Jeg skal innrømme at jeg var usikker på hvorvidt Garnås ville ta Eliteserienivået. Spesielt fryktet jeg at han skulle bli en kortsamler (rollen som Ranger påtok seg) og litt for treg i duellene. Jeg så på han som en litt mindre versjon av Kippe. Som med sy mye annet tok jeg også her feil. Espen herjet i luftrommet og blokkerte skudd som en hockeyspiller. Til tider dro han med seg ballen fremover og utfordret motstanders pressledd, noe jeg i begynnelsen så på med stor, men ubegrunnet uro. Espen kan fort bli, om han ikke allerede er, en kulthelt som blir her i flere år.
Espen Garnås
Collapse
X
-
Den blokken Garnås hadde mot Molde i kveld er faen meg matchvinner den og. Ofrer liv og lemmer i hver kamp. For en helt!👍 19Kommentar
-
👍 1Kommentar
-
Englands John Terry blei legende-erklært etter "hockey-blokka" han satte mot Kroatia i VM-sluttspillet i 2010. Jeg synes ikke Garnås sin var noe dårligere. Tvert imot, i motsetning til Terry, greide faktisk Garnås å blokkere skuddet og avverget sannsynligvis et mål.
I mitt hode, er Espen Garnås på god vei til å bli en stopper-legende på Åråsen, helt der oppe sammen Birkelund, Kippe, Bjerkland og Bjarmann. Gårsdagens blokkering er en solid grunnstein til en slik sjelden status.
Ja, Iggy er en vesentlig bedre spiller med et skyhøyt toppnivå, kanskje den aller beste vi har hatt på den på den plassen. Men innstillinga til Garnås – fy faen, den spruter det gnister av.👍 9Kommentar
-
Englands John Terry blei legende-erklært etter "hockey-blokka" han satte mot Kroatia i VM-sluttspillet i 2010. Jeg synes ikke Garnås sin var noe dårligere. Tvert imot, i motsetning til Terry, greide faktisk Garnås å blokkere skuddet og avverget sannsynligvis et mål.
I mitt hode, er Espen Garnås på god vei til å bli en stopper-legende på Åråsen, helt der oppe sammen Birkelund, Kippe, Bjerkland og Bjarmann. Gårsdagens blokkering er en solid grunnstein til en slik sjelden status.
Ja, Iggy er en vesentlig bedre spiller med et skyhøyt toppnivå, kanskje den aller beste vi har hatt på den på den plassen. Men innstillinga til Garnås – fy faen, den spruter det gnister av.Kommentar
-
Skjermbilde 2022-04-19 kl. 12.43.25.png👍 6Kommentar
-
Mulig han ikke er verdens beste, men han har verdens beste innstilling og det holder i massevis for meg! Pur klasse måten han takler og ofrer seg på... At han i tillegg tar oppstilling på feltet (sammen med Edh) i siste kamp i fjor viser også hva han er laget av!👍 6Kommentar
-
👍 2Kommentar
-
Kommentar