KTV, LSK - Start

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LSK-supp.
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 1023

    #21
    [quote="veiron"]
    Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
    Tar jo jævlig lang tid da, nesten 15 min. å laste ned...men bra
    Haha, har du snegleforbindelse??
    Tar jo bare ett par minutter å laste ned for min del :wink:

    5000 kbit/s, tror ikke du har noe særlig raskere....
    I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

    Kommentar

    • veiron
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6267

      #22
      Kanari4life:

      Hei du,
      hva slags avspillere er det du bruker da?
      MPG filer liker jeg best, men når jeg skal se wmv filer pleier Media Player å fungere bra, og tuller den så har VLC Player vært redningen. Men med Kanari TV er det værre dessverre :shock:
      Sikkert noe med kodingen når filmfilen konverteres til wmv.
      Jeg skal sjekke om jeg finner noen andre programmer. OSX er jo Unixbasert, så det burde gå ann å finne noe. :lol:
      Og i værste fall så får jeg bare holde ut hakkingen. Er jo ikke værre enn det.

      Kommentar

      • veiron
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6267

        #23
        Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
        5000 kbit/s, tror ikke du har noe særlig raskere....
        Hva?? Og så bruker du ett kvarter på å laste ned?? Høres meget rart ut!
        40-50 mb er jo ikke så mye. Bruker du trådløst nettverk?
        I såfall kan det jo være at det er satt opp litt galt? Eller så kan det være at leverandøren din snyter deg :wink:

        Du kan teste linjehastigheten din her:

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6075

          #24
          Opprinnelig skrevet av veiron
          Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
          Tar jo jævlig lang tid da, nesten 15 min. å laste ned...men bra
          Haha, har du snegleforbindelse??
          Tar jo bare ett par minutter å laste ned for min del :wink:

          Problemet mitt er at disse wmv filene hakker så jævlig på min Mac. Vanligvis ikke problem med wmv filer, men med disse er det det...
          Men jeg får da hvertfall sett det, selv om det kunne vært bedre sånn teknisk sett,
          men alikevel bra greier!

          Men Petter, hvorfor står du å holder på handsfreepluggen din hver gang?
          :wink:

          Sitter også med en mac. Hakker fælt om jeg har andre ting kjørende, men når jeg ser kanari tv lukker jeg safari limewire og annet jeg har gående, og da fungerer de helt flott. Introen hakker alltid litt, men lyden og bilder fra kamp blir meget bra. bruker windows mediaplayer til å vise dem, selv om det er litt juks når man har mac.

          Kommentar

          • LSK-supp.
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2003
            • 1023

            #25
            Har gjort det og den er raskere enn de lover, har ikke trådløst nettverk, trodde derfor at det muligens var noe galt fra kfl's side..har prøvd flere ganger og får samme nedlastnings hastighet hver gang. Tenkte da at det må jo ta sinnsykt lang tid for folk med type adsl med type 740 kbs eller kanskje lavere...
            I år så tar vi alt- i år så tar vi alt!(som har puls)

            Kommentar

            • veiron
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6267

              #26
              Opprinnelig skrevet av HSft
              Sitter også med en mac. Hakker fælt om jeg har andre ting kjørende, men når jeg ser kanari tv lukker jeg safari limewire og annet jeg har gående, og da fungerer de helt flott. Introen hakker alltid litt, men lyden og bilder fra kamp blir meget bra. bruker windows mediaplayer til å vise dem, selv om det er litt juks når man har mac.
              Hmmm... nå har jeg bra minne på maskinen, men jeg skal pråve å lokke alle programmer slik som du sier. Kanskje det gjør susen for meg også!
              Takk for tipset :-)

              Kommentar

              • veiron
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6267

                #27
                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                Har gjort det og den er raskere enn de lover, har ikke trådløst nettverk, trodde derfor at det muligens var noe galt fra kfl's side..har prøvd flere ganger og får samme nedlastnings hastighet hver gang. Tenkte da at det må jo ta sinnsykt lang tid for folk med type adsl med type 740 kbs eller kanskje lavere...
                Det høres rart ut! Jeg tuller ikke, jeg bruker maks to minutter, og jeg har
                ikke raskere linje enn deg. Men det viktigste er jo at du får lasta den ned.
                Du kan jo bare gjøre litt husarbeid eller noe mens filmen laster ned :wink:

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  #28
                  brukte to maks tre minutter på å laste den ned selv. Har bra minne på powerbooken min også, men med wmp og mplayer begynner det uansett fort å hakke om jeg har noe annet gående samtidig.

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av HSft
                    brukte to maks tre minutter på å laste den ned selv. Har bra minne på powerbooken min også, men med wmp og mplayer begynner det uansett fort å hakke om jeg har noe annet gående samtidig.
                    Testa tipset ditt, og det viste seg å virke det!! Suverent, da var det problemet løst. :lol:

                    Kommentar

                    • sniper
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 5254

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                      Har gjort det og den er raskere enn de lover, har ikke trådløst nettverk, trodde derfor at det muligens var noe galt fra kfl's side..har prøvd flere ganger og får samme nedlastnings hastighet hver gang. Tenkte da at det må jo ta sinnsykt lang tid for folk med type adsl med type 740 kbs eller kanskje lavere...
                      Aldri hatt noe problemer med hastigheten, hverken med upload eller download fra kfl.no

                      Petter

                      Kommentar

                      • DanielW
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Dec 2004
                        • 223

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av veiron
                        Kanari4life:

                        Hei du,
                        hva slags avspillere er det du bruker da?
                        MPG filer liker jeg best, men når jeg skal se wmv filer pleier Media Player å fungere bra, og tuller den så har VLC Player vært redningen. Men med Kanari TV er det værre dessverre :shock:
                        Sikkert noe med kodingen når filmfilen konverteres til wmv.
                        Jeg skal sjekke om jeg finner noen andre programmer. OSX er jo Unixbasert, så det burde gå ann å finne noe. :lol:
                        Og i værste fall så får jeg bare holde ut hakkingen. Er jo ikke værre enn det.
                        Jeg bruker en media player som heter:Kaffeine, det er en unix basert media player, men fungerer også i Mac etter alt jeg vet. Last ned her: http://sourceforge.net/project/showf...ckage_id=90404

                        Den fungerer veldig bra.

                        Vil også på det sterkeste anbefale MPlayer, den er like god som kaffeine media player.
                        Med MPlayer kan du også se TV/Radio på nettet, men vet ikke om det fungerer greit i mac.

                        MPlayer er en komplett spiller. Last ned her: http://mplayerosx.sourceforge.net/
                        (følg instruksene)

                        PS. Vis du vil bruke MPlayer til Video/Radio på nettet kan du risikere å måtte instalere visse Plug-ins til din Browser.

                        Lykke Til!

                        Kommentar

                        • veiron
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6267

                          #32
                          Takk! Jeg skal prøve å laste ned anbefalingene dine senere :-)

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #33
                            I dag lastet jeg ned min første "Kanari-TV"...

                            Så vanvittig bra!!! Jeg trodde dette bare var tull, men det viser seg å være god, objektiv(kremt) journalistikk av beste sort!! Men skikkelig bra var det, gutter!

                            Gleder meg til neste program. All ære til KTV!

                            Kommentar

                            • DanielW
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Dec 2004
                              • 223

                              #34
                              Kanari-TV er bra ja. Har sett alle utgavene og blir aldri lei dem.

                              Gleder meg allererede til neste episode!
                              Kanari-TV 4 Ever!

                              Kommentar

                              • fugla_4_ever
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 467

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av petter
                                Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
                                Har gjort det og den er raskere enn de lover, har ikke trådløst nettverk, trodde derfor at det muligens var noe galt fra kfl's side..har prøvd flere ganger og får samme nedlastnings hastighet hver gang. Tenkte da at det må jo ta sinnsykt lang tid for folk med type adsl med type 740 kbs eller kanskje lavere...
                                Aldri hatt noe problemer med hastigheten, hverken med upload eller download fra kfl.no

                                Petter
                                Helt enig. Nedlastningen går relativt bra den, 130 kb/s er helt vanlig, ikke hatt noe bedre hastigheter noen andre steder. Jeg har kun 1000 kbit linje...

                                Kommentar

                                Working...