Sesongen 2021

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2201

Opprinnelig skrevet av HSft
    Synes Sandberg må nevnes når man diskuterer stopperplassen. Var utvilsomt en bedre spiller og et mer spennende talent enn Slørdahl for et år siden. Om han ikke plages mer med skader så er han favoritten min til å ta en midtstopperplass. Men er vel sannsynlig at vi henter inn en ny stopper med erfaring fra TL(SSJ)
    Jo absolutt.
    Fra mitt syn , så ser jeg han som ett fjerdevalg pr i dag , må ikke glemmes. Men om han skulle endelig få en skadefri sesong ? Så er det liten tvil om at talentet er der.
    Unner han virkelig nå først å få være skadefri , så vil nok han "banke på døra" etter hvert også.

Er jo mange som selvfølgelig er "litt glemt" her . Bla har vi jo også i dag Emil Ødegård som 2 keeper . også han ung og lovende.
    Men pr i dag har vi en annen ung keeper som er noen "heste-hoder" foran , så fort gjort å glemme også Emil m.fl her.

Apropo en ny midtstopper til ?
    Mulig at vi nå må "gamble" litt nå med de vi har , da vi dessverre ikke kan regne med få alt vi ønsker oss nå ?Etter mitt syn så er det andre plasser vi nå bør
    prioritere først ( nevnt i mitt forrige innlegg)
    Last edited by Playboy1; 06.02.2021, 11:45.

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3576

Med unntak av høyrebacken er vi godt forspent på alle plasser. To unge keepere er selvfølgelig litt nerveskapende, men jeg har troen på Mats. Mulig at klubben velger å hente et mer erfarent alternativ og sende Emil på utlån slik at han får matching på høyest mulig nivå.

Jeg håper klubben sparer en bunke penger til sommervinduet. Vi har erfaringer med at når sommeren kommer, så er svakhetene i laget avslørt og det er et større utvalg bosmanspillere tulgjengelig til å tette hullene. Meget symptomatisk var 2018 og 2019. I ‘18 hentet vi DAP og Arnor som kom inn og reddet sesongen. I ‘19 hentet vi ingen og rykket ned. Håpet er at klubben har tatt læring og viser litt måtehold i vinter.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2020
        • 2379

Opprinnelig skrevet av MortenA
        Med unntak av høyrebacken er vi godt forspent på alle plasser. To unge keepere er selvfølgelig litt nerveskapende, men jeg har troen på Mats. Mulig at klubben velger å hente et mer erfarent alternativ og sende Emil på utlån slik at han får matching på høyest mulig nivå.

Jeg håper klubben sparer en bunke penger til sommervinduet. Vi har erfaringer med at når sommeren kommer, så er svakhetene i laget avslørt og det er et større utvalg bosmanspillere tulgjengelig til å tette hullene. Meget symptomatisk var 2018 og 2019. I ‘18 hentet vi DAP og Arnor som kom inn og reddet sesongen. I ‘19 hentet vi ingen og rykket ned. Håpet er at klubben har tatt læring og viser litt måtehold i vinter.
        Tilbøyelig til å være enig. Vi er heller ikke avhengig av "signalspillere" på hver eneste plass. Vi må forvente at noen av unggutta tar steget - hvis de får en mulighet til spilletid. Så lenge Ranger holder seg frisk har jeg fortsatt trua på ham. Backup nå er vel Jabari, evt. å dytte Krogstad eller DG ned? Det høres ut som et risikoprosjekt. I midtforsvaret er det noe usikkerhet, men jeg velger å tro at vi har gode nok spillere. På venstre ving har vi mange spillere som kan dekke rollen, men ingen soleklar nr. 1. Svendsen, Knudsen, Mathiesen, Krogstad, Seferi og kanskje Edh/Sannes(?) burde alle kunne gjøre en jobb her ved behov. Svendsen er vel nærmest. De tre sentralt ser ut til å gi seg selv nå. Midtspiss er TLO til motsatte er bevist, men Braut kan forhåpentligvis puste ham i nakken, og kanskje være supersub? DG har p.t. ingen direkte utfordrer, men Svendsen og flere andre nevnte alternativene på venstre vil dekke greit ved fravær. Hvis Helland kommer er det for å spille. DG burde kunne funke like bra på motsatt.

Denne stallen holder neppe til øvre halvdel, men jeg mener den burde begynne å nærme seg noe som er godt nok til at man kan ha litt is i magen. Det er ikke sikkert at svakhetene er der vi tror de er. Hvis vi ser bort i fra topp 3-4, hvor mange av lagene har "sikre kort" på alle plasser?

Kommentar

• G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3320

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
          Hvis vi ser bort i fra topp 3-4, hvor mange av lagene har "sikre kort" på alle plasser?
          Godt poeng. Vi er altfor preget av at vi i altfor lang tid har snakket ned oss selv og opp alle andre - og da snakker jeg ikke bare om oss supportere. Runar var verst i klassen, han kunne omtale fuckings Aalesund på en måte som fikk det til å høres ut som ikke engang Bayern ville hatt en sjanse mot de.

Kommentar

• Fugggel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2020
            • 523

Det er nok ikke antallet i troppen som er problemet. For som mange skriver så har vi dobbeldekning på alle plasser. Men problemet er fortsatt at vi har for lite rutine i troppen. Å da mener jeg rutine i form av spill på tilsvarende nivå eller høyere. Samtidig er jeg heller ikke overbevist at flere av de unge er gode nok for å ta steget allerede nå.

jeg håper og tror at når vi har fått hentet flere etablerte spillere, blir fler av de unge lånt ut. De trenger jevnlig spilletid på høyere nivå enn hva vi kan tilby.

Kommentar

• Sailor Man
              Moderator
              • Jun 2007
              • 1472

Opprinnelig skrevet av G-Man

Godt poeng. Vi er altfor preget av at vi i altfor lang tid har snakket ned oss selv og opp alle andre - og da snakker jeg ikke bare om oss supportere. Runar var verst i klassen, han kunne omtale fuckings Aalesund på en måte som fikk det til å høres ut som ikke engang Bayern ville hatt en sjanse mot de.
              Interessant, det her. Det er ikke godt å vite hvilket nivå stallen er på nå, sammenlignet med de andre lagene på nedre halvdel. Jeg tror stallen i seg selv er god nok per i dag til å holde seg utenfor bunnstriden.

Å vurdere eget lag blir veldig individuelt. For meg har fugla de siste 10 årene bare levert skuffende resultater. Det er fordi jeg hele tiden har ment at spillerne vi har er bedre enn tabellposisjonen tilsier. Men - når det går over så lang tid som 10 år, er det heller mer sannsynlig at det er forventningene som er for høye.

Jeg tror mange av oss veldig lenge har trodd på bedre resultater enn vi har hatt grunn til, med naiv tro på at unggutter er bedre enn de egentlig er og å se bort fra svakheter i troppen og blant spillerne.

Det er betryggende å se at klubben satser litt nå, på beviselig gode spillere, det viktigste i år er å holde seg oppe.

Kommentar

• OptimistFugl
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2008
                • 463

Opprinnelig skrevet av MortenA
                Håper ikke det. Sportslig ledelse bør være i stand til å vurdere kvaliteten i stallen. Det er bedre å ha spillerne hele sesongen fremfor halve. Da kommer de inn lag og spillemønster og er med i alle kampene. Er en grunn til at sommervinduet er mest aktivt i ligaene som spiller høst-vår. Vi kan ikke legge opp strategien med at vi skal slite i bunn og satse på redningsaksjon på høsten.

Kommentar

• bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3034

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                  Ser Bjarmann blir belønnet for å holde skinkene samlet og ikke hoppe på første og beste tilbud fra Molde. CSKA Moskva har nå klaska tosifra antall millioner i bordet for å sikre seg Bohinen. Håper også vi har like mye is i magen neste gang vi får fram et stortalent. Aldri mer salg til Molde!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Ky...ud-paa-bohinen
                  Men hvor var denne isen når han jobba for oss? Greit at vi alltid trengte penger altså, men is i magen er lik mer penger
                  I år så tar vi alt

Kommentar

• kunden
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 2452

Oversktift i RB at det skal fem(!) nye spillere skal inn. Vet ikke om dette er inkludert de allerede som er kommet inn.
                    https://www.rb.no/lsk-stenger-neppe-...o/5-43-1519514 (Pluss artikkel)

Kommentar

• LS89
                      Kamptrådkongen
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2013
                      • 3417

LSK ønsker ny keeper, HB, stopper (SSJ primært), kant/spiss - der de ser på muligheten for at denne spilleren kan bekle begge posisjoner.

Helland fortsatt et mål, men LSK har ikke økonomisk mulighet til å gjøre noe sålenge han er under kontrakt med RBK.

Ny keeper, rutinert, ser etter lån /permanent overgang i Norge.

HB - Vanskelig marked innad i Norge, ser mot utlandet.

Ezeh forsvinner mest trolig. SKM ute til sommeren og er på utgående kontrakt.

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3320

Synes vel egentlig at vi er godt nok forspent på keeperplassen.

En spiller jeg synes det er rart at vi ikke har diskutert er toppscorer Henrik Udahl fra Åsane. Han vil gjerne til Eliteserien, og er nesten lokal.

Kommentar

• HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6114

Litt bekymra for at vi skal fylle opp stallen med spillere som holder middels lav tippeligakvalitet bare fordi vi vil ha inn rutine. Får vi ikke inn kvalitetsspillere, som gjerne er på vei opp, så kan vi like gjerne gi muligheten til spillerne vi allerede har. Vi får se hva som kommer inn...

Kommentar

• McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5104

Det ryktes om Kent Håvard Eriksen fra Sandnes Ulf inn...

Kommentar

• McGuffy
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 5104

Opprinnelig skrevet av McGuffy
                              Det ryktes om Kent Håvard Eriksen fra Sandnes Ulf inn...
                              Boom! Det tok ikke lang tid!

Kent Håvard Eriksen er solgt til Lillestrøm

https://www.aftenbladet.no/sport/i/w...il-lillestroem

Sandnes Ulf-spissen presenteres som LSK-spiller i dag.

Kommentar

• Fotball24/7
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2008
                                • 266

Noen som så denne komme eller? Første tanke er at det eneste som stemmer er alderen. Vet vel hvor målet står om ikke annet. Velkommen skal du være!
                                Dette er en ball

Kommentar

• bema0806
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2011
                                  • 521

Rb og sves har vært usedvanlig dårlig denne sesongen når det kommer til å forutse overganger til og fra LSK

Kommentar

• MortenA
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2007
                                    • 3576

Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

Håper ikke det. Sportslig ledelse bør være i stand til å vurdere kvaliteten i stallen. Det er bedre å ha spillerne hele sesongen fremfor halve. Da kommer de inn lag og spillemønster og er med i alle kampene. Er en grunn til at sommervinduet er mest aktivt i ligaene som spiller høst-vår. Vi kan ikke legge opp strategien med at vi skal slite i bunn og satse på redningsaksjon på høsten.
                                    Vi må forholde oss til at utvalg av spillere er bedre på sommeren nettopp fordi de fleste ligaene spiller høst/vår. Jeg er enig i at det ideelle er å hente de nå, men vi må forholde oss til realitetene i markedet. Det er en grunn til at DAP og Arnor kom på sommeren, men Dyer kom på vinteren.

En annen fordel med å holde igjen pengebruken er at man på sommeren har fått en oversikt over hvordan laget fungerer og evt hvilke kvaliteter som må hentes inn.
                                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5104

Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                                      Noen som så denne komme eller? Første tanke er at det eneste som stemmer er alderen. Vet vel hvor målet står om ikke annet. Velkommen skal du være!
                                      KHE, som jeg kommer til å kalle ham er vel "midtspiss som kan dekke begge kantrollene", som Svesengen sa vi var ute etter i går.

Kommentar

• Sailor Man
                                        Moderator
                                        • Jun 2007
                                        • 1472

Opprinnelig skrevet av McGuffy

KHE, som jeg kommer til å kalle ham er vel "midtspiss som kan dekke begge kantrollene", som Svesengen sa vi var ute etter i går.
                                        Praktisk signering, må jeg si, men han er ikke den som skal skyte oss opp på øvre halvdel. Han har bevist at han er en top-notch spiss i OBOS, men jeg har vanskelig for å se at han skal utkonkurrere TLO som midtspiss.

Kommentar

• Pasi Rasimus
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • Feb 2010
                                          • 226

KHE scoret og var god mot oss i begge oppgjørene 2020.
                                          Simon

Kommentar

Working...