Før: Kamptråd: Viking - LSK 2.9.07

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • P0P_Corn
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2004
    • 181

Høyre back

Det er ytterst skjelden at venstrebeinte spillere er aktuelle til å spille høyreback. At rambekk spilte venstre i fjor var kun pga mangel på alternativ. Han klarte seg bra, men det er ikke gunstig. Han kunne ikke gjort det med samme offensive bidrag som det shane har i dag, da man ofte må "vende hjemover" for å få ballen på "gofoten" når man skal slå innlegg. Dermed er nok dansken mer aktuell på høyre enn marius. Så sånn sett er han nok mest aktuell som venstre kant, slik at han kan komme inn i boksen på innlegg fra riise, eller slå legg til oo og brenne.

Mitt lag mot viking

Otto
    rambekk-pål steffen-kippe-shane
    espen-kiko-simen
    riise-OO-mykle

Marius inn fro mykle etter 73.min om vi leder. Gilbert inn for OO etter 81.min også om vi leder.

Kommentar

• Tvilling
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 1480

Våt bane - hvem noen gevinst?

Ser at det er meldt ganske mye nedbør i helgen i Stavanger. Er det en noen som kan få spillemessig fordel av det? Kanskje Myklebust og Brenne er lettere på foten en OO?
      Vikingspillerne er nok mer vant til vann vann vann enn hva tilfellet er i Romeriksbygdene..
      Kan noen få gevinst av våt bane?

Kommentar

• mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

Opprinnelig skrevet av Tvilling
        Dersom du med våt bane mener glatt, vil vel spillere med lavt tyngdepunkt tape minst.
        Våt bane er ofte også tyngre kondisjonsmessig.

Så da kan du jo sjekke hvem som stiller med det laveste mannskapet med best kondis...
        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• Kanariz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2005
          • 2507

Jeg vil se Essidiri istedet for søgard, trenger en spiller med hurtighet i denne kampen

Kommentar

• Macho-Morten
            Ikke KFL-styremedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2687

Ser man på det spillet Søgård har bidratt med i det siste, og ikke minst statistikken med Søgård på banen kontra uten Søgård, bør det være fullstendig uaktuelt å benke han. Søgård er faktisk en av de spillerne jeg aller helst vil ha på banen.

Kommentar

• BennyLem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 2902

Opprinnelig skrevet av Macho-Morten
              Ser man på det spillet Søgård har bidratt med i det siste, og ikke minst statistikken med Søgård på banen kontra uten Søgård, bør det være fullstendig uaktuelt å benke han. Søgård er faktisk en av de spillerne jeg aller helst vil ha på banen.
              Til og med undertegnede, som kjent Søgård-kritiker, har blitt imponert av det Espen har levert i år. Roligere, bedre teknisk og til og med på scoringslista.

Ettersom Riise skal inn på laget igjen, så står det mellom å benke Søgård, Myklebust eller Sundgot. Den som har prestert minst bra av disse i år er Myklebust. Helt klart.

Nå er det imidlertid ikke så lett. Vi kan trenge Myklebust på kontringer, og Occean og Sundgot har (hvis en ser bort fra sist helg) ikke fungert bra sammen.

Nordlie sliter helt klart med valg, og det er for en gang skyld veldig positivt!
              Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

Kommentar

• Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

Opprinnelig skrevet av Tvilling
                Håper jeg i hvert fall ikke trenger å få svettetokt på grunn av farligheter som kommer fordi spillerne sliter med å holde seg på beina. Med det regnet som er spådd over Stavanger er det utvilsomt fare for at matta blir (lin)olje-glatt. I denne kampen blir det viktig med riktig skotøy!

Viking er en dark horse i kampen om seriegull. Fra å være dårlig kommersielt med en ledelse uten noen rød tråd, til å være en småskala-variant av det Real Madrid har holdt på med de siste åra ved innkjøp, har de nå heng på tetplassen. Viking er et paradeeksempel på hvor mye et nytt stadion betyr. Nå får de holde på litt i det stille og det er igrunn litt lumskt når det begynner å nærme seg sju runder igjen.

Uwe er kjent for å stå høyt med backkjeden og spille med (stor) risiko bak, derfor tror jeg to kjappe vinger i Riise og Myklebust er den beste oppstillinga med Occean eller Sundgot i midten. I tillegg vil sunnmørsekspressen være gode å ha på overganger. Det blir noe spennende å se om Uwe velger 4-4-2 eller 4-3-3. Jeg tror han velger det siste. Under Uwe sleit vi jo som regel mot 4-3-3-lag, og når Viking også tidvis mangler rene kantspillere er det ikke så merksnordig at Uwe har gått over til dét i noen kamper.

Skjerfet skal i hvert fall holdes høyt på stadion. Stolt. Gul makt skal herje. Stolt. Og stemmebåndet skal ligge i fatle dagen etter.

Kommentar

• Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

Herlige sammenligninger, Canário, og jeg er enig i det meste av det du sier.

Det skal vel mye til at Uwe overrasker noen på søndag, ettersom både spillerne og vi kjenner godt til hans måte å spille på. Jeg tror vi vil møte et Viking med tankspiss Hannes og målscorer Ijeh på topp. Med PSA og Kippe tror jeg vi vil klare å nøytralisere disse relativt godt, så lenge vi til enhver tid får plassert Kippe mot Hannes. Viking stiller trolig med en diamantform på midten(Uwes favoritt), Samuelsen, Gaarde, Stockholm og trolig Danielsen, uten at jeg har sjekket opp skadestatus etc. Midtbanen til Viking er god, og Gaarde må stoppes fra å fordele baller. Samuelsen er en av mine favoritter i Tippeligaen, en meget habil spiller som ville vært av internasjonalt snitt om han hadde scoringsegenskaper. Vi trenger en krigersk midtbane i morgen, og jeg håper vi stiller med de samme 3 som mot Fredrikstad.

Forsvaret til Viking ser jeg på som lagets svakeste punkt. Venstrebacken har gjort mye rart denne sesongen, mens de vel ikke har fast høyreback en gang. Stopper Stensild og Soma er bra, men virker til å ha arvet våre fjorårssykdommer. Grove blundere i egen sone.

Jeg tror nøkkelen blir å gå ut i et ekstremt offensivt press og med stor angrepsvilje. Vi kjenner tendensen til at Uwes menn lett faller bakpå når de blir presset, og med gode ballgjenvinnere kan vi vinne ballen høyt i banen og kjøre bølger mot forsvaret. Med en goal i ræva blir Viking nødt til å kjøre framover, og da er vi nødt til å være flinke til å stykke opp spillet. Uwe er ingen slu taktikker foreløbig, og dette må vi utnytte ved å ødelegge deres spill. Jeg mener kynisme er på sin plass i en så viktig kamp, og hvor kun poengene teller. Jeg må dessverre benke Arild i denne matchen i forhold til mine ønsker, til tross for en kjempekamp mot Aalesund. Håper på følgende 11:

Otto

Rambekk - PSA - Kippe - Shane

Søgård - Kiko - Brenne

Riise - Occean - Myklebust

Kontringsstyrke vil bli viktig denne matchen, og jeg forventer å se Riise og Myklebust som er på hugget. Om Viking blir nødt til å kjøre framover vil vi få bakrom, og med nye spillere i backrekka, en klønete venstreback og en urutinert stopper tror jeg fort Viking kan la seg stresse av press på hjemmebane. Innerst inne har garantert ikke Uwe gitt opp seriegullet, så får vi se hvem av trenerne som har motivert gutta til å yte mest. Det er nå vi må bevise at vi er gullkandidater, og det er nå det er typisk at vi svikter. Bryt forbannelsen, Tom. Bryt den.
                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• Emil B
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2006
                    • 5921

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                    Jeg vil se Essidiri istedet for søgard, trenger en spiller med hurtighet i denne kampen
                    Søgård er kanskje den viktigste spilleren på lsk, hvem andre på laget jobber mere en han? I år har han bevist at han virkelig tar ansvar både fremover og bakover på banen.
                    Last edited by Emil B; 31.08.2007, 20:57.

Kommentar

• Dal-kanari
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Dec 2005
                      • 136

Ståa, slik jeg ser den, er som følger: Sundgot spilte godt i forrige kamp i tospann med OO, Søgård er en uhyre viktig ressurs med sin arbeidskapasitet, samtidig som Rambekk gjør mange dumme valg med ball fra sin posisjon på høyrebacken. Kampen mot Aalesund viste at en skjev 4-3-3 med OO og Gilbert som sentrale spisser fungerer godt. De jobbet bra sammen, laget rom for hverandre og byttet på å utfordre. Jeg ønsker meg dermed denne oppstillinga, i og med at Riise er for god til å holdes ute av laget:

- - - - - Ottto - - - - -
                      Espen-Kippe-PSA-Shane
                      - Riise - Kiko - Brenne -
                      Mykle - Gilbert - OO
                      Lucky nr. 11

Kommentar

• KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

Opprinnelig skrevet av Dal-kanari

- - - - - Ottto - - - - -
                        Espen-Kippe-PSA-Shane
                        - Riise - Kiko - Brenne -
                        Mykle - Gilbert - OO
                        Jeg synes det blir for mye rokkeringer her. Den bakerste femmern har tross alt holdt nullen lenge nå og det er ingen grunn til å bytte på den. At det fungerte med OO og AS på topp forrige kamp, gir ingen garanti for at det fungerer denne gang. Det er i utgangspunktet uheldig å ha en av de på vingen. Mot Viking kan vi få kontringer og da bør vi ha Riise og Mykle så høyt i banen som mulig. Jeg mener at AS må ta den sure turen ut på benken i denne kampen.

Kommentar

• Di Merda
                          Seniormedlem
                          Forumsadist
                          • Feb 2006
                          • 105

Det pøsregner her i Stavanger, og om det fortsetter slik helt frem til kampstart imorra, så spørs det om det blir noe kamp. Meldt flom på vestlandet og større nedbørsmengder. Men satser på det blir kamp, kjipt for de som reiser ned hit om de må snu igjen.
                          Viking Stavanger

Kommentar

• vollafugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 978

Røsler planlegger å bruke Jone Samuelsen og André Danielsen i kampen i morgen. Begge er 173 cm på sokkelesten. Slik begrunner Røsler sitt valg;

"– Jeg prater jevnlig med Otto Rehhagel. Han spurte meg følgende: I moderne fotball – hvor mye er ballen i luften? Hvor mye er den på bakken?
                            – Den er mer i luften. Derfor er det viktig å ha høye spillere. Samtidig skal du ha spisskompetanse. Det har Andy og Jone. De er fotrappe, løpssterke spillere som kommer oppi motstanderne, sier Rösler."

Forstå det den som kan.

Kommentar

• vollafugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2006
                              • 978

Opprinnelig skrevet av Di Merda
                              Det pøsregner her i Stavanger, og om det fortsetter slik helt frem til kampstart imorra, så spørs det om det blir noe kamp. Meldt flom på vestlandet og større nedbørsmengder. Men satser på det blir kamp, kjipt for de som reiser ned hit om de må snu igjen.
                              Håper at tråden om skotøyet til LSK-spillerne ikke blir tatt frem i morgen kveld...

Kommentar

• KFL41
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2004
                                • 3648

Opprinnelig skrevet av Di Merda

Det skal ifølge denne siden slutte å regne to timer før kampen, men komme en solid byge 16-17 tida.. Så spørs det om hvor presis denne er. Det ser ut som om det skal roe seg uttover lørdagskveld og søndagsformiddag, men ta seg opp i morgen ettermiddag, før det gir seg mot kampstart.

kl 90,0 mm12°
                                søndag kl 100,0 mm
                                søndag kl 110,4 mm12°
                                søndag kl 121,1 mm12°
                                søndag kl 130,6 mm
                                søndag kl 140,5 mm
                                søndag kl 150,0 mm
                                søndag kl 161,2 mm
                                søndag kl 173,3 mm
                                søndag kl 180,0 mm
                                søndag kl 190,0 mm
                                søndag kl 200,9 mm
                                søndag kl 210,0 mm
                                søndag kl 220,6 mm10°

Kommentar

• mooph
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 1496

Opprinnelig skrevet av KFL41
                                  Det skal ifølge denne siden slutte å regne to timer før kampen, men komme en solid byge 16-17 tida..
                                  Øhh... korrekt værmelding time for time neste dag.... hmm... skeptisk...
                                  Fugla mot nye høyder

Kommentar

• merch
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2007
                                    • 938

lsk kan å spille i pøs-regn, vi husker vel hjemmekampen mot Ham-Kam på denne tiden i fjor?

er shitnervøs foran denne kampen men håper vi klarer en trygg U ihvertfall.
                                    lønningsdag er som et one night stand, du får rydda litt opp når de kommer, det er jævlig gøy når det holder på, plutselig
                                    sitter du der tomhendt med den skamfulle undringen om hva fan skjedde egentlig....

Kommentar

• KFL41
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2004
                                      • 3648

Opprinnelig skrevet av mooph
                                      Øhh... korrekt værmelding time for time neste dag.... hmm... skeptisk...
                                      Hehe. Det er lov å være skeptisk. Det kan være store lokale forskjeller også...

Kommentar

• andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

Kan noen som er i Stavanger dra ut å skaffe nytt skotøy til gutta før kampstart... Med cupkampen mot liin friskt i minnet er jeg smånervøs nå... den dagen regna det heller ikke særlig mye..
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• vollafugl
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2006
                                          • 978

Viking fjerner bildet av Arilds far

Det er ihvertfall ingen tvil om hvilken spiller siddissene frykter mest;

Kommentar

Working...