Kamptråd: vålerengen if - Lillestrøm SK, søndag 11. juli 2021 kl. 15.30

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dumbo
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2004
    • 515

Opprinnelig skrevet av Tjodleif
    Det er litt bekymringsverdig hvor fullstendig rundspilt vi ble i dag. Var vel fire turer på motstanderns halvdel.
    Det er vel litt drøyt å forvente at vi allerede i år skal være et topplag? Som Bakke riktig uttaler er det god læring å møte lagene som er bedre enn oss. Det får vi ha i bakhodet også mot Molde. Så får vi heller satse på poeng på Nadderud.

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6101

Vi ser ut til å klare oss med god margin i år, så all grunn til å se positivt på sesongen. Men laget har en lang vei å gå før vi er et topplag med et godt utvikla eget spill. Må si det bekymra meg mer at vi slutta å spille borte mot et svakt tromsø og satsa alt på å løpe til cornerflagget og sparke bort ballen, enn at vi ble overkjørt av et brukbart vif-lag, med bl.a. Sahraoui som ikke har noe å gjøre i eliteserien.

Kommentar

• Tjodleif
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2017
        • 856

Opprinnelig skrevet av Dumbo

Det er vel litt drøyt å forvente at vi allerede i år skal være et topplag? Som Bakke riktig uttaler er det god læring å møte lagene som er bedre enn oss. Det får vi ha i bakhodet også mot Molde. Så får vi heller satse på poeng på Nadderud.
        Enig, men poenget er hvor fullstendig rundspilt man ble.

Kommentar

• Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1429

Jeg tror at vi ikke passer med en defensiv inngang til sånne kamper. Det er så tydelig at gutta blir defensive i huet også! Aggressiviteten i presset er fraværende, halvhjerta kontringer og ikke noe skikkelig gjennomført høyt press.

Bakke og laget har nok hatt en inngang til både denne kampen og mot Brann om å ligge kompakt og kontre dem i senk, men jeg tror en sånn tilnærming gjør at vi mister litt av det aggressive presset uten ball. I motsetning til kampen mot Rosenborg der vi stod høyere fra start, turte å presse høyt til tider og hadde et mer helhjerta spill med ball.

Det positive er jo at det har funka - i alle fall resultatmessig. Det er helt fint med to poeng på to vanskelige bortekamper nå. Vi er ganske gode til å stenge butikken i 5-4-1, men prestasjonene utover det har vært skralt.

Kommentar

• G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3260

Opprinnelig skrevet av Tjodleif
            Det er litt bekymringsverdig hvor fullstendig rundspilt vi ble i dag. Var vel fire turer på motstanderns halvdel.
            Og enda tok vi poeng mot det som i følge Norges mest pompøse og oppblåste trener med Napoleonskompleks er et lag som er så godt at det dominerer mot absolutt alle.

Det sier en del om LSK og veldig mye om at Totens stolthet (minus to mann med x-faktor) er en haug med gråstein.

Fremtiden er vår!

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2364

Opprinnelig skrevet av Sailor Man
              Jeg tror at vi ikke passer med en defensiv inngang til sånne kamper. Det er så tydelig at gutta blir defensive i huet også! Aggressiviteten i presset er fraværende, halvhjerta kontringer og ikke noe skikkelig gjennomført høyt press.

Bakke og laget har nok hatt en inngang til både denne kampen og mot Brann om å ligge kompakt og kontre dem i senk, men jeg tror en sånn tilnærming gjør at vi mister litt av det aggressive presset uten ball. I motsetning til kampen mot Rosenborg der vi stod høyere fra start, turte å presse høyt til tider og hadde et mer helhjerta spill med ball.

Det positive er jo at det har funka - i alle fall resultatmessig. Det er helt fint med to poeng på to vanskelige bortekamper nå. Vi er ganske gode til å stenge butikken i 5-4-1, men prestasjonene utover det har vært skralt.
              Tror igjen du tar feil om inngangen. Vi ønsker åpenbart ikke å spille ca. 100 min uten ball (hvor f*** kom 7 min tillegg fra???). Vi ble spilt lave og ble stressa. Et veldig ungt mannskap med liten rutine møter den beste motstanden vi har hatt i år, og henter tross alt 1 poeng. Jeg tror alle av oss med en rimelig bakkekontakt gladelig ville sagt ja til et poeng før kampstart. Enga hadde en god dag på jobben spillemessig, men usikker på om det var vi som var svake eller de som var SÅÅÅÅÅ gode. Da vi vant 3-0 for 2 år siden hadde vi en mye mer defensiv inngang, men vi hadde også noen spillere som klarte å holde roen (i akkurat den kampen) og slå ballen presist i rett øyeblikk. Vi hadde sjansen til å gjenta det, men her ble vi for lette.

Synes vi kom godt ut i 2. omg, med noen positive første minutter. Deretter glipper vi på løpet til Dønnum. Her er det Edh (som ellers gjorde en god kamp) som blir stående og se på ball. Resten av kampen blir tung. Jeg hadde håpet at intensiteten deres ville falle utover i kampen, men de fløt da på medgang. Hadde vi holdt litt lenger før det kom en redusering kunne den samme kampen endt i 0-3.

Denne kampen handler ikke om en defensiv innstilling. Det handler om nerver, bortekamp, og hittil beste motstander. Unggutta forsvarte seg godt mesteparten av tiden, men dette er ikke en kamp vi har forutsetninger til å dominere. Nå fikk vi en lekse om hvor lista ligger i forhold til medaljestrid. Spillemessig strøk vi testen, men fikk likevel med oss et poeng. Et ran, men de har vi opplevd mange nok av den motsatte veien også. Om en uke er det Molde. Blir ikke noe lettere, men nå har vi noen nye erfaringer.

PS. Synes Åsen får ufortjent kritikk. Han mister ballen i dag fordi han ikke har noen å spille den til. De gangene han hadde gode bevegelser rundt seg, skjedde det noe.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2020
                • 2364

Opprinnelig skrevet av HSft
                Stryk for byttene til Geir Bakke. Hadde en god mulighet til 3 poeng her, men gjorde ingen grep mens vi ble totalt overkjørt i 30 min.
                Hvem skulle han ha satt inn for å endre kampbildet? Eneste man kan sette fingeren på er om DG skulle tatt plassen til Edh tidligere. Han byttet inn DG for Ulrik etter 1. omgang, noe jeg håpet han ville gjøre. Ulrik hadde ikke dagen. Svendsen er best offensivt, ikke svært mye å bidra med defensivt. Selvfølgelig kunne man håpe på at han kunne holde på ballen lenger offensivt, men da må man først treffe ham. Hvem andre? Slørdahl? Krogstad tidligere? Det byttet ble framtvunget, og neppe ønskelig. Det er lett å kritisere, men man må faktisk forholde seg til den benken man har. Ser ikke hva Bakke kunne gjort annerledes slik kampen utviklet seg.

Kommentar

• DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4260

– Geir (Bakke) sa til oss at de dagene det ikke fungerer så bra spillemessig, så det i alle fall sterkt å ta ett poeng. Det er en tøff bortekamp. Vi spilte ikke en veldig god kamp, men spilte 2–2. Uavgjort på bortebane mot et lag som snakker om å ta gull – og føle vi har mye å gå på – det lover godt.

Fra intervju med Lars Ranger i rb.no etter kampen. Synes dette er en god oppsummering. Med tanke på at vi er nyopprykka og at mange for noen uker siden snakket om at vi kom til å rykke rett ned igjen, er jo det Bakke og alle gutta viser rett og slett fantastisk! Visst ble vi trillet litt ball i hatt med. Men når vi vet at veldig mange av våre har masse mer å gå på og ikke minst at det er på gress ekte fotball skal spilles, fryder jeg meg over at de selvutnevnte gullfavorittene får en leksjon av oss i å være effektive. Det er noe futzal-aktig og litt affektert fisefint over det dette engalaget viste i går. At de mener dette var årsbeste og at vi gjør han derre ekle Fagermo så til de grader pottesur er stor humor. Rett og slett elendig av Enga å ikke klare å skape mange flere store sjanser med det ballmessige overtaket de fikk ha. Legg til at Fetsund-gutten enda en gang demonstrerte hvor mye bedre han er enn sin jevngamle kompis fra 2010, så ble jo ettermiddagen rimelig positiv.

Og så ble jo aftenen strålende siden det beste laget vant EM! Forza Azzurri!
                  Elska þetta félag

Kommentar

• MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3492

Søpla er gode når de får styre kampene. De lagene som har skapt problemer for dem er de som har turt å stå høyt og legge press på forsvaret deres. En kampplan hvor vi skal ligge lavt og kontre er det samme som å by dem opp til dans, noe vi til de grader gjorde i går. Hjemme forventer jeg at vi går i strupen deres fra start.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Fugggel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2020
                      • 511

Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Søpla er gode når de får styre kampene. De lagene som har skapt problemer for dem er de som har turt å stå høyt og legge press på forsvaret deres. En kampplan hvor vi skal ligge lavt og kontre er det samme som å by dem opp til dans, noe vi til de grader gjorde i går. Hjemme forventer jeg at vi går i strupen deres fra start.
                      Det er overhodet ikke så enkelt.

Spill og motspill er vel nøkkelordet her, det er svært få lag som har som kampplan å ligge så lavt. Jeg nekter å tro at det var kampplanen vår også. Men Vålerenga spiller oss rett og slett lave, det handler mye om at de har overtall sentralt og kan da spille seg høyere i banen og etablere. Når vi ikke klarer å verne om ballen bedre når vi vinner den, fordi det gjorde vi en del ganger. Da blir det bølge på bølge. Det handler ikke om vilje til å stå høyt, det handler om å evne å komme i situasjoner hvor man faktisk kan stå høyt.

Kommentar

• brune stakkeland
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2012
                        • 895

"Riktig, vi sluttet å gjøre en del prinsipielle ting. Vi skal jo pushe ut med det bakre leddet. I stedet ble vi stående og diskutere. Linja så frynsete ut. Det var en del slike ting som gjorde at vi visnet litt i det strukturelle." - Geir Bakke i rb etter kamp

Også opptatt av at vi for enkelt slo vekk ball ved gjenvinning så vi aldri fikk flytta oss opp i banen.
                        Resultatet var godt, men bortsett fra det poenget vi fikk med oss så er resten av kampen kun en mulighet til læring og, vil jeg legge til, en kamp som planter beina våre grundig til jorda i tilfelle noen spillere skulle miste litt bakkekontakt og fokus etter en god rekke resultater.

Kommentar

• Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 511

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                          "Riktig, vi sluttet å gjøre en del prinsipielle ting. Vi skal jo pushe ut med det bakre leddet. I stedet ble vi stående og diskutere. Linja så frynsete ut. Det var en del slike ting som gjorde at vi visnet litt i det strukturelle." - Geir Bakke i rb etter kamp

Også opptatt av at vi for enkelt slo vekk ball ved gjenvinning så vi aldri fikk flytta oss opp i banen.
                          Resultatet var godt, men bortsett fra det poenget vi fikk med oss så er resten av kampen kun en mulighet til læring og, vil jeg legge til, en kamp som planter beina våre grundig til jorda i tilfelle noen spillere skulle miste litt bakkekontakt og fokus etter en god rekke resultater.
                          Enig. Ingenting er vel bedre enn en liten korreksjon hvor resultatet fortsatt er ett poeng og 6 kamper uten tap. Man ser hvor lista ligger, fordi det skal de Vålerenga. I går var de forferdelig gode.

Kommentar

• Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1429

Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

Tror igjen du tar feil om inngangen. Vi ønsker åpenbart ikke å spille ca. 100 min uten ball (hvor f*** kom 7 min tillegg fra???). Vi ble spilt lave og ble stressa. Et veldig ungt mannskap med liten rutine møter den beste motstanden vi har hatt i år, og henter tross alt 1 poeng. Jeg tror alle av oss med en rimelig bakkekontakt gladelig ville sagt ja til et poeng før kampstart. Enga hadde en god dag på jobben spillemessig, men usikker på om det var vi som var svake eller de som var SÅÅÅÅÅ gode. Da vi vant 3-0 for 2 år siden hadde vi en mye mer defensiv inngang, men vi hadde også noen spillere som klarte å holde roen (i akkurat den kampen) og slå ballen presist i rett øyeblikk. Vi hadde sjansen til å gjenta det, men her ble vi for lette.
                            Jeg tror heller ikke at planen var å spille en kamp som i går, men jeg så fra start av at vi var litt treigt inne i en del pressituasjoner og at vi ikke var på hugget på samme måte som mot for eksempel FKH og RBK. Så tror jeg at noe av grunnen til det er at vi blir defensive i huet, siden alle veit at uavgjort er et bra resultat.

Kommentar

• brune stakkeland
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jan 2012
                              • 895

Opprinnelig skrevet av Sailor Man

Jeg tror heller ikke at planen var å spille en kamp som i går, men jeg så fra start av at vi var litt treigt inne i en del pressituasjoner og at vi ikke var på hugget på samme måte som mot for eksempel FKH og RBK. Så tror jeg at noe av grunnen til det er at vi blir defensive i huet, siden alle veit at uavgjort er et bra resultat.
                              Allerrde rett etter kampslutt mot mjøndalen så sa jo Bakke at nå kan vi angripe kampen mot enga fordi vi har satt oss selv i en situasjon hvor vi ikke har noe å tape.

Vi skal nok ikke undervurdere at vi starta med sju spillere som hadde null eliteseriekamper før denne sesongen. Når dette i tillegg var første kamp de spiller med såpass mange på tribunen så kan nok det ha blitt litt overveldene for noen av de

Kommentar

• BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1440

Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                                Vi skal nok ikke undervurdere at vi starta med sju spillere som hadde null eliteseriekamper før denne sesongen.
                                I tillegg startet vi med seks spillere som er 22 år eller yngre... Dette laget kommer til å bli bedre for hver dag fremover.

Kontrasten er enorm til gråsteinlaget vi hadde i 2019. Da uttrykte vel Mesfin at de hadde hentet Salquist på tross av at han var litt for ung og uerfaren (23 år) i forhold til det de så etter. Vi endte opp med å rykke ned, med et lag hvor en østerriksk lånekeeper var det nærmeste man kom et talent som fikk særlig med spilletid. Heldigvis ser den firkantede "profileringen" til Mesfin ut til å være et tilbakelagt kapittel og satsingen på de unge ser allerede ut til å bære frukter. Dette lukter inntektsbringende og sportslig suksess lang vei!

Kommentar

• maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1289

Det viktigste er å starte med det beste laget om du er ung eller ikke. Det er menigsløst å kalle spillere på 21 og 22 unge etter min mening. Her spiller endel unge fotballspillere em finale og RB mener at Fagermo burde vise respekt for de unge uerfarene spillerene til LSK. Det er bare svada fra ende til annen. Enten er du god nok eller så er du det ikke. Det finnes ikke noen lengere som stiller spørsmål om at MHC er ung, det er fordi han er god nok. Derimot så mener jeg at noen spillere på LSK enda ikke holder høy nok klasse og gjør for mye elementære feil og spørsmålet er om de blir bedre når det kommer feil som burde vært lukt vekt når man er 15 år.

Kommentar

• Zindrinho
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2019
                                    • 602

Det er helt klart et mentalt aspekt ved kamper der man starter med å ligge bakpå, ingen trener eller spiller ønsker å ligge så djupt som mot enga og brann, men det å omstille seg og å ikke bare falle enda dypere når man får press på seg er tungt. Enga er ikke så gode at vi bare bøir nødt til å slå vekk ballen hver gang vi får den, vi blir for heite i hue, og de som skal klare å holde på ball når vi skal flytte opp laget hadde en svak kamp, Kaan fikk det til, men når han måtte ut og mathew og åsen ikke hadde dagen og krogstad ikke er den spillertypen merker laget det og. Enga hadde 0 balltempo, så bedre å kælke den bak forsvaret dems enn å få brudd på brudda våre. Måla vi slipper inn er noen skikkelig unødvendige drittmål sammenligna med et par sjanser enga brenner. Hvis dette er engas beste, mens vi hadde vår klart verste havner vi over enga på tabellen lett. Hadde vi fått innpå KH eriksen til å vinni noen baller når vi kælka langt, og kanskje også helland til å holde på ballen i overgangsspill tidligere i kampen kunne det fort sett helt annerledes ut.

TL er såpass jevn at de som tør å stå høyt og presse nærmest automatisk blir medaljekandidat uavhengig av spillerstall, mens de som ligger bakpå og gir vekk alt initiativ har 70m opp til mål og er helt avhengig av kontringsspillere i topp klasse. Vi gjør oss helt klart best når vi står høyt

Kommentar

• brune stakkeland
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2012
                                      • 895

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                      Det viktigste er å starte med det beste laget om du er ung eller ikke. Det er menigsløst å kalle spillere på 21 og 22 unge etter min mening. Her spiller endel unge fotballspillere em finale og RB mener at Fagermo burde vise respekt for de unge uerfarene spillerene til LSK. Det er bare svada fra ende til annen.
                                      Uerfarne er stikkordet heller enn unge.

Du kan godt mene det er svada, men det er en mening (en mening som er et stykke unna fakta)

Første kampen over halve laget noensinne spiller med trøkk på tribunen, og så er det kun motstandersupportere. Det er ikke bare bare å takle det første gangen man opplever det. Og der ligger nok mye av forklaringa på at man ikke klarer å fremstå som man ønsker heller enn alderen på de utpå der.

Kommentar

• Klimtkongen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2014
                                        • 424

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                        Hvis dette er engas beste, mens vi hadde vår klart verste havner vi over enga på tabellen lett
                                        Din etter-kampen analyse er at vi er et bedre lag enn søpla? Fordi vi umulig kan bli dårligere, mens dem ikke kan bli bedre.

Kommentar

• Lars Henrik Dahl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2020
                                          • 2364

Opprinnelig skrevet av Zindrinho
                                          Hadde vi fått innpå KH eriksen til å vinni noen baller når vi kælka langt, og kanskje også helland til å holde på ballen i overgangsspill tidligere i kampen kunne det fort sett helt annerledes ut.
                                          Kan også hende at det ikke hadde sett anerledes ut i det hele tatt. Enga hadde ikke noe ekstremt balltempo - bortsett fra de gangene de hadde det, hvor det ble farlig hver gang. Det Enga derimot hadde var et veldig godt høyt press. Med en gang vi vant ballen, var det 2 mann på ballfører. Vi fikk dermed aldri ro til å slå ballen kontrollert noe sted, men banket den av gårde i den retningen det var mulig å finne en åpning. KHE ville heller ikke vunnet så mange baller når de havner på tribunen. De fleste klareringene datt ned minst 20 meter unna nærmeste medspiller, og til dels utenfor banen. TLO har gjort en god jobb med å vinne dueller og holde ballen til andre kommer etter. Eneste grunnen til å bytte ham ut er at han var tom for krefter, etter min mening ingen grunn til å gjøre det tidligere.

Kommentar

Working...