Tobias Svendsen
Collapse
X
-
I dag var det optimalt for han å komme inn når Molde hang på tauene. Da kommer han virkelig til sin rett. Rykket hans er gull verdt når motstander begynner å bli sliten. At han bør starte er jeg derimot litt mer usikker på. Han har absolutt vist nok til at jeg ikke er uenig dersom han starter, men tror han har bedre potensial som impact-spiller mot slutten.👍 2Kommentar
-
Tobias er en type som er gull verdt å kunne sette innpå når man trenger en ny giv i laget. DG er ikke det. Der ligger mye av forskjellen. Tobias kan endre et kampbilde i mye større grad enn hva DG klarer. En annen forskjell er farta. Tobias har et suverent rykk, men lav toppfart. DG evner i mye større grad å løpe opp motstanders back.
Det er gode argumenter for at Tobias skal få starte igjen, men jeg ser også hvorfor Bakke avventer. At Tobias spiller mindre enn 30 min per kamp ser jeg også som unaturlig.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 6Kommentar
-
Kampen mot Godset fremstår som et lite varsko. Der var hans manglende evne/vilje til å følge løp inn bak Ranger direkte matchavgjørende. Nå tror jeg han har tatt lærdom av den kampen, og vi neppe ser igjen. Likevel tror jeg mye handler om egenskaper. DG er litt grå og kjedelig til sammenligning, men han er trygg og gjør sjelden feil. Med Tobias og for så vidt også Ulrik svinger det mer. Bakke ser nok verdien i å starte kampene trygt, og så sende innpå nye utfordringer når motstander begynner å bli sliten.
Tobias er en type som er gull verdt å kunne sette innpå når man trenger en ny giv i laget. DG er ikke det. Der ligger mye av forskjellen. Tobias kan endre et kampbilde i mye større grad enn hva DG klarer. En annen forskjell er farta. Tobias har et suverent rykk, men lav toppfart. DG evner i mye større grad å løpe opp motstanders back.
Det er gode argumenter for at Tobias skal få starte igjen, men jeg ser også hvorfor Bakke avventer. At Tobias spiller mindre enn 30 min per kamp ser jeg også som unaturlig.👍 2Kommentar
-
Kampen mot Godset fremstår som et lite varsko. Der var hans manglende evne/vilje til å følge løp inn bak Ranger direkte matchavgjørende. Nå tror jeg han har tatt lærdom av den kampen, og vi neppe ser igjen. Likevel tror jeg mye handler om egenskaper. DG er litt grå og kjedelig til sammenligning, men han er trygg og gjør sjelden feil. Med Tobias og for så vidt også Ulrik svinger det mer. Bakke ser nok verdien i å starte kampene trygt, og så sende innpå nye utfordringer når motstander begynner å bli sliten.
Det er gode argumenter for at Tobias skal få starte igjen, men jeg ser også hvorfor Bakke avventer. At Tobias spiller mindre enn 30 min per kamp ser jeg også som unaturlig.
Om vi ser frem til neste match tenker jeg det er en ypperlig motstander å starte Svendsen. Vi møter seriens dårligste forsvar, sliter med å se hvordan de skal håndtere vår offensiv med en Tobias Svendsen i konstant bevegelse. Når han er på så gir han laget alle forutsetninger til en god start på kampen. Tror mye handler om å gå ut å vise hvem som er topplaget og hvem som ligger sist. Da tror jeg at spillern som skaper ubalanse er den riktige. Og det tror jeg vi alle er enig om at ikke er DG :-)👍 4Kommentar
-
Jeg lurer fælt på hva Bakke tenker mtp cupkamp 3 dager etter stabæk igjen, hvis tobias starter mot stb er det kanskje for mye for ham å starte mot fu/vo 3 dager senere, han har jo ikke spilt noen 90minuttere ennå. Jeg heller mot å tro at vi får DG igjen i neste med stort sett samma laget som mot molde, og så kommer roteringa i cupen.👍 2Kommentar
-
Jeg lurer fælt på hva Bakke tenker mtp cupkamp 3 dager etter stabæk igjen, hvis tobias starter mot stb er det kanskje for mye for ham å starte mot fu/vo 3 dager senere, han har jo ikke spilt noen 90minuttere ennå. Jeg heller mot å tro at vi får DG igjen i neste med stort sett samma laget som mot molde, og så kommer roteringa i cupen.👍 1Kommentar
-
Jeg lurer fælt på hva Bakke tenker mtp cupkamp 3 dager etter stabæk igjen, hvis tobias starter mot stb er det kanskje for mye for ham å starte mot fu/vo 3 dager senere, han har jo ikke spilt noen 90minuttere ennå. Jeg heller mot å tro at vi får DG igjen i neste med stort sett samma laget som mot molde, og så kommer roteringa i cupen.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Nå kan det jo virke som Tobias skal starte idag utfra treningstråden, tror du han starter i cupen 3dager senere også? Jeg tenker kanskje Ulrik kommer inn for Tobias i cupen, kanskje vi får se DG på v.back i cup og hvis Tobias lykkes frastart idag og tar førstelagsplassen fra DG på høyrevingen. Ville vært rart med 3 kamper framover nå på 10 dager uten at DG starter noen. Men som sagt er jeg spent på å se hva Bakke tenker.👍 1Kommentar
-
Nå kan det jo virke som Tobias skal starte idag utfra treningstråden, tror du han starter i cupen 3dager senere også? Jeg tenker kanskje Ulrik kommer inn for Tobias i cupen, kanskje vi får se DG på v.back i cup og hvis Tobias lykkes frastart idag og tar førstelagsplassen fra DG på høyrevingen. Ville vært rart med 3 kamper framover nå på 10 dager uten at DG starter noen. Men som sagt er jeg spent på å se hva Bakke tenker.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Håper dette er en liten filleting. DG spiller bra i dag, og med begge to skadefrie og i form har vi mulighet til å bruke den vingen som passer best for kampplanen, og vite at hvis førstevalget ikke har dagen eller kampbildet ikke blir som man tror så har man en fullverdig innbytter.👍 2Kommentar
-
Nå kan det jo virke som Tobias skal starte idag utfra treningstråden, tror du han starter i cupen 3dager senere også? Jeg tenker kanskje Ulrik kommer inn for Tobias i cupen, kanskje vi får se DG på v.back i cup og hvis Tobias lykkes frastart idag og tar førstelagsplassen fra DG på høyrevingen. Ville vært rart med 3 kamper framover nå på 10 dager uten at DG starter noen. Men som sagt er jeg spent på å se hva Bakke tenker.👍 1Kommentar
-
han trente ihvertfall alternativt sammen med Kaan og Pål i dag. En del sykkel og løping, ja, men også mye med ball; pasninger, touch og vendinger. Så ikke ekstremt hemmet ut, tror ikke at jeg selv ville vært i stand til å gjøre så mye mer mot fintene hans enn kjeglene han lekent dansa seg rundt…👍 3Kommentar
Kommentar