Strømsgodset - Lillestrøm SK

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugggel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2020
    • 522

Opprinnelig skrevet av MortenA

Først Tommy Høiland hadde vel 21 mål når Viking spilte Obos, så da er ikke 18 målpoeng all verden. Jeg baserer mye av min kritikk på manglende bevegelser fra TLO. Hvor ofte var han spillbar? Han jogget for det meste i pasningsskyggen bak stopperne til Godset. At han fikk så mange målpoeng i fjor var fordi han fant rommet mellom forsvar og midtbane og gjorde seg spillbar. Det gjorde han ikke i dag. Når han i tillegg aldri er i nærheten når ballen er i farlig sone, så blir det altfor tamt.

For å snu det hele på hodet, hva bidro TLO, som kaptein og en av veteranene i et ellers urutinert mannskap, med i løpet av 90+ min?
    Mange av målpoengene til Lehne i fjor kom på kontringer og når motstander var i ubalanse og ikke i etablert spill, det er jo det som er poenget her. Om lehne dropper ned som du sier i etablert overbefolker du bare rommene og det er ingen tjent med.

Om det spørsmålet angående hva han bidrar med gjelder i dag, så er det ikke stort. Han vinner noen dueller og det er vel det. Men poenget mitt har hele tiden vært at han ikke fikk særlig mye å jobbe med, ikke at han var god. Fordi det var han ikke.

Kommentar

• MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3564

Opprinnelig skrevet av Fugggel

Mange av målpoengene til Lehne i fjor kom på kontringer og når motstander var i ubalanse og ikke i etablert spill, det er jo det som er poenget her. Om lehne dropper ned som du sier i etablert overbefolker du bare rommene og det er ingen tjent med.

Om det spørsmålet angående hva han bidrar med gjelder i dag, så er det ikke stort. Han vinner noen dueller og det er vel det. Men poenget mitt har hele tiden vært at han ikke fikk særlig mye å jobbe med, ikke at han var god. Fordi det var han ikke.
      Jeg vil hevde at gode spisser sørger for at de får baller å jobbe med.

Når det gjelder å overbefolke rom, så kan man justere det ved at vingene stikker inn mellom stopper og back, evt bakrom og indreløperne beveger seg bredere i banen.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 522

Jeg vil hevde at gode spisser sørger for at de får baller å jobbe med.

Når det gjelder å overbefolke rom, så kan man justere det ved at vingene stikker inn mellom stopper og back, evt bakrom og indreløperne beveger seg bredere i banen.
        Gode internasjonale spisser gjør nok det, men har tilgode å se mange av de i ES.

Det andre du nevner er en mulighet, men det er noe som treneren bør bestemme. At det skal være en del av bevegelsesmønsteret. Men det er en annen diskusjon.
        Du vil ikke få de bevegelsene fra de andre bare Lehne dropper ned, med mindre det er trent på. Da snakker vi om at en bevegelse utløser 6 andre og det er relativt komplisert.

Kommentar

• G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3308

Du må gjerne mene at det ville utgjort forskjellen, men deg om det. Sier ikke at det ikke har noe for seg å ha en spiller som Vinnie Jones eller Garnås for den saks skyld, men poenget er at det krever mye mer av deg som spiller en kun gå ut å kline til en jævel. Om det er fokuset er du på aldeles feil sport.
          Beklager så mye da, visste ikke at vi hadde en her inne som var en allviter med alle svarene. Skulle gjerne tatt diskusjonen med deg, men blir litt for opptatt til det. Har nemlig en lang rekke med midtstoppere jeg må ringe til og fortelle at et orakel i Norge har bestemt at de er på aldeles feil sport. Jeg får begynne med Sergio Ramos og så jobbe meg nedover lista.

Kommentar

• MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3564

Gode internasjonale spisser gjør nok det, men har tilgode å se mange av de i ES.

Det andre du nevner er en mulighet, men det er noe som treneren bør bestemme. At det skal være en del av bevegelsesmønsteret. Men det er en annen diskusjon.
            Du vil ikke få de bevegelsene fra de andre bare Lehne dropper ned, med mindre det er trent på. Da snakker vi om at en bevegelse utløser 6 andre og det er relativt komplisert.
            At spillere beveger seg mot de ledige rommene og gjør seg spillbare bør være elementært. Mye av problemene i går handler om mangel på bevegelse foran ballfører. Det var nok også grunnen til at Matthew og Slørdahl mistet ballen uvanlig ofte. De hadde ingen å spille på til tross for at vi måtte frem og score.

Gårsdagen var skuffende, men ikke unik i LSKs historie når det gjelder sesongdebuter. Vi kommer nok til å gå på noen skreller i år, men det er det nok mange som vil gjøre. Halve serien kan på papiret rykke ned. Hva vi presterer mot et revansjelystent Viking vil gi en pekepinn om hvor vi står. Gårsdagen ble avgjort på taktikktavla til Bakke, lenge før avspark, og jeg tviler på at han bytter side på kantene igjen.

Kommentar

• Snow
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jul 2019
              • 179

Jeg har sagt det før og sier det igjen. TLO må bort og gi plass til de yngre sultene spillere. TLO bare jogget på toppen som om han var på søndags tur. Han er kaptein på laget og det er han som må få fart i laget. Hvorfor lykkes alle spillere som blir lånt ut og ikke i LSK? Svendsen var katastrofe i går. Han er rask og god med ballen men dessverre så er ikke fysikken hans like god. Bare noen kom bort i han så falt han.

Kommentar

• HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6110

Opprinnelig skrevet av Snow
                Svendsen var katastrofe i går. Han er rask
                Rask er han definitivt ikke. Han er rask i beina, og det første skrittet går ganske fort. Men skal det løpes over en meter så ser han ut som en tiåring som blir løpt opp av omtrent alle i ligaen.

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3308

Hva vi presterer mot et revansjelystent Viking vil gi en pekepinn om hvor vi står. Gårsdagen ble avgjort på taktikktavla til Bakke, lenge før avspark, og jeg tviler på at han bytter side på kantene igjen.
                  Veldig enig i begge deler. Ellers bør vel både Krogstad og Garnås være veldig nære en startplass mot Viking.

Kommentar

• Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 522

Opprinnelig skrevet av G-Man

Beklager så mye da, visste ikke at vi hadde en her inne som var en allviter med alle svarene. Skulle gjerne tatt diskusjonen med deg, men blir litt for opptatt til det. Har nemlig en lang rekke med midtstoppere jeg må ringe til og fortelle at et orakel i Norge har bestemt at de er på aldeles feil sport. Jeg får begynne med Sergio Ramos og så jobbe meg nedover lista.
                    Var en skrivefeil, mente feil spor. Ikke meningen å fremstå som en bedreviter, poenget er at jeg er totalt uenig i at det er så enkelt.
                    Så beklager jeg om det ble formidlet på feil måte.

Kommentar

• Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 522

At spillere beveger seg mot de ledige rommene og gjør seg spillbare bør være elementært. Mye av problemene i går handler om mangel på bevegelse foran ballfører. Det var nok også grunnen til at Matthew og Slørdahl mistet ballen uvanlig ofte. De hadde ingen å spille på til tross for at vi måtte frem og score.
                      Helt enig at bevegelsene i går var totalt fraværende. Som du sier så gjør ikke det jobben til Slørdahl og Mathew enkel. Og det kan også være grunnen til både balltap og brudd. Når man ikke finner alternativene enkelt er det lett til å ty til en risikabel pasning.

Lov å mene at der er elementært, jeg vil hevde at det er relativt komplisert at en bevegelse skal utløse opptil 6 andre og at det i tillegg skal skje naturlig uten at det øves på.

Offensivt spill er det vanskeligste i fotball og det krever samhandling. Og den er det ingen tvil om at var totalt fraværende i går.

Kommentar

• MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3564

Opprinnelig skrevet av HSft

Rask er han definitivt ikke. Han er rask i beina, og det første skrittet går ganske fort. Men skal det løpes over en meter så ser han ut som en tiåring som blir løpt opp av omtrent alle i ligaen.
                        Førstesteget til Svendsen er en styrke som er sjelden i Eliteserien. Sammen med teknikken gjør det han i stand til å utfordre en mot en bedre enn noen andre i troppen. Brukes han riktig kan han bli uvurderlig utover i sesongen. Jeg gir ikke opp Svendsen selv om han hadde en svak inntreden søndag.

Kommentar

• HSft
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2004
                          • 6110

Han har mange kvaliteter. Men er skeptisk til han som 433-ving. Mangler gjennombruddskraft synes jeg.

Kommentar

• kanarisuper
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Oct 2019
                            • 759

Herfra kan vel alt KUN gå en vei forhåpentligvis...ikke vanskelig for Bakke & Co å finne områder å trene på denne uken i hvertfall. For makan til kamp er det lenge siden jeg har sett

Kommentar

• G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3308

Var en skrivefeil, mente feil spor. Ikke meningen å fremstå som en bedreviter, poenget er at jeg er totalt uenig i at det er så enkelt.
                              Så beklager jeg om det ble formidlet på feil måte.
                              Ta det rolig, det er ikke noe problem at vi er uenige. Sier heller ikke at det er løsningen med stor L, men at det er seriøst undervurdert hvor viktig det er å sette seg i respekt fra start. Se bare på en spiller som Kippe, og i hvilken grad hans rykte fikk motstanderne til å ta hensyn. Enkelte spisser fikk jo skjelven bare de så Frode nærme seg.

Kommentar

• MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3564

Opprinnelig skrevet av HSft
                                Han har mange kvaliteter. Men er skeptisk til han som 433-ving. Mangler gjennombruddskraft synes jeg.
                                Regner med at det er Svendsen du viser til. Svendsen er ikke rask nok for contringer og i overgangsspillet, men rykket han gjør han i stand til utfordre en mot en når vi er etablert. Han gjorde gode figurer i treningskampene, og det er ingen grunn til at han ikke skal gjøre det fremover.

Mot Godset skapte Bakke en perfekt storm ved å bytte side på DG og Svendsen. Rommet bak Svendsen ble meget stort og han var uforberedt på de defensive oppgavene som ventet han. Dette avgjorde kampen tidlig. Etter justeringen med vingene skapte ikke Godset så mye.

Kommentar

• kanarisuper
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2019
                                  • 759

Noen som forresten vet hva poenget med de cornerne våre? Hva skulle være genistreken å ha to stykker stående ute ved flagget på hver corner istedet for en ekstra inne foran mål?
                                  Kan ikke helt begripe hva håpet med det greiene der var - foruten å bare se jævlig dumt ut?

Kommentar

• Fugggel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2020
                                    • 522

Opprinnelig skrevet av kanarisuper
                                    Noen som forresten vet hva poenget med de cornerne våre? Hva skulle være genistreken å ha to stykker stående ute ved flagget på hver corner istedet for en ekstra inne foran mål?
                                    Kan ikke helt begripe hva håpet med det greiene der var - foruten å bare se jævlig dumt ut?
                                    Tanken er nok at det blir mer plass i boksen ettersom at godset må slippe ut en mann til cornerflagget for å kunne forsvare en kort corner.

Kommentar

• BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1446

Tanken er nok at det blir mer plass i boksen ettersom at godset må slippe ut en mann til cornerflagget for å kunne forsvare en kort corner.

Høres riktig ut. Er mer bekymra for kvaliteten på en del av hjørnesparkene. Samtidig scorer vi på en av dem, så det er lett å finne andre ting jeg er mer skeptisk til etter denne kampen.

Kommentar

• kanarisuper
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2019
                                        • 759

Ja det er vel sånn..Bare syns det virket merkelig å gjenta den samme taktikken hele kampen ut. Kom ikke akkurat mye ut av de X-antall mange cornerne vi hadde. Plass til hvem? LSK trenger vel alle møljemåla de kan få i år også...er jo ikke uvant kost å score på kaos innenfor 16m akkurat. Om ikke de hever seg veldig fort så er jeg oppriktig bekymret for at den typen mål skal bli det vi må håpe på Blir forferdet at TLO er vårt eneste "håp" som det virker som. Ennå godt at ikke BBS har gjort det noe bedre i Molde

Kommentar

• Sailor Man
                                          Moderator
                                          • Jun 2007
                                          • 1459

Opprinnelig skrevet av kanarisuper

Ja det er vel sånn..Bare syns det virket merkelig å gjenta den samme taktikken hele kampen ut. Kom ikke akkurat mye ut av de X-antall mange cornerne vi hadde. Plass til hvem? LSK trenger vel alle møljemåla de kan få i år også...er jo ikke uvant kost å score på kaos innenfor 16m akkurat. Om ikke de hever seg veldig fort så er jeg oppriktig bekymret for at den typen mål skal bli det vi må håpe på Blir forferdet at TLO er vårt eneste "håp" som det virker som. Ennå godt at ikke BBS har gjort det noe bedre i Molde
                                          Rett skal være rett - vi scora jo faktisk på en corner. Uten at jeg tror at to-manns-corneren var utslagsgivende der.

Kommentar

Working...