Gjermund Åsen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • occean-fan!
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 751

Gjermund har jo kvaliteter. Men må spille i en bred vingrolle der han kan pumpe legg. Nytter ikke å bruke han andre plasser. Ved å dyrke ekstremferdigheten hans kan vi få mer ut av han. Så er spørsmålet om det er best for lagets total

Kommentar

• Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4666

Opprinnelig skrevet av occean-fan!
      Gjermund har jo kvaliteter. Men må spille i en bred vingrolle der han kan pumpe legg. Nytter ikke å bruke han andre plasser. Ved å dyrke ekstremferdigheten hans kan vi få mer ut av han. Så er spørsmålet om det er best for lagets total
      Helt riktig. I systemet til Bakke/Myhre hadde han en skreddersydd rolle som fremhevet ferdighetene hans. Det hjalp i tillegg at han hadde en Dragsnes som aldri ble sliten med seg i det oppbyggende. Gud, som jeg savner den venstresiden med Pettersson, Dragsnes og Åsen. Å spille ham i midtbaneleddet er totalt meningsløst. Han har ikke frekvensen.

Kommentar

• MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3492

Jeg mener vi får en bedre totalpakke med Elkær som har en like god, om ikke bedre, pasningsfot, bedre avslutter, og mer fart. Elkær har noen tibg han må jobbe med, men totalt sett vil jeg heller se han enn Åsen på banen. Ideelt sett bør vi plassere Elkær og Va på hver sin ving, og hente en venstreback og indreløper i løpet av dette vinduet.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4666

Opprinnelig skrevet av MortenA

Jeg mener vi får en bedre totalpakke med Elkær som har en like god, om ikke bedre, pasningsfot, bedre avslutter, og mer fart. Elkær har noen tibg han må jobbe med, men totalt sett vil jeg heller se han enn Åsen på banen. Ideelt sett bør vi plassere Elkær og Va på hver sin ving, og hente en venstreback og indreløper i løpet av dette vinduet.
          Eventuelt Và til venstre og Uba til høyre. Vi får se hva slags system DN velger først…

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2564

Man kan nesten lure på om Georgson gjorde det han kunne for å ikke plassere Åsen i rett poisjon. Han har jo spilt i ALLE andre plasser enn der han er best - legge inn fra venstre side. Var bedring i går hvor han mye oftere kom på rett plass. Linken Åsen - TLO vet man er der.

EDIT: må legges til at han hadde sylskarp kommentar til Vesle Skjærvik i går: "Kanskje han føler at han har noe uoppgjort her. Det er i hvert fall litt engasjement i han. Det var null engasjement da han var her, så kanskje de har fått litt fyr i han nå."
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2364

Opprinnelig skrevet av MortenA

Elkær har nydelige innlegg. Der utfordrer han Åsen selv på en god dag hos sistnevnte. Derimot har vel Elkær så langt knapt truffet på en pasning til en medspiller som er mindre enn 5 meter unna. Skjønn det den som kan.

Kommentar

• LS89
                Kamptrådkongen
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2013
                • 3410

For en begredelig sesong han har hatt.

Fullstendig ferdig på dette nivået.

Kommentar

• Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4666

Opprinnelig skrevet av LS89
                  For en begredelig sesong han har hatt.

Fullstendig ferdig på dette nivået.
                  Kan gjøre en OK jobb for LSK 2

Kommentar

• ChristerH
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Apr 2006
                    • 200

Hva skjedde med å være best i det som er gratis? Tydelig at han ikke er like mentalt investert i lsk som han var.

Kommentar

• Egumen
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Sep 2011
                      • 204

Opprinnelig skrevet av ChristerH
                      Hva skjedde med å være best i det som er gratis? Tydelig at han ikke er like mentalt investert i lsk som han var.
                      Føler det står mer på ferdigheter og tempo enn innsats.

Kommentar

• Lillestrømer
                        Medlem
                        Bøffel
                        • Jul 2023
                        • 33

Flott fyr. Om dagen peker han seg ut som den tregeste i Norges tregeste tropp. Veiver febrilsk med armene slik at han hvertfall er i synsfeltet til motstanderen. Ellers må man jo bare konstanterer at man spiller 10 mot 11 defensivt med Åsen på banen. Er nok en av flere faktorer til at det renner inn bakover. Har som flere lim under skoa med en aksjonstid og -radius som gjør at dueller og forsvar/angrep på små flater er fullstendig håpløst. Innleggene han leverte mot Tromsø var jo dessverre på et nivå at jeg ikke fatter at han forsvarer en plass på laget. Nå trenger vi vel heller ikke snille gutter på banen.

Kommentar

Working...