september 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RoyVaadal
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2004
    • 4055

Frodes frisone

BISLETT:

Stemplet som versting i Tippeligaen, men kalt «verdens snilleste mann» av både John Carew og Åge Hareide. Ikke rart Frode Kippe synes landslaget er et greit avbrekk.
    Av Espen Solbakken Publisert 05.09.2007 - 06:30 Oppdatert 05.09.2007 - 07:02

Stormen rundt LSK-kapteinen har toppet seg den siste uka. Framstilt som norsk fotballs "bad boy", flere dobbeltsider og TV2-innslag var Kippes medieverden før og etter Viking-kampen, en batalje som endte med årets andre utvisning.

– Det vil nok roe seg ned mens jeg er med landslaget – selv om jeg allerede har fått en del meldinger. Noe annet kunne jeg ikke regne med heller, de fleste har jo fått med seg hva jeg har holdt på med i år, sier Kippe, og sikter til årets fem (!) karantenekamper for hans del. Han synes det har vært vel hektisk oppmerksomhet rundt hans egen person og alle kortene i det siste.
    Får støtte

I landslagsmiljøet får han støtte, uansett om man spør gullkonkurrenter fra Bergen, engelske proffspillere eller landslagssjefen selv.

– Frode får mange kort, men det kan ha flere årsaker. Mot Viking ble han sliten etter at LSK hadde vært under trykk i hele 2. omgang. Da kom han litt på etterskudd, og da kan det skje at man går gule og røde kort, mener Åge Hareide.

Landslagssjefen synes det er feil å kalle Kippe en "bad boy" ettersom han alltid har rene hensikter og aldri går på banen for å skade noen. Hareide var heller ikke fremmed for å gå tøft til verks i sin aktive periode.

– Men forskjellen er at jeg aldri ble utvist, lo Hareide da Romerikes Blad spurte om likhetene mellom han selv som spiller og Kippe.
    Får ikke spille

Men selv om Ronny Johnsen i går kastet inn håndkleet til dobbeltlandskampen, er ikke Frode Kippe noe nærmere laget. Hareide slo tirsdag fast at det er Kjetil Wæhler som skal spille sammen med Brede Hangeland.

– Kjetil er jeg komfortabel med. Frode er kun med som erstatter for Hangeland, sa Hareide bestemt om LSK-spillerens kandidatur i troppen.

Kippe selv hadde ikke hørt noe om det tidlige laguttaket selv, men er fast innstilt på å gripe sjansen om den dukker opp. Med benkesliting mot Moldova og Hellas og karantene mot Tromsø, kan det dermed bli tre uker til neste kamp.

– Om det blir slik, tipper jeg at det blir 2. divisjonskamp på meg etter at gutta har spilt mot Tromsø. For oss i LSK er det viktig å beholde den formen og selvtilliten vi har bygd opp, mener den snille kjempen.
    RoyVaadal.

Kommentar

• RSP
      Moderator
      • Aug 2004
      • 10498

WEB-TV: Intervju med Marius Johnsen (100% Fotball)

iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk

Kommentar

• RSP
        Moderator
        • Aug 2004
        • 10498

Simen Brenne skadet (RB)

UTE: Simen Brenne er ute på grunn av smerter i kneet. FOTO: ANB

Brenne ut av landslaget

LILLESTRØM:

Simen Brenne uaktuell mot Moldova og Hellas.

Av Jon Theodor Hauger
        Publisert 05.09.2007 - 13:55 Oppdatert 05.09.2007 - 13:58

LSKs midtbanespiller har pådratt seg en belastningsskade i kneet.

– Jeg er stiv i kneet etter Viking-kampen, og derfor tok jeg det med ro i dag. Vi skal undersøke dette nærmere og eventuelt ta noen bilder for å finne ut om noe er galt, sa Brenne til RB-sporten på Bislett tirsdag ettermiddag.
        Nå er avgjørelsen tatt: Simen Brenne er uaktuell til både EM-kvalifiseringskampen mot Moldova og hjemmemøtet med Hellas neste onsdag, melder Nettavisen.
        – Hvor alvorlig er skaden?
        – Det er en ganske fersk skade, så vi får se det litt an. Han trener i alle fall alternativt denne uka. Vi må bare ta hensyn til skaden utover høsten, sier fysioterapeut Jørn Karlsen i Lillestrøm til Nettavisen.
        Ifølge Karlsen vil Brenne sannsynligvis bli klar til LSKs neste seriekamp mot Tromsø, 16. september:
        – Det håper vi. I utgangspunktet tror vi han blir klar. Hvis vi klarer å styre belastningen utover høsten, håper vi å unngå at han må stå over noen seriekamper.

Last edited by RSP; 05.09.2007, 15:27.

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7154

FotballMagasinet:

Kippe fortrolig med rollen i troppen
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

Nettavisen (fxt)

Reportasje om Riise-brødrene. En lenke kan kanskje fortjene en plass her:

Kommentar

• erlando
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2006
              • 858

Fire nedrykk og en gullferd?

JESSHEIM:
              (Ull/Kisa – Lillestrøm 2-2). LSK kan vinne seriegull, men kan også oppleve tidenes nedrykksras for både egne lag og samarbeidsklubbene Skeid og Ull/Kisa.

For der flaggskipet for lengst har påbegynt gullferden i Tippeligaen, er det mer enn sannsynlig at både LSK 2, LSK 3, Skeid og Ull/Kisa rykker ned et hakk. Det vil ikke være heldig for verken samarbeidsklubbene selv eller Lillestrøm.
              Per dags dato er Lørenskog det eneste sunnhetstegnet i LSKs sportslige pool av samarbeidsklubber, og LSK-formann Per Mathisen liker ikke det han leser av tabeller hver mandag.
              – Det er jo potensialet i disse klubbene som har gjort at vi har valgt dem ut, så vi ønsker jo at de skal holde et så høyt nivå som mulig. Men vi kan ikke hoppe av og på disse avtalene – samarbeidet både med Ull/Kisa og Skeid har vi et lengre perspektiv på. Jeg har tro på at begge reiser seg, Kisa kan gjøre det og berge plassen i høst også, tror Mathisen.
              Oppvisningskampen på Jessheim stadion i går var et nytt bevis på at Ull/Kisa per dags dato er langt sterkere enn tabellsituasjonen skulle tilsi.
              Lørenskog på gang

Av samarbeidsklubbene til LSK svinger det klart mest av Lørenskog om dagen. De lukter på den Adeccoliga-plassen som LSK gjerne ønsker at et lokalt lag sikrer seg. Og Åråsen-klubben har allerede avtaler med stortalentene Thomas Bergersen, Alper Göksu og Kristoffer Tokstad.
              – Vi trenger et 1. divisjonslag, aller helst kanskje to, sier Mathisen.
              Om Ull/Kisa som samarbeidspartner, ser formannen store muligheter i forhold til sterk befolkningsvekst og en ny fotballstadion i Ullensaker. Men alt blir litt tyngre om den andre halvdelen neste år befinner seg i breddefotballens rekker, 3. divisjon.
              – De vil uansett komme tilbake, men det er ingen tvil om at det er vanskeligere å oppnå en samarbeidseffekt i motgang. Det blir lengre mellom talentene vi søker, og det blir vanskeligere å tilby dem noe. Men vi krisemaksimerer ikke situasjonen; blir vi mestere i Tippeligaen, er mye glemt, sier Mathisen.
              Han minner også om at Brann leder serien, men at andrelaget deres ikke spiller i 2. divisjon.
              Gode Ull/Kisa

Treningskampen i går mellom Ull/Kisa og LSK på Jessheim stadion ga både inntekter til hjemmelaget og ikke minst verdifull matching foran 2. divisjonsinnspurten.
              Ull/Kisa holdt følge med tippeligalaget i 90 minutter, men levde også høyt på glitrende keeperspill av Olav Dalen og reservekeeper Martin Wiker. Derfor var det heller ingen grunn for trener Harald Fjeldberg til å være misfornøyd.
              – Gutta gikk gratis motivasjon med så fin motstand, så dette ble en veldig verdifull treningsøkt. Etter at vi fikk et lite temposjokk i starten, er jeg veldig fornøyd med gjennomføringen til gutta, sa Fjeldberg, som nå har fokus på lørdagens uhyre viktige seriekamp mot Sarpsborg borte.
              Fjeldberg fikk se Olivier Occean score for LSK allerede etter to minutter, men den kvikke kompetente duoen Kim Brenna og Eirik Soltvedt snudde oppvisningskampen for hjemmelaget før Pål Strand utlignet til 2-2.
              – Vi var bare på 60-70 prosent av vår kapasitet, fastslo Tom Nordlie, som sendte far Tom Gulbrandsen og sønnen Fredrik innpå samtidig i 2. omgang!
              PS! Fra og med 2009 kan reservelagene til eliteserieklubbene i fotball bli henvist til en egen serie. Det vil Divisjonsforeningen av 2002 foreslå.

Ja til pause i pausen!

Kommentar

• sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

KAMP PÅ TRIBUNEN: Det er ikke bare på banen kampen skal vinnes. På tribunen går det prestisje i å synge høyest og mest. FOTO RB/SCANPIX

Mange Brann-billetter igjen

ÅRÅSEN:
                LSK klarte ikke å selge ut alle Brann-billettene i sitt lukkede salg. Nå er billettene tilgjengelig for alle.
                Av Morten Svesengen
                Publisert 06.09.2007 - 14:36

LSK ønsker flest mulig egne supportere på tribunen til toppkampen mellom LSK og Brann 30. september. Derfor har lenge holdt et lukket salg av billettene.

Onsdag var det totalt omkring 500 usolgte billetter til kampen mellom lag nummer én og to på Tippeliga-tabellen.
                Disse billettene selges nå fra én kiosk på Åråsen og én i Lillestrøm sentrum.

Også salget av billetter til seriekampen mot Tromsø (16. september) og semifinalen mot Stabæk (26. september) går unna.

LSK har et tilskuersnitt på i overkant av 9.000 tilskuere. Åråsen-klubben ligger derfor bak målet om et snitt på 9.500. Men om LSK henger med i gullkampen ut sesongen, vil de trolig nå målet.

LSK ligger uansett an til å oppnå sitt høyeste snitt noensinne. Klubbrekorden er fra i fjor da snittet var 8.616 tilskuere.

(Egen kommentar: Irriterende overskrift. 500 billetter igjen, er det MANGE?)

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

Treårig samarbeidsavtale mellom LSK og Bærum inngått

BÆRUM-DEAL: Per Mathisen og Jan Åge Fjørtoft har inngått samarbeidsavtale med Bærum.

LSK får kontroll på Bærum-talentene

ÅRÅSEN:
                  LSK undertegnet i dag en treårig samarbeidsavtale med Bærum.

Av Morten Svesengen
                  Publisert 06.09.2007 - 22:00 Oppdatert 06.09.2007 - 16:59

Avtalen er ganske lik den Åråsen-klubben har med Lørenskog, og den sikrer LSK en tett kontakt med de største talentene i Bærum.

2. divisjonsklubben fra Stabæk-land blir den fjerde klubben LSK inngår et forpliktende samarbeid med.
                  – Denne avtalen forstyrrer ikke de avtalene vi har med andre klubber, sier LSK-forman Per Mathisen.
                  LSKs manager Jan Åge Fjørtoft er allerede inne på trenersiden i Bærum for laget til sønnen sin, og LSK har slik sett allerede god kontroll på det som rører seg i klubben.
                  – Vi vet at Bærum driver godt i aldersbestemte klasser, og med dette samarbeidet håper vi å kunne utvikle begge klubbene og de unge spillerne sammen, sier Mathisen.
                  Gjennom avtalen forplikter LSK seg blant annet til å betale 50 prosent av en halvdagsstilling for en spillerutvikler i Bærum – akkurat som de har gjort i Lørenskog.
                  – Vi ønsker ikke at spillerne skal til LSK med en gang. For oss er det viktig at de utvikler seg i sine klubber med vår hjelp før en overgang eventuelt skal skje, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

Lenke til samme nyhet i Asker og Bærums Budstikke:

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

- Bedre for Norge enn for LSK? (ANB)

Foto Terje Pedersen, ANB Bjørn Helge Riise får ros av Hareide som velger å bruke ham som høyre indreløper mot Moldova.

– Bedre for Norge enn for Lillestrøm

Oslo (ANB):
                    Åge Hareide er storfornøyd med Bjørn Helge Riise. Han synes han spiller bedre for Norge enn han gjør for LSK.

Av PER KRISTIAN TORVIK
                    Publisert 07.09.2007 - 07:17 Oppdatert 07.09.2007 - 07:19

– Bjørn Helge har vært god på klubblaget. Men de gangene han har spilt landskamp, synes jeg han har vært enda bedre, sier landslagssjefen.
                    Det som var av konkurranse fra andre i troppen har LSKs midtbanemann vunnet.
                    – Akkurat nå er Bjørn Helges plass sikker. Han var strålende mot Argentina og har en fantastisk stayerevne. Den deler han med broren John Arne. Jeg har merket meg at av Bjørn Helge får du 100 prosent, uansett.
                    – Du bruker ham som indreløper. Betyr det at det er kun der du vurderer ham?
                    – Det er der jeg helst vil ha ham. Men han kan naturligvis være aktuell på kanten i andre kamper, sier Åge Hareide.

Fleksibel
                    I LSK-trener Tom Nordlies kabal ligger alltid en vurdering om Bjørn Helge skal spille ving eller indreløper.
                    – Jeg er fleksibel og spiller der jeg blir satt opp. Det viktigste er å være på laget. Men jeg har ikke lagt skjul på at jeg trives best som indreløper nå, etter at jeg har fått sjansen til å spille der.
                    Yngstemann Riise fikk et løft i fjor. I år har han vokst enda mer etter at Hareide tok ham med i landslagstroppen.
                    – Det har vært fantastisk for meg å spille for Norge. Å møte Argentina var mer enn jeg kunne drømt om da jeg kom til LSK.
                    – Moldova er en annen klasse, men likevel et oppgjør som er langt viktigere å vinne?
                    – Der regner jeg med at vi må slite for poengene.

Slått Moldova
                    Bjørn Helge har spilt mot Moldova før – og vunnet.
                    – Jeg var med på U21-kampen i mars i fjor. Da vant vi 3-1 og jeg scoret. Jeg husker vi så 0-0 kampen for A-landslaget i snøvær og vind dagen etter.
                    Nå tror han på seier.
                    – Vi har en fantastisk fin gruppe i laget nå. John Carew er i kjempeform, og vi har vist hva vi kan i flere kamper den siste tida. Jeg tror vi tar seks poeng på to kamper mot Moldova og Hellas, sier Bjørn Helge Riise. (ANB)

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

LSKs Høst Cup (RB)

LSKs Høst Cup, den største turneringen for barn og unge fra seks til tolv år etter Norway Cup, finner sted denne helgen:

Kommentar

• sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

Litt mer utfyllende om avtalen med Bærum SK hentet fra LSK.no:

Samarbeid med Bærum SK
                        Torsdag ettermiddag underskrev LSK og Bærum SK en samarbeidsavtale mellom klubbene. LSK-leder Per Mathisen var henrykt over avtalen.
                        Av: Ole Kristian Bakkene

Uten å få lovnad om at LSK skulle legge seg mot Bærum førstkommende mandag i 2. divisjon skrev Dag Egil Strømme, leder for Bærum SK, og Per Mathisen, leder i LSK, under på samarbeidsavtalen. På idylliske Kadettangen fikk papirene de riktige siganturene som gjør LSK og Bærum starter et samarbeid.

- Vi synes at Bærum er en spennende klubb, og de ligger litt unna de klubbene vi har signert avtaler med. Vi føler derfor at det er riktig, og når vi har fått denne muligheten så synes vi det var veldig bra for LSK, sier leder Per Mathisen.
                        - Bærum er meget flink i sine ungdomsavdleinger til å få fram talenter. Det er klart det gir også oss muligheter på den siden.

Vinn-vinn-situasjon
                        Leder i Bærum, Dag Egil Strømme, smilte også i kapp med sola.
                        - Vi føler at dette er en vinn-vinn-situasjon. Vi får lov til å beholde talentene i vårt miljø, og det kommer til å heven kvaliteten på det Bærum gjør. I tillegg så får spillerne den påvirkningen de trenger for å kunne ta det siste steget gjennom spillerutvikleren LSK stiller til rådighet.

Strømme innrømmer at det var flere lag som ønsket samarbeid med Bærum.
                        - Vi hadde en dialog med tre klubber. Det ble utarbeidet to avtaleutkast, og LSK-utkastet var det som var mest konkret. Det var med en spillerutvikler, og det var en bedre deal ved salg av spillerne for oss. Det var en vilje til å la spillerne få bli i sitt miljø med påvirkning fra LSK i stedet for å skulle prøve å få tak i disse spillerne fra de var 13-14 år og oppover.

LSK sannsynlig framtidig klubb
                        Etter papirarbeidet var unnagjort fortalte lederen i Bærum at han gleder seg til samarbeidet nå starter.
                        - Jeg har utgangspunkt tro på at vi nå skal klare å få ekstern påvirkning. Det betyr at vi får bedre spillere i klubben. Dette hjelper også i egenrekrutteringen til A-laget samtidig som talentene ser det er spennende å være i Bærum. Gjør man det bra er LSK en sannsynlig framtidig klubb.
                        - Det gjør kanskje ingenting i tillegg at LSK spiller i gult og svart?
                        - Nei. Man trenger ikke å bytte drakter. Det er noen sponsorer som er forskjellig, men vi tar gjerne i mot sponsorene tli LSK også vi. Det er ikke noe problem, avslutter Strømme med et stort glis.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

Aftenposten (100% Fotball)

TV 2 droppet LSK-møte

TV 2 mener kritikken fra Lillestrøm-ledelsen er usaklig.

Av: Roar Lyngøy
                          Publisert: 07.09.2007 kl. 08:15

Egentlig skulle TV 2 ha møtt LSK-ledelsen til sitt mye omtalte møte i går.
                          Men kanalen bestemte seg for å droppe det, skriver VG.
                          I en epost avviser kanalens fotballsjef Vegard Jansen Hagen og sportssjef Bjørn Taalesen å møte Åråsen-ledelsen.
                          - Vårt ønske er at vi tar det etter sesongen. Det mangler et saklig grunnlag slik vi ser det, sier Vegard Jansen Hagen til VG.
                          Jan Åge Fjørtoft mener TV 2 er gjennomsyret av "Brann-reportere" som er mest kritiske mot LSK. Dette er usaklig, mener TV 2.
                          LSK mener at TV 2 blant annet fremstiller Frode Kippe og Olivier Occean på en urettferdig dårlig måte.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

Steinar Pedersen igjen aktuell for Start-spill i høstsesongen

Etter trenerbyttet i Start ser det ut til at kommende LSKer Steinar Pedersen igjen er aktuell for spill:
                            Wiggen varsler endringer på backplass. Han sier at Steinar Pedersen – som ble vraket til to kamper på rad etter å ha signert for LSK fra årsskiftet av – vil vurderes som alle andre.
                            iTromsø – også kjent som Mediehuset iTromsø og itromso.no – er en avis med grundig, viktig og underholdende journalistikk for tromsøfolk
                            Last edited by RSP; 07.09.2007, 09:38.

Kommentar

• RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

100% Fotball

Kommentar omkring midtstopper-situasjonen i norsk fotball. Kippe omtalt:
                              FRODE KIPPE SITTER på benken mot Moldova, men Lillestrøm-sluggerens syv gule og to røde kort i sesongen forteller alt om hva han sliter med. Kippe har ikke tempoet som er nødvendig internasjonalt. Det har hindret ham fra å få flere landskamper, og jeg kan ikke på sikt se at han vil spille noen vesentlig rolle på det norske landslaget.

http://fotball.fvn.no/kommentar/article89487.ece

Kommentar

• Lillestrøm Kirke
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 1470

Derfor dropper TV 2 LSK-møte

Her er innholdet i brevet TV 2 sendte til Lillestrøm i går:

Hei Lillestrøm-ledere

Viser til tidligere korrespondanse rundt et møte mellom LSK og TV 2, der kanalens journalistiske profil for Tippeligaen generelt, og Lillestrøm spesielt, skulle settes på agendaen.

På bakgrunn av den siste ukes hendelser kan vi ikke lenger se at det er behov for et slikt møte.

TV 2 har blitt grundig kjent med Lillestrøms syn på saken, målbåret av klubbens manager Jan Åge Fjørtoft i et tosiders intervju i VG den 27. august, og siden fulgte opp av formann Per Mathiesen i både BT 28. august og VG den 29. august.

Vi kan ikke se at disse utspillene representerer et saklig grunnlag for noen videre diskusjon og kan heller ikke se at Lillestrøm har andre synspunkter på saken enn dem de allerede har brukt media til å presentere for offentligheten.

Vi er bekymret for at LSK, all den tid en har valgt den noe spesielle inngangen til et møte med å gå ut med et partsinnlegg til pressen, vil bruke et slikt møte til å skape et inntrykk av at klubben setter TV 2 på plass og korrigerer vår journalistiske kurs. Det vil være uakseptabelt, og rokke ved vår troverdighet.

Vi kan garantere at vi jobber kontinuerlig og samvittighetsfullt med dekningen av Tippeligaen. Vår gjennomgang og evaluering gir ingen indikasjoner på at Lillestrøm får en spesiell hard medfart, mens for eksempel Brann slipper billigere unna. Vi savner en form for dokumentasjon av at slike holdninger kommer til uttrykk i vår dekning, og kan vanskelig forholde oss til insinuasjoner og følelsesbestemte påstander som slynges ut.

LSK får ingen garanterier om annet enn en kritisk og fair behandling - til liks med 13 andre klubber i Tippeligaen. Selv om TV 2 har noen sentrale medarbeidere som har uttrykt sympatier for Branns evige, men akk så nytteløse jakt på et seriegull, er de ytterst profesjonelle yrkesutøvere med svært høy integritet som i tillegg til å ha en høy grad av bevissthet rundt utfordringen som ligger i den journalistiske balansekunst, er gjenstand for kritiske og sunne korrektiv fra resten av vårt redaksjonelle miljø.

Vi ønsker et godt forhold til Lillestrøm Sportsklubb, som har vært en av de mest profesjonelle klubbene i hvordan man har taklet den nye og revolusjonerende medieavtalen. Og vi ønsker en åpen og positiv dialog med klubben. Men slik situasjonen er nå er vi best tjent med å avstå fra et møte som har TV 2s journalistiske integritet som tema.

Vi kan ikke se at det skal være grunnlag for en slik diskusjon. På bakgrunn av de utspillene Lillestrøm har kommet med i all offentlighet i denne saken er vi altså i tillegg bekymret for hvordan innholdet i et slikt møte vil bli brukt i et ytterligere mediespill.

Derimot vil vi svært gjerne ha en evaluering med LSK etter sesongslutt. Det vil være svært mange tema som vil være interessante å ta opp - for begge parter. Og det er trolig den aller beste timingen slik saken står nå.

Vi ønsker LSK all mulig lykke i innspurten i serie og cup, og understreker at selv om vi har registrert klubbens mediestrategi overfor TV 2 med en viss undring, påvirker heller ikke dette vår dekning av og holdning til Lillestrøm Sportsklubb.

Vi kan, om dere skulle ha det motsatte inntrykket, berolige dere med at det ikke er slik vår redaksjonelle integritet og troverdighet faktisk fungerer.

Vennlig hilsen
                                Vegard Jansen Hagen
                                Fotballsjef
                                &
                                Bjørn Taalesen
                                Sportsredaktør
                                "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

Kommentar

• RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

RB

Utsolgt på åtte minutter

BERGEN/ÅRÅSEN:
                                  Branns billetter til Åråsen-kampen ble solgt på åtte minutter. – Ellevilt, sier bergensklubben.

Av Espen Bolstad
                                  Publisert 07.09.2007 - 12:40 Oppdatert 07.09.2007 - 13:06

Klokka 08.00 i morges sto de første allerede i kø utenfor Brann-butikken i Bergen. Selvfølgelig regnet det.
                                  – Vi har aldri opplevd maken til interesse foran en bortekamp. Dette har vært ellevilt, sier mediesjef i Brann, Gorm Natlandsmyr til rb.no.
                                  Da billettsalget startet klokka 10.00 i morges sto minst 100 bergensere i kø for å sikre seg billett til Åråsen.

Kunne solgt flere tusen
                                  Mediesjefen kan fortelle at interessen foran «gullkampen» på Åråsen er stor i paraplybyen.

LSK derimot valgte å ikke selge alle billettene fra bortesvingen til Brann.

– Da Brann spilte om sølvet på Nadderud i 97-sesongen var det over to tusen bergensere i Bærum. Vi kunne garantert solgt tilsvarende foran Åråsen-kampen, sier Natlandsmyr.

– Vi luker ikke ut
                                  Foran storkamper i Bergen luker klubben ut bortesupportere på hovedtribunene. De får kun sitte blant sine egne supportere.
                                  – Dette er for bortesupporternes egen sikkerhet, sier mediesjef i Brann, Gorm Natlandsmyr.
                                  I LSK har man et litt annet synspunkt.
                                  – Folk må få lov til å sitte der de vil, om de har på seg drakt eller skjerf, det tenker vi ikke på. Men foran høyrisikokamper tar vi våre forholdsregler sier LSKs arrangement og driftsansvarlig Per Christian Eidevik til rb.no.
                                  Foran Brann-kampen har klubben hatt lukket salg. Dermed har de kontroll på hvem som kjøper billett hvor.

I skrivende øyeblikk er det forøvrig litt over 200 biletter igjen til LSK – Brann på Åråsen. Disse bilettene kan kjøpe på Åråsen.

Kommentar

• RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

Fjøra om avtalen med Bærum (fra lsk.no)

Jan Åge gleder seg

LSK-manager Jan Åge Fjørtoft gleder seg over at LSK nå inngår et samarbeid med Bærum, og ser fram til at samarbeidet starter.

Av: Ole Kristian Bakkene

- Vi signerer en avtale med Bærum SK fordi vi er svært imponerte over det arbeidet Bærum har gjort gjennom mange år på aldersbestemte lag, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til LSK.no
                                    - Et konkret eksempel som vi kan trekke fram er at de nå til helgen skal spille Adidas-cup. Bærum har med hele tre lag. Et annet eksempel er deres 93-lag som slo Vålerenga hele 6-1 ganske nylig i en kamp. Så dette er en klubb som blir drevet veldig bra.

Lørenskg, Skeid, og Bærum
                                    Målet er å få opp en Tippeliga-spiller eller to på sikt. Likevel skal ikke dette gå utover samarbeidet med de andre klubbene.
                                    - Legge merke til våre hovedsamarbeidsklubber. Det er Lørenskog, Skeid, og nå Bærum. De er blant de klubbene i Oslo, Akershus og forøvrig på Østlandet som er best drevet. Vi synes det selvsagt er en fantastisk fjær i hatten at det til tross for at dette er et blått land i forhold til Stabæk, og i forhold til nærheten de har til andre klubber som var mer naturlig, så har de nå valgt å gå inn i et samarbeid med LSK. Det tror vi er på grunn av forskjellige ting. Vi har vært veldig opptatte av å fortelle om hva vi er flinke til. LSK er flinke til at når talentene begynner å nærme seg A-laget at de får klare referanserammer.
                                    - Og så ønsker vi å ta med oss det de har som beste produkt. De får fram mange talenter, og det har vi ikke vært flinke nok til i LSK. Derfor skal vi se på forskjellige hospiteringsordninger. Både på trener, leder og spillernivå.
                                    LSK skal aktivt sammen med Bærum arbeide fram nye talenter.
                                    - Det som de merker mest av her i Bærum er at vi kommer til å ansette og betale en spillerutvikler i 50 prosents stilling. Denne personen skal drive talentutviklingen, og i tillegg skal personen være den som driver samarbeidet i forholdet mellom LSK og Bærum. Dermed blir vi sikre på at dette ikke bare blir en avtale som så mange andre lignende avtaler kan bli.
                                    - Vi har også vært opptatte av talentene. Som de to Lørenskog-gutta, Alper og Kristoffer, som vi er veldig glade for at vi har fått inn. På samme måte ønsker vi også å gjøre det med Bærum. Vi skal styre den sportslige utviklingen, men de skal fortsette i sine respekteive klubber. Det betyr at de også får stor glede av spilleren, og at det gjør det mer attraktivt å spille i Bærum.

Fokus på talentarbeid i LSK
                                    Det har vært stort fokus på talentutvikling på Åråsen den seinere tiden, og nå håper Jan Åge Fjørtoft at man har fått fart på arbeidet.
                                    - Det er svært viktig at vi er offensive i talentarbeidet. Vi ønsker nå å satse veldig mye på dette. Vi bruker en anselig mengde penger, og det har vi også budsjettert med at vi skal gjøre i årene som kommer. Dette fordi vi ser at vi ikke kan fortsette å kjøpe inn spillere. Vi har vært på etterskudd, og må nå satse mer på talentene.
                                    Fjørtoft trekker også fram at samarbeidsavtalen er positiv for LSKs egen ungdomsavdeling.
                                    - De pengene vi investerer går også inn i LSKs lag. Vi har nå fått til en ordning der våre spillere kan hospitere hos Bærum når de spiller forskjellige cuper og turneringer. Dette vil våre eksisterende talenter få stor glede av.

Kommentar

• RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

Info fra tursjefen

Denne informasjonen fortjener plass i nyhetstråden:
                                      Vi har tre turer igjen, og her kommer info om disse tre turene som kan bli klassikere siden LSK kan vinne alt i år:
                                      Skrevet av Tony Johansen

Stabæk away:

Buss: Avreise Alexander Kiellands gt. kl. 18.30
                                      Pris: 100,- kr

Retur rett etter kampslutt

Kampbilletter:

I år har vi igjen valgt å bruke svingen for de som er syngeglade. Hvis du er mer interessert i å se kampen enn å synge anbefaler tribunegruppa deg om å kjøpe billett på sittefeltet inntil svingen. Vi kommer til å ha et forsangerfelt her også, men hovedfeltet vil være i svingen

Til dere som vil synge osv er svingen stedet å være denne gangen. Billetter er i salg på shopen.

VIF away:

Avreise med busser fra Alexander Kiellands gt. 1.30 time før matchstart
                                      Pris er 70,- kr
                                      Full mobilisering til VG nedre

Følg med for mere info senere om billettsalg osv.

Start away:

Vi skal ha denne turen som årets ”Tribunekultur tur”
                                      Det vil si at tribunen skal fargelegges i gult og svart ved hjelp av hjemmelagde flagg, bannere osv.
                                      Det vil si at nå har du mulighet til å lage ditt eget flagg. Det er mange meninger om hvordan et flagg skal være. På denne turen er ikke det viktig i det hele tatt. Lag flagget slik DU ønsker å bruk det på stadion.

Kom i akkurat det du føler deg vel i, men husk skjerfet!

Alt overskudd av denne turen vil da selvsagt gå til Fuglatifo. Derfor skrur vi opp prisen på turen med 50,- kr. Prisen på turen blir 350,- kr. tur/retur Kristiansand

KFL kommer til å ha egen pub i Kristiansand, og når det er på tide å forlate puben vil det bli en felles marsj opp til stadion som seg hør og bør på en slik tur.

Avreise busser: 09.00 fra Lillestrøm bussterminal

Salgsstart av billetter: Mandag 24 september kun på LSK Shopen

Mvh Tursjefen!

Kommentar

• RSP
                                        Moderator
                                        • Aug 2004
                                        • 10498

Drammens Tidende

Bukken hyldet for lang og tro tjeneste hos bruntrøyene:

Kommentar

• sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

Fra FXT.no/Nettavisen:

FOR LIK HANGELAND: Frode Kippe er Norges fremste reserve. Her i tøff duell med serbiske Nikola Zigic i 2006. ( Scanpix )

Skal prate ut med Frode Kippe

Åge Hareide kan forstå at LSK-spilleren føler seg oversett.

Av Dag Langerød

CHISINAU (Nettavisen): Benkesliter. Det er blitt mellomnavnet til Frode Kippe på landslaget. Han er alltid med i troppene, men han får aldri sjansen på banen.

Valgte Vidar
                                          Da Kjetil Wæhler ble skadet mot Moldova, valgte Hareide også å satse på Vidar Riseth som hans erstattet. Kippe ble sittende på benken.
                                          - Jeg hadde et håp om å spille mot Moldova, men Åge valgte Vidar. Det er greit det. Det holdt jo inn. Men du får spørre Åge om uttaket, sier Kippe til Nettavisen.
                                          Hareide er imidlertid klokkeklar på at han ser Kippe som en erstatter for Brede Hangeland.
                                          - Hvis Brede skulle bli skadet så er Frode førstevalget. Dette blir nesten som på keeperplassen, og er hans lodd. Det er et valg jeg står for. Men jeg kan forstå at det kan være vanskelig, og skal ta en prat med ham når vi kommer tilbake til Oslo, sier Hareide.

- Blir for lik
                                          - Frode er en dyktig fotballspiller, men litt for lik Brede, fastslår han.
                                          Kippe kommer uansett ikke til å klage.
                                          - Vi har gjort en bra kvalifisering til nå, og da er det min oppgave å støtte de andre. Jeg har uansett veldig lyst til å få med meg et EM-sluttspill før jeg er ferdig som fotballspiller, sier han.

Kommentar

Working...