Karakterbok LSK - Raufoss

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3439

    Karakterbok LSK - Raufoss

    Hadde de tapt denne, så hadde jeg ikke giddet å skrive en karakterbok. Å spille nesten en hel omgang med en spiller mer, og ikke klare å skape større trykk er en prestasjon i seg selv. At det er Raufoss som står på den andre banehalvdelen gjør alt bare verre.

    Christiansen: 4
    Kan ikke lastes for noen av målene. Trekkes ned for å ikke evne å sette i gang utspillene sine fortere. Brutalt, spesielt men slik er toppfotballen.

    Rafn: 4
    Skaffer straffen i første omgang. Blir for ofte for defensiv i tankegangen og stopper opp når han har muligheten til å passere en motspiller.

    Salquist: 3
    Grei jobb defensiv, men mot 10 spillere skal han føre ball igjennom ledd og utfordre fremover. Kløner til og gir straffen imot.

    Amundsen: 2
    Stort sett grei knotroll, men å miste markeringen når Raufoss har kun en mann i feltet er utilgivelig.

    SKM: 4
    Assist til TLO og offensiv i store perioder. Burde ligget enda høyere, spesielt i 2. omg.

    Mathew: 4
    Ett stygt balltap før han gikk ut. Ellers lite med offensivt. Grei kontroll bakover. Byttet ut fordi?

    Kairinen: 5
    Løper i beste Krogstad-stil, og gjør mye bra. Minus for dårlig balltempo etter utvisningen spesielt.

    Kallevåg: 3
    Scorer på straffen, og var ellers usynlig.

    DG: 4
    Er best når han stormer inn i bakrommet, men gjør for lite ut av seg når han får ball på kant. Jobber trofast defensivt.

    TLO: 4
    Med scoring, skudd i stang og skaffet rødt kort på motstander, så burde man kanskje vært mer fornøyd men han er altfor ofte for langt unna andreballene og duellene i banespillet. Blir for lite bevegelig når vi spiller mot etablert forsvar da han kun med unntak starter løp i bakrom eller oppsøker rommet foran forsvaret.

    Knudsen: 6
    Nok en gang vår beste spiller i kamp med Kairinen. At Bakke ikke har brukt han mer er et mysteriet.

    Krogstad: 4
    Jobber som han gjør på sitt beste, og hadde et skudd i tverliggeren. Vinner mange dueller og var et steg nærmere noe oms kan ligne en form.

    Melgalvis: -
    Er mye med i angrep, men nøler for ofte i innleggssituasjoner.

    SMH: -
    Fikk kun 10 min. før han gikk skadet ut igjen.

    Moses: -
    Eneste spiller utenom Knudsen som er villig til å utfordre med ball i beina. Burde avgjort med minst en av de to avslutningene han fikk.

    Sannes: -
    Har gått fra å starte mot KFUM til å bli avspist med smuler i etterkant uten at i hvertfall jeg kan gi noen god forklaring. Fikk en halvsjanse. Ellers gode bevegelser etter at han kom inn.

    Bakke: 1
    Å spille nesten en halv omgang med en spiller mer uten å skape mer står til stryk. Ikke noe mer å si.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6079

    #2
    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Hadde de tapt denne, så hadde jeg ikke giddet å skrive en karakterbok. Å spille nesten en hel omgang med en spiller mer, og ikke klare å skape større trykk er en prestasjon i seg selv. At det er Raufoss som står på den andre banehalvdelen gjør alt bare verre.

    Christiansen: 4
    Kan ikke lastes for noen av målene. Trekkes ned for å ikke evne å sette i gang utspillene sine fortere. Brutalt, spesielt men slik er toppfotballen.
    Brutalt! Synes han fortjener minst 5. Er helt feilfri. Ballen han bokser over på corner hadde gått rett inn mens Coppens kava i feltet. Syntes ikke han var spesielt treig med utspillene.

    Kommentar

    • Sailor Man
      Moderator
      • Jun 2007
      • 1393

      #3
      Opprinnelig skrevet av HSft

      Brutalt! Synes han fortjener minst 5. Er helt feilfri. Ballen han bokser over på corner hadde gått rett inn mens Coppens kava i feltet. Syntes ikke han var spesielt treig med utspillene.
      Hadde han en kvalifisert redning, egentlig?

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6079

        #4
        Opprinnelig skrevet av MortenA
        Kairinen: 5
        Løper i beste Krogstad-stil, og gjør mye bra. Minus for dårlig balltempo etter utvisningen spesielt.
        Kunne godt hatt han ned på 4. Veldig svak når han kommer forbi pressledd. Vender opp og løper to meter tilbake for å komme på riktig side av første pressleddet dems en gang. Helt håpløs feilpasning rimelig pressa på på 1-0 til Raufoss.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6079

          #5
          Opprinnelig skrevet av Sailor Man

          Hadde han en kvalifisert redning, egentlig?
          Man kan bare redde det som kommer. Jeg argumenterer for 5 av 10 på børsen. I en kamp der han ikke gjorde en eneste feil.

          Slo ballen over på corneren, var ute og holdt en annen corner sikkert, våkent ute og henta ball i feltet flere ganger der Coppens har hatt en tendens til å bli stående. Står trygt på strek når det er baller han ikke kan fange istedenfor å dra på bærtur i Coppens-stil. Ute og header ut en ball på et oppspill. Synes ikke det er mye å trekke han for.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5099

            #6
            Skuffet over at det venstre cornerflagget i Leirsund-svingen ikke får karakter. En av Fuglas beste i dag. To silkemyke touch.

            Kommentar

            • Snow
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jul 2019
              • 179

              #7
              Christiansen spilte en bra kamp. Forsvaret var elendig. Bakke setter inn Sindre isteden for Sannes????Jeg forstår ingen ting. Bakke må snart ta hatten å gå.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6079

                #8
                Opprinnelig skrevet av Snow
                Christiansen spilte en bra kamp. Forsvaret var elendig. Bakke setter inn Sindre isteden for Sannes????Jeg forstår ingen ting. Bakke må snart ta hatten å gå.
                Sindre så litt halvfarlig ut sist han kom inn og er en ok avslutter. Jeg maser jo jevnlig om de unge lokale spillerne, men Sannes er en jeg ikke føler har så voldsomt å bidra med enda. Mauritz er en signering jeg aldri har skjønt, men at han brukes her er ikke så rart.

                Kommentar

                • hthaug
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2004
                  • 432

                  #9
                  SKM drøyde jo hver eneste gang det var en mulighet for å få fart på et angrep, virker som han får panikk når han passerer midten.

                  Kommentar

                  • kanarisuper
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2019
                    • 636

                    #10
                    Veldig enig i at cornerflagget var vår beste

                    Kommentar

                    • Snow
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Jul 2019
                      • 179

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av HSft

                      Sindre så litt halvfarlig ut sist han kom inn og er en ok avslutter. Jeg maser jo jevnlig om de unge lokale spillerne, men Sannes er en jeg ikke føler har så voldsomt å bidra med enda. Mauritz er en signering jeg aldri har skjønt, men at han brukes her er ikke så rart.
                      Hehe. Da vet ikke jeg hvilke kamper du har sett på. Sannes har i nesten hver eneste kamp kommet til målsjanser men når man får i snitt 10 minutter på banen så er det ikke så enkelt å score. Mot KFUM så synes jeg Sannes gjorde en god jobb med å hindre KFUM til å bygge seg opp til angrep. Han var på KFUM kapteinen hele tiden. Jobbet og løp i de 75 minuttene han var på banen. Var sliten på slutten og dabba av litt som er forståelig.TLO jobber ikke like mye han kan bare sette seg ned på 16 meteren med beina i kors og håpe at en ball treffer hodet hans som han kan putte i mål. Slipp de unge til Sannes, Knudsen....som vil jobbe på banen og ikke sove som forsvaret gjorde i går.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3201

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av Snow
                        Mot KFUM så synes jeg Sannes gjorde en god jobb med å hindre KFUM til å bygge seg opp til angrep.
                        Det er jeg enig i, men samtidig er det vel slik at om det er det beste du kan si om en spiss, så understreker det bare hvilke problemer vi har...

                        Kommentar

                        • Joha
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2003
                          • 314

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av HSft

                          Brutalt! Synes han fortjener minst 5. Er helt feilfri. Ballen han bokser over på corner hadde gått rett inn mens Coppens kava i feltet. Syntes ikke han var spesielt treig med utspillene.
                          Slutt preik drit om Raufoss MortenA sannheten er at hadde ikke Jonhsen og Breivik sonet karantene for 4 gule kort så hadde Raufoss vunnet over fugla er nesten bare unge spillere på Raufoss et ungt og arbeidsvillig lag som har produsert mange spillere til tippeligan









                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3439

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Joha
                            Slutt preik drit om Raufoss MortenA sannheten er at hadde ikke Jonhsen og Breivik sonet karantene for 4 gule kort så hadde Raufoss vunnet over fugla er nesten bare unge spillere på Raufoss et ungt og arbeidsvillig lag som har produsert mange spillere til tippeligan








                            Snakke dritt om Raufoss? Ser ikke helt at jeg gjør det. At vi ikke klarer å slå et lag som ligger bak oss på tabellen er vel mer et spark mot LSK? Poenget mitt var at Raufoss ikke er et topplag og følgelig er alt annet enn tre poeng svakt når vi spiller nesten en omgang i overtall, selv om en lignende prestasjon mot Tromsø eller Ranheim ikke hadde vært mye bedre. Raufoss sin innsats i kampen står det respekt av, og jeg har litt sans for klubben uten at jeg har inngående kjennskap til den.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            Working...