Sesongen 2021

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tjodleif
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2017
    • 857

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
    Edit: Alle interesserte klubber skjønner det samme som oss - hvis vi bare venter litt får Helland med seg en sluttpakke som gjør at han kan fire på lønnskravene.
    Jepp, intet hastverk.

Det ble jo litt mer spennende da Branns medlemmer bestemte å beholde gressmatta. Hadde det blitt kunstgress der ville den destinasjonen være utelukket for gressklippersjåfør Helland. Er fortsatt ganske sikker på at vi ser ham i gult og svart i år, og bare dét er ganske rart.

Kommentar

• cetor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2011
      • 269

Kommentar

• Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 857

Segberg... er ikke midtbanen bra befolket nå? Nei, takk.

Kommentar

• niko
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2008
          • 640

"Det har vært mest konkrete henvendelser fra Lillestrøm, men det falt litt bort da de forlenget med Ifeanyi Mathew i sommer"

Kommentar

• BD
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Feb 2006
            • 1447

Bømlo-nytt melder bak betalingsmur at Kallevåg forlater Lillestrøm og kommer til å signere for Aalesund eller Hødd.

Takk for god innsats, Torbjørn!

Kommentar

• Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4694

Ser Bjarmann blir belønnet for å holde skinkene samlet og ikke hoppe på første og beste tilbud fra Molde. CSKA Moskva har nå klaska tosifra antall millioner i bordet for å sikre seg Bohinen. Håper også vi har like mye is i magen neste gang vi får fram et stortalent. Aldri mer salg til Molde!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Ky...ud-paa-bohinen

Kommentar

• Holterkanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2009
                • 596

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Ser Bjarmann blir belønnet for å holde skinkene samlet og ikke hoppe på første og beste tilbud fra Molde. CSKA Moskva har nå klaska tosifra antall millioner i bordet for å sikre seg Bohinen. Håper også vi har like mye is i magen neste gang vi får fram et stortalent. Aldri mer salg til Molde!

https://www.vg.no/sport/fotball/i/Ky...ud-paa-bohinen
                Kudos til de blaa der, aldri selg til mfk!

Kommentar

• Snow
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jul 2019
                  • 179

Vi har mange talenter men problemet er at vi ikke gir dem spilletid.

Kommentar

• Aderyn
                    Seniormedlem
                    Forumsadist
                    • Dec 2020
                    • 133

Opprinnelig skrevet av BD
                    Bømlo-nytt melder bak betalingsmur at Kallevåg forlater Lillestrøm og kommer til å signere for Aalesund eller Hødd.

Takk for god innsats, Torbjørn!
                    Bare meg eller noe spesielt for en type som helt klart kunne spilt i Eliteserien, enten for oss eller en annen klubb?

Skal ikke være typen som mener at han ikke burde valgt familien over fotballkarrieren men må vel ha ligget noe ganske spesielt i grunn der for å heller spille OBOS for AaFK enn på høyeste nivå, de fleste hadde vel klart å fått med familien et eller annet sted. Men ikke at han skylder oss noe, flott type som kom og gjennomførte jobben han ble satt til. Ønsker han uansett lykke til videre.

Kommentar

• Holterkanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2009
                      • 596

Opprinnelig skrevet av Snow
                      Vi har mange talenter men problemet er at vi ikke gir dem spilletid.
                      Vi må jobbe mot et 2. lag i 2. divisjon og få matchet opp de unge i med innhopp på A-laget.

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3577

Opprinnelig skrevet av HSft

Huff! Det kan du ikke mene?

Knudsen - Åsen - DG greit nok, Svendsen eller Seferi kan sikkert også prøve seg. Men vil absolutt helst ha inn en ny kant som hever nivået betraktelig. Ingen av de vi har er typer som får meg til å reise meg i sofaen når de får ballen med motstander i ubalanse.
                        Beklager at det har tatt et par dager å svare. Tanken med Krogstad sentralt høyt i banen er primært i overgangsspillet hvor han kan utnytte løpskraften sin til å sette motstander under tidlig press når vi mister ballen, ikke at han skal være en klassisk 10er i vårt offensive spill. Det er jobben til Åsen og Kairinen.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3577

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Jeg forstår godt skepsisen rundt Helland. Jeg var der selv i begynnelsen da ryktene begynte å svirre. Etter hvert har jeg dog endret mening totalt, og tenker nå at han vil være en virkelig strålende signering for oss (dersom han ikke slår beina under budsjettene våre selvsagt). Hear me out:

Fotballspilleren Helland er en stjerne i Eliteserien. Jeg ser du nevner at han ikke har hatt en god sesong siden 2017, men han plukka faktisk ti målpoeng på 970 minutter i ES 2019, altså i snitt et snaut målpoeng per spilte 90. Fjorårssesongen var ikke spesielt sterk, men Hareide har jo fryst ut både den ene og den andre og har nå fylt opp stallen med stjerner fra Allsvenskan. Vi får se hvordan det går -- min erfaring er at absolutt alt som kommer fra Allsvenskan trenger minst et år på å tilpasse seg tempoet og spillestilen i Eliteserien.

Lite sidespor over, men poenget er at Helland beviselig er en poengspiller av rang og således vil tilføre sårt tiltrengt angrepskraft i den fremre treeren. Han har også (i likhet med Åsen) en sabla god dødballfot, og vil med dette gjøre Garnås m.fl. langt farligere på cornere etc. Han har en skadehistorikk som kan virke avskrekkende, men jeg synes den samtidig er noe overdrevet. Han har spilt rundt 20 kamper i ES hvert år siden gjennombruddet. Videre kjenner han Åsen veldig veldig godt, og jeg tror den linken kan bli riktig dødelig, spesielt når man ser linken Åsen allerede har med Lehne Olsen. Åsen i en tierrolle bak to kompiser han er godt vant med å fôre kan rett og slett bli jævla gøy! Får vann i munnen av tanken.

Som et annet, og kanskje enda viktigere punkt, tror jeg Helland vil være en viktig signering også utover potensialet som spiller. I norsk målestokk er han selve definisjonen på den såkalte "referansespilleren" som jo Bakke har vært interessert i å få inn flere av. Ingen aktive fotballspillere i Norge har vunnet så mye som Helland. Seks seriemesterkap, fire ganger cupmester. I tillegg har han flust med erfaring fra Europa. Han vet hva som skal til og hva som kreves for å være helt der oppe og knive og vil i så måte være en forbilledlig mentor for våre mange sultne unggutter, litt ala det BBS (fysj!) var i høst ref. feks dette intervjuet med Knudsen i RB. Utover dette er Helland en type som vil skape publisitet rundt klubben og som kan friste både sponsorer og lokalt nærlingsliv til å bidra i større grad.

Oppsidene er mange for en signering av Helland. De to aberne er skadehistorikken og lønnsnivået. Jeg tror Helland er jævla gira på å vise at han fortsatt har masse å komme med og at Kåsene får skikk på ham. Ang. lønnsnivået så vil nok Helland få en voksen lønn, men jeg har tiltro til klubben her. Det virker å ha vært drevet fornuftig og nøkternt den siste tiden. F.eks. har klubben drevet forbilledlig gjennom corona-krisen og vært en av de bedre i klassen her på berget.

Jeg tror uansett at avtalen mer eller mindre allerede er klar og at han lanseres denne uka. Det har florert så mange rykter og hint at dette nærmest virker å være en done deal. Så får vi se hvordan det går
                          Beklager, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at Helland vil bidra så mye som vi helst ønsker. Åsen kan også bidra med vel så mye i mentorrollen. At Helland skaper blest i media bryr jeg meg veldig lite om. Da kunne vi like gjerne beholdt Melgalvis. Når det gjelder poengproduksjonen hans, så er den for et topplag. Å tro at det skal fortsette for oss anser jeg som naivt.

Kommentar

• MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3577

Opprinnelig skrevet av banan
                            Skjønner ikke hva du ser i Knudsen som kantspiller MortenA. Han er ikke spesielt rask og utmerker seg ikke i det hele tatt en mot en.
                            Det han har er bra overblikk, fin pasningsfot, fint driv med ball og forholdvis god teknikk. Så med tiden er jeg sikker på at han vil bli en særdeles god indreløper. Men er jo langt ufra noen kantspiller utifra kriteriene til Bakke & co.

Kreativiten til DG er minimal. Han har bra fart og spesielt god defensivt, men har store mangler offensivt. Helland er i den helt andre enden sv skalaen. Ekstremt kreativ, strøken pasningsfot og målfarlig. Underholdningsmessig er de spillerene som natt og dag.

På topp er vi godt forankret med Lehne Olsen (han er jeg sikker på at kommer til å sette personlig målrekord i år så lenge han og Åsen holder seg skadefrie). Og så har vi en Braut som ønsker å overta plassen hans og som vil gi store bidrag fra benk.

På venstrekanten står det mellom Seferi og Svendsen med stallen vi har per dags dato. Begge er raske og elsker å utfordre.

3-eren sentralt på midten er helt rå nå med Åsen-Matthew-Kairinen. Og med bulldoseren Krogstad pustende i nakken dems.

Forsvaret begynner å ta form. Er veldig spent på de to nysigneringene. Og om vi får inn Solholm Johansen før sesongstart. Og ikke minst hvor god høyreback vi får inn.

Keeper-duoen er unge og lovende. Håper Hedenstad Christiansen fortsetter der han slapp i fjor og viser seg som et utmerket førstevalg.

Alt i alt så begynner dette å se bedre ut enn på veldig mange år.
                            Jeg synes Knudsen spilte bedre på vingen enn som indreløper. Han beveget seg mye inn mot midten foran forsvaret og gjorde seg spillbar i oppspillsfasen, og gjorde mange gode valg med ballen. Knudsen gjorde veldig mye av det jeg forventer at Åsen vil gjøre i år. Han kan bli en god indreløper med tid, men trenger noen vintre i styrkerommet for å kunne ta for seg i duellene.

DGs offensive produksjon i fjor ble hemmet av de defensive oppgavene, samt at Lehne i lang tid ikke var i nærheten av å lukte hvor ballen ville komme. Helland er helt avhengig av bevegelser rundt seg for å kunne være kreativ. En mot en er han høyst ordinær.

Spiller vi 4-3-3 håper jeg å se Åsen på venstrevingen hvor han trekker inn i rommet foran stopperne. Det var i det rommet jeg husker han lagde et helvete på Åråsen for noen år siden mens han spilte for Tromsø. Åsen som indreløper er jeg mer usikker på. Jeg vil se han lenger frem i banen.

Kommentar

• superveteran
                              Juniormedlem
                              Bøffelpromp
                              • Jan 2008
                              • 16

Hvorfor ikke prøve å få signet Segberg fra Start. 3-2-4-1 eller 4-2-3-1 med Mathew og Segberg sentralt og 5 offensive aggresive spillere i front. Krogstad ned på back. Vi ønsker vel å se offensiv underholdene fotball. Husker Per Berg i sin tid sitert i RB «målet er å underholde» (da kan det invisteres).
                              Alle unggutta kunne få en mye større sjanse for å få ut potensialet i det offensive spillet.

Kommentar

• HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6114

Opprinnelig skrevet av superveteran
                                Hvorfor ikke prøve å få signet Segberg fra Start. 3-2-4-1 eller 4-2-3-1 med Mathew og Segberg sentralt og 5 offensive aggresive spillere i front. Krogstad ned på back. Vi ønsker vel å se offensiv underholdene fotball. Husker Per Berg i sin tid sitert i RB «målet er å underholde» (da kan det invisteres).
                                Alle unggutta kunne få en mye større sjanse for å få ut potensialet i det offensive spillet.
                                Vil gjerne spille med 2 6ere, men da blir det Matthew og Kairinen. Kan Segberg spille høyreback?

Kommentar

• Fugggel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2020
                                  • 523

Opprinnelig skrevet av HSft

Vil gjerne spille med 2 6ere, men da blir det Matthew og Kairinen. Kan Segberg spille høyreback?
                                  Nei, segberg er en typisk 6’er. Skulle vi hentet han måtte det vært som backup.

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6114

Da dropper vi han!

Kanskje det blir aktuelt om Matthew ikke får arbeidstillatelse.

Kommentar

• Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4694

Bakke sier i intervju med RB etter internkampen at vi må få "skrudd sammen stallen" og at det snart "brenner litt på dass" om vi ikke får på plass resten. Tror det foregår fryktelig mye bak kulissene om dagen. Gjetter neste uke byr på en overraskelse eller to.

(LSK gult-LSK svart 2-2). Jonatan Braut-Brunes (20) brukte årets første anledning til å sette inn to mål. 20-åringen mener han utvikler seg hver dag blant gode spillere i LSK.

Kommentar

• Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2201

Tenkte å bare komme med noen egne synspunkter hvordan JEG ser laget pr i dag.
                                        Og jeg vet det er mange flere her inne som har bedre grunnlag/innblikk for å uttale seg om hvordan virkelig "stova" er for LSK i dag.

Men sånn jeg ser det , som også ledelsen har uttalt , er at vi trenger mer rutine. Vi har flust av unggutter som banker på døra , det er supert.
                                        Men hvis vi snakker om de under 20 år , så tror jeg vi ikke i år kan regne med at noen av disse vil prege første-elleveren noe særlig denne sesongen. Det vil også være mye forlangt.
                                        Men at noen av disse vil få spilletid , er jeg rimelig sikker på. Utviklinga kan skje raskt , og hvem av dem som først vil slå til er vanskelig å si fra mitt ståsyn ?
                                        Noen av dem kan jo plutselig ta syv-mil steg ? Men at vi har noe å bygge videre på her , bør det være liten tvil om.

Men vi har flere spillere nylig passert 20 år , som absolutt vi kan/må regne med å bidra i år.

Mads(20 år) i mål som første keeper , har jeg kjempe tro på . Fortsetter han utviklinga fremover , kan det absolutt være en A-landslags keeper vi har her
                                        for fremtiden ?
                                        Lars Ranger(20 år) , fortsatt litt skeptisk til at han foreløpig er vårt førstevalg på Høyre back . Men selv om det bare var intern kamp i dag , så tenker jeg plutselig , hvorfor ikke ?
                                        Men selvfølgelig må vi ha en høyre back til , så får vi bare se hvem som kommer seirende ut av den konkurransen ?

På midtstopper plassen er det nok ikke investert i Ogbu(20 år) for at han skal sitte på benken. Granås er vel blant mange regnet med som første makker. Men personlig ser jeg Slørdahl(20 år) som en "dark horse" her. Synes han gjorde en strålende jobb når han kom inn i fjor , og regner med at han er/blir enda bedre denne sesongen.

Dragsnes er nok hentet inn som første valget som VB. Bak han har vi SKM og Baccay ( 19 år)

På midten , ser jeg Karinen (22 år) , Matthew og Gjermund Åsen som naturlige i start-elleveren . Krogstad banker selvfølgelig på døra , men pr i dag så ser jeg ikke han i en første elleveren , i en 4-3-3 formasjon.

På topp. Lehne Olsen er naturlig nok førstevalget som midtspiss. Men jeg er rimelig sikker på at Braut(20 år) kommer til å pushe på han , mer enn han håper
                                        Vi har også Sannes (18 år) i bakhand . Vet ikke helt hvordan hans skade situasjon er i dag ? Men at han er ett talent er det liten tvil om.

Så kommer vi til høyre og venstre ving/kant.
                                        Her er jeg mest usikker. Her mener jeg vi trenger ett klart første-valg på begge sider.
                                        Pr i dag så er vel Daniel G forventa å være ett første valg på høyre siden.
                                        Beklager alle Daniel fans , han er fin å ha i stallen . Men han er altfor ujevn. Jeg har nok til tider vært kanskje for kritisk til han , vil/ville virkelig at han skal lykkes .
                                        Men for meg har han bare ikke vist nok totalt sett disse 2 sesongene , for at han skal være ett førstevalg på høyrekanten for oss i TL.

Men pr i dag , har vi heller ingen andre som bør være foran han i køen . Her må vi prioritere å få inn en ny spiller . Personlig sier jeg ja takk til Helland , som er mest aktuell.
                                        På venstrekanten , regner jeg med at det fortsatt er for tidlig for Seferi(17år). Vi har evt Svendsen ( 21 år) der nå som førstevalg ? Evt Mathisen (22år) eller Knudsen (18-åring) selv om ingen er naturlige kantspillere , men kan likevel gjøre en grei jobb der.
                                        Samme gjelder vel Krogstad også ?
                                        Men jeg mener at også en venstre ving/kant må inn.

Min konklusjon til slutt.
                                        Får vi inn en høyreback til , samt høyre ving og venstre ving ,I utgangs punktet Bedre enn dem vi har i dag , så går vi en spennende sesong i møte. På positiv måte tror jeg.
                                        Og se hvor mange unge spillere som banker på døra nå , så herlig
                                        Last edited by Playboy1; 07.02.2021, 12:56.

Kommentar

• HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6114

Synes Sandberg må nevnes når man diskuterer stopperplassen. Var utvilsomt en bedre spiller og et mer spennende talent enn Slørdahl for et år siden. Om han ikke plages mer med skader så er han favoritten min til å ta en midtstopperplass. Men er vel sannsynlig at vi henter inn en ny stopper med erfaring fra TL(SSJ)

Kommentar

Working...