Sesongen 2021
Collapse
X
-
Jeg tror og håper også at Ranger får sitt gjennombrudd i år og er for større satsing på unggutta. Allikevel mener jeg det er fryktelig tynt om Ranger skulle bli skada før seriestart. Ingenting gjør meg gledere enn om Edh skulle tatt nivået med en gang, men jeg har mine tvil. Attpåtil å ta nivået skal han også gjøre dette i en helt ny posisjon. Ja til Rafn som reserve og Ranger fra start.👍 1Kommentar
-
Jeg tror han sier at det ikke er noe vits i å kaste bort penger hvis vi uansett ikke kan styrke forsvarsfireren vesentlig.👍 1Kommentar
-
Tja, men når det kommer til midtstopper så er det nok noen alternativer som vil styrke vårt lag. Personlig er ikke jeg så fan av Solholm, men han er et bedre alternativ enn Garnås og Slørdahl. Ikke minst har han et relativt bra antall Eliteseriekamper.Kommentar
-
keeper antall kamper for lsk sum baklengs snitt pr. Kamp for lsk sesong mads hedenstad 23 23 16 0,70 2020 alex craninx 20 0 23 1,15 2019/2020 spiller igoh ogbu 28 0 34 1,21 2020 espen garnås 28 16 37 1,32 0,75 2020 philip slørdahl 18 18 10 0,56 2020 eirik tobias sandberg 0 0 0 0 sondre solholm johansen 31 46 1,48 2020 👍 1Kommentar
-
keeper antall kamper for lsk sum baklengs snitt pr. Kamp for lsk sesong mads hedenstad 23 23 16 0,70 2020 alex craninx 20 0 23 1,15 2019/2020 spiller igoh ogbu 28 0 34 1,21 2020 espen garnås 28 16 37 1,32 0,75 2020 philip slørdahl 18 18 10 0,56 2020 eirik tobias sandberg 0 0 0 0 sondre solholm johansen 31 46 1,48 2020
Kommentar
-
Ser bekymringen når det gjelder Ranger, han har fortsatt en del å bevise. Slørdal og Sandberg har vel til sammen bare falt gjennom i en grusom kamp, hvor alt gikk inn. Da spilte Slørdal ved siden av Kippe, og fikk ikke akkurat noe særlig hjelp.Kommentar
-
Litt morsomt at vi klager på at vi ikke benytter unggutta våre, men når vi ikke en gang har tilgang på reelle alternativer så klager vi jammen på at vi ikke finner noen likevel - for de vi har er visst ikke gode nok...
Ser bekymringen når det gjelder Ranger, han har fortsatt en del å bevise. Slørdal og Sandberg har vel til sammen bare falt gjennom i en grusom kamp, hvor alt gikk inn. Da spilte Slørdal ved siden av Kippe, og fikk ikke akkurat noe særlig hjelp.
Når det kommer til midtstopperne har de et fåtall eliteseriekamper tilsammen. Med andre ord har vi ingen spesielt rutinerte spillere i en av de mest utsatte posisjonene i et eliteserie comeback. Det er etter min mening bekymringsverdig. Jeg har tro på at både Ogbu, Slørdahl og sandberg har en bra fremtid foran seg. Hadde vi hatt en rutinert spiller ved siden av en av de ville det vært gull, men sannheten er at vi har Garnås som er en midtstopper som spiller i feil tidsepoke. Hadde det vært på 80 tallet hadde han vært god, man ser det i internkampene også at han gang på gang gjør svært risikable valg. Han mister ballen i farlige posisjoner omtrent i hver kamp.
for min del er det ingen tvil om at solholm ville være et bedre alternativ en Garnås, selvom jeg helst skulle sett en annen spillertype ved siden av en av de unge.
Kommentar
-
Kan ikke dømme ut mannen basert på internkamper, jeg tror han vil ta eliteserien helt greit!
Kommentar
-
Når det er sagt så er ikke min mening om garnås basert på bare intern kampene, det gjelder også mye av det han leverte i fjor.
det kan godt være han tar eliteserien greit, men det er naturlig at det stilles spørsmålstegn rundt en spiller som ikke har eliteserieerfaring i hans alder.
Personlig har jeg ikke troa på han, men kan selvfølgelig hende at jeg tar feil.Kommentar
-
En spiller blir vurdert i alt han gjør om det er trening, intern kamp eller eliteseriekamp så vil det alltid være en vurdering.
Når det er sagt så er ikke min mening om garnås basert på bare intern kampene, det gjelder også mye av det han leverte i fjor.
det kan godt være han tar eliteserien greit, men det er naturlig at det stilles spørsmålstegn rundt en spiller som ikke har eliteserieerfaring i hans alder.
Personlig har jeg ikke troa på han, men kan selvfølgelig hende at jeg tar feil.
Siden vi har to stoppere i laget blir vi ikke så skadelidende hvis en av dem ikke er noe god med ballen, men jeg ser også at én av dem helst bør kunne gjøre noe konstruktivt med kula. Alt i alt: Ja til én Garnås, nei til to Garnåser.Kommentar
-
Garnås er, som noen skrev, en spiller født 20-30 år for seint. Han er god defensivt, men ganske svak med ballen. Det er en ulempe i dagens fotball, men det betyr ikke at han er for dårlig til å spille eliteserie, og jeg tar mye heller Garnås enn en spiller med motsatte ferdigheter, les: Salquist.
Siden vi har to stoppere i laget blir vi ikke så skadelidende hvis en av dem ikke er noe god med ballen, men jeg ser også at én av dem helst bør kunne gjøre noe konstruktivt med kula. Alt i alt: Ja til én Garnås, nei til to Garnåser.👍 2Kommentar
-
Garnås er, som noen skrev, en spiller født 20-30 år for seint. Han er god defensivt, men ganske svak med ballen. Det er en ulempe i dagens fotball, men det betyr ikke at han er for dårlig til å spille eliteserie, og jeg tar mye heller Garnås enn en spiller med motsatte ferdigheter, les: Salquist.
Siden vi har to stoppere i laget blir vi ikke så skadelidende hvis en av dem ikke er noe god med ballen, men jeg ser også at én av dem helst bør kunne gjøre noe konstruktivt med kula. Alt i alt: Ja til én Garnås, nei til to Garnåser.
Helt enig med deg at det viktigste er et stopperpar som utfyller hverandre. Mye av Garnås sine kvaliteter setter jeg også pris på, men for meg er totalen for dårlig.
Ideelt sett skulle vi hatt en forsvarssjef, noe jeg mener Garnås ikke er. Han er helt ok defensivt, men ikke noe mer enn det.👍 1Kommentar
-
Det kan man si, men samtidig så er det jo utalt at man leter etter stopper nr 5. Det gjør man vanligvis ikke om man er 100% sikker på sine 4 andre.👍 1Kommentar
-
Det er jeg klar over. Mitt poeng var i hovedsak at jeg synes det er merkelig å hente Garnås på en lang kontrakt, hvis de ikke ser han som god nok for en startplass i eliteserien. Enten ser de at han har potensiale til å bli en god Eliteseriestopper (da bør han spille mer eller mindre fast, og alderen taler ikke veldig for dette). eEller så ble han hentet som en quick fix for å rykke opp. Om det siste er tilfelle er det rart at han ikke kom på en kortere kontrakt.👍 1Kommentar
-
Håper jeg tar feil, men jeg har ingen tro på at Garnås blir en stor midtstopper i Eliteserien. Det har han alt for store svakheter til. Ikke spesielt god med ball og har total mangel på fart. Tror ledelsen også innser at hadde større mangler enn de først trodde. Derfor jakt etter en 5. midtstopper.👍 1Kommentar
-
Kommentar
Kommentar