Strømsgodset - Lillestrøm SK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6110

Hva har jeg egentlig gått glipp av her? Hvorfor er han pasienten på trask til Kristiansund mens vi serieåpner i Drammen?

Kommentar

• Tommy og Tigeren
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2017
      • 276

Et par år til i OBOS hadde gjort susen, for spillere og trenerteamet.

Kommentar

• sigurdsen
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 1827

Opprinnelig skrevet av HSft
        Hva har jeg egentlig gått glipp av her? Hvorfor er han pasienten på trask til Kristiansund mens vi serieåpner i Drammen?
        Fordi det opprinnelig var åpning mot Kristiansund. Han ønsket ikke å ta «den lette veien» ved å velge å gå til Bærum/Drammen.

Kommentar

• LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3417

Blir interessant å se dette laget når vi møter de beste lagene. Skrekk og gru når vi møter Molde og Glimt med dette forsvaret.

Kommentar

• Kanarivogel89
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • May 2006
            • 4686

Opprinnelig skrevet av Fugggel
            Fortell meg gjerne hvordan det er mulig å prestere som spiss når du ser hvordan kollektivet presterer? Vi skaper ingen sjanser i åpent spill, lehne får en ball som han burde fått mer ut av, det kommer etter et meget bra gjennomspill. Annet enn det så får han ingen verdens ting å jobbe med.
            Jeg har forsvart Lehne her inne i tykt og tynt, men på ett eller annet tidspunkt må også jeg innrømme at jeg ikke forstår hvordan han passer inn i måten vi ønsker å spille på. Han har vært ute med skade nå i to uker, men er likevel klokkeklar i elleveren i 90+ minutter. Det vil jo tilsi at han har en helt instrumentell rolle å spille i taktikken til Bakke. Men hva er denne rollen? Totalt umulig å se. Er han bakromsspiss? Er han møtende spiss? Er han target man? Han faller mellom flere stoler. Samtidig ville jeg lett satt et par månedslønninger på at han hadde satt 25+ kasser i systemet til Glimt. Frustrerende type, Lehne

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6110

Opprinnelig skrevet av LS89
              Blir interessant å se dette laget når vi møter de beste lagene. Skrekk og gru når vi møter Molde og Glimt med dette forsvaret.
              Når vi møter bedre lag så får vi jo utnytta kontringsstyrken vår og hurtigtogene foran. La dem prøve å sette 4ern sin høyt med den gjennombruddshissigheten vi har på topp!

Kommentar

• BD
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2006
                • 1446

Fortell meg gjerne hvordan det er mulig å prestere som spiss når du ser hvordan kollektivet presterer? Vi skaper ingen sjanser i åpent spill, lehne får en ball som han burde fått mer ut av, det kommer etter et meget bra gjennomspill. Annet enn det så får han ingen verdens ting å jobbe med.
                Nå har vel Lehne, som den mest sentrale i vårt offensive spill, både scoret og skapt lite omtrent sammenhengende i et par år. Jeg forstår ikke hvorfor så mange unnskylder hans prestasjoner. Da han ikke presterte da vi rykket ned var det fordi laget var dårlig. Da han ikke presterte i Obos var det fordi det var så vanskelig å være spiss når vi er favoritter...

Han virker som en fin fyr og en ok spiller, men alt tyder på at han får en for sentral rolle i laget i forhold til hva han klarer å levere.

Kommentar

• Fugggel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Dec 2020
                  • 522

Opprinnelig skrevet av BD

Nå har vel Lehne, som den mest sentrale i vårt offensive spill, både scoret og skapt lite omtrent sammenhengende i et par år. Jeg forstår ikke hvorfor så mange unnskylder hans prestasjoner. Da han ikke presterte da vi rykket ned var det fordi laget var dårlig. Da han ikke presterte i Obos var det fordi det var så vanskelig å være spiss når vi er favoritter...

Han virker som en fin fyr og en ok spiller, men alt tyder på at han får en for sentral rolle i laget i forhold til hva han klarer å levere.
                  Det handler ikke for meg om å forsvare han, det handler om å nyansere bildet om at han er dritt som så mange mener. Som spiss i 4-3-3 er du avhengig av at du får noe å jobbe med. Og når vi da ikke skaper en sjanse i åpent spill så kunne vi stilt med hvem som helst spiss i hele landet.
                  At han er den mest sentrale i vårt offensive spill det er jeg ikke enig i. I det etablerte (som offensivt spill er) så er hans oppgave å skaffe seg plass i boks.

Spør du meg er ikke 18 målpoeng i Obos så ille.

Spørsmålet må heller være kan vi som klubb få en særlig bedre spiss? Jeg tror ikke det, han har levert pluss minus 10 mål i de årene vi har hatt han (pluss assist). Tror vi skal slite med å fp tak i noe bedre.

Kommentar

• plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 831

Godset fikk tak i en tidligere LSK-spiller som vet hvor målet står.

Kommentar

• Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 522

Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

Jeg har forsvart Lehne her inne i tykt og tynt, men på ett eller annet tidspunkt må også jeg innrømme at jeg ikke forstår hvordan han passer inn i måten vi ønsker å spille på. Han har vært ute med skade nå i to uker, men er likevel klokkeklar i elleveren i 90+ minutter. Det vil jo tilsi at han har en helt instrumentell rolle å spille i taktikken til Bakke. Men hva er denne rollen? Totalt umulig å se. Er han bakromsspiss? Er han møtende spiss? Er han target man? Han faller mellom flere stoler. Samtidig ville jeg lett satt et par månedslønninger på at han hadde satt 25+ kasser i systemet til Glimt. Frustrerende type, Lehne
                      i dag var det umulig å se hva vi prøvde på i det hele tatt, vi har spilt oss ut i hver eneste kamp i preseason. Ikke en 5 meter var det frispilling i dag, relativt spesielt. Så heller ikke hvilke prinsipper vi hadde i det offensive. Ikke så rart at vi ikke så hvilken rolle lehne hadde i dag, men synes du virkelig har gode poenger i det du skriver her.
                      Samtidig har han levert ok med målpoeng i årene han har vært hos oss.
                      Han kommer aldri til å bli noen 20 måls spiss, hadde han vært det hadde han trolig ikke spilt hos oss.

Min kommentar handler om negativiteten rundt han i dag, som jeg synes er lite begrunnet. I dag hadde han håpløse arbeidsforhold. Han hadde en situasjon han burde levert bedre og det var ballen fra åsen i bakrom. Ellers var han ikke involvert.

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3308

Ja, vi mangler tempo, men enda mer mangler vi trøkk utpå der. Episk tabbe å starte med Slørdal fremfor Garnås. Sistnevnte ville ha gruset / kvestet /maltraktert vrakgodsets spiss i deres første angrep. Ja, det hadde kosta kort, men ville samtidig ha spredd sikkerhet innad i laget. Nå fremsto vi som veike fra start, Godset fikk selvtillit, og vi ble kjeks. Skammelig!

Kommentar

• Playboy1
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 2199

Opprinnelig skrevet av BD

Nå skal jeg ikke være den jeg sier , hva sa jeg...
                          fordi jeg skal ikke bare skylde alt det offensive bare på TLO.Men vi må se på på hele offensive 3-ren vi har idag.
                          Lehne er Lehne maks 7-10 mål på en sesong og skal være lederen ellers.
                          DG ikke god nok på dette nivået ( når skal folk forstå dette?) så har vi en Rookie på motsatt side , som har fortjent litt mere tid)

vi har ett urutinert forsvar, som har fortjent litt mere tid også( men skjønner godt at vi jaktet nok en stopper dog)
                          Men mest skuffende av alt , er vår midtbane 3-er som rett og slett var ‘søppel’ alle sammen.

Kommentar

• Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 522

Opprinnelig skrevet av G-Man
                            Ja, vi mangler tempo, men enda mer mangler vi trøkk utpå der. Episk tabbe å starte med Slørdal fremfor Garnås. Sistnevnte ville ha gruset / kvestet /maltraktert vrakgodsets spiss i deres første angrep. Ja, det hadde kosta kort, men ville samtidig ha spredd sikkerhet innad i laget. Nå fremsto vi som veike fra start, Godset fikk selvtillit, og vi ble kjeks. Skammelig!
                            Ganske fascinerende å forenkle verdens mest kompliserte spill på den måten du gjør her.
                            Tror du oppriktig på det du skriver ?

Kommentar

• BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1446

Spørsmålet må heller være kan vi som klubb få en særlig bedre spiss? Jeg tror ikke det, han har levert pluss minus 10 mål i de årene vi har hatt han (pluss assist). Tror vi skal slite med å fp tak i noe bedre.
                              Jeg tror det er mulig for oss å få tak i noen som leverer bedre enn Lehne. Han hadde 15 spillere foran seg på toppscorerlista i Obos... Når det er sagt - dette handler absolutt ikke om å gjøre Lehne til en hakkekylling. Det virker som han bidrar godt på flere måter i spillergruppa, men han er vurdert feil når man ser på han som en nøkkelspiller. Det må bli slutt på klippekortet.

Kommentar

• G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3308

Ganske fascinerende å forenkle verdens mest kompliserte spill på den måten du gjør her.
                                Tror du oppriktig på det du skriver ?
                                Selvfølgelig.

Ikke bare er det ubegrunnet synsing heller. Når jeg bodde i England bidro jeg med analyse til en bok om Vinnie Jones (om du er gammel nok til å huske han). Vinnie var en råtass og en begrenset fotballspiller, men helt uvurderlig når det gjaldt å ta motstandernes stjernespillere ut av kampen. Jeg intervjuet han også, og det han selv sa var: "It's all about the first 5 minutes, if you make 'em fear you then, you have won."

Og ja, vi fremsto som ufattelig veike fra start utpå der i dag. Du kunne formelig se selvtilliten blomstre hos Godset.

Kommentar

• ynnor
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 857

Som den eneste gode kampen vi har spilt de to siste sesongene, søpla borte. Knuste til i starten og fikk motstanderen helt ut av troen

Kommentar

• Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 522

Opprinnelig skrevet av G-Man

Selvfølgelig.

Ikke bare er det ubegrunnet synsing heller. Når jeg bodde i England bidro jeg med analyse til en bok om Vinnie Jones (om du er gammel nok til å huske han). Vinnie var en råtass og en begrenset fotballspiller, men helt uvurderlig når det gjaldt å ta motstandernes stjernespillere ut av kampen. Jeg intervjuet han også, og det han selv sa var: "It's all about the first 5 minutes, if you make 'em fear you then, you have won."

Og ja, vi fremsto som ufattelig veike fra start utpå der i dag. Du kunne formelig se selvtilliten blomstre hos Godset.
                                    Du må gjerne mene at det ville utgjort forskjellen, men deg om det. Sier ikke at det ikke har noe for seg å ha en spiller som Vinnie Jones eller Garnås for den saks skyld, men poenget er at det krever mye mer av deg som spiller en kun gå ut å kline til en jævel. Om det er fokuset er du på aldeles feil sport.

Kommentar

• Grankanari
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Jun 2018
                                      • 125

Jeg er så skuffa. Ikke overrasket. Skuffa. Ingenting har skjedd etter fiaskosesongen. Like ræva. Ingen karakterer utpå banen, eller i spillestil. Både spillere og filosofi er hverken fugl eller fisk. Hvorfor har vi store, trege TLO forran der. Hva er planen? Hvor ligger den påståtte utviklingen?

Kommentar

• Fotball24/7
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2008
                                        • 266

Hvor er spisskompetansen vår? Når vi som i dag så til de grader mangler grunnspill og gjennomføring av det som var planlagt, så savner jeg noen som kan ta tak og røske opp motstanderen litt.

Hvor er Nosa, Ujah, Powell, Fofana, Mifsud, Kasey, eller Koren. Jeg savner «eneren» på dager som dette.

Spent på om dagens spillere klare å løfte seg fremover og det skal sies at vi skal gi de noen kamper slik at de kan lære av feilene som gjøres i dag.

Dette er en ball

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3564

Det handler ikke for meg om å forsvare han, det handler om å nyansere bildet om at han er dritt som så mange mener. Som spiss i 4-3-3 er du avhengig av at du får noe å jobbe med. Og når vi da ikke skaper en sjanse i åpent spill så kunne vi stilt med hvem som helst spiss i hele landet.
                                          At han er den mest sentrale i vårt offensive spill det er jeg ikke enig i. I det etablerte (som offensivt spill er) så er hans oppgave å skaffe seg plass i boks.

Først Tommy Høiland hadde vel 21 mål når Viking spilte Obos, så da er ikke 18 målpoeng all verden. Jeg baserer mye av min kritikk på manglende bevegelser fra TLO. Hvor ofte var han spillbar? Han jogget for det meste i pasningsskyggen bak stopperne til Godset. At han fikk så mange målpoeng i fjor var fordi han fant rommet mellom forsvar og midtbane og gjorde seg spillbar. Det gjorde han ikke i dag. Når han i tillegg aldri er i nærheten når ballen er i farlig sone, så blir det altfor tamt.

For å snu det hele på hodet, hva bidro TLO, som kaptein og en av veteranene i et ellers urutinert mannskap, med i løpet av 90+ min?
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...