Sesongen 2021

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6114

Opprinnelig skrevet av G-Man

Når jeg så Ezeh på første trening trodde jeg vi hadde gjort et varp
    Jeg også. Nosa med Kippe sin fysikk!

Kommentar

• fredpet76
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2004
      • 1274

Opprinnelig skrevet av ChrisK

Ødemarksbakken fyller 26 i år og bør derfor ikke klassifiseres som ung. Bør gå inn i sine beste år
      som fotballspiller nå, men det han har vist tidligere tilsier ikke at han holder brukbart ES-nivå.
      Odd har også meldt sin interesse

Kommentar

• Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4694

Veldig interessant intervju med Mesfin i VG TVs "Silly Season". Sier at Owusu var lenger ned på lista over aktuelle inn på stopperplass. Ble sett på som et alternativ blant annet på back. Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hvem Mesfin har på blokka nå...

Lillestrøms sportssjef Simon Mesfin får en del spørsmål av VGs Øyvind Herrebrøden, som gjestet lagets første trening mandag. Ellers tar Arilas Ould-Saada en telefon til Amor Layounis agent og gir deg siste nytt om markedet sammen med Vegard Aulstad.

Kommentar

• Holterkanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2009
          • 596

Opprinnelig skrevet av G-Man

Det er litt der skoen trykker. Når jeg så Ezeh på første trening trodde jeg vi hadde gjort et varp, og det hadde vi, for å si det veldig forsiktig, ikke gjort...

Ødemarksbakken var tidvis veldig god i Kisa før han kom til oss. I LSK har han ikke vist stort. Her må Bakke følge intuisjonen, tenker jeg.
          Ble han ikke vegetarianer for et år siden? Har han fått god nok veiledning på den veien så han får i seg nok energi? Jeg synes han har sett bleik, tynn og slapp ut.....

Kommentar

• Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4694

Opprinnelig skrevet av Holterkanari

Ble han ikke vegetarianer for et år siden? Har han fått god nok veiledning på den veien så han får i seg nok energi? Jeg synes han har sett bleik, tynn og slapp ut.....
            Det vil jeg absolutt tro. Profesjonelle idrettsutøvere teller kalorier og sørger for å opprettholde et sunt og balansert kosthold. Det gjøres også jevnlige tester av spillernes fysiske forfatning som vil plukke opp eventuell slark.

Det går for øvrig helt fint å kombinere vegetarianisme med toppidrett. Alt man finner i kjøtt kan man få i seg på andre måter. Det blir noe mer komplisert dersom man er veganer siden man da må supplere med vitamin B-12 feks i tablettform, men vegetarianere kan få i seg dette gjennom egg eller meieriprodukter.

Edit: Men nå forsvinner han nok uansett: https://www.rb.no/lsk/fotball/kristo...T_gsdOa2eTr4VU
            Last edited by Kanarivogel89; 20.01.2021, 06:10.

Kommentar

• ChrisK
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2013
              • 348

Når hadde Lillestrøm sist en 16.mai-kamp på hjemmebane?

Kommentar

• ChrisK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2013
                • 348

Overkommelig start på sesongen for LSK. Kristiansund (B), Stabæk (H), Mjøndalen (B) og Tromsø (H) i de fire første kampene.

Første kamp mot Vålerenga er på Intility 30.mai, spiller hjemme mot Rosenborg runden før.

Runde 9-17 ser forøvrig forferdelig ut. Møter Rosenborg og Vålerenga x2, i tillegg til Brann, Glimt, Odd og Molde.

Kommentar

• banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 445

Opprinnelig skrevet av ChrisK
                  Overkommelig start på sesongen for LSK. Kristiansund (B), Stabæk (H), Mjøndalen (B) og Tromsø (H) i de fire første kampene
                  VELDIG overkommelig, spesielt om vi ser på de 7 første kampene. De tre påfølgende etter de du nevner er Sarpsborg (B), Sandefjord (B) og Strømsgodset (H).

Kommentar

• Tjodleif
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2017
                    • 857

Blir vel ikke mye 16. mai-fest i år uansett. Stas med hjemmederby på høsten (edit: 1. august) når det kanskje er mulig med publikum!
                    Last edited by Tjodleif; 20.01.2021, 12:25.

Kommentar

• OlaG
                      Oversetterdrone
                      Myklebust Light
                      • May 2008
                      • 935

Opprinnelig skrevet av Tjodleif
                      Blir vel ikke mye 16. mai-fest i år uansett. Stas med hjemmederby på høsten (edit: 1. august) når det kanskje er mulig med publikum!
                      Var det jeg tenkte også. Akkurat i år tror jeg (ihvertfall økonomisk sett) at det er like greit å spille borte 16. mai, og heller ha noen storkamper hjemme oppspart til senere. Og bortekamp på Intility i mai høres hyggelig ut

Kommentar

• Aderyn
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Dec 2020
                        • 133

Fornøyd med kampprogrammet. Men forutsetter at vi kommer ut å setter en viss standard med en gang, for vi bør ta en del poeng i starten. Hvis ikke sliter vi mot sommeren når vi møter alle topplaga.

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3577

Forlengelsene med Krogstad og Mathew holder midtbanen vår intakt, og jeg må si det er sterkt jobbet av Mesfin. Stallen slik jeg ser den per nå basert på posisjoner i 4-3-3 (spillere jeg er usikker på posisjon --):

Knudsen/Svendsen - TLO/BBS - DG -- Sannes/Brunes/Ødemarksbakken
                          Krogstad/Mathisen - Mathew - Kaan/Ezeh -- Tongnoy/Seferi/Edh
                          SKM/Dragsnes/Baccay - Garnås/Slørdahl - Sandberg - Ranger
                          Christiansen/Coppens

Angrepsrekka vår ser mettet ut. Vi har alternativer på alle plassene. Jeg mener å huske at Tongnoy spilte litt høyreving i treningskampene i fjor, men han er listet som midtbane. Knudsen er også listet som midtbane, men jeg synes han gjorde det bedre på venstrevingen. Ødemarksbakken virker å være på vei ut.

Å beholde hele starttreeren på midtbanen er som nevnt en sterk jobb av Mesfin. Vi kunne ha sittet ribbet igjen. Jeg er spent på Mathisens utvikling. Det har gått fort for han fra PostNord til eliteserie på 6 måneder?, så jeg er glad han får tid til å avklimatisere seg. Ezeh regner jeg med forsvinner til sommeren. Spørsmålet er om han blir leiet ut før den tid. Tongnoy, Seferi og Edh er alle spennende, men jeg må se mer av dem før jeg kan si noe mer.

Forsvaret vårt er hvor fokus bør være. Det snakkes om to stoppere inn. Hva det betyr for Sandberg (hva er status på skaden hans) er ikke godt å si. Kvalitetene jeg ser etter i stopperne er mer fart enn duellkraft. Garnås og Slørdahl vil kunne ta for seg i duellene, men vi trenger en Amundsen-type som kan rydde opp bak dem. Venstrebacken vår er uforskammet godt forspendt med tre spillere som har gjort det bra i Eliteserien (Baccay gjorde seg aldri bort de sjansene han fikk). Høyrebacken vår er derimot tynn. Jeg er stor fan av Ranger, men er litt skeptisk til om han har kommet helt tilbake fra skaden sin. Å ha et rutinert alternativ hadde vært fint.

Keeperplassen er godt forspent, i hvert fall i år. Med tre keepere på utgående kontrakt må det tas noen valg for fremtiden. Spørsmålet er om Christiansen og Ødegaard er duoen vi går for på lengre sikt, eller om Coppens forlenger utover årets sesong. Dette er noe vi må komme tilbake til senere. Jeg tipper Ødegaard får nok et utlån i Obos, og så vuderes situasjonen til sommeren.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1472

Enig! Men, skulle gjerne sett en indreløper til som holder bra ES-nivå. Knudsen og Mathisen er uprøvde på nivået, men er per i dag nærmest, og jeg blir overrasket hvis Edh, Tongnoy eller Charles viser at de kan spille fast på laget neste år. Seferi er vel først og fremst ving? Alt i alt har vi mange spillere, men ikke mange vi kan være trygge på at holder ES-nivå.

Kommentar

• banan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2018
                              • 445

Mange av de tingene du er usikker på i ovenstående innlegg MortenA får du svar på i sendingen til RB fra den første treningen i år. Så vil anbefale deg å se den. Link: https://www.rb.no/se-lsks-forste-tre...v/5-43-1509327

Kommentar

• banan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2018
                                • 445

En oppdatering for de som ikke har fått med seg det som har kommet fram av Mesfin & Co så langt:

-Ezeh regnes som ferdig i klubben. Han er nå i Nigeria.

-SKM er operert, og vil være ute en stund (uten at jeg tror det har blitt sagt hvor lenge).

-Sandberg er endelig skadefri og har sammen med en liten gjeng av spillerne spilt mye fotball gjennom ferien og føler seg veldig godt rustet og supermotivert til pre-season.

-Ranger er skadefri og scoret bla et nydelig mål på trening.

-En en del interesse rundt Ødemarksbakken, hvor Aalesund virker å være i føreresetet. I alle fall Odd har også vist interesse. Ødmarksbakken virker selv å ha innsett at det beste for hans egen karriere vil være å forlate klubben, ifølge intervju i RB

-Klubben ønsker dobbel dekning i hver rolle, hvor ideelt sett en har stort potensial og den andre er erfaren. Også viktig at spillerne komplimenterer hverandre.

-Disse posisjonene har klubben bekreftet at de skal ha inn nye på: en høyreback, en midtstopper og indirekte en indreløper (siden de offentlig har gått ut i flere medier om at de ønsker Gjermund Åsen) Samt indirekte også kantspiller siden Bakke fortalte i et intervju at de ser etter andre typer kantspillere i 4-3-3 og i 4-2-3-1 som de også vil benytte seg av til tider. At de nå ser etter mer offensive kanter som er flinke til å utfordre.
                                De sier at de vil ha inn i alle fall 4,5. Så hvilke(n) posisjon(er) de en til to siste de vil ha inn skal spille i har mao ikke blitt bekreftet enda.
                                ​​​​​
                                - Spillerne klubben har bekreftet at de er interessert i og hvor det er dialog mellom klubbene er: nevnte Gjermund Åsen og Sondre Solholm Johansen.

Kommentar

• OptimistFugl
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2008
                                  • 463

Simon er inne på mye av dette i RB og VG sine sendinger. I utgangspunktet ønsker vi en etablert og en ung utfordrer i hver posisjon og gjerne en tropp på 25 som da gir tre ekstra spillere.
                                  Det jobbes med å finne ny klubb til Ezeh. Ødemarksbakken forsvinner vel også trolig.
                                  Vi skal sannsynligvis ha 4-5 nye inn men beholde dagens antall. Da må noen ut og det nevnes utlån av noen unge.

Med Ezeh og Øde ut blir det kanskje 2-3 til ut på lån.

Forventer 2 stoppere, HB, midtbane og Venstre ving er det som prioriteres inn.

Vil tro Sandberg ut på lån. Må spille fast nå og har ikke mulighet til det hos oss. To år med mye skader og tidvis rufsete for Skeid i 2019.
                                  Vill spekulasjon fra min side; vil kanskje tro Sannes og Edh eller Tongnoy kan være aktuelle for utlån. Det er posisjoner med mange om beinet. Særlig om Aasen eller tilsvarende profil kommer inn på midten.
                                  Mulig et keeperutleie også blir aktuelt for den som ligger an til å bli tredjevalg.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4694

Petter Myhre slutter hos Wang og blir med Sportsklubben videre: https://www.rb.no/lsk/petter-myhre/f...s/5-43-1510810

Kommentar

• maxpayne
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Apr 2006
                                      • 1311

Da er det snart 1.februar og jul igjen og det er på tide med årets sesongtips. Pr. dags dato er vi gode for 23, 24 poeng, med Mathew forhåpentligvis snart på plass kan vi lukte på 30 poeng. Så velger jeg å tro på at vi får noen spillere inn men dette er neppe noen som tar oss langt oppover tabellen.
                                      7 seiere 10 uavgjorte og 13 tap. 31 poeng og i beste fall plassen over kvalikk. Mitt lille håp om å nærme seg 40 poengsgrensa er kun mulig med en kjempesesong av en offensiv kraft.
                                      Last edited by maxpayne; 20.01.2021, 19:49.

Kommentar

• kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2452

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                        Da er det snart 1.februar og jul igjen og det er på tide med årets sesongtips. Pr. dags dato er vi gode for 23, 24 poeng, med Mathew forhåpentligvis snart på plass kan vi lukte på 30 poeng. Så velger jeg å tro på at vi får noen spillere inn men dette er neppe noen som tar oss langt oppover tabellen.
                                        7 seiere 10 uavgjorte og 13 tap. 31 poeng og i beste fall plassen over kvalikk. Mitt lille håp om å nærme seg 40 poengsgrensa er kun mulig med en kjempesesong av en offensiv kraft.
                                        Nå synes jeg du er altfor positivt innstilt. Reverser B/G 2020 statistikk, så har oss 2021: 1-3-26. Rykker da ned igjen. Samtidig gjør Strømmen og Ull/Kisa en begredelig sesong og går ned i PostNord. For å reise Romeriksfotballen blir det inngått en alianse og LUKS 22 ser dagens lys.

Kommentar

• ChrisK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2013
                                          • 348

Sves melder indirekte at LSK ønsker å få tak i Pål Andre Helland. Har inntrykk av at han sjelden skriver noe rundt LSK uten rot i virkeligheten, så overrasker meg ikke om Helland dukker opp i gult og svart ganske raskt.

Kommentar

Working...