Sesongen 2021
Collapse
X
-
Vi brukte vel bare én spiller som har fylt 30 i kampen mot Godset, men til gjengjeld fem på 22 eller yngre. Jeg synes ikke vi savna flere unggutter på banen i den kampen. Denne våren gir vi flere unge spillere uten erfaring på nivået muligheten til å vise seg fram: Slørdahl, Ogbu og Ranger er store talenter og blir satsa på som førstevalg. Det gikk så som så i første kamp, men jeg tror de vil vokse med oppgaven.👍 1Kommentar
-
25
22 21 20 27
22 24 29
30 29 21
Nei, her satses det ikke på unge spillere i det hele tatt.👍 4Kommentar
-
Ikke så lenge siden som du skal ha det til å høres ut som. Slørdahl fylte 20 i november, MHC i oktober.
Er ikke 20-22 ungt i Eliteserien? Halve laget, det. Kunne valgt Garnås, Krogstad og Kent foran disse.👍 3Kommentar
-
Kampen mot Godset ble ødelagt av lagoppstillingen og den elendige starten den resulterte i. Jeg regner med at mot Viking er vi tilbake til normal lagoppstilling, og da blir det en helt annen kamp.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Var ikke dette normalt lagoppstilling slik vi venta oss? Bortsett fra at kantene bytta? Vil et kantbytte ha alt å si?Kommentar
-
Kantbyttet var etter min mening avgjørende. DG jobber oppofrende hjemover, Svendsen er ikke like ivrig. På 1-0 følger ikke Svendsen Parrs løp slik at han får slått ballen inn foran mål igjen. I forkant av straffa har Svendsen igjen ikke kontroll på Parr som stikker bak han og kan slå upresset inn mot Friday. Han har ytterligere et løp hvor han ikke klarer å holde følge med Parr, men headingen gikk heldigvis utenfor. Svendsen trenger mer rutinerte spillere bak seg mens DG gjør en uvurderlig jobb med å hjelpe Ranger.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Etter en tung, treg og ganske så veik sesongstart er jeg åpen for spillere som er litt lekne (Seferi og Mathisen), og spillere som tar for seg litt (Garnås og Krogstad).
Kommentar
-
I utgangspunktet er det ikke så viktig hvilken side man spiller på, det handler mer om hvilke kvaliteter du har som passer til hvilken side.
men det jeg reagerer på er at Bakke gjør det foran en seriestart og ikke i treningskamper. I toppfotball jager man hele tiden marginer da er det dumt at man ikke legger opp til å bygge relasjoner med de som spiller på samme side.
Men man skal ikke unnskylde Svendsen for den defensive jobben, det var så tynn suppe at det er lenge siden jeg har sett maken. Det første man lærer bort kantspillere når man begynner å spille 11’er er at du iallefall må følge backen når han går. At det glipper en gang er selv for mye, også attpåtil skjer det 3....👍 3Kommentar
-
Høyresiden blir også noe svekka defensivt av at man har en indreløper med feil fot der, som også trekker høyere opp i banen.
👍 1Kommentar
-
Jeg stussa på at ikke DG ble brukt på venstre i treningskampene, siden det er et naturlig trekk når Helland kommer inn. Veldig overraskende at man ignorerer det gjennom alle treningskampene for så å gå for det i første kamp.
Høyresiden blir også noe svekka defensivt av at man har en indreløper med feil fot der, som også trekker høyere opp i banen.
kjøper ikke helt hvorfor man blir svekket defensivt på grunn av indreløper med venstrebein på høyreside?
Kommentar
-
1. Rolla er ulik den vi har på motsatt side. Når man har en med feil fot er det mer naturlig å trekke inn sentralt for å bruke riktig for, da blir det mer åpent på kontringer i mot.
2. Det er mer naturlig å forsvare seg mot riktig fot. Mindre naturlig å takle med feil fot f.eks. Det blir det samme som når man har en stopper med feil fot. Det går fint, men det er bedre for en stopper å spille på venstre om du er venstrebent eller høyre når du er høyrebeint. Når man er høyrebent vil man ofte naturlig lede motspiller mot sin høyre f.eks. Løper man ved siden av en spiller så er det enklere å sette inn en takling om han er på samme side som feil fot. Blir detaljer, men selv profesjonelle spillere ser man utføre litt klønete taklinger med riktig fot istedenfor å svinge rundt med feil fot og ha mer kontroll.Kommentar
-
Ikke noen voldsom forskjell, men det påvirker oss defensivt på to måter.
1. Rolla er ulik den vi har på motsatt side. Når man har en med feil fot er det mer naturlig å trekke inn sentralt for å bruke riktig for, da blir det mer åpent på kontringer i mot.
2. Det er mer naturlig å forsvare seg mot riktig fot. Mindre naturlig å takle med feil fot f.eks. Det blir det samme som når man har en stopper med feil fot. Det går fint, men det er bedre for en stopper å spille på venstre om du er venstrebent eller høyre når du er høyrebeint. Når man er høyrebent vil man ofte naturlig lede motspiller mot sin høyre f.eks. Løper man ved siden av en spiller så er det enklere å sette inn en takling om han er på samme side som feil fot. Blir detaljer, men selv profesjonelle spillere ser man utføre litt klønete taklinger med riktig fot istedenfor å svinge rundt med feil fot og ha mer kontroll.
punkt 2 er jeg enig i mye, men når det kommer til det defensive som indreløper så handler det om å dekke rom og stenge linjer. Da er det irrelevant hvilke fot man har.
Jeg ser hvor du vil hen med sammenligningen med stopper posisjon, men det er en helt annen rolle. Jeg vil si at det viktigere at man har en venstrefotet stopper på V.stopper plass enn at en Venstre indreløper har venstrebein. Det handler om hvordan type pasninger man slår og kroppsstilling ved frispilling osv.
Uansett så er det som du også påpeker detaljer som det er vanskelig å måle effekt av.
Kommentar
Kommentar