september 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

RB

Ofret alt for poenget

Kippe brukte bevisst alle midler for å unngå tap

STAVANGER:
    (Viking – Lillestrøm 1-1). Vel vitende om at han kunne bli utvist, valgte Frode Kippe bevisst å stanse André Danielsen på overtid – det kostet ham et rødt kort, men berget et viktig poeng for LSK i gullkampen.

Av Espen Solbakken og Morten Svesengen
    Publisert 03.09.2007 - 06:30 Oppdatert 03.09.2007 - 07:17

UTVIST IGJEN: Frode Kippe ser det røde kortet fra Terje Hauge. – Jeg visste om faren, men valgte ikke å spare meg. Jeg tror det var riktig for å berge ett poeng, sa Frode Kippe.

Derfor var heller ikke Kippe spesielt sint på dommer Terje Hauge etterpå.
    Han var klar over situasjonen – og som han sier, karantenen mot Tromsø hadde vært der uansett, i og med at han hadde allerede fått sesongens sjuende (!) gule tidligere i matchen.
    – Jeg fikk to gule her i dag, ingen var stygge forseelser. Men så presset som vi var på slutten, valgte jeg ikke å spare meg for å unngå kort. Jeg tror det var riktig av meg. Jeg vil ikke si det siste kortet var bevisst, for det er jo ingen som ønsker å få kort. Men alle midler måtte tas i bruk, innrømmet kapteinen etter de tøffe bataljene mot Peter Ijeh og Hannes Sigurdsson.

Fikk det stritt
    Viking kjørte over LSK i perioder av 2. omgang, og de ble en stri tørn for Kippe & Co.
    Men selv om Viking hadde ballen mye, så nektet LSK-forsvaret hjemmelaget å komme til mange sjanser. For Kippe vil alltid besøkene i Stavanger være omgitt av kontroverser.
    For selv om det var han som ble slått ned her for to år siden, er det Kippe som for alltid vil være den store, stygge ulven i oljebyen. Uansett!
    – Jeg fikk pipekonserten i fleisen allerede da lagene ble lest opp. Men jeg koser meg alltid her, det er gøy å være mislikt i Stavanger, smilte Kippe.
    Da han hørte dommer Hauge la til fire minutter – og Viking presset febrilsk for vinnermålet – bestemte han seg. Her skal det ikke komme flere baklengs, koste hva det koste vil.
    Prisen ble et rødt kort, en billig sak å betale for en som allerede hadde pådratt seg sesongens femte (!) karantene, syntes Kippe selv.
    – Jeg tror mer at det er uflaks enn et dårlig rykte som gjør at jeg får så mange kort. Jeg får satse på at det snur neste år, for det virker som det er "litt kjørt" for meg når det gjelder gule og røde kort i år, oppsummerte LSK-kapteinen.
    I og med at søndagens gule kort blir strøket etter han fikk det røde til slutt, må Kippe nå stå over seriefinalen mot Brann 30. september om han får gult kort mot Stabæk etter at Tromsø-matchen er unnagjort for resten av stallen.

Lettere oppgitt
    LSK-trener Tom Nordlie var lettere oppgitt over hylekoret mot Kippe fra tribunene. Derfor forsøkte han også å roe ned publikum fra benken. Det hjalp ikke, og Nordlie mener hetsen mot kapteinen er uforståelig ensidig, og at den viser mangel på fotballforståelse.
    – Jeg registrerer at hele Bergen hyler når Martin Andresen får karantene i én kamp. Hva skal jeg si da? Frode har nå stått over fem...
    – Jeg synes ikke det var noe stygt spill utpå her i dag, men dommeren ga Viking mulighet til å få trøkk på oss da han ga dem alle dødballene på tvilsomme situasjoner. Det første gule til Frode var dessuten noe forbasket tull, sa Nordlie, som tross alt syntes det var hyggelig å være tilbake på besøk i klubben han reddet fra nedrykk i fjor.
    – Vi spilte en god første omgang og hadde kontroll. Etter pause ble Viking litt for gode for oss. Vi holdt dem fra livet lenge og var gode til å forsvare oss. På slutten satte vi inn Marius Johnsen for å demme opp for Alexander Ødegaard og sikre oss enda mer. Ett poeng var greit for oss her i dag, og det var dessuten viktig å holde Viking fire poeng bak oss på tabellen, sa Tom Nordlie.

Herlig ramme
    16.000 tilskuere hadde møtt opp denne søndagskvelden for å se toppmatchen. Viking opptrådte imidlertid ikke som et topplag i 1. omgang og ble lett avvæpnet av LSKs defensive kvaliteter før pause.
    Midtveis i omgangen overtok Lillestrøm føringen i matchen, og det var ikke ulogisk at det var bortelaget og Bjørn Helge Riise som scoret.
    Viking-forsvaret feilvurderte en lang klarering fra keeper Otto Fredrikson, og Riise var nådeløs mot landslagskollega Thomas Myhre.
    På hver sin side av scoringen hadde både Arild Sundgot og Espen Søgård også sine muligheter – i andre enden skapte Peter Ijeh lite eller ingenting.
    I 2. omgang var Viking best, men faktisk var utligningsmålet ved Allan Gaarde lagets første reelle sjanse. Da hadde det gått fem hele kamper og 74 minutter siden forrige baklengs i Tippeligaen.
    – En bra statistikk for meg og laget. Vi er alltid skuffet etter at vi slipper inn et mål, men dette poenget kan bli viktig til slutt, mente keeper Otto Fredrikson.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

Banenes 3 beste (papir-Aftenposten)

(1) Frode Kippe, (2) Alexander Ødegaard og (3) Bjørn Helge Riise.

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

WEB-TV (100% Fotball)

Intervju med Tom Nordlie:

Kommentar

• RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

Kommentarartikkel fra Rogalands avis

Frelserens etterlønn

Tom Nordlie kom til sine egne, og han gjorde det med stil. Nå hevet han etterlønn for å berge plassen for Viking i fjor.

Av Torbjørn Svendsen, sportsredaktør
          Publisert 03.09.2007 - 07:40 Oppdatert 03.09.2007 - 07:58

Før denne kampen har mediene vært opptatt av å veie trenerne Tom Nordlie og Uwe Rösler på «gullvekt». Hvem er den beste? Spillere har gått ut i forsvar av sine trenere. Flere av Vikings strateger har rangert Uwe Rösler som en bedre trener enn Tom Nordlie.
          4-1 på Åråsen og 1-1 på Viking stadion sier det som trengs i denne saken. Tom Nordlie VAR Vikings frelser i fjor høst. Med Nordlie som trener hadde sesongen 2007 vært minst like spennende som den ble med Uwe Rösler. For vi må se sannheten i øynene. Uavgjort hjemme mot LSK var trolig dråpen som fikk våre gullsjanser til å renne ut med skyllevannet. Dessverre.
          Det var ikke sportslige årsaker til at Viking ikke fikk Tom Nordlie som trener for 2007, 2008 og 2009. Nordlie valgte selv å gå til klubben i hans hjerte. Det står det respekt av. Uansett hvem man holder med. Jeg har respekt for ALLE som har gitt sitt hjerte til én spesiell klubb. Når det er sagt. Å tape med stil er ikke enkelt. De fleste tilhengere gleder seg over andres svake resultater. Dessverre.
          Har LSK en bedre stall enn Viking? Nei, det synes jeg ikke. Og da gir svaret seg selv: Tom Nordlie er en bedre trener enn Uwe Rösler. Det betyr ikke at Rösler har gjort en dårlig jobb med Viking. Tyskeren har gjort en meget bra jobb. Nå får ledelsen bruke tiden godt for å gi ham et bedre utgangspunkt til 2008.
          Uwe Rösler har flagget sin mening om Royal League. Spillere som ikke er motivert til vinterens Royal League, har ingenting i Viking å gjøre. Klar tale.
          Allan Gaarde ga svar på tiltale etter at jeg «outet» den store dansken som utgått på dato i min siste kommentar. I går kunne han igjen blitt matchvinner. Ballen Børre Steenslid misset fra syv meter etter 37 sekunder, kunne fort gitt kampen et mørkeblått preg.
          Hva har vi igjen i 2007? Tja, si det. Brann og LSK er trolig utenfor rekkevidde. Bronse er en seier!

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Dagsavisen

Kampreferat fra Dagsavisen som kan fortjene en lenke her:

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

lsk.no

- Skuffet

Arild Sundgot var skuffet over at LSK kun tok med seg ett poeng hjem fra Viking stadion søndag kveld. Likevel vil han med litt tid bli fornøyd.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Jeg er skuffet. Når vi leder 1-0 på bortebane mot Viking så følte jeg at vi skulle klare å ro det i land, men de presset oss bakover i andre omgang og fikk mål til slutt, sier Arild Sundgot.
              - Men jeg hadde lenge håpet på tre poeng, legger han til.
              LSK gikk i ledelsen i den første omgangen etter scoring av Bjørn Helge Riise, men etter hvilen kom Viking tilbake.
              - Jeg synes Viking fikk litt for mange dødballer, og for mange frispark rundt 16. meteren vår. Vi ble presset bakover, og det resulterer til slutt i at vi slipper inn et mål.
              - Det er ikke den beste omgangen vi har spilt akkurat, men vi fightet og jobbet hardt. Det er ikke alltid det fungrer som det skal, og da gjelder det å stå på. Vi må krige, og det synes jeg vi gjorde. Det er synd det ikke holdt til tre poeng.
              - Når vil Arild Sundgot være fornøyd med at det bare ble ett poeng her?
              - I morgen er det nok sikkert greit, avslutter han.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

lsk.no

Viktig poeng

Mens flere var skuffet over at det kun ble ett poeng mot Viking mente Frode Kippe at uavgjort var et viktig resultat for LSK.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Sånn det utviklet seg er vi godt fornøyde med ett poeng. Vi spilte godt i første omgang, og er fullt på høyde med Viking. Vi er kanskje et hakk bedre også, men i andre omgang var vi ikke på høyde i det hele tatt. Vi løp ikke nok, og vi greide ikke å etablere noe spill. Vi mistet ballen på vei framover, og vi ble trykket bakover, og måtte etterhvert bare forsvare oss.
                - Men vi klarte å karre til oss det ene poenget, og det var viktig.
                Likevel er han som alle andre selvsagt litt skuffet over at LSK ikke klarte å beholde ledelsen ut kampen.
                - Vi skulle gjerne hatt tre poeng. Likevel er det poenget vi fikk med oss veldig viktig i og med at vi holder Viking bak oss, og i tillegg har vi fortsatt full kontakt med Brann tre poeng foran oss. Det er fortsatt muligheter, sier han.
                Kippe ble utvist etter to gule kort.
                - Det er sånn som skjer. Jeg fik to gule kort, og det er klart at jeg ikke har lyst til å bli utvist. Det er likevel to minutter igjen av kampen, og jeg er nødt til å sone uansett, sier han.
                - Man gjør alt for å unngå baklengsmål. Da trøkker man til i de duellene man er i, og det var det som skjedde. Jeg var litt seint inn i en duell, og da valgte han å gi meg gult igjen. Det var vel ingen stygg forseelse, men jeg får bare ta med meg videre at jeg ble utvist.
                Otto Fredrikson sto en meget bra kamp, og mange mente at finnen var Lillestrøms beste spiller i oppgjøret. Han var på sin side også fornøyd.
                - Hvis vi ser på kampbildet med at vi lå under et ganske stort press i den andre omgangen så er det nok et helt okey resultat for oss, men jeg er alltid skuffet når jeg slipper inn mål. Det var litt mer å gjøre i dag, og jeg sto helt okey.
                - Jeg tror når vi tenker litt seinere på at vi fikk med oss et poeng, så er det velfortjent.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Adressavisen (100% Fotball)

Lenke til kommentarartikkel i Adresseavisen hvor bl.a. Lillestrøm omtales som eliteseriens gledesdrepere:

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk
                  Last edited by RSP; 03.09.2007, 09:48. Begrunnelse: Rettet skrivefeil.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

Dagbladet

Kommentarartikkel ved Esten O. Sæther i Dagbladet med mange referanser til LSK:

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

VG-papir

VG gir kampen Viking-LSK terningkast 3, mens Viking får 51 poeng (for 11 mann) og LSK 47 poeng (for 11 mann). Våre spillere får ellers følgende poeng:

Otto 6
                      Anders 4
                      Pål Steffen 4
                      Frode 4
                      Shane 3
                      Espen 3
                      Kiko 5
                      Simen 4
                      Bjørn Helge 5
                      Gilbert 5
                      Olivier 4

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

Nettavisen (fxt)

- Kippe er snillest

Av Jan Sturla Johannessen
                        03.09.07 11:59, ny 03.09.07 12:36

Frode Kippe så rødt for andre gang denne sesongen. - Helt feil, raser Lillestrøm-trener Tom Nordlie.

VIKING STADION (Nettavisen):
                        Nå venter nok en karantene for Lillestrøms forsvarsklippe.
                        - Jeg er uenig i den avgjørelsen. Det første gule kortet skulle aldri blitt gitt, sier Tom Nordlie, som bestemt avviser at Frode Kippe er Tippeligaens råtass.
                        - Nei, han er den snilleste spilleren i Tippeligaen, han, mener Lillestrøms trener.
                        Det var like før kampslutt på Viking Stadion Kippe fikk sitt andre gule og ble sendt direkte i dusjen.
                        - For kampens del hadde det jo ingen betydning, siden det var helt i sluttminuttene, mener han.
                        - Hva er grunnen til at du til nå har fått to røde kort?
                        - Jeg vet ikke. Jeg tror ikke det har med spillestilen min å gjøre. Det kortet jeg fikk mot Viking, er jeg uenig i, mens det forrige (mot Odd Grenland, red. anm) kan jeg innrømme var rødt, svarer Kippe.
                        Tom Nordlie mener dommer Terje Hauge ga Viking svært mange billige frispark mot Lillestrøm.
                        - Jeg synes dommeren blåser for mye til Vikings fordel. Noe av det var kanskje frispark, men mye av det han blåser for var definitivt ikke frispark, fastslår Nordlie.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Dagbladet-papir

Dagbladet gir kampen terningkast 5. Viking får 56 poeng (for 11 mann) og LSK 57 poeng (for 11 mann):

Otto 6
                          Anders 5
                          Pål Steffen 5
                          Frode 7 (BB)
                          Shane 6
                          Espen 4
                          Kiko 5
                          Simen 4
                          Bjørn Helge 6
                          Arild 4
                          Olivier 5

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Børsen Viking-LSK (RB)

Viking – Lillestrøm 1-1 (0-1)

Kampkarakter: 5
                            Stadionstemning: 4
                            Viking Stadion.
                            Mål: 0-1 (33) Bjørn Helge Riise (Otto Fredrikson), 1-1 (74) Allan Gaarde.
                            Gult kort: Allan Gaarde, Viking, Frode Kippe, Anders Rambekk, LSK.
                            Rødt kort: Frode Kippe, LSK (to gule).
                            Tilskuere: 15.825.
                            Målsjanser: Viking 2, LSK 4.
                            Cornere: Viking 7, LSK 6.

LSK (4-3-3):

Otto Fredrikson 6
                            Nullen i fem på rad i Tippeligaen før denne, og nå bidro han sogar med en assist til Riises mål. Ikke satt på noen tidlige prøver fra Ijeh & Co. Flink med igangsettinger og så plasseringssterk at han nesten alltid står der ballen kommer.

Anders Rambekk 4
                            Holdt fokus på å tette igjen bak seg og bidro med lite i angrep. Offensive Gaarde (før pause) er alltid en håndfull imot, men høyrebacken hadde grei kontroll. Utfordret av Ødegaard etter hvilen, fikk det mye verre da.

Pål Steffen Andresen 5
                            Spiller fast i landets gjerrigste forsvar. Ble faktisk smågutt i lufta innledningsvis mot Sigurdsson, men kom inn i det etter en litt famlende start. Nektet Viking målsjanser nesten hele kampen igjennom.

Frode Kippe 7 BB
                            Gjensyn med Hannes' albuer i går. Lite goodwill å hente både hos hjemmepublikummet og dommer Hauge, men dette var en match som passet kapteinen. Fikk sesongens sjuende gule og andre røde – hviler mot Tromsø. Uansett sterk match.

Shane Stefanutto 6
                            Sprakk omsider målbyllen sist. Ingen ren ving i mot søndag og dermed fikk han også bra med plass framover. På banen virker han uberørt av kontraktstvilen som gnager ham mellom matchene. Ny stødig kamp med fine initiativ.

Espen Søgård 4
                            Alltid viktig for balansen i midtbanetrioen, men oppnådde liten ballkontakt i 1. omgang. Avsluttet omgangen med en halvsjanse fra 16 meter. Ble løpende mye i mellom og det ble litt for oppjaget for Espen i perioder.

Khaled Mouelhi 6
                            Har hatt en strålende høstsesong til nå. Viste fram et herlig driv med ballen og svært god i åpningen. Var skuddvillig fra distanse, men traff ikke mellom stengene. Klok da det kokte og kjølig alle situasjoner. Dekker mye rom.

Simen Brenne 5
                            Skal nå ut på landslagsoppdrag. Løpsvillig og var ofte spillbar i mellomrommet, også god defensivt. Manglet roen med ball og blikket for å slå de åpnende pasningene selv. Lite med etter pause og byttet ut etter 65 minutter.

Bjørn Helge Riise 5
                            Tilbake på laget etter karantenen, men åpnet svært så anonymt i 1. omgang. Var lite med før han plutselig dukket opp bak forsvaret og sendte laget i ledelsen med sitt tredje seriemål for året. Jobbet meget hardt for laget.

Arild Sundgot 5
                            Full av selvtillit etter ferskt hattrick. Var der som et stabilt oppspillspunkt, men misbrukte den ene sjansen som falt til ham før pause. Flink til å møte foran og han forstyrret Soma før målet. Ellers ble det en slitekamp for laget. Byttet ut.

Olivier Occean 4
                            Lukter plutselig på toppscorer-tittelen. Bevegelig og hadde hele banen som arbeidsområde. En del av "nye LSK" som har gjort høyt og intensivt press som varemerke. Noen skjønnhetsfeil med ball da Viking fikk brudd.

SUM 11 MANN: 57

INNBYTTERE

Magnus Myklebust
                            (24 min. for Brenne).
                            Inn som kant, Riise ned på midten. Anonymt innhopp.

Marius Johnsen
                            (4 min. for Sundgot).
                            Inn med luftstyrke.

DOMMER:

Terje Hauge, Olsvik IL 5
                            Oppmerksom på ikke å la seg påvirke av omstendighetene – før pause. Blåste mye i favør Viking på tvilssituasjoner etter pause, flere feil da.

ANALYSEN:

Nordlie mot Rösler, Kippe mot Sigurdsson, Riise tilbake i Stavanger, Myhre mot Otto, Occean mot Ijeh og begge lag i toppform og på jakt etter gull og glitter i høst. Det var duket for en klassiker foran 16.000 tilskuere på Viking stadion.
                            Ingen av lagene skapte verken trøkk eller sjanser til å begynne med. Etter et svakt Viking-overtak, så man tendenser til godt LSK-spill i minuttene før ballen lå i mål fra Riises fot. Pasning: Otto Fredrikson! LSK kontrollerte kampen omgangen ut, og Viking virket tamme og fulle av respekt for gjestene.
                            I 2. omgang fyrte Viking på alle sylindre fra start, men den tidlige stormen ble ridd av greit. Det var likevel en tendens i kampen at LSK spillerne begynte å få trøbbel med å komme oppi motspillerne. Det var også situasjonen i to-tre trekk før utligningen i det 74. minutt, Vikings første reale sjanse i matchen. Etter utligningen skjedde det lite (bortsett fra Kippes røde kort). Ingen av lagene ville risikere alt og ofre det ene poenget de hadde.

Vurdert av Espen Solbakken og Morten Svesengen

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

LSK-Brann spilles søn. 30. sept. kl. 20.00

Det er nå bestemt at LSK-Brann spilles på Åråsen søn. 30. sept. kl. 20.00.

Kommentar

• RSP
                                Moderator
                                • Aug 2004
                                • 10498

Lsk-tv

Etter-kampen intervjuer fra garderoben:

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

2. divisjon: LSK2 - Hødd 0-1 (0-1)

LSK2 - Hødd på Åråsen endte 0-1 etter Hødd-scoring rett før pause.

Sunnmørsposten holder til i Ålesund og er regionavis for Nordvestlandet. Oppdaterte nyheter og grundig, engasjerende journalistikk. Ble grunnlagt i 1882.

Kommentar

• brisbane-kanaris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2006
                                    • 598

Foto Åserud, Lise GUL OG RØD: Frode Kippe innehar kortrekorden på Åråsen.
                                    Rød rekord for Kippe

ÅRÅSEN:
                                    Ingen LSK-spiller i historien har pådratt seg flere røde kort enn Frode Kippe.
                                    Av Morten Svesengen
                                    Publisert 04.09.2007 - 06:30 Oppdatert 04.09.2007 - 06:47

Utvisningen i Stavanger var hans fjerde i seriesammenheng siden han kom fra Kolbotn på sommeren i 1997.
                                    Det har vært mange hardhauser i LSK siden laget kom opp på toppnivå til 1975-sesongen. Men ingen andre enn Kippe har pådratt seg mer enn to utvisninger.

Så rødt
                                    Bård Bjerkeland, Mamadou Diallo og Kasey Wehrman så alle det røde kortet to ganger i løpet av sin tid på Åråsen. Heinz Müller pådro seg også to utvisninger, men den ene kom i cupen.
                                    Kippe har altså fire i serien – to av dem i år. Alle har kommet på bortebane:
                                    1998: Kongsvinger
                                    2002: Bryne
                                    2007: Odd
                                    2007: Viking

Kortstatistikken

2007 har definitivt vært et annerledes år for Kippe når det gjelder kort. Han har pådratt seg seks gule og to røde.
                                    Det er en kortstatistikk LSK-kapteinen tidligere aldri vært i nærheten av.
                                    Totalt har Kippe pådratt seg 24 gule og fire røde på sine snart åtte sesonger i LSK:
                                    1997: 0 gule - 0 røde
                                    1998: 3 gule - 1 rødt
                                    2002: 3 gule - 0 røde
                                    2003: 3 gule - 0 røde
                                    2004: 3 gule - 0 røde
                                    2005: 3 gule - 0 røde
                                    2006: 3 gule - 0 røde
                                    2007: 6 gule - 2 røde
                                    PS! Kippe har rekorden i antall røde kort, men han har langt igjen til Torgeir Bjarmanns rekord for gule kort. Han pådro seg gult kort før han hadde rørt ballen i debutkampen mot Brann i 1988, og pådro seg til sammen 44 gule i serien før han la opp i 2003.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Nettavisen/TV2

Hjelper LSK til gull

Før hver FFK-kamp blir Kasey Wehrman pepret med sms fra LSK-spillere. Han hjelper dem gjerne.

NADDERUD (Nettavisen): STABÆK–FREDRIKSTAD 0-2:

Kasey Wehrman får mye av æren for at Fredrikstad har sneket seg ubemerket inn på den øvre halvdelen av Tippeligaen. Så høyt faktisk at flere FFK-spillere etter Stabæk-seieren begynte å drømme om en topp fire-plass, noe som gir Royal League-deltakelse neste år.

- De er nok litt vel ivrige nå etter denne kampen, flirer Wehrman av ungdommen. Australieren var fjerde eldst på mandagens Fredrikstad-lag.

- Jeg synes heller det er viktigere at vi får matchet oss skikkelig i år, og vist at vi kan ta poeng fra de største lagene, slik at vi kan danne et godt grunnlag for neste sesong.

Blir bedt om å være ekstra tøff
                                      For når det gjelder årets Tippeliga er det ingen tvil om hvor hjertet ligger. Etter fire og en halv sesong på Åråsen håper han av hele sitt hjerte at Lillestrøm blir seriemester. Og han hjelper til så godt han kan.

- Jeg håper selvsagt at de klarer det.

- Serien er slik at vi møter Lillestrøms motstander to uker før dem. Derfor får jeg en hel masse tekstmeldinger fra gamle lagkompiser i LSK før kampene våre, hvor de ber meg om å tråkke skikkelig hardt til i taklingene, gliser australieren.

Han innrømmer at han blir ekstra tent når han møter topplag som er med og truer LSKs seriegull.

- Ja, jeg løfter nok spillet mitt noen ekstra prosent med den ekstra tenningen.

Det viste Wehrman til gangs mot Stabæk. Normalt så hissige Alanzinho fikk seg noen tøffe møter med den hardttaklende midtbanespilleren, og brassen var et godt stykke unna sitt vanlige jeg. Stabæk det samme, og 2-0-seieren smakte dermed dobbelt så godt for Wehrman.

- Deilig, både for vår og Lillestrøms del.

Ute mot Brann
                                      Tapet mot Fredrikstad betyr at Stabæk ligger seks poeng under Brann på tabellen, sju runder før slutt. Det meste tyder dermed på at gullkampen står mellom to lag - Lillestrøm og Brann.

Men mot bergenserne må LSK håpe på hjelp fra annet hold - Wehrman er nemlig suspendert etter å ha pådratt seg sitt femte gule kort for sesongen etter taklingen på Alanzinho etter en drøy times spill.

- Det var greit nok, jeg fortjente den, men måtte gjøre det før han kom for nære målet vårt.

Av: Marius Vik (04.09.2007)

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Papir-Dagbladet

Frode Kippe eneste LSKer på rundens lag (7 poeng):

"Hamlet opp med Vikings sterke spisser hele kampen gjennom. Ijeh og Sigurdsson klarte ikke å overliste ham verken i lufta, med teknikk eller raske gjennomløpninger."

Også notis i dagens Dagbladet med tittel: "Også Lillestrøm planlegger folkefest." I følge notisen har Skedsmo kommune allerede hatt møter med LSK om hvordan et seriegull skal feires. Ordføreren i Skedsmo sitert med følgende:

"- Vi har selvfølgelig tenkt på det. Jeg har sagt at det skal bli fest, sier ordfører Anita Orlund (Ap) til Dagbladet."

"- Vi har sett på hvor vi vil ha det. Vi ønsker at flest mulig folk, ung og gammel, skal få se laget. Det skal bli en folkefest. Vi har hatt uformelle samtaler med LSK om dette, sier hun."

Kommentar

• Torolf
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 9574

RB: Treningskamp mot Ull/Kisa

Ifølge papir-RB skal LSK spille oppvisningskamp mot Kisa på Jessheim stadion kl. 18.30 i dag.

Billettpriser:
                                          Voksne kr 100
                                          Pensjonister kr 30
                                          Barn gratis
                                          Last edited by Torolf; 05.09.2007, 07:25. Begrunnelse: Lagt til billettpriser

Kommentar

Working...