september 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL41
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2004
    • 3648

Kiko, Nilsen, Nordlie og Rushfeldt om kampen. Anbefaler alle å ta turen innom NRK sine sider etter kamper. De legger ut lengre intervjuer som ikke publiseres andre steder enn web-tv. Her har dere 8 minutter med reaksjoner.

For å få direkte link, finner dere en artikkel om kampen og link derfra til intervjuene.
    Last edited by KFL41; 16.09.2007, 23:43.

Kommentar

• okb
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 2377

Fra www.lsk.no

HUSK LSK2-VIF2

Mandag kveld møter LSKs rekrutter VIFs rekrutter hjemme på Åråsen i 2. divisjon. Kampstart er 18:00. Møt opp og støtt andrelaget!

Hele saken:

-okb!
      Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

Nekter for mental kollaps
        Nordlie: – Det blir ikke krisemøter etter dette

ÅRÅSEN:

(Lillestrøm – Tromsø 0-3). To ganger i år har LSK-lederne tent varsellampene før en kamp; mot Käerjeng borte og før Tromsø i går – begge har endt med sjokktap. – Helt tilfeldig, sier spillerne.
        Av Espen Solbakken Publisert 17.09.2007 - 06:30 Oppdatert 17.09.2007 - 07:42

BEKLAGER: Anders Rambekk tok på seg skylda for Tromsøs andre scoring.

«Årets viktigste kamp» var ordlyden før kampen i går, fra både Tom Nordlie og Jan Åge Fjørtoft. Noe av det samme hørte vi før UEFA-cupkampen i Luxembourg. Men sammenligningen av inngang til kampen og resultat er i beste fall søkt, ifølge de involverte.

– Det har åpenbart vært forsøk på å hjelpe oss mentalt, og før Tromsø-kampen følte jeg at vi svarte på det. Det var ikke noe som tilsa at vi skulle tape mot Tromsø, men de personlige feilene ødela, sa Anders Rambekk.

Han var selv skyld i mål nummer to – og la seg flat.

– I løpet av tre år har jeg sentret tilbake til keeper 200 ganger. I dag ble det for løst. Og det ødela for oss.
        Personlige feil

Søndagens kaptein, Espen Søgård, mente også at de personlige feilene kostet laget tre viktige poeng. Han mente alle visste at det skulle bli tøft mot Tromsø, og at det ikke var noe feil med inngangen til kampen og de mentale forberedelsene.

– Vi hadde så sterk tro, men hver gang vi var på vei inn i matchen fikk vi en ny trøkk mot oss, sa Søgård, som sydde fire sting i ankelen i pausa og spilte hele kampen – litt for å vise standarden overfor resten av gruppa.

– Dette var kun én av åtte nøkkelkamper i høst, inkludert semifinalen. Vi graver oss ikke ned på grunn av dette ene tapet, uttalte en bitter og innbitt kaptein.

Alt gikk galt for LSK søndag. Først kunne laget fått straffe da Marius Johnsen ble dyttet på corner. Deretter kontret Tromsø mot et desillusjonert LSK-forsvar før Khaled Mouelhi klønete rev ned Sigurd Rushfeldt i klar scoringsposisjon. "Kiko" ble utvist, men Otto Fredrikson reddet straffen – bare for å se at Lars Iver Strand årvåkent løp inn returen.

Så var LSK best i 30 minutter med ti mann, før Anders Rambekk slo et for løst tilbakespill som Tromsø snappet opp og scoret på. I pausen ble optimismen blåst tilbake i LSK-hodene av Nordlie, men det holdt bare i seks minutter. 3-0 etter en feil idømt corner var nådestøtet.

– Da var det bare å strekke hendene i været og si at Tromsø vant fortjent, oppsummerte Tom Nordlie etterpå.
        Lå på knea

En time tidligere hadde han ligget på gulvet i LSK-garderoben i pausen for å tenne spillerne sine på ny. Treneren avviser at spillerne ikke takler å bli minnet om at det står mye på spill før en kamp – som de hørte før Käerjéng-flausen, og som de hørte før kampen søndag.

– Hvis folk hadde vært til stede på spillermøtene våre, så hadde de aldri tenkt en slik tanke. Utad har det kanskje virket sånn på omgivelsene, men internt i gruppa var vi veldig klar for denne kampen. Denne kampen ble ødelagt av straffesituasjonen, og må evalueres ut fra det, sa han.

– Hva skjer nå?

– Vi pratet faktisk om det under det siste kvarteret av kampen da alt var avgjort. Vi samler i hvert fall ikke gutta til noe krisemøte. Nå må vi jobbe med å få spillerne opp igjen, for det er nå vi må vise hva vi er laget av. Vi greide det etter tapet i Luxembourg, og da er alt mulig, sa en kamplysten Nordlie.

I takt med baklengsmålene følte han seg direkte maktesløs fra benken i 2. omgang – det var bare en av de dagene...

– Hvorfor så trøbbel med nettopp Tromsø?

– De hadde veldig flyt igjen, men samtidig skal de ha ros for at de er ett av lagene i Tippeligaen som alltid har en god moral uansett. I dag handlet det om tilfeldigheter og personlige feil for vår del, sa Tom Nordlie, som ikke ville skylde tapet på dommerinnsatsen til Brage Sandmoen.
        RoyVaadal.

Kommentar

• RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

Børsen: LSK-Tromsø

Publisert 17.09.2007 - 06:30
          Les også
          Årets spiller 2007
          Kort-toppen 2007
          Lillestrøm - Tromsø 0-3 (0-2)

Kampkarakter: 5

Stadionstemning: 3

Åråsen.

Mål: 0-1 (10) Lars Iver Strand, 0-2 (32) Joel Lindpere, 0-3 (51) Tore Reginiussen.

Gult kort: Shane Stefanutto, LSK, Joel Lindpere, Tromsø.

Rødt kort: Khaled Mouelhi, LSK (10).

Tilskuere: 8.034.

Målsjanser: LSK 3, Tromsø 7.

Cornere: LSK 8, Tromsø 5.

Dagens kanarifugl: Simen Brenne.
          LSK (4-3-3):
          Otto Fredrikson 5

Nullen sprakk i Stavanger. Reddet straffe, men fikk liten hjelp av medspillerne på returen. Også lurt av Rambekks brøler forut for 0-2. To baklengs på to sjanser var demoraliserende saker for en keeper. Fikk noen redninger ut over da LSK tømte seg bakover.
          Anders Rambekk 2

Bedyrer at alt fokus er på LSK. Flink til å dra av spillere som presset ham i går. Men det vi vil huske med gru fra denne kampen er tilbakespillet som sendte Tromsø i føringen med 0-2. Helt håpløst backspill, og gjorde også veldig mye rart etter generalmissen.
          Pål Steffen Andresen 3

Ny makker idet Kippe igjen sto over, og det virket ikke pottetett i midten. Lurt trill rundt av Strand forut for utvisningssituasjonen, og i Moldskred ble han faktisk også utfordret på hurtigheten. Andresens svakeste kamp denne sesongen.
          Marius Johnsen 4

Sin andre tippeligakamp fra start for LSK. Lite våken på straffereturen som Strand scoret på. Sterk i luftrommet og hadde bra timing i hodespillet, men hadde trøbbel med farta på overganger i mot. Helt middels i en vanskelig kamp å spille midtstopper i. Uheldig med ny skade.
          Shane Stefanutto 5

Ingen ren ving i mot i det Knutsen ikke er spilleren som utfordrer mot dødlinja. Hadde stort sett god kontroll defensivt på sin side. Noen dødballer gikk altfor langt bak i feltet. Enkelte skjønnhetsfeil med ballen trekker ned.
          Bjørn Helge Riise 5

Tilbake i "hverdagen" etter landslaget, men i samme posisjon. Ofte ustoppelig, og ble mye holdt i trøya på vei fram. Hadde noen uforklarlige innlegg som havnet langt oppe på tribunen. Fikk ansvaret med Søgård om å løpe for tre på midten før pause. Virket frustrert.
          Khaled Mouelhi -

Vært i Afrika og spilt landskamp. Fikk ni minutter på banen, og da rakk han å slå en feilpasning, en riktig pasning - og ble utvist for å ha revet ned Sigurd Rushfeldt innenfor 16-meteren. TIL-spissen var i klar scoringsposisjon, og dermed måtte "Kiko" i dusjen.
          Espen Søgård 4

Søndagens kaptein. Fikk et par skuddmuligheter han blåste over før pause. Reiste seg etter en hard smell og løp utrettelig i midtbanen som var i undertall etter utvisningen. Sentral midtbane etter pause, men det ble bare med innsatsen i går.
          Magnus Myklebust 4

Inne igjen da Brenne ikke startet. Gjenforent med Riise på kanten, en vellykket kombinasjon fra i vår. Det startet bra i går også, men i takt med at LSK havnet bakpå døde det også ut for Myklebust. Nær scoring på retur på skudd fra Brenne. Byttet ut.
          Arild Sundgot 5

Mye opp og ned med Arild i år. Spilte en god 1. omgang i går, der han gjorde seg spillbar og traff medspillerne stort sett hver gang. Kom ikke til målsjanser, og ved pause ble han ofret for at det skulle mer løpskraft inn i 10-mannslaget.
          Olivier Occean 6

Tung flyreise fra Toronto som oppkjøring. Var likevel kvikk og fin i innledningen og var det nærmeste LSK kom scoring før pause. Flere gode kombinasjoner med Sundgot uten at det ble veldig farlig. Sto på helt til slutt og viste både god moral og ferdigheter.
          INNBYTTERE:
          Simen Brenne 6

(45 min. for Sundgot).

Inn for å styrke midtbanen som Riise og Søgård var alene om før pause. Var frisk og kreativ den omgangen han fikk. Også nær scoring og viste mye bra, selv om kampen var tapt for laget.
          Dan Anton Johansen

(18 min. for Johnsen).

Inn som back (Rambekk inn som stopper) da Johnsen ble skadet.
          Karim Essediri

(13 min. for Myklebust).

Inn som ren spiss på slutten. Tok noen dødballer.
          SUM 11 MANN: 49
          DOMMER:
          Brage Sandmoen, Kjelsås IL 4

Korrekt rødt kort, men burde straffet TIL-spillerne med gule for stadige holdinger. Og gitt LSK straffe allerede i kampens første minutt. Feil idømt corner ga TIL 0-3.
          ANALYSEN:

Lillestrøm tvunget til å vinne for å henge på Brann i gullkampen, og oppgaven var overkommelig på hjemmebane - selv om TIL har fått en god statistikk mot LSK de siste årene. Bortelaget fikk en optimal start med ledelse og en mann mer på banen etter at Mouelhi ble utvist.

Hjemmelaget førte faktisk kampen med en mann færre på banen, men en brøler fra Rambekk sendte kampen tilnærmet ute av rekkevidde. Alt gikk i mot hjemmelaget, og man så bokstavelig talt gullsjansen glippe i de første 45 minuttene.

0-3 rett etter pause kom på en feil idømt corner, og da var kvelden over for kanarifuglene. Hjemmelaget fortsatte å ha ballen mye, men de største sjansene falt til Tromsø på kontringer. Muligens var Tromsø også tilfreds med å la LSK ha ballen, for seieren var uansett sikret definitivt med det tidlige målet i 2. omgang.

Vurdert av Espen Solbakken og Morten Svesengen
          RoyVaadal.

Kommentar

• RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

LSK-TV: Etter kampen LSK-TIL

Kommentar

• RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

NRK Sport

- Kan tape alt

I løpet av to uker avgjøres Lillestrøms skjebne både i serie og cup. Jan Åge Fjørtoft skulle derfor gjerne hatt med seg tre poeng mot Trømsø i går.

Av Øystein Ingdahl og Bjørnar Hjellen
              Publisert i dag 06:29

- Vi har satt oss i den situasjonen at vi kan enten vinne alt eller tape alt på en uke, for å være litt klisjéaktig. Det hadde selvfølgelig vært bedre å gå inn i den uken med tre poeng mot Tromsø, men den kampen kan vi ikke gjøre noe med, sier Fjørtoft.

Møter Brann
              Om litt under to uker kommer Brann til Åråsen for å spille det som blir omtalt som en seriefinale, men før det skal Lillestrøm ut i to vanskelige kamper mot tabellnabo Stabæk. Først i seriekamp på Nadderud, så i semifinale i cupen på Åråsen. Visekaptein Espen Søgård sier de er klare for de avgjørende kampene til tross for gårsdagens tap.
              - Det har vi vært klar over hele tiden, vi er nødt å være på nett til november. Er vi ikke det, er vi ikke gode nok, sier han.

Ser etter svakhetstegn
              Også i fjor kjempet Lillestrøm om gullet, men etter en svaksesongavslutning endte kanarifuglene opp på en skufffende 4.plass. Manager Jan Åge Fjørtoft frykter ikke at det samme skal skje i høst, men at han så svakhetstegn i gårsdagens kamp mot Tromsø er det liten tvil om.
              - Hvis du hadde sittet ved siden av meg under en kamp, hadde du sett at jeg ser etter faresignaler hele tiden. Det gjør jeg uansett om vi taper eller vinner, innrømmer Fjørtoft.

Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

Kommentar

• RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

Tom Nordlie: - Marginene i mot (lsk.no)

- Marginene i mot

Tom Nordlie var resignert etter tapet mot Tromsø søndag kveld. Med marginene i mot på Åråsen-matta begynner nå jobben for å reise seg etter nederlaget.

Av: Ole Kristian Bakkene

Det var en skuffet LSK-trener som møtte oss i LSK-garderoben etter søndagens kamp.
                - Dette var en sånn dag da man føler seg totalt maktesløs når Tromsø fikk inn 0-3. Da veit man ikke om man skal si "hokus pokus" eller "sim sala bim" eller hvilke knappe rman skal tryppe på. Da er det slutt rett og slett. Man føler seg maktesløs, sier Nordlie.

- Burde hatt straffe
                Det begynte likevel veldig positivt, og LSK burde i følge Nordlie ha hatt straffe kort tid etter avspark.
                - Jeg opplevde at vi fikk en veldig god start. Veldig betryggende både på trykk og dødballer, og vi burde hatt en straffe på en av de tre første cornerne. Spesielt den før kontringen som førte til straffe og utvisning for oss.
                - Vi fikk en trøkk i trynet. Vi fikk en straffe i mot. Så fikk vi en ny trøkk når det ble rødt kort. Så kom en liten opptur som kunne vært veldig verdifull når Otto (Fredrikson) reddet straffen, men så greide vi ikke å følge på returen. Det var personlige feil som gjorde dette, og det er litt irriterende.
                Nordlie nevner tidspunktet for de personlige feilene som skjebnesvangert.
                - Slike personlige feil som vi så mot Tromsø kan skje alle, men det skjedde selvsagt i dag i stedet for når vi ledet 5-0 mot Aalesund. Jeg føler at alle marginer som kan gå i mot var i mot oss i den første omgangen. Vi hadde likevel en bra pause, og alle gutta hadde troen på at vi skulle klare det til tross for 0-2 og ti mann.
                - Men etter 0-3 hadde vi ikke flere kaniner i hatten, go da var det bare å rekke hendene i været og akseptere at dette ble tap.

Sterk moral
                Han er imidlertid imponert over mannskapet som spilte mot laget fra ishavsbyen.
                - Jeg synes spillergruppa viser sterk moral. De dominerte første omgang med ti mann etter at Khaled Mouelhi ble utvist.
                LSK-treneren vil rette en stor takk til alle LSK-supportere som støttet laget på Åråsen søndag kveld.
                - Jeg synes publikum var helt fantastiske, og støttet oss helt til slutt.
                - Men jeg blir litt irritert når de sang "blø for drakta". Det blir for enkelt å skylde på dårlig innsats hver gang, og jeg synes synd på gutta som jeg synes jobbet fantastisk.
                Oppskriften nå blir å vinne neste kamp mot Stabæk på Nadderud neste helg.
                - Nå prater alle om at vi må samles for å prate ut, og at vi må finne på noe morsomt. Det er bare å glemme. VI må se på årsakene til at ting skjer, og så er det viktigst å påvirke det vi kan gjøre noe med. Vi må vinne neste match, og det er det aller aller viktigste. Vi bestemmer ikke alltid hva som skjer her i livet, men vi kan være med på å påvirke det. Det er et menneskelig valg, og min jobb som leder.

Kommentar

• RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

RB

oto

Nordlie ga alt i pausen

ÅRÅSEN:
                  Tom Nordlie lå på knærne i pausen og roste sine egne spillere. Han trodde på en snuoperasjon.

Av Martin Holterhuset
                  Publisert 16.09.2007 - 21:10 Oppdatert 17.09.2007 - 08:27

Selv om Tromsø ledet 2-0 til pause og med en mann mer på banen hadde ikke LSK-treneren gitt opp. I pause mante han spillerene sine til å gi alt de siste 45 minuttene. Nordlie forteller at han aldri har jobba så mye i en pause gjennom sin trenerkarriere.

– Vi bestemte oss for å vise publikum hva vi er laget av. At de sterkeste reiser seg, og ikke graver seg ned. Jeg ga gutta masse ros, sier Nordlie

Følte LSK var best
                  Den karismatiske treneren følte at hans lag var best foran begge scoringene i første omgang. For selv med ti mann på banen, etter Mouelhis utvisning, var det hjemmelaget som styrte spillet og trykket på mot Tromsøs mål.
                  – Tromsø hadde utrolig tur. De har marginene med seg noe vi ikke hadde. I en periode gikk nesten alt som kunne bli scoring inn, mener LSK-treneren.

Kommentar

• RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

VG

Fjørtoft gleder seg til skjebneuka

ÅRÅSEN (VG Nett) Jan Åge Fjørtoft er klar over at alt kan bli avgjort for Lillestrøm neste uke. Det har han ingenting i mot.

SKJEBNEUKE: Jan Åge Fjørtoft, og Lillestrøm, kan få hele sesongen avgjort i løpet av en uke. Arkivfoto: Foto: Terje Visnes

Gullkonkurrent Brann tok et viktig steg mot seriegull med seieren over Fredrikstad i går. Bergenserne er nå seks poeng foran Lillestrøm på andreplass.

Men på tross av 0-3-tapet mot Tromsø søndag, har romerikingene fortsatt en fair sjanse til å få noe å juble over denne sesongen. Men da bør alt gå veien neste uke.

- Vi har noen fantastiske uker fremfor oss. Først kommer det en uke der sesongen avgjøres. Vi har satt oss selv i en posisjon der vi kan vinne alt og tape alt. Det er morsomt å være med på, sier Fjørtoft til VG Nett.

- Kan man kalle det en skjebnesvanger uke?

- Vi har Stabæk borte i serien og hjemme i cupen. Jeg tror ikke du har trengt å ha spilt så mye fotball for å skjønne at dette blir ekstremt viktig for LSK.

Da tok ikke LSK-manageren Brann-kampen med i beregningen. For bare fire dager etter cupkampen mot Stabæk, kommer Brann på besøk til Åråsen.

Når uken er omme kan Lillestrøm ha spilt seg til cupfinale og fortsatt være med i kampen om seriegull eller så kan alle seiersdrømmer være knust. Selv om det er flere uker igjen av sesongen.

Da er det viktig at romerikingene tar bedre vare på sjansen enn de gjorde mot Tromsø søndag kveld.

- Både jeg og Tom advarte mot en nøkkelkamp mot Tromsø. Det klarte vi ikke å levere. En trist kveld for vår del, mener Fjørtoft.

- Mulig med gull

For Lillestrøm-trener Tom Nordlie var ikke Stabæk noe tema da VG Nett snakket med ham etter Tromsø-kampen i går.

- Siste kvarteret av kampen diskuterte vi hva vi skulle gjøre i morgen (mandag). Men det er snakk om en helt vanlig kamp. Vi trenger ikke gjøre det verre enn det, sa han.

Selv med seks poeng opp til Brann, tror Nordlie det er mulig å ta igjen bergenserne.

- Jeg vet ikke. Jeg regner med at NTB regner ut det. Men utroligere ting har skjedd.

Nordlie gjør det han kan for å dempe gullsnakket rundt laget sitt.

- Vi har ikke snakket så mye om det. Men om vi vinner resten, så tror jeg det er mulig å ta gull.

(VG NETT 17.09.07 kl. 11:01, sist oppdatert 17.09.07 kl. 11:18)

ÅRÅSEN (VG Nett) Jan Åge Fjørtoft er klar over at alt kan bli avgjort for Lillestrøm neste uke. Det har han ingenting i mot.

Kommentar

• RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

Kampens 3 beste (Aftenposten-papir)

(1) Lars Iver Strand, (2) Sead Ramovic og (3) Shane Stefanutto.

Kommentar

• RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

RB

SPILTE MED KUTT: Espen Søgård lot seg ikke stoppe av et dypt kutt i hælen mot Tromsø. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Spilte med åpent kutt

ÅRÅSEN:
                        Espen Søgård roses opp i skyene av sine egne etter at han klarte å fullføre kampen mot Tromsø med et dypt sår.
                        Av Morten Svesengen
                        Publisert 17.09.2007 - 14:56 Oppdatert 17.09.2007 - 15:52

Han pådro seg en skade bak på hælen i førsteomgang, men det var aldri snakk om å gi opp etter en omgang. Søgård tok ikke en gang av seg strømpen for å se på det som viste seg å være et dypt kutt.
                        – Espen fortjente 10 poeng på børsen etter dette. Hvis jeg hadde sett såret hans i pausen, ville han ikke spilt andre omgang for å si det sånn. Men han sa det gikk bra, og derfor vurderte vi aldri å ta ham ut, sier LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen.

– Satte standarden
                        Tilbake i garderoben etter kampen fikk både Søgård og de andre LSK-garderoben et lite sjokk. Lagkamerat Bjørn Helge Riise forteller:
                        – Det var et meget dypt kutt. Jeg så helt inn til beinet. Espen har min største respekt når han klarte å fullføre kampen med det såret åpent. Ved å gjøre det satte han litt av standarden for oss andre. Det blir ikke lett for andre å stå over med skade framover, konstaterer Riise.

Riise lyskeskadet
                        Selv fikk Riise kjenning med en lyskeskade i første omgang. Foreløpig er omfanget av skaden usikkert.
                        – Jeg kan i hvert fall ikke løpe nå. Sannsynligvis dreier det seg om en overbelastning. Fysioterapeuten har satt noen nåler, og forhåpentlig kjennes det bedre ut allerede tirsdag, sir Riise.
                        Jørn Karlsen vil se an noen dager før han kommer med en endelig diagnose.
                        – Det er neppe en strekk. De neste dagene vil avgjøre hvor lang tid det tar, mener Karlsen.

Positivt for Johnsen
                        Marius Johnsen måtte ut med skade søndag og Simen Brenne spilte én omgang etter å ha slitt med en overbelastning i kneet.
                        Karlsen er positive til at begge skal være kampklare mot Stabæk kommende helg.
                        – Det ser bra ut for begge. Marius håper jeg trener allerede onsdag. Med Simen vil vi se an situasjonen, men det gikk bra den omgangen han spilte, sier Karlsen.

Kommentar

• RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

2. divisjon: LSK2 - Vålerengen2 1-2 (1-1)

LSK2 har i kveld tapt 1-2 for engen2.

Kommentar

• RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

RB

Avlyser høstsprekk

ÅRÅSEN:
                            De som enten tror eller frykter at LSK skal gå på den "vanlige" høstsprekken, kan ifølge Espen Søgård ta det med ro.

Av Morten Svesengen
                            Publisert 18.09.2007 - 06:31 Oppdatert 18.09.2007 - 08:06

Søgård er helt sikker på at LSK ikke vil sprekke i innspurten for fjerde år på rad.

Både i 2004, 2005 og 2006 var LSK lenge med i kampen om gullet. Men ikke i noen av disse sesongene har LSK stått løpet, og har endt med plasseringene 7, 4 og 4.
                            – Jeg regner med at mange avskriver oss nå etter Tromsø-tapet. Det passer oss fint. Jeg kan forsikre alle om at de ikke har sett det siste fra oss. Vi skal slå Stabæk allerede til helga, og da regnes vi vel med igjen tenker jeg, sier en offensiv Espen Søgård.

– En kamp ødelegger ikke
                            Fetsund-gutten mener det ikke går an å dømme LSK etter en så spesiell kamp som mot Tromsø.
                            – Den rekken vi hadde med gode resultater før oppgjøret mot Tromsø ødelegges ikke av denne ene kampen. Vi er ikke automatisk inne i en dårlig periode, og det er definitivt ikke noen sprekk, sier Søgård.

– Bookmakere har allerede begynt å betale ut gevinster til dem som har spilt på Brann som seriemester?
                            – Det må de gjerne gjøre, men det blir nok flere utbetalinger senere i høst, sier Søgård med et smil om munnen.

– Fordel å møte topplag
                            Han mener også at det er klare forskjeller fra de tre tidligere årene hvor LSK sviktet på oppløpssiden.
                            – Tidligere har vi ikke klart å slå antatt svakere motstand. I tida som kommer møter vi andre topplag, og det tror jeg er en fordel. Vil mye heller møte dem enn lag som kjemper for å overleve, sier 27-åringen.

– Tromsø var vel et lag folk antok at dere skulle slå?
                            – Vi kan nesten ikke regne med kampene mot Tromsø lenger. Det ser ut til å bety null poeng, sier romerikingen.

– Utilgivelige feil
                            Men Søgård advarer de som bare omtaler kampen mot Tromsø som en spesiell kamp.
                            – Det er riktig at alle marginene som kunne gå mot oss, gikk imot i Tromsø-kampen. Men samtidig skal vi ikke gjøre slike personlige feil som vi gjorde i denne kampen. Det var utilgivelig – og vi ble hardt straffet for det, sier han.
                            Han gleder seg allerede til møtene med Stabæk.
                            – Det skal bli gøy å møte dem, og vi skal slå dem både i serien og cupen, mener Søgård.

Kommentar

• okb
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 2377

Fra www.lsk.no

Hva skal hallen hete?

LSK åpner 13. oktober den nye storhallen som ligger på Lillestrøm stadion. Nå ønsker LSK i samarbeid med Nordea og LillestrømBanken navn til Romerikes nye storstue.

Hele saken:

-okb!
                              Lillestrøm - Probably The Best Bird In The World

Kommentar

• sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

Sakset fra Dagbladet.no:

Dagbladet.no har loddet stemningen og spurt om forventningene i de fire lagenes supporterleire:

(min anmerkning: uttalelsene om de tre andre lagene er redigert bort)

Lillestrøm

- Nå fikk vi et lite tilbakeslag på søndag, men vi henger fortsatt med i både liga og cup. Vi har sjanser til å vinne begge deler, og det er så klart strålende. Særlig fordi vi ikke har vunnet noe som helst siden 1989. Vi er ufattelig klare for å vinne. Samtidig kan det hele bli en gedigen nedtur, hvis vi ikke sitter igjen med noe som helst til slutt, sier Kanarifansens leder Atle Myklebust.

- Hvem tror du på hvis du skal legge klubblojaliteten til side litt?

- Jeg tror på oss, og du får meg ikke til å si noe annet, heller.

Lillestrøms seks siste kamper:
                                • 23. september: Stabæk-Lillestrøm: - Dette blir en vanskelig kamp, ikke minst på grunn av det dårlige stadionet, som gir hjemmelaget en uvanlig stor fordel. Som lag er Stabæk dessuten uberegnelige.

• 30. september: Lillestrøm-Brann: - Nøkkelen blir å vinne midtbanen. Denne sesongen har vist at laget blir litt satt ut hvis man rammer vitale deler i midtbaneleddet. Ellers er det trygt å vite at vi ikke har tapt mot dem på noen år.

• 7. oktober: Vålerenga-Lillestrøm: - Dette blir alltid en voldsom batalje, fordi tribunekampen tenner spillerne. Sånn blir det nok i år også, så det er vanskelig å spå noe som helst annet.

• 21. oktober: Lillestrøm-Rosenborg: - Vi var helt håpløse mot dem før, og vi har fortsatt ikke vunnet hjemme på nesten ni år. RBK er RBK, og dette blir ofte spennende og gode kamper.

• 28. oktober: Start-Lillestrøm: - Denne kampen er ikke den vanskeligste, for Start har et problem med omgivelsene sine. Alle faller dem i ryggen med en gang hvis de ikke spiller blendende makrellfotball. Likevel må vi være obs på de gode enkeltspillerne deres.

• 3. november: Lillestrøm-Sandefjord: - Vi tapte mot dem i fjor da vi ledet serien. Men i år tror jeg de allerede er klare for nedrykk innen vi møter dem. I motsatt fall blir de farlige - oi, oi, oi!

Kommentar

• dennis
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 872

1 kamp for Mouelhi

Morten Fevang, Odd Grenland, ilegges to kampers karantene for sin opptreden under Tippeligakampen mellom Odd Grenland og Stabæk den 16. september 2007. Spilleren kan ikke delta på noe lag før soning har funnet sted.», heter det i en pressemelding fra NFFs disiplinærutvalg.
                                  Itillegg til Fevang, er også Lillestrøms Khales Mouelhi ilagt én kamps karantene som følge av sitt røde kort i søndagens oppgjør mot Tromsø.

Kommentar

• morten
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 2156

LSK-Johnsen ville ikke hjelpe Chelsea

LONDON (VG Nett) Selv om Erland Johnsen (40) har tette bånd til Chelsea, nektet han å gi klubben råd foran kvelden oppgjør mot Rosenborg i Champions League.

[FONT=Arial]Av KRISTIAN HOLLI

[/FONT]
                                    [FONT=Arial,Helvetica]LOJAL: Erland Johnsen ville ikke gi råd om Rosenborg til sin tidligere lagkamerat Steve Clarke - nå assistentmanager i Chelsea. Foto: Scanpix
                                    [/FONT]

Mossingen er for tiden ansatt som spillerutvikler i Lillestrøm, og er rival med Rosenborg i Norge. Men ute i Europa håper han på klubben han spilte for i to år fra 1997.

Johnsen forlot Bayern München til fordel for Chelsea i 1989, og spilte for klubben fra Stamford Bridge i åtte år. Han har fortsatt venner i klubben, ikke minst José Mourinhos assistent Steve Clarke.

De to er i jevnlig kontakt gjennom året, og senest for en uke siden var Clarke på tråden. Han ville gjerne ha litt informasjon om Rosenborg fra Johnsen, men fikk svært lite.

- Jeg syntes det var vanskelig å si noe. Han spurte om skadene til (Roar) Strand og (Steffen) Iversen. Det visste jeg ikke så mye om. De taktiske tingene vet de like godt som meg. Jeg syntes det var bedre at de fant ut det selv, sier Johnsen til VG Nett.

- Betyr det at du holder med Rosenborg i kveld?

- Det er mer at jeg vil at norsk fotball skal gjøre det bra. De skal konkurrere på samme vilkår. Dessuten kan ikke jeg så veldig mye om Rosenborg. Jeg så på Chelseas hjemmeside at de har beskrevet hver eneste Rosenborg-spiller, så det virker som om de har god kontroll selv, flirer Johnsen.

Se Chelseas beskrivelse av Rosenborgs spillere her (ekstern link)

- Veldig profesjonell klubb

Han håper Rosenborg gjør en god figur i kveld for norsk fotballs del, men vil at Chelsea går videre fra gruppen. Johnsen besøker sin gamle klubb et par ganger i året, mer er forhindret fra å være til stede på kampen i kveld.
                                    [FONT=Arial,Helvetica]
                                    CHELSEA-PROFFER: Frode Grodås og Erland Johnsen i aksjon for Chelsea mot Wimbledon i 1997. Foto: Tore Berntsen, VG
                                    [/FONT]
                                    Han er ikke bare begeistret for den kursen klubben har tatt etter at han forlot London i 1997.

- Det er en veldig profesjonell klubb. Treningsanlegget er et av Europas beste og de har kommet veldig langt på ti år. Det er enorme forskjeller fra da jeg var der.
                                    - Men det er også en utvikling jeg ikke liker. Jeg var invitert på utdelingen av årets spiller tidligere i år. Da jeg spilte der tok vi en øl med supporterne og både den ene og andre fikk sitte på fanget for å ta et bilde. Det var en sosial greie med spillere og supporterne. Nå var spillerne inngjerdet, og det ble opplyst med en gang at det ikke var lov å ta bilder eller be om autografer. Og dette hadde supporterne betalt opp mot 1000 pund for!, sier Johnsen oppgitt.

Pengegalopp

Han har langt mer til overs for måten det gjøres på i norsk fotball, og mener engelskmennene beveger seg i en farlig retning ved å lukke klubbene mer og mer. I Norge er åpenheten en helt annen, og billettprisene er på langt nær så høye. På grunn av liten interesse har Chelsea halvert billettprisene til kveldens kamp, men et sete på langsiden koster fortsatt 400 kroner.

- Interessen for fotball har gått fra arbeiderfolk til middelklassen. De skal være litt forsiktige slik at det ikke blir en sport for gutteklubber og en rikmannssport. Det er ikke fotball. Det skal være for alle. Man skal kunne ta med barna sine så de kan se idolene sine. Det går ikke når en familie på fem må betale opp mot 5.000 kroner for en kamp, mener Johnsen.

Pengegaloppen har også innhentet spillerne, som nå tjener titalls millioner kroner i året for å sparke ball. Mens de på Johnsens tid i Chelsea kjørte normale biler, ankommer dagens stjerner i milliondoninger med sotede vinduer.

- Ser du denne tendensen i Norge også?

- Det er litt på vei i Norge også. Fordelen med norske fotballspillere er at de er litt bedre utdannet. Det er som regel ungdom som i hvert fall har avsluttet videregående skole og har fått inn litt holdninger. De som har gjort det best og tjent mest penger er de som har tatt seg tid til fans og presse. Sånn synes jeg det til en viss grad er i England også, mener Johnsen, som avslutningsvis mimrer litt tilbake til tiden i Chelsea:

- Da jeg snakket med Steve Clarke sist sa han at vi riktignok tjente mindre penger enn dagens stjerner, men vi hadde det mye morsommere. Jeg vet ikke om det stemmer etter som jeg ikke er tett på miljøet der borte. Men det var morsomt å høre.

LONDON (VG Nett) Selv om Erland Johnsen (40) har tette bånd til Chelsea, nektet han å gi klubben råd foran kvelden oppgjør mot Rosenborg i Champions League.
                                    Badekar
                                    http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

Kommentar

• Kopperud
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2006
                                      • 1697

Lars Ivar Moldskred

Usikker omn den kvalifiserer til å ligge her, men jeg prøver meg!

Klipper ut det som omhandler Fugla:

Lillestrøm

Her i Lillestrøm går det bra og forhåpentligvis kan jeg få være med på og ta gull med LSK i tippeligaen, og jeg takker heller ikke nei til en ny cupfinale, denne gangen sammen med LSK og ikke imot. Det er en helt annen hverdag her nede og det trenes på en helt annen måte, både mer og lengre økter. Det er også utrolig mye kompetanse som bidrar til at klubben er der den er i dag. Personer som Jan Åge Fjørtoft, Erland Johnsen og Frode Grodås er personer som har lang erfaring fra internasjonalt nivå. Dyktige trenere i Nordlie og Bakkemo, og et meget dyktig støtteapparat. De har også en meget dyktig supporterklubb i Kanarifansen. Det lukter gull av slikt.

N
                                      Lykke til folkens
                                      Hilsen fra onkel reisende Moldskred
                                      Ultras Felt C 2005x2015

Lillestrøm & Bajen

Kommentar

• RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

Gresset grønnest innendørs
                                        Har kostet 62 mill. å bygge Vil koste 6 mill. i året å drifte Koster 2.500 kr. timen å leie Publikumskapasitet på 2.300

LILLESTRØM:

I går ble kunstgresset rullet ut i den nye storhallen i Lillestrøm, og det er ingen liten millionbutikk LSK skal drifte. Hvert eneste år koster det seks millioner kroner å holde storstua åpen for fotballfolket.
                                        Av Espen Solbakken Publisert 19.09.2007 - 06:31 Oppdatert 19.09.2007 - 06:51

HØY KVALITET: En tydelig stolt LSK-formann Per Mathisen (t.h.) viser fram kunstgresset til sponsorrepresentantene Halvor Danielsen, Nordea (fra venstre), klubbens markedssjef Robert Lauritsen og Trine Ullereng fra Lillestrømbanken. ALLE FOTO: KAY STENSHJEMMET

GRØNT GRESS: Tirsdag ble gresset rullet ut av anleggsarbeiderne.

Salget av hallnavnet til Nordea og Lillestrømbanken de kommende fem årene hjelper litt på driftsbudsjettet, men leieinntektene bør også overstige endel millioner skal butikken gå rundt.
                                        Men hva skal hallen hete? Send inn ditt forslag her!

Det er Åråsen Eiendom A/S som både bygger og eier hallen, og den leies ut 100 prosent til selskapet Skedsmo Storhall som står for driften. Men i realiteten er dette et rent LSK-prosjekt, ettersom sportsklubben eier begge disse selskapene fullt ut.
                                        Mye penger

– Hvor mye har det kostet å sette opp hallen, formann Per Mathisen?

– Den har en kostnadsramme på 62 millioner kroner og er i all hovedsak finansiert av LSK gjennom banklån. Fem millioner er kommet til via tippemidler, mens Skedsmo kommune har bidratt med et tilskudd på to millioner i vann- og kloakkavtalen.

– Hvordan skal dere finansiere driften av hallen?

– Nå fikk vi hjelp av våre banksamarbeidspartnere med kjøp av navnet, men vi har også lagt inn reklameinntekter inne i hallen i budsjettet. Totalt må vi ha inntekter på seks millioner kroner per år for å drifte hallen, og det meste av disse pengene kommer fra leieinntekter. 2.500 kroner per time vil det koste å leie hele hallen, men den kan også deles inn i mindre deler, sier Mathisen.

Han regner med et utleiebelegg på 80 timer i uka. LSKs lag – fra Tippeligaen til de yngre lagene – vil legge beslag på 40 prosent av tida i hallen. Men alle skal betale leie – også klubbens egne lag.
                                        Snart åpning

Lillestrøms a-lag spiller den aller første kampen i den nye hallen, mot samarbeidsklubben Bærum, den 11. oktober. To dager senere, lørdag den 13., er det høytidelig offisiell åpning, hvor LSKs lag fra ungdomsavdelingen inviterer hver sin motstander til match.

Mathisen opplyser at man har latt seg inspirere av rival Vålerengas Vallhall når det gjelder muligheten for å dele inn hallen i mindre baner, men at byggverket likevel er konstruert ut fra LSKs individuelle ønsker. Det blir 2.300 tribuneplasser fordelt på to sider, mens garderobene vil bli å finne i den eksisterende Skedsmohallen.

– Denne uka rulles kunstgresset ut, og det er ytterligere forbedret i to generasjoner – sammenlignet med underlaget på vår utendørs kunstgressbane. Helt topp kvalitet, og så naturtro det er mulig å komme i 2007, sier Per Mathisen.

PS! I løpet av få dager starter LSK også arbeidet med sine to inngjerdede gressbaner på Vigernes-feltet, hvorav den ene skal ha undervarme.

Bilder fra storhallen: http://www.rb.no/bilde/article3003347.ece
                                        RoyVaadal.

Kommentar

• dIsTurBeD
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 668

NOK Å GJØRE: LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen. FOTO: ROAR GRØNSTAD

Mye skaderusk i LSK

LILLESTRØM:
                                          Det går mot slutten av en lang fotballsesong, og det begynner å tære på formen hos LSK-spillerne.
                                          Av Espen Solbakken
                                          Publisert 19.09.2007 - 15:05 Oppdatert 19.09.2007 - 15:22

I dag var det flere som sto over hele eller deler av Tom Nordlies formiddagsøkt på Lillestrøm stadion.
                                          Bjørn Helge Riise lå inne på behandlingsbordet og fikk akupunkturbehandling, men lover å være klar igjen til søndagens bortekamp mot Stabæk.
                                          – Jeg sliter litt med venstre lyske etter Tromsø-kampen og har vært sliten etter kampen, sier Bjørn Helge Riise.
                                          Fysioterapeut Jørn Karlsen sier til rb.no at målet med akupunkturen er å løse opp spenningen i muskulaturen.
                                          – Han var veldig sliten etter landskampene. Det er ingen akutt skade som har oppstått, beroliger Karlsen som håper skaden slipper tak i god tid før Stabæk-kampen.
                                          «Kiko» tråkket over

En annen som spilte en sentral rolle i Tromsø-tapet, Khaled Mouelhi, rakk faktisk å bli skadet den korte perioden han var på banen før det røde kortet.
                                          I forbindelse med straffesituasjonen mot Tromsø, fikk Mouelhi et overtråkk, som gjorde at han trente alternativt onsdag.
                                          – «Kiko» har vondt i ankelen. Først tro han over i Tunisias landskamp mot Sudan, og deretter slo han det opp mot TIL, opplyser trener Tom Nordlie. Spilleren er uansett suspendert til søndagens bortekamp mot Stabæk på Nadderud.
                                          Hodepine for Andresen

Pål Steffen Andresen måtte avbryte onsdagstreningen med hodepine etter at han fikk kneet til Anders Rambekk i hodet.
                                          – Jeg ble ør, og Tom ba meg gå inn, sa Andresen, som ikke er ukjent med den type skader. I Royal League-finalen fikk han tidenes Donald-kul "i planeten", et kjennemerke han fremdeles bærer med seg på den ene tinningen.
                                          Ytterligere to spillere som ikke trente med resten av laget var langtidsskadde Eirik Bertheussen (tå) og østerikske Markus Kiesenebner, som ennå ikke er restituert etter kneoperasjonen han utførte i Wien forut for overgangen til LSK.

Kommentar

Working...