og jeg forstår ikke at det er mulig å slippe til det på dette nivået. Vi har to saltstøtter/kjegler som virker mer opptatt av kveldsmaten enn å gjøre jobben. Det er kanskje noe av det verste jeg har sett på dette nivået, uansett lag. Helt sjokkerende å se.
                    Er vel tre saltstøtter. 3 stk som kan hindre det målet med ok innsats, men alle tre svikter totalt. Salquist kunne vært tettere på motspiller og ikke latt han sikte seg inn og slå innlegg upressa, Amundsen skulle sidestilt seg og hatt oversikt over motspiller, SKM skulle fulgt spiller opp i ryggen på Amundsen, hadde ingen andre på utsiden. HAdde én av tre gjort jobben så ville det ikke blitt mål.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4096

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av LS89
                      Sett på 2-1 målet til Raufoss noen ganger nå, og jeg forstår ikke at det er mulig å slippe til det på dette nivået. Vi har to saltstøtter/kjegler som virker mer opptatt av kveldsmaten enn å gjøre jobben. Det er kanskje noe av det verste jeg har sett på dette nivået, uansett lag. Helt sjokkerende å se.
                      Etter min mening, etter å ha sett fotball i altfor mange år, er dette DET ALLER VERSTE jeg har sett av fraværende og uinteressert forsvarsspill - UANSETT NIVÅ! Hadde noen gjort dette i åttende divisjon, ville de ha blitt ledd av i lange tider.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1255

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                        Etter min mening, etter å ha sett fotball i altfor mange år, er dette DET ALLER VERSTE jeg har sett av fraværende og uinteressert forsvarsspill - UANSETT NIVÅ! Hadde noen gjort dette i åttende divisjon, ville de ha blitt ledd av i lange tider.
                        Det er kollektiv kollaps fra flere, Ts gjør ikke jobben med å forhindre innlegg, Amundsen tror at innlegget ikke kommer og ser faktisk bak seg at Kind Mikalsen har kontroll , Kind Mikalsen som har full oversikt er vel sliten etter ett langt løp hjem og regner med at Amundsen tar seg av situasjonen. Det er meningsløst å legge skyld på enkeltspillere for denne situasjonen men det forteller mye om et lag i full oppløsning der ingen er påskrudd 100% i 90 minutter.

                        Kommentar

                        • trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7089

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          men det forteller mye om et lag i full oppløsning der ingen er påskrudd 100% i 90 minutter.
                          Dette er right on the money. Det målet er et grelt eksempel på spillere som ikke evner, eller ikke ønsker, å gå foran og ta ansvar, og heller håper at andre gjør det for dem. Enig i at Salquist og hans kroppsspråk er fortærende provoserende. Hele forsvaret må vekk.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                          Kommentar

                          Working...