Ulrik Mathisen
Collapse
X
-
Han viste tydelige takter som ving i fjor, men slik jeg har fortsått situasjonen i Sogndal så spiller han mye midtbane. Han har steget og evnen til å utfordre, så jeg er ikke klar til å gi opp riktig ennå. Signeringen av Simsir fremfor å hente Ulrik hjem tyder ikke godt for fremtiden, men vi får seg hva som skjer til vinteren.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Han viste tydelige takter som ving i fjor, men slik jeg har fortsått situasjonen i Sogndal så spiller han mye midtbane. Han har steget og evnen til å utfordre, så jeg er ikke klar til å gi opp riktig ennå. Signeringen av Simsir fremfor å hente Ulrik hjem tyder ikke godt for fremtiden, men vi får seg hva som skjer til vinteren.
👍 2Kommentar
-
Han har vel spilt alt som 1 av 2 sentrale midtbanespillere i sogndal, jeg ser ulrik som en type ala magnus knudsen, godt driv med ball, kan gå aven mann, god kroppsbeherskelse og mange tyngdepunktsfinter, sånn later som man beveger seg 1 vei for så å snu når du har lurt motstander over på feil fot, Nosa spesial uten sammenligning forøvrig.
Ikke like smart som knudsen av det jeg har sett, knudsen gjør seg spillbar i mellomrommet med noen kjappe steg nærmest konstant, ser ikke ulrik ha samma posisjonering uten ball.
Syns ingen av dem gjør seg som ving egentlig sjøl om de har kjappe steg, begge spiller en veldig dynamisk midtbanerolle som ingen andre i klubben vår gjør, lundemo mathew og kaan passer godt ved sidna en dynamisk type som magnus og ulrik, men ikke så godt sammen med hverandre, blir litt baktungt. Så lenge magnus bare er på lån må vi ikke finne på å la ulrik gå.
👍 6Kommentar
-
Jeg er helt enig i sammenligningen med Knudsen, og jeg mener også at Ulrik har vokst i Sogndal. Svakheten hans er fortsatt at han blir for "lett", Misforstå meg rett, jeg mener absolutt at små og lette spillere kan være vidunderlige, f.eks (hater å si det) Sara i Søpla. MEN det forutsetter at det trenes så mye styrke i bena at du kan utnytte det lave tyngdepunktet - og ikke bare bli felt hver eneste gang du forsøker å ta deg forbi. Når Ulrik knekker den utfordringen blir han en absolutt toppspiller.Kommentar
-
Sves, i podcasten dødball, hinter til at han blir solgt i vinter. Visstnok vært en del interesse fra både obos og eliteserieklubber.Kommentar
-
atte hæ? Vi som syns det så sirup ut i høst skal altså nå få oppleve et LSK helt uten offensivt anlagte sentrale midtbanespillere? Sirupen kommer til å se ut som vinger under skoa sammenligna med den størkna knekken vi kommer til å elte i med mindre det kommer noen kaniner opp av hatten til Mesfin. Regner jo med det gjør det, men de tar en sjanse med å la så mange gå samtidig.👍 2Kommentar
-
Det gir mening at Mathisen drar videre. Han har mange fine kvaliteter, men har aldri visst et stabilt nivå. Med tanke på hans alder så bør han også spille fast, det vil han neppe få i LSK. Forventer at vi som klubb sikter høyere på spillere enn Mathisens nivå.Kommentar
-
Er enig. Kan hende jeg tar feil men sitter med en følelse av at han alltid vil forbli en uslipt diamant. Av det lille jeg har sett av Sogndal iår, mest for å kikke på Ulrik, så har dette inntrykket forsterket seg. Innimellom glimrer han til men det er ikke et 1:1 forhold mellom vilje og evner (enda).Kommentar
-
Å peke på alder som årsak til at han bør sendes videre er et argument jeg forstår lite av. Dersom Ulrik ønsker å bli værende og klubben har bruk for de egenskapene han besitter, så er det ingen grunn til å kaste han på dør.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?👍 4Kommentar
-
Tja, Ulrik viste ihvertfall sist jeg så han at han har evnen til å dra av spillere og sette fart fremover. Gode egenskaper å ha i en klubb som mot slutten av årets sesong viste minimalt med personlige initiativ, spesielt mot slutten av kampene.
Å peke på alder som årsak til at han bør sendes videre er et argument jeg forstår lite av. Dersom Ulrik ønsker å bli værende og klubben har bruk for de egenskapene han besitter, så er det ingen grunn til å kaste han på dør.
Hvor skriver jeg at alder er grunn for å sende han videre? Det jeg skrev handler kun om Mathisen sin egen karriere. Skal han få ut sitt høyeste potensial bør han spille fast i den alderen han er. En viktig periode for å kunne bli en stabilt god eliteseriespiller.Kommentar
-
Som jeg skrev så har han mange fine kvaliteter, de du nevner blant annet. Men at han ikke har prestert på et stabilt nivå er det vel vanskelig å argumentere i mot?
Hvor skriver jeg at alder er grunn for å sende han videre? Det jeg skrev handler kun om Mathisen sin egen karriere. Skal han få ut sitt høyeste potensial bør han spille fast i den alderen han er. En viktig periode for å kunne bli en stabilt god eliteseriespiller.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Leste nok innlegget med litt mer klubbriller enn fokus på spillers karriere. Eneste jeg vet om Ulriks tid i Sogndal er at han har spilt mye på sentral midtbane og ikke høyreving hvor han viste mye lovende for oss. Baserer meg derfor mer på hva jeg har sett fra han, og tror han fint ville fått en del spilletid i høst som innbytter. Om det er nok i forhold til hans ambisjoner er jeg usikker på, men med det vi vet om neste års tropp på dette tidspunkt, så mener jeg det er en plass til han.👍 1Kommentar
-
👍 4Kommentar
Kommentar